مملکت شیعه را فروخت

حضرت آیت الله بهجت (ره) مکرر در بین دروس خارج فقه یا در دیدار با مسئولین سیاسی هشدار میدادند:
دست برداشتند از قرآن و عترت، رضاخان وطن و مملکت شیعه را فروخت،
مصطفی کمال هم مملکت عثمانی اسلامی را فروخت...
الان ما دول اسلامیه شدیم ذلیل آمریکا و انگلیس و اینها،
که از اخبث خبائث روی زمین اند!





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:25 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

مملکت اسلامی را فروختند...

حضرت آیت الله بهجت(ره):
چه‌بسا اغلاط سیاسی سیاسیون مسلمان امروز، به مراتب بدتر از آنهاست. استخدام و خادم کفار شده‌اند به شرط اینکه رئیس مسلمانان، و حاکم ممالک اسلامی باشند و آنچه کفار می‌خواهند بکنند! نظیر رضا پهلوی در ایران و مصطفی کمال در ترکیه و سایر حکام و رؤسای دولت‌های اسلامی فعلی، میلیون‌ها حجازی و مصری را از مذهب و فقه جعفری منحرف کردند.

عجب است که اینها را می‌فهمیم و باز مثل آن را انجام می‌دهیم. اگر کفار ما را قابل و لایق ببینند، این‌گونه بر ما مسلط می‌شوند! زیرا می‌بینند هر چه بخواهند حاضریم انجام دهیم و تابع و مطیع محض آنها هستیم.



در محضر بهجت، ج۲، ص۲۰۸





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:23 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

از گناه ما و اعمال ماست

 

آیت الله بهجت(ره):
از گناه ما و اعمال ماست
که آن حضرت (امام زمان عج) هزار سال
در بیابان ها در به در و خائف است!





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:21 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

وقتی که روح انسان به عالم دیگر رفت، می فهمد این همه...

وقتی که روح انسان به عالم دیگر رفت، می فهمد این همه تشریفات در دنیا لازم نبود. [در محضر بهجت: 2/405]





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:19 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

آنها نوکرهای مطیع می‌خواهند...

به مناسبت شهادت شیخ فضل الله نوری قدّس سره

شاگردان و مرتبطین با حضرت آیت الله بهجت (ره) به یاد دارند که مکررا ایشان در بین دروس خارج فقه و اصول و یا دیدارهای خصوصی، به مناسبت های مختلف اشاره به حوادث تاریخی گذشته ایران و جهان و مخصوصا جریان مشروطه و لزوم آسیب شناسی و عبرت گرفتن از این حوادث داشتند.

از جمله روزی فرمودند:
چه رجالی در عالم پیدا می‌شوند؟! وقتی مرحوم شیخ فضل‌الله نوری فهمید که تأیید مشروطه صحیح نیست ـ چون دید از طرف سفارت انگلیس تأیید و پشتیبانی می‌شود و کسان دیگری غیر از علما و متدینین و به تعبیر ایشان پاچه ورمالیده‌ها، از مشروطه حمایت می‌کنند و دید که این دو طائفه روحانی و غیرروحانی در صف مشروطه‌خواهی نمی‌شود با هم جمع شوند و در یک صراط و در یک خط و یک راه و به منظور یک هدف حرکت نمی‌کنند ـ از مشروطه خواهی دست کشید و فرمود: مشروطه، باید مشروعه باشد.
مشروطه‌خواهان با شایعه پراکنی وانمود کردند که ایشان موافق مشروطه است، ولی استبدادی‌ها با رشوه او را خریده‌اند. (درحالیکه) چگونه ممکن و متصور است که انسان به خاطر رشوه، حاضر شود به دار آویخته شود؟!

سرانجام، مرحوم شیخ فضل‌الله نوری را با آن عظمتش در علم و عمل، به دار آویختند و کشتند، زیرا می‌ترسیدند قیام مشروطه‌خواهی را به عقب بیندازد و یا حداقل در دیگران شک و تردید ایجاد کند.
مرحوم آقا سید عبدالله بهبهانی را هم که در رأس مشروطه‌خواهان قرار داشت، بدتر از ایشان کشتند.
آری، آنها نوکرهای مطیع می‌خواستند، نه آقا بالاسر و مُطاع.

در محضر بهجت، ج۲، ص٣۷۲





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:17 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

ملاک دوستی و دشمنی

 

آیت الله بهجت : با هر كس بخواهیم دوستى مى كنیم حتّى اگر مخالف دستور قرآن باشد، و با عدّه اى دشمنى مى كنیم حتّى اگر این دشمنى بر خلاف قرآن باشد! آیا این درست است؟! آیا این عمل مطابق قرآن است؟! اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ فرموده اند: دوست ما كسى است كه با خدا و دوستان خدا و دوستان ما دوست باشد و با دشمنان ما و دشمنان خدا دشمن باشد. متدیّن و مؤمن كسى است كه ببیند دوستانش دوستان خدایند و یا دشمن خدا!





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:15 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

لزوم پرسیدن مسائل و شبهات از اهل آن

حضرت آیت الله بهجت(ره) میفرمودند:
اگر در امور دینی و یا عقیدتی اشکالی داری، برو از اهلش بپرس تا اشکالت بر طرف شود. انسان گاهی در امر دین اشکالی به نظرش می‌رسد و یا شبهه‌ای به او القا می‌شود، گمان می‌کند که آن اشکال لایَنحَل است و دیگر جوابی ندارد و پیشِ خود و بدون مراجعه به اهل آن قضاوت می‌کند و می‌گوید: پس دین باطل است و ایراد دارد. چگونه از اهل دین و اهل علم می‌ترسی و نزد آنها نمی‌روی و از آنها سؤال نمی‌کنی، ولی از خود شبهه و اشکال نمی‌ترسی که چه‌بسا موجب نابودی و هلاک دائمی تو گردد؟!
در محضر بهجت، ج۱، ص۶۸





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:14 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

آخرین ذکر، زیارت عاشورا

مرجع بزرگ، آیت اللّه العظمی بهجت درباره زیارت عاشورا می‌گوید: «مضمون زیارت عاشورا گواه و روشن کننده عظمت آن است... در سندها آمده است که زیارت عاشورا از حدیث‌های قُدسی است. برای همین، با وجود فراوانی کارهای علمی موجود نزد علما و اساتیدمان، آنان همیشه مراقب خواندن زیارت عاشورا بودند. مرحوم آیت اللّه شیخ محمدحسین اصفهانی از خداوند متعالی می‌خواست کلمات پایانی عمرش، زیارت عاشورا باشد، و پس از آن به سوی باری تعالی بشتابد. خداوند نیز دعای وی را اجابت کرد و پس از اتمام خواندن زیارت عاشورا روحش به ملکوت اعلی شتافت و قرین رحمت گردید».





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:12 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

هرچه میکشیم،سزای فاصله ایست که ازقرآن گرفته ایم این...

هرچه میکشیم،سزای فاصله ایست که ازقرآن گرفته ایم این روزها! خودمان هم خوب میدانیم که حسابی کم گذاشته ایم درحقش! کی به خودمی آییم وسرمان به سنگ میخورد،خدا میداند! وقتش نشده؟





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:07 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

مظهر رحمت پروردگارند.

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود:
مرحوم دربندی در حرم کربلا خطاب به امام حسین (علیه السلام) عرض کرد: به حق مادرت زهرا (علیهاالسلام) از شمر شفاعت مکن!

از ایشان پرسیدند: مگر حضرت از شمر هم شفاعت می کند؟

جواب می داد: امکان دارد؛ زیرا اینها مظهر رحمت پروردگارند.

____________

+ در محضر حضرت آیت ا.... العظمی بهجت – ص 128
محمد حسین رخشاد





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:04 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

دشمن شناسی و بصیرت حسینی





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:03 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

اگر نمازتان را مراقبت و محافظت نکنید

اگر نمازتان را مراقبت و محافظت نکنید
میلیاردها قطره اشک هم برای سیدالشهدا بریزید،در آخرت شما را نجات نمیدهد





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:02 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

تحلیل واقعه عاشورا و امام حسین "ع" در کلام آیت الله بهجت...





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 7:00 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

آیت الله بهجت :متن زیارت عاشورا

آیت الله بهجت: متن زیارت عاشورا، بر عظمت آن گواه است خصوصا با ملاحظه آنچه در سند زیارت رسیده است که حضرت صادق (ع) به صفوان می فرماید : این زیارت و #دعا را بخوان و بر آن مواظبت کن. به درستی که من چند چیز را بر خواننده آن تضمین می کنم: ۱. زیارتش قبول شود. ۲. سعی و کوشش وی مشکور باشد ۳. حاجات او هرچه باشد، برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد...
علمای بزرگ ما و استادان ما - با آن همه مشغولیت های علمی و مراجعاتی که داشتند - به خواندن آن مقید بودند تا جایی که استاد ما، مرحوم حاج شیخ محمد حسین اصفهانی، از خداوند خواسته بودند که در آخر عمرشان، زیارت عاشورا را بخوانند و سپس قبض ‍ روح شوند و دعایشان هم مستجاب شد و پس از پایان این زیارت، درگذشتند.

بعضی از آداب زیارت عاشورا در روایات و کلمات علما

1_ حداقل ده تکبیر قبل زیارت
2_خوندن متن فارسی یا عربی سند زیارت
3_خود زیارت با توجه در معنا
4_دو بار لعن شمر (تکرار هر بار 4 بار)
5_ده بار تکرار کامل سلام و لعن
6_2 رکعت نماز رکعت اول کوثر رکعت دوم توحید

7_در قنوت سه بار صلی الله علیک(سلام نباشد)
یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک
سه بار اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد
و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالکَ
سه بار اللهم عجل لولیک الفرج

8_دعای علقمه با توجه در معنا
9_حتی المقدور در فضای باز
10_حتی المقدور قبل از ظهر و نهایتا تا غروب
11_با وضو و رو به قبله
12_اشک ولو یک قطره در هر جلسه
13_تکرار 90 لعن و سلام ولو در یک سطر
( همزمان با زیارت یا بعد همه بندها و به مرور مثلا تا دو ساعت بعد)
اللهم العن جمیع ظالم ظلمَ حقَّ محمد و آله
السلام یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

(جمع کل حدودا یک ساعت الی 80 دیقه میشه)

( 12و 13 خیلی مهمه)

14_ترک مجادله و حفظ نگاه و مال حلال در چله





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 6:57 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

شیطان با شش هزار سال عبادتش، عاقبتش آن طور شد...





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 6:56 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

امام‌ سجاد معصوم(علیه السلام ) با آن حال-بیماری- برای ترویج از مرام و مسلک سیدالشهدا(علیه السلام) عصا و شمشیر به دست می‏ گیرد.





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 6:54 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

بکاء بر مصائب اهل البیت علیهم السلام...

آیت الله بهجت ره:

بکاء بر مصائب اهل البیت علیهم السلام و به خصوص حضرت سیدالشهدا ع شاید از آن قبیل مستحباتی باشد که مستحبی افضل از آن نیست.
گریه از ترس خداوند، آن هم همینجور است، شاید افضل از آن نباشد.

منبع: کتاب جناب عشق





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 6:53 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

تاریخ تکرار می‌شود

حضرت آیت الله بهجت میفرمودند:
انسان هر راهی را بدون تقید و پای‌بندی به قرآن و سنت برود، روزبه‌روز تنزّل می‌کند و تاریخ، از جمله قضایای سقیفه و پیامدهای آن مانند واقعه طَف (کربلا)، هر روز تکرار می‌شود؛ زیرا هر روز حقی غصب و یا احقاق می‌شود، و همیشه حق و باطل مثل حسین و یزید وجود دارد، و کار مردم هم یا جنگ در کنار یزید یا در رکاب امام حسین علیه‌السلام است.
بنابراین، انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن.


رحمت واسعه، ص۱۶۱





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 6:51 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

امکان دیدن امام زمان(عج) در زمان غیبت کبری

در زمان ما عده ای پیدا شدند که در اصطلاح به آنها می گویند شیاد،میگویندبا آقا رابطه داریم و.. البته اینها به نفرین امام زمان(عج) گرفتار می شوند. مردم نیز در این میان تقصیر دارند و به سادگی نباید تسلیم شوند.

✅باید توجه داشت که رویت عام بعد از ظهور صورت می گیرد و تاریخ ظهور را هر کس بگوید دروغ است. اما بزرگانی هستند که در کل می توانند حدس هایی بزنند. یکی از بزرگان که از دنیا رفته اند، ایشون به بنده فرمودند که زمان غیبت بسیارش سپری شده که مژده خوبی است.

رویت امام زمان(عج) واقع نیز شده، هزاران هزاران نفر در طول غیبت کبری امام را دیده اند. البته عده ای بودند که امام را شناختند که خیلی کم اتفاق افتاده، نوعا امام زمان(عج) را می بینند ولی بعدا می فهمند که امام بوده ، که از عجایب ولایت است.

امام زمان و همه ائمه این قدرت را داشته و دارند که در کسی که آنها را می بیند تصرف کنند که او را نشناسد. برای آنها کاری ندارد.

البته امام یک بعد را آزاد می گذراند که بتواند آن شخص حرف بزند و سوال کند.
البته ممکن است برعکسش نیز اتفاق بیفتد و آقا تصرف کنند که افراد ایشان را بشناسند ولی نتوانند حرف بزنند.

بسیاری امام زمان(عج) را در غیبت کبری دیده اند و باز هم می توان دید. اما مسئله ای که هست این است که این دیدار ناگهانی اتفاق می افتد.
چرا ؟چون افراد این دیدارها را به خودشان نسبت ندهند که من چون فلان کار را کردم، امام را دیدم!

_________

سخنان آیت الله فاطمی نیا در حرم امام رضا(علیه السلام) به نقل از شبستان





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 6:47 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]

ای کاش...





[ جمعه 10 دی 1395  ] [ 6:43 PM ] [ مهدی زارع ]
[ نظرات(0) ]