آسمان من
همیشه با هم 
ایمیل مدیریت
نویسنده وبلاگ

براستي چرا بايد نماز خواند؟ اين سوالي است که خيليها به آن دچارند حتي نمازخوانها! متن زير را بخوانيد تا روشن شويد.

عبادت، وسيله تکامل و سعادت ماست و دستور خداوند به نماز، نوعى لطف و رحمت و راهنمايى است که ما را به کمال مى‌رساند; مثلا وقتى پدر و مادر، فرزندشان را به درس خواندن تشويق کرده و يا وادار مى‌کنند، به سود خود فرزند است و سعادت او را مى‌خواهند و اين امر از روى محبّت به فرزند است و گرنه به درس خواندن او نيازى ندارند

آيات و روايات، فلسفه و حکمت تشريع نماز را چنين بيان کرده‌اند:

1.
ياد خداوَ أَقِمِ الصَّلَوةَ لِذِکْرِى1; نماز را برپا دار تا به ياد من باشى

2.
بازداشتن از گناه و زشتيهاإِنَّ الصَّلَوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَ الْمُنکَر2; همانا نماز ]انسان را در دنيا [از زشتيها و گناه باز مى‌دارد.

3.
پاکيزگى روح: ...إِنَّمَا تُنذِرُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَيْبِ وَ أَقَامُواْ الصَّلَوةَ وَ مَن تَزَکَّى فَإِنَّمَا يَتَزَکَّى لِنَفْسِهِ‌ى وَ إِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ 3;... ]توتنها کسانى را که از پروردگارشان در نهان مى‌ترسند و نماز برپا مى‌دارند، هشدار مى‌دهى و کسى پاکيزگى جويد تنها براى خود پاکيزگى مى‌جويد، و فرجام ]کارها[ به سوى خداست. راستى چقدر لذت بخش است با خداى جهان آفرين به گفت‌وگو و مناجات پرداختن! و روحى به عظمت تمام هستى يافتن و با خداى هستى هم سخن شدن


4.
يارى جستن از نماز در مسير تکاملوَ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَ الصَّلَوةِ وَ إِنَّهَا لَکَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَـشِعِينَ 4; از شکيبايى و نماز يارى جوييد، و به راستى اين کار گران است، مگر بر فروتنان.

5.
پاک شدن از کبر و غرور: حضرت فاطمة عليها السلام مى‌فرمايد: ...و الصلاة تنزيهاً من الکبر...;5...خداوند نماز را واجب کرد تا مردم از کبر و غرور پاک شوند.... 

6.
رستگارىقَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُون * الَّذِينَ هُمْ فِى صَلاَتِهِمْ خَـشِعُونَ6; به راستى که مؤمنان رستگار شدند; همانان که در نمازشان فروتنند. در حديثى آمده است: نقش نمازهاى پنج گانه براى امت من همانند نهر آب زلالى است که از مقابل خانه آنان مى‌گذرد، اگر کسى روزانه پنج بار در اين نهر شست‌وشو کند، آيا به گمان شما باز هم بر بدن او آلودگى و پليدى خواهد ماند؟!

7.
و در حديثى ديگر امام باقر عليه السلام مى‌فرمايد: هنگامى که نمازگزار به سمت قبله براى نماز مى‌ايستد، خداوند رحمان و رحيم به او توجه ويژه مى‌کند

8.نمازِ روزانه‌ي انسان، اظهار تشکر و سپاس دائمى او از اين همه نعمت و خوبيهايى است که خداوند به او داده است و نيز ثناگويى و تمجيد انسان از اين همه زيبايى و عظمت است که خداوند متعال دارد. هيچ کس براى تعريف و تمجيد از يک گل زيبا که در طبيعت روييده است به شما اعتراض نمى‌کند، امّا اگر زيبايى آن را نبينى، نابينايت مى‌شمرند و اگر ببينى و واکنش نشان ندهى و ستايش نکنى سرزنشت مى‌کنند که چرا ذوق و احساس ندارى و چقدر بددلى

در مضمون بعضى احاديث آمده است که: «انسان در حال نماز با خداى خود نجوا و گفت‌وگو مى‌کند و اگر انسان لذت اين گفت‌وگو را بچشد، هيچ گاه از حال نماز خارج نمى‌شود.

9.
راستى چقدر لذت بخش است با خداى جهان آفرين به گفت‌وگو و مناجات پرداختن! و روحى به عظمت تمام هستى يافتن و با خداى هستى هم سخن شدن

1-
طه،آيه14
2-
عنکبوت،آيه45
3-
فاطر،آيه18
4-
بقره،آيه45
5-
بحارالانوار، ج6، ص107
6-
مؤمنون،آيه1ـ2
7-
ميزان الحکمة، ج5، ص372، حديث10259
8-
همان، ص376، حديث10279
9-
همان، حديث10280.


ادامه مطلب

[ یک شنبه 13 مهر 1393  ] [ 10:21 AM ] [ مرادیان ]
نظرات 0

صدای پای عید می آید
عید قربان عید پاک ترین عیدها است
 عید سر سپردگی و بندگی است
عید بر آمدن انسانی نو 
           از خاکسترهای خویشتن خویش است.
 
عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است
 که به قرب الهی رسیده اند.
 
عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است

« خنجر شوق بر حنجر نفس »


 

عید قربان جلوه گاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان حنیف است . فصل قرب یافتن مسلمآنان به خداوند، در سایه عبودیت است .
اگر ابراهیم خلیل ، در اجراى فرمان پروردگارش ، خنجر بر حنجر اسماعیل مى نهد، اگر اسماعیل ذبیح ، پدر را در اجراى امر خدایى ، تشویق و ترغیب مى کند، اگر شیخ الانبیاء در نهادن کارد بر حلقوم فرزندش ، لحظه اى تردید و توقف نمى کند؛ همه و همه ، نشانه مسلمانى آن پدر و پسر و شاهد صداقت در عقیده و عشق ، و وفادارى در قلمرو بندگى است .
عید قربان ، مجراى فدا کردن عزیزترین یعنى خدا است .
عید قربان ، مجراى فیض الهى و بهانه عنایت رحمانى به بندگان مومن و مسلم و مطیع است .
قربانى تو در این چیست ؟ در راه خدا، چه چیز فدا مى کنى ؟
با چه وسیله ، به استان پروردگار، تقرب مى جویى ؟ و کدام فدیه را به قربانگاه صدق ، عشق ، اخلاص و وفا مى آورى ؟
براى اولیاء الله عید قربان مجمع الشواهد صدق در گفتار، کردار، ادعا و عمل است . تو نیز، اگر بتوانى رضاى خویش را فداى رضاى حق کنى ، اگر بتوانى از خواسته دل در راه خواسته دین چشم بپوشى ، اگر بتوانى از داشته ها و خواسته ها بگذرى ، آنگاه ، به مرز عبودیت و به حوزه قربانگاه قدم نهاده اى .
مگر خلیل الرحمان چه کرد؟ تو نیز اگر پیر و مشى و مرام ابراهیمى ، نباید هیچ چیز از آنچه دارى و به آن دلبسته اى ، همچون زن و فرزند، مال و منال ، پول و پس انداز، خانه و خادم ماشین و مسکن ، و... حجاب چهره جانت ، مانع بندگى و فرمانبرداریت شود و آنگاه که پاى دین و خدا به میان آید، بسادگى و بصراحتى ابراهیمى و بصداقتى اسماعیلى درگذرى و امر مولا را مقدم بدارى .


 


 

 


 

عید قربان که پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و


 

مشعر (محل آگاهی و شعور) و منا (سرزمین آرزوها،


 

رسیدن به عشق) فرا مى رسد، عید رهایى از تعلقات است.


  رهایى از هر آنچه غیرخدایى است. در این روز حج گزار،

اسماعیل وجودش را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى

پیدا کرده قربانى مى کند تا سبکبال شود.


ادامه مطلب

[ یک شنبه 13 مهر 1393  ] [ 10:15 AM ] [ مرادیان ]
نظرات 0

عید قُربان یا گوسپندکُشانیکی از روزهای فرخنده در گاه‌شماری اسلامی است.

 

روز دهم ماه قمری ذی الحجه، مصادف با عید قربان از گرامیترین عیدهای مسلمانان است که به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

عید قربان که از جمله تعطیلات رسمی مسلمانان است، از یک تا چهار روز جشن گرفته می‌شود و در طی آن مردم با پوشیدن بهترین پوشاک خود، پس از انجام عبادات، به دید و بازدید و جشن و سرور می‌پردازند.

البته برگزار کردن مراسم قربانی در این عید بر همه واجب نیست و تنها بر زائران کعبه در مراسم حج واجب است، اما بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آنرا بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌کنند.

حاجیان در این روز پس از به پایان رساندن مناسک حج، حیوانی را ذبح می‌کنند و پس از قربانی آنچه بر آنان در حالاحرام، حرام شده‏ بود - مانند نگاه کردن در آینه، گرفتن ناخن و شانه زدن مو -، حلال می‌گردد و با توجه به اینکه حج، یکی از عبادتهای بسیار مهم در اسلام است، توانایی به انجام رساندن آن نیز برای هر مسلمانی بسیار شادی آور است، در نتیجه، روزی که پس از انجام وظایف‏ سنگین حج، به عنوان جایزه الهی و اتمام احرام پیش می‌آید را عید می‌دانند.

همچنین در روایت‌های مکرری نقل شده که در روز عید قربان، قربانی کنید تا گرسنگان و بیچارگان نیز به خوراک برسند.

ریشه عید قربان

عید قربان ریشه در دوران قبل از تاریخ بشر دارد. انسان اولیه که از فهم طبیعت عاجز است، برای به دست اوردن ترحم خدایان دست به قربانی کردن حیوانات و انسان‌ها میزند. این سنت در اسلام نیز پذیرفته شده است.

در روایات مختلف دینی آمده است که ابراهیم در سن بالا دارای فرزندی شد که او را اسماعیل نام نهاد و برایش بسیار عزیز و گرامی بود. اما مدتها بعد، هنگامی که اسماعیل به سنین نوجوانی رسیده بود، فرمان الهی چندین بار در خواب به ابراهیم نازل شد و بدون ذکر هیچ دلیلی به او دستور داده شد تا اسماعیل را قربانی کند.

او پس از کشمکشهای فراوان درونی، در نهایت با موافقت خالصانه فرزندش، به محل مورد نظر می‌روند و ابراهیم آماده سر بریدن فرزند محبوب خود می‌شود. اما به هنگام انجام قربانی اسماعیل خداوند که او را سربلند در امتحان می‌یابد، گوسفندی را برای انجام ذبح به نزد ابراهیم می‌فرستد.

این ایثار و عشق پیامبر به انجام فرمان خدا، فریضه‌ای برای حجاج می‌گردد تا در این روز قربانی کنند و از این طریق برای یتیمان و تهیدستان خوراکی فراهم سازند. دراین روز همچنین مستحب است که نماز عید قربان برپا گردد. نماز عید قربان باید در فاصله زمانی طلوع آفتاب روز عید تا ظهر خوانده شود و شامل دو رکعت است.


ادامه مطلب

[ یک شنبه 13 مهر 1393  ] [ 10:11 AM ] [ مرادیان ]
نظرات 0



روباه قرمز در صحرای "تتفورد" انگلستان. عکاس: سام موریس


حرکت حلزون بر روی یک گیاه. آمستردام، هلند. عکاس: هارن وولتر


عبور قطار از مناظر جنگلی شهر "میشیما" در ژاپن. عکاس:‌تروئو آرایا


نمایی از شنای لاک پشت در جزیره "تخوا"  عکاس: وینسنت تروچت


شامپانزه ماده در مرکز حمایت از شامپانزه ها در سانکا یونگ.عکاس: آلیسون لیچ


نبرد دو ملخ موسوم به "قاطرکش"بر روی یک شاخه درترکیه . عکاس: مهمت کاراکا


غروب آفتاب در سواحل ویسکانسین. عکاس: آدام دورن


خاک بازی کودک با سگش در کارولینای شمالی. عکاس: کریستوفر بندر


ادامه مطلب

[ شنبه 12 مهر 1393  ] [ 10:40 AM ] [ مرادیان ]
نظرات 0
در حالی که زائران خانه خدا در صحرای عرفات حضور دارند و مکه مکرمه خلوت شده است، مطابق سنتی دیرینه پرده خانه خدا نو شد و مسجدالحرام خود را آماده استقبال از زائرانش از فردا - عید قربان - ساخت.براساس این گزارش، در مراسم تعویض پرده کعبه شماری از سران کشورهای اسلامی حضور داشتند. این پرده از جنس حریر طبیعی خالص و به رنگ مشکی، منقش به آیات قرآن‌کریم است که با خط زیبا، با نخ‌های طلا و نقره بافته‌شده و ده‌ها کیلو طلا و نقره در ساخت این پرده استفاده شده‌است.
 
در این گزارش آمده است: ارتفاع این پرده ۱۴متر و نوار دور آن به عرض ۹۵ سانتیمتر است که از ۱۶ قطعه به شکل مربع تشکیل‌شده‌است. همچنین نوار اطراف این پرده منقش به آیات قرآن‌کریم است که در فواصل معین عبارات «یا حی و یا قیوم»، «یا رحمن و یا رحیم» و «الحمدالله رب‌العامین» با رنگ طلایی دوخته‌شده‌اند. پوشش در کعبه نیز از حریری به ارتفاع ۵/ ۶ متر و عرض ۵/۳ متر منقش به آیات الهی و تزئینات اسلامی با طلا و نقره است.
 
این گزارش می افزاید: پرده خانه خدا از ۵ قطعه تشکیل ‌شده ‌است که هر قسمت یک طرف کعبه را می‌پوشاند و قطعه پنجم هم در کعبه را دربرمی‌گیرد که هنگام نصب، وزن این پرده به حدود دو تُن می‌رسد. در پرده کعبه نیز ۱۵۰ کیلو نخ طلا و نقره به کار رفته است. این پرده با همکاری کارخانه‌های داخل و خارج عربستان تهیه ‌می‌شود و پارچه حریر این پرده را هر سال یکی از کشورها هدیه ‌می‌کند؛ پرده قبلی نیز به رؤسا و سران کشورهای اسلامی اهدا می‌شود. 
 
منبع: تسنیم

ادامه مطلب

[ شنبه 12 مهر 1393  ] [ 10:37 AM ] [ مرادیان ]
نظرات 0
یک مادر مسلمان انگلیسی پس اینکه متوجه شد به فرزنداش در مدرسه از خوراکی های غیر حلال می دهند، دست به یک ابتکار در این زمینه زد. "حنا خان" مادر سه کودک تصمیم گرفته از این پس فرزندانش را با علامت "فقط حلال" به مدرسه بفرستد. او این تصمیم را زمانی گرفت که متوجه شد کارمندان مدرسه به فرزندانش از خواراکی های غیر حلال می دهند. او این علامت را بر روی لباس فرم فرزندانش دوخته است.
  
 
 این مادر مسلمان در مورد کار خود می گوید: پس از اینکه متوجه شدم فرزندانم در مدرسه چیزهای غیر حلال می خورند بسیار ناراحت شدم. این مساله بر روی تربیت کودکان اثر بسیار بدی می گذارد. هر چقدر فکر کردم که چگونه جلوی این مسیر اشتباه را بگیرم چیزی به ذهنم نرسید. از خدا ممنونم که این فکر را به ذهنم انداخت. او گفت: این مساله تنها در مورد تنقلات است. فرزندانم آموخته اند که تنها از غذایی که برایشان آماده می کنم به عنوان ناهار استفاده کنند اما گاهی تنقلاتی در مدرسه توزیع می شود که فرزندانم نمی دانند خوردن آنها صحیح نیست.

 


ادامه مطلب

[ شنبه 12 مهر 1393  ] [ 10:34 AM ] [ مرادیان ]
نظرات 0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 از علامه محمد تقی جعفری سوال می شود که چه شد که به این کمالات رسیدید ؟! ایشان در جواب خاطره ای از دوران طلبگی تعریف میکنند و اظهار میکنند که هر چه دارند از کراماتی ست که بدنبال این امتحان الهی نصیبشان شده است.

علامه  جعفری چنین شرح می دهد: ما در نجف در مدرسه صدر اقامت داشتیم . خیلی مقید بودیم که ، در جشن ها و ایام سرور ، مجالس جشن بگیریم ، و ایام سوگواری را هم ، سوگواری می گرفتیم.

یک شبی مصادف شده بود با ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اول شب نماز مغرب و عشا می خواندیم و یک شربتی می خوردیم آنگاه با فکاهیاتی مجلس جشن و سرور ترتیب می دادیم .

یک آقایی بود به نام آقا شیخ حیدر علی اصفهانی ، که نجف آبادی بود ، معدن ذوق بود . او که ، می آمد من به الکفایه ، قطعا به وجود می آمد جلسه دست او قرار می گرفت.آن ایام مصادف شده بود با ایام قلب الاسد (10 الی 21 مرداد ) که ما خرما پزان می گوییم نجف با 25 و یا 35 درجه خیلی گرم می شد . آنسال در اطراف نجف باتلاقی درست شده بود و پشه های بوجود آمده بود که ، عربهای بومی را اذیت می کرد ما ایرانیها هم که ، اصلا خواب و استراحت نداشتیم .

آنسال آنقدر گرما زیاد بود که ، اصلا قابل تحمل نبود نکته سوم اینکه حجره من رو به شرق بود . تقریبا هم مخروبه بود .

من فروردین را در آنجا بطور طبیعی مطالعه می کردم و می خوابیدم . اردیبهشت هم مقداری قابل تحمل بود ولی دیگر از خرداد امکان استفاده از حجره نبود .

گرما واقعا کشنده بود ، وقتی می خواستم بروم از حجره کتاب بردارم مثل این بود که وردست نان را از داخل تنور بر می دارم ، در اقل وقت و سریع !

با این تعاریف این جشن افتاده بود به این موقع ، در بغداد و بصره و نجف ، گرما ، تلفات هم گرفته بود ، ما بعد از شب نشستیم ، شربت هم درست شد ، آقا شیخ حیدر علی اصفهانی که ، کتابی هم نوشته بنام « شناسنامه خر » آمد.

مدیر مدرسه مان ، مرحوم آقا سید اسماعیل اصفهانی هم آنجا بود ، به آقا شیخ علی گفت : آقا شب نمی گذره ، حرفی داری بگو ، ایشان یک تکه کاغذ روزنامه در آورد . عکس یک دختر بود که ، زیرش نوشته بود » اجمل بنات عصرها » « زیباترین دختر روزگار » گفت : آقایان من درباره این عکس از شما سوالی می کنم . اگر شما را مخیر کنند بین اینکه با این دختر بطور مشروع و قانونی ازدواج کنید.

از همان اولین لحظه ملاقات عقد جاری شود و حتی یک لحظه هم خلاف شرع نباشد – و هزار سال هم زندگی کنید . با کمال خوشرویی و بدون غصه ، یا اینکه جمال علی (علیه السلام) را مستحبا زیارت و ملاقات کنید ، کدام را انتخاب می کنید . سوال خیلی حساب شده بود .

طرف دختر حلال بود و زیارت علی (علیه السلام) هم مستحبی .

گفت آقایان واقعیت را بگویید . جا نماز آب نکشید ، عجله نکنید ، درست جواب دهید. اول کاغذ را مدیر مدرسه گرفت و نگاه کرد و خطاب به پسرش که در کنارش نشسته بود با لهجه اصفهانی گفت : سید محمد! ما یک چیزی بگوئیم نری به مادرت بگوئی ها؟

معلوم شد نظر آقا چیست؟ شاگرد اول ما نمره اش را گرفت! همه زدند زیر خنده. کاغذ را به دومی دادند. نگاهی به عکس کرد و گفت: آقا شیخ علی، اختیار داری، وقتی آقا (مدیر مدرسه) اینطور فرمودند مگر ما قدرت داریم که خلافش را بگوئیم. آقا فرمودند دیگه! خوب در هر تکه خنده راه می افتاد.

نفر سوم گفت : آقا شیخ حیدر این روایت از امام علی (علیه السلام) معروف است که فرموده اند » یا حارث حمدانی من یمت یرنی » (ای حارث حمدانی هر کی بمیرد مرا ملاقات می کند) پس ما انشاالله در موقعش جمال علی (علیه السلام) را ملاقات می کنیم! باز هم همه زدند زیر خنده، خوب ذوق بودند. واقعا سوال مشکلی بود. یکی از آقایان گفت : آقا شیخ حیدر گفتی زیارت آقا مستحبی است؟ گفتی آن هم شرعی صد در صد؟ آقا شیخ حیدر گفت : بلی . گفت : والله چه عرض کنم (باز هم خنده حضار)

نفر پنجم من بودم. این کاغذ را دادند دست من. دیدم که نمی توانم نگاه کنم، کاغذ را رد کردم به نفر بعدی، گفتم : من یک لحظه دیدار علی (علیه السلام) را به هزاران سال زناشویی با این زن نمی دهم.

یک وقت دیدم یک حالت خیلی عجیبی دست داد. تا آن وقت همچو حالتی ندیده بودم. شبیه به خواب و بیهوشی بلند شدم  اول شب قلب الاسد وارد حجره ام شدم، حالت غیر عادی، حجره رو به مشرق دیگر نفهمیدم، یکبار به حالتی دست یافتم. یک دفعه دیدم یک اتاق بزرگی است یک آقایی نشسته در صدر مجلس، تمام علامات و قیافه ای که شیعه و سنی درباره امام علی (علیه السلام) نوشته در این مرد موجود است.

یک جوانی پیش من در سمت راستم نشسته بود. پرسیدم این آقا کیست؟ گفت : این آقا خود علی (علیه السلام) است، من سیر او را نگاه کردم. آمدم بیرون، رفتم همان جلسه، کاغذ رسیده دست نفر نهم یا دهم، رنگم پریده بود.

نمی دانم شاید مرحوم شمس آبادی بود خطاب به من گفت : آقا شیخ محمد تقی شما کجا رفتید و آمدید؟ نمی خواستم ماجرا را بگویم، اگر بگم عیششون بهم می خوره، اصرار کردند و من بالاخره قضیه را گفتم و ماجرا را شرح دادم، خیلی منقلب شدند.

خدا رحمت کند آقا سید اسماعیل ( مدیر)  را خطاب به آقا شیخ حیدر گفت : آقا دیگر از این شوخی ها نکن، ما را بد آزمایش کردی. این از خاطرات بزرگ زندگی من است.

منبع: شبکه خبر

 


ادامه مطلب

[ شنبه 12 مهر 1393  ] [ 10:29 AM ] [ مرادیان ]
نظرات 0
بوکسور زن هندی به نشانه اعتراض مدال برنز خود را به گردن پارک جی-نا بوکسور کره جنوبی که در این وزن به مدال نقره دست یافته بود، آویخت.
 
زن معترض مدالش را از داور نگرفت!+ عکس
ساریتا دوی Sarita Devi ، بوکسور زن سبک وزن هندی که در مسابقات آسیایی اینچئون مدال برنز را از آن خود کرده بود، در اعتراض به نحوه داوری مدال برنز خود را به گردن رقیبش از کره جنوبی که وی را حذف کرده بود، آویخت.

دوی که در مراسم اعطای جوایز با چشمانی گریان روی صحنه ظاهر شده بود، در میان تعجب همه حاضران مدال برنز را که مسئولان می خواستند به گردن وی بیندازند، قبول نکرد و زمانی که قصد داشت از سکو پائین بیاید مدال خود را از مسئولان گرفت و آن را به گردن پارک جی-نا بوکسور کره جنوبی که در این وزن به مدال نقره دست یافته بود، آویخت.


بوکسور زن هندی به نشانه اعتراض به داوری مدالش را نگرفت +تصاویر

بوکسور زن معترض هندی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: من به رقیبم از کره جنوبی گفتم بهتر است این مدال مال تو و همه مردم کره باشد، چرا که تو فقط شایسته برنز هستی. من این کار را به نمایندگی از همه ورزشکاران جهان و به نشانه اعتراض به ناداوری در ورزش انجام دادم.

سخنگوی کمیته برگزار کننده بازیهای آسیایی اینچئون اعلام کرد اعضای این کمیته رفتار بوکسور زن هندی را توهین آمیز می دانند. وی تاکید کرد اگر بوکسور هندی می خواست مدال را قبول نکند، می بایست در مراسم حضور پیدا نمی کرد. 


بوکسور زن هندی به نشانه اعتراض به داوری مدالش را نگرفت +تصاویر

بوکسور زن هندی به نشانه اعتراض به داوری مدالش را نگرفت +تصاویر

ناداوری در این دوره از مسابقات بسیار مشهود است و چند کشتی گیر ایرانی که بارزترین آن ها سعید عبدولی بود را از کسب مدال طلا بازداشتند. در بوکس مردان نیز ناداوری حاشیه هایی در یک مسابقه میان ورزشکار کره ای با قزاقستان به وجود آورده بود که موجب متشنج شدن سکوها و جو سالن شده بود.
 

ادامه مطلب

[ شنبه 12 مهر 1393  ] [ 10:24 AM ] [ مرادیان ]
نظرات 0
.: Weblog Themes By R A S E K H O O N :.

تعداد کل صفحات : 11 ::      1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   >  

درباره وبلاگ

سلام دوست عزیز در این وبلاگ شما شاهد مباحث گوناگون و کاربردی هستید پس اونو از دست ندین. التماس دعا
آمار سایت
کل بازدید : 55956 نفر
كل مطالب : 160 عدد
کل نظرات : 3 عدد
تاریخ ایجاد وبلاگ : پنج شنبه 20 شهریور 1393 
آخرین بروز رسانی : دوشنبه 30 آذر 1394 
لوگوی ما



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

فال حافظ




ابزار پرش به بالا

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

تعبیر خواب