به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

هر گونه نظر و پیشنهاد و انتقادی داشتید، در قسمت نظرات اعلام کنید.

 

يك پسورد براي همه: با خواندن عنوان اين مطلب احتمالا خواهيد گفت  استفاده از يك پسورد در وب سايتها و سرويس هاي مختلف كار امني نيست و ممكن است به دليل هك شدن سايت ، اكانت يا حتي شيطنت مدير سايت ، حساب هاي كاربري در ساير سايتها نيز به خطر بيفتند.

بله! ولي تعداد قابل توجهي از كاربران فقط يك پسورد دارند و در سرويسهاي مختلف از آن استفاده مي كنند و دليل اين كار را فراموش كردن پسوردهاي مختلف و مخصوص هر سايت مي گويند…

يكي از راهكارهاي ممكن استفاده از تابع هاي درهم ساز يكطرفه است به اين معني يك متن اصلي را به صورت غير قابل بازگشت رمزگذاري كرده و با تركيب اطلاعات دلخواهي مانند اسم سايت ، نام كاربري و… رمز منحصر به فردي براي هر سايت و سرويس توليد مي شود اين رمز جايي ذخيره نشده و توسط تابع درهم ساز در لحظه ايجاد مي شود ؛ امن و منحصر به فرد است!

به عنوان مثال اگر پسورد اصلي (شاه كليد) egza و سايت ebay.com باشد برنامه درهم ساز با استفاده از رمز اصلي و نام سايت متن 66450c31c37b را به عنوان پسورد مي دهد براي سايت google.com با همان پسورد تابع متن d478eaa7fb28 به عنوان پسورد توليد مي كند

pwdhashبا اين روش سايت پسورد اصلي و همچنين پسوردهاي ديگرتان در سايتهاي ديگر را هيچ وقت نخواهد دانست ، در صورتي كه چندين حساب كاربري در سايتي داريد مي توانيد نام كاربري يا آدرس ايميل را در فرآيند توليد پسورد دخيل كنيد

از جمله استفاده ديگر اين روش براي مديران سيستم انتخاب پسورد براي يوزرها ست يا در مواقعي كه نياز داريد براي چندين فايل پسورد انتخاب كنيد و به دلايلي پسوردها نبايد يكسان باشد درهم سازي يكطرفه نام فايل يا نام كاربري راهكار خوبي ست

ابزارهاي رمزنگاري يكطرفه

توليد كننده پسورد بايد هميشه در دسترس باشد مثلا نسخه موبايل يا آفلاين داشته باشد و به عبارتي ديگر كاملا پرتابل باشد و…

مثل هميشه يك افزونه فايرفاكس وجود دارد!

PwdHash: اگر پسورد سايتي را با @@ شروع كنيد يا كليد F2 را قبل از تايپ بزنيد به طور خودكار الگوريتم رمز گذاري يك طرفه پسورد را توليد مي كند از ويژگي ديگر اين افزونه مقابله با كدهاي جاوا اسكريپتي است كه پسوردها را مي خوانند ، براي زير دامنه هاي سايت پسورد مشابه اي توليد ميشود اگر نمي خواهيد افزونه نصب كنيد يا امكان نصب وجود ندارد فرم توليد پسورد سايت سازنده موجود است https://www.pwdhash.com

Magic Password Generator: توليد پسورد و پر كردن خودكار فرم يوزرنيم و پسورد

Password Hasher: داراي نسخه آنلاين و توانايي ذخيره صفحه توليد پسورد براي توليد آفلاين پسورد ، كليد ميانبر http://wijjo.com/PasswordHasher

Hash Password Generator: توليد پسورد با الگوريتم هاي مختلف MD2, MD5, SHA-1, SHA-256, SHA-384, SHA-512 و الگوريتم هاي مشابه ابزارهاي مشابه شامل SuperGenPass, PwdHash, Magic Password Generator    http://www.timando.net/hash-1 + نسخه موبايل

نوشتن ابزاري توليد كننده پسورد شخصي بسيار ساده است و اينكار رو در ويژوال بيسيك 6 (به دليل سادگي و بيشتر بودن مخاطب )در عرض چند ده دقيقه انجام دادم و مي توانيد برنامه + يا + كد سورس آن را از اينجا دريافت كنيد

ادامه مطلب
یک شنبه 23 اسفند 1388  - 8:18 AM
 

این یک تست هوش واقعیست و به هیچ وجه سرکاری نیست!
پس با کمال آرامش و دقت به این تست هوش جواب بدید.
با خودتون رو راست باشید و تا زمانی که از دونستن یا ندونستن جواب مطمئن نشدید به جواب نگاه نکنید.

در تصوير زير پنج شكل براى شما مشخص شده و شما بايد با كشف ارتباط واقعا" منطقى بين اين شكل ها
شكل ششم را حدس بزنيد.

http://www.2topics.com/group/files/41/01.jpg

ادامه مطلب
یک شنبه 23 اسفند 1388  - 8:07 AM
 

این مطلب اولین بار در سال 2001 توسط زنی به نام ریتا در وب سایت یک کلیسا قرار گرفت
این مطلب کوتاه به اندازه ای تاثیر گذار و ساده بود که طی مدت 4 روز بیش از پانصد هزار نفر
به سایت کلیسا ی توسکالوسای ایالت آلاباما سر زدند.
این مطلب کوتاه به زبان های مختلف ترجمه شد و در سراسر دنیا انتشار پیدا کرد.


Interview with god
گفتگو با خدا

I dreamed I had an Interview with god
خواب دیدم در خواب با خدا گفتگویی داشتم.

So you would like to Interview me? "God asked."
خدا گفت : پس میخواهی با من گفتگو کنی؟

If you have the time "I said"
گفتم : اگر وقت داشته باشید.

God smiled
خدا لبخند زد

My time is eternity
وقت من ابدی است.

What questions do you have in mind for me?
چه سوالاتی در ذهن داری که میخواهی بپرسی؟

What surprises you most about humankind?
چه چیز بیش از همه شما را در مورد انسان متعجب می کند؟

Go answered ….
خدا پاسخ داد ...

That they get bored with childhood.
این که آنها از بودن در دوران کودکی ملول می شوند.

They rush to grow up and then long to be children again.
عجله دارند که زودتر بزرگ شوند و بعد حسرت دوران کودکی را می خورند.

That they lose their health to make money
این که سلامتی شان را صرف به دست آوردن پول می کنند.

And then lose their money to restore their health.
و بعد پولشان را خرج حفظ سلامتی میکنند.

By thinking anxiously about the future. That
این که با نگرانی نسبت به آینده فکر میکنند.

They forget the present.
زمان حال فراموش شان می شود.

Such that they live in neither the present nor the future.
آنچنان که دیگر نه در آینده زندگی میکنند و نه در حال.

That they live as if they will never die.
این که چنان زندگی میکنند که گویی هرگز نخواهند مرد.

And die as if they had never lived.
و آنچنان میمیرند که گویی هرگز زنده نبوده اند.

God's hand took mine and we were silent for a while.
خداوند دست های مرا در دست گرفت و مدتی هر دو ساکت ماندیم.

And then I asked …
بعد پرسیدم ...

As the creator of people what are some of life's lessons you want them to learn?
به عنوان خالق انسان ها ، میخواهید آنها چه درس هایی اززندگی را یاد بگیرند؟

God replied with a smile.
خدا دوباره با لبخند پاسخ داد.

To learn they cannot make anyone love them.
یاد بگیرند که نمی توان دیگران را مجبور به دوست داشتن خود کرد.

What they can do is let themselves be loved.
اما می توان محبوب دیگران شد.

learn that it is not good to compare themselves to others.
یاد بگیرند که خوب نیست خود را با دیگران مقایسه کنند.

To learn that a rich person is not one who has the most.
یاد بگیرند که ثروتمند کسی نیست که دارایی بیشتری دارد.

But is one who needs the least.
بلکه کسی است که نیاز کم تری دارد

To learn that it takes only a few seconds to open profound wounds in persons we love.
یاد بگیرن که ظرف چند ثانیه می توانیم زخمی عمیق در دل کسانی که دوست شان داریم ایجاد کنیم.

And it takes many years to heal them.
و سال ها وقت لازم خواهد بود تا آن زخم التیام یابد.

To learn to forgive by practicing forgiveness.
با بخشیدن ، بخشش یاد بگیرن.

To learn that there are persons who love them dearly.
یاد بگیرند کسانی هستند که آنها را عمیقا دوست دارند.

But simply do not know how to express or show their feelings.
اما بلد نیستند احساس شان را ابراز کنند یا نشان دهند.

To learn that two people can look at the same thing and see it differently.
یاد بگیرن که میشود دو نفر به یک موضوع واحد نگاه کنند و آن را متفاوت ببینند.

To learn that it is not always enough that they are forgiven by others.
یاد بگیرن که همیشه کافی نیست دیگران آنها را ببخشند.

They must forgive themselves.
بلکه خودشان هم باید خود را ببخشند.

And to learn that I am here.
و یاد بگیرن که من اینجا هستم.

Always
همیشه

اثری از ریتا استریکلند!

ادامه مطلب
یک شنبه 23 اسفند 1388  - 8:04 AM
  از قدیم و ندیم گفته‌اند که مهربانی، مهربانی می‌آورد؛ حال، مطالعه پویایی درون گروه‌های انسانی نشان می‌دهد که اگر کسی مهربان باشد،‌ دیگران با نسبت فزاینده‌ای مهربانانه‌تر رفتار خواهند کرد.

بهنوش خرم‌روز: حوزه‌های متفاوت علوم،‌ خصوصا علوم مرتبط با رفتار انسانی،‌ بارها و بارها تاثیرگذاری رفتار افراد بر یکدیگر و نحوه انتشار یک رفتار در یک گروه انسانی را مورد مطالعه قرار داده‌اند. اما این بار،‌ در یک مطالعه جذاب، دو دانشمند با طراحی یک بازی گروهی چند مرحله‌ای،‌ مهربانی و دست و دلبازی آدم‌ها را در مقابل خودخواهی آن‌ها قرار داده‌اند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که اعمال خوب کوچک،‌ در بین گروه‌های انسانی گسترش می‌یابد. این که بدانید یک دست و دلبازی کوچک از طرف شما، ‌می‌تواند تا مدت‌ها رفتار خوب آدم‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم با شما در ارتباطند را تحت تاثیر قرار بدهد و به نوعی حتی تایین ‌کننده باشد، چه تاثیری در تصمیم‌گیری‌های شما از این به بعد در مورد رفتارتان خواهد داشت؟

به گزارش وایرد، نتایج این مطالعه نه تنها دل کسانی را که همیشه فکر می‌کردند خوبی‌های کوچک،‌ نتایج بزرگی به بار می‌آورد شاد خواهد کرد،‌ ‌بلکه نشان می‌دهد که مهربانی و دست و دلبازی مسری است و در بین افراد با گذشت زمان،‌ آن‌هم با ضریب افزاینده‌ای گسترش می‌یابد.

آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که یک عمل کوچک می‌تواند روی چندین عمل دیگر تاثیر بگذارد،‌ در واقع این دانشمندان می‌گویند ثابت کرده‌اند که به قول قدیمی‌ها،‌ خوبی، خوبی می‌آورد.

 جیمز فلاور،‌ دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه کالیفرنیا به اتفاق همکارش نیکلاس کریستاکیس، پزشک و جامعه‌شناس در دانشگاه هاروارد، برای مطالعه خود یک بازی گروهی را طراحی کرده بودند. در این بازی، خودخواهی بیشتر از همکاری به درد می‌خورد. با این حال، اعمالی که بخشیدن و مهربانی در خود داشتند، در طول بازی و در بین سایر شرکت کنندگان،‌ که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر این مهربانی قرار می‌گرفتند،‌ تا سه برابر افزایش می‌یافت.

این مطالعه که دیروز در نشریه پیشرفت‌های آکادمی ملی علوم به چاپ رسیده است،‌ آخرین یافته‌ از سری مطالعات این زوج بر روی روابط افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف را نشان می‌دهد.

در مقالات دیگر،‌ آن‌ها به چاقی،‌ تنهایی، ‌شادمانی و سیگار کشیدن در شبکه‌های اجتماعی انسانی پرداخته‌اند. اما در هیچ یک از این مطالعات، علیرغم رسیدن به وجود ارتباط و همبستگی،‌ راهی برای پی بردن به مسری بودن این نوع رفتارهای آشکار در دسترس نبوده است. برای مثال، آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که اضافه وزن بالایی دارند، تمایل دارند با افرادی که از نظر وزنی مشابه خودشان هستند دوست بشوند یا در محله‌هایی زندگی کنند که برنامه‌های غذایی پرچرب و کم مغذی در آن‌ها رایج باشد.

اما این مطالعه اخیر به نحوی طراحی شده بود که بتواند روابط علی و یا حتی تاثیرگذاری را نشان دهد. در این مطالعه،‌ فلاور و کریستاکیس نتایج یک بازی که به اصطلاح بازی خوب‌های اجتماع نامیده شده بود را بررسی کردند. در این بازی، افراد به گروه‌های چهار نفره تقسیم می‌شدند و به هر کدام 20 واحد اعتبار داده می‌شد. آن‌ها باید به طور مخفیانه تصمیم می‌گرفتند که چه قدر از این اعتبار را برای خودشان بردارند و چه قدر از آن را صرف یک کار خیریه عمومی نمایند. پول جمع شده برای خیریه به نسبت دو پنجم افزایش می‌یافت و به طور مساوی بین همه اعضای روه تقسیم می‌شد. اگر همه افراد گروه،‌ تمام پولشان را برای خیریه پرداخت می‌کردند،‌ همگی بهترین پاداش را دریافت می‌کردند،‌ اما مسئله این‌جا بود که باید این تصمیم را در شرایطی می‌گرفتند که از تصمیم سایر افراد گروه خود بی‌خبر بودند. در چنین مواردی اغلب به صرفه‌تر است که نقد را بچسبی و نسیه را رها کنی! پس روش مفیدتر این بود که هر کس پول خودش را بردارد و منتظر دست و دلبازی افراد گروه نماند.

بازیکنان تنها در آخر هر دوره بازی می‌فهمیدند که بقیه اعضای گروه با پولشان چه کرده‌اند. بازی مجددا تکرار می‌شد و هر بار اعضای گروه‌ها با هم جابه‌جا می‌شدند و البته اطلاعاتشان محرمانه باقی می‌ماند،‌ بدین ترتیب تصمیم‌گیری‌ها بر اساس افراد گروه و هویت آن‌ها نمی‌توانست باشد.

وقتی یکی از افراد گروه تصمیم می‌گرفت مهربان و بخشنده باشد،‌ احتمال این که بقیه اعضای گروه در طی بازی‌های بعدی از خود دست و دلبازی نشان بدهند بیشتر می‌شد. در مقابل، کسان دیگری هم که از این افراد بزرگی و بخشندگی می‌دیدند،‌ مانند حلقه‌های پی در پی یک زنجیر، در دوره‌های بعدی بازی خود مهربانی و دست و دلبازی بیشتری نسبت به افراد گروه نشان می‌دادند. وقتی به بازی یک دوره تنبیه هم اضافه شد،‌ باز نتایج جالب‌تری به دست آمد. تنبیه به این صورت بود که بازیکنان می‌توانستند از پول خودشان خرج کنند تا پاداش بازیکنان خودخواه کاهش یابد، در این شرایط طول دوام زنجیره بخشندگی و مهربانی حتی طولانی‌تر هم شد.

نحوه انتشار مهربانی در گروه‌ها

فلاور و کریستاکیس در مقاله خود می‌نویسند: «اغلب انتظار می‌رود که افراد در چنین آزمایش‌هایی بیشتر خودخواهی به خرج بدهند و سعی کند تا جایی که ممکن است پول بیشتری را برای خودشان نگه دارند. الگویی که ما پیشبینی می‌کردیم این بود که افراد در پرداخت‌ها مشارکتی نکنند و هیچ پولی هم برای تنبیه افراد خودخواه نپردازند. اما رفتاری که افراد در این آزمایش داشتند،‌ به هیچ عنوان منطبق بر الگوی فرضی ما نبود.»

بر اساس نوشته‌های این پژوهشگران،‌ نتایج به دست آمده ربطی به محاسبه امتیازها و پاداش‌ها ندارد، بلکه به نحوی بسیار ساده به تقلید رفتاری مربوط می‌شود. نگاه میمونی،‌ رفتار میمونی، ‌اما با سبک انسانی. وقتی مردم به صورت غیرمنطقی مهربانانه و دست و دلبازانه رفتار می‌کنند، بقیه این مهربانی آن‌ها را ادامه می‌دهند و تقلید می‌کنند.

درست است که شبکه‌ای که این دو دانشمند طراحی کرده‌اند لزوما بازتابی از پویایی‌های درون گروهی طبیعی انسان‌ها نیست،‌ اما یک مدل عمومی برای چگونگی گسترش یک رفتار در گروه انسانی ارائه می‌کند.

این دو دانشمند در پایان مقاله خود پیشنهاد کرده‌اند که پژوهشگران حوزه‌های نوع‌دوستی و تحول فرهنگی،‌ با مطالعه ترکیب‌ها و انواع مختلف گروه‌ها،‌ نحوه ارتقا یا محدودسازی گسترش یک رفتار در گروه‌های مختلف با ترکیب‌بندی متفاوت را بررسی نمایند.

با این حال،‌ داستان به طور کل با یک پایان خوب تمام نمی‌شود، چون بر اساس این نتایج، رفتار ناشی از خودخواهی هم به همین نحو بین افراد گسترش می‌یابد.

ادامه مطلب
یک شنبه 23 اسفند 1388  - 8:02 AM
 

03-10-10psmove.jpg

سونی مدت ها است که بر روی دسته جدید حساس به حرکت خودش کار می کند تا از خجالت نیتندو Wii در بیاید. اگر به یاد داشته باشید چند ماه پیش ‏ در نارنجی با معرفی اولیه ‏ آن آشنا شدید. ‏ 
‏ 
حالا به نظر می رسد که داستان این دسته از مراحل طراحی اولیه گذشته و به زودی آن را در خانه خواهیم داشت‪.‬ ساعاتی پیش در یک کنفرانس خبری سونی رسما نام آن را PalyStation Move اعلام کرد و می توانید لوگوی اختصاصی آن را هم در زیر ببینید. که البته بیشتر به حرف A شبیه است تا حرف M‪.‬ ‏ 
‏ 

move-trademark-logo.jpg

دسته جدید، حرکات دست شما را در سه بعد و به طور نسبتا دقیقی شبیه سازی می کند. علاوه بر این، با داشتن چند دکمه و یک حباب نورانی در سر آن، امکاناتی را به شما خواهد داد که دیدن آن بسیار جالب است. ویدیوهای دموی ارایه شده واقعا هیجان انگیز هستند‪.‬ می توانید ‏ ویدیوی کوتاه تبلیغاتی سونی ‏ را ببینید. یا تست این دسته ها را در عمل توسط ‏ ‏ تیم انگجت ملاحظه کنید. ‏ ‏ 
‏ 

500x_gaming1.jpg

سونی اعلام کرده که «پلی استیشن موو» از پاییز ۲۰۱۰ با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار به همراه یک بازی فروخته خواهد شد. بنابراین فاصله زیادی با بازی های هیجان انگیز ندارید. ‏
ادامه مطلب
یک شنبه 23 اسفند 1388  - 7:55 AM

صفحات سایت

تعداد صفحات : 60

جستجو

آمار سایت

کل بازدید : 5828612
تعداد کل پست ها : 30564
تعداد کل نظرات : 1029
تاریخ ایجاد بلاگ : پنج شنبه 19 شهریور 1388 
آخرین بروز رسانی : دوشنبه 19 آذر 1397 

نویسندگان

ابوالفضل اقایی