به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

هر گونه نظر و پیشنهاد و انتقادی داشتید، در قسمت نظرات اعلام کنید.

 حقیقت آن است که آزمایش واقعی الگوی موردنظر ترکیه در شمال آفریقا قرار ندارد شمال آفریقا مطابق شرایط خاص خود و تجربیاتی که طی ده‌ها سال مبارزه تفکر اخوانی کسب کرده است در حال شکل دادن الگوی قدرت خاص خود است.

 
خبرگزاری فارس: خاورمیانه جدید ـ الگوی قدرت اسلامی

 

«احمد داوود اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در یک اظهارنظر صریح در پارلمان این کشور گفته است خاورمیانه جدید در حال شکل‌گیری است و ترکیه رهبری خاورمیانه جدید و موج تغییرات را به‌دست می‌گیرد. پرسش این است که این سخن تا چه اندازه واقع‌بینانه است و با واقعیت تحولات جاری در خاورمیانه سازگاری دارد و تا چه اندازه انعکاس‌دهنده آرزوها و جاه‌طلبی‌های امروز ترکیه است.

قضاوت منصفانه در این خصوص ساده نیست. برای فهم درست این ادعا لازم می‌شود خاورمیانه و شمال آفریقا را در پرتو تحولاتی در نظر گرفت که از همان آغاز بر سر نامگذاری آن اختلاف‌نظرهای جدی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بروز کرد. بهار عربی و بیداری اسلامی آشناترین نامگذاری‌ها بودند.

خاورمیانه بزرگ و خاورمیانه جدید از واژه‌هایی بودند که قبل از آن ازطرف آمریکا مطرح و در جهت اهداف خاصی به کار گرفته شدند. بحث بر سر واژه‌ها نیست، بحث این است که خاورمیانه و شمال آفریقا در حال دگرگونی است و نظام‌های عمدتاً سنتی متکی به خاندان‌ها چه در قالب سلطنت و چه در قالب جمهوری و امارتی خانوادگی پاسخگوی نیازها و ضرورت‌های جدید نیستند. به این ضرورت‌ها چگونه پاسخ داده خواهد شد بحث اصلی است. بحث اصلی‌تر الگوی قدرت جایگزین نظام‌های ورشکسته سیاسی ـ خاندانی است. ظاهراً تا حالا سه الگو جایگزین برمبنای سه تفکر در خاورمیانه مدعی جایگزین شده‌اند.

1. الگوی «سلف صالح» که سلفی‌های عربستان سعودی مطرح کرده‌اند.

2. الگوی «ولایت فقیه» که ایران مدنظر دارد.

3. اینکه خاورمیانه و شمال آفریقا که کلیت جهان عرب را تشکیل می‌دهند در نهایت به کدام الگو تمایل نشان خواهد داد. بستگی به آن دارد که کدام الگو بتواند نیازهای واقعی نسل تحول‌خواه عرب را پاسخ دهد. واقعیت آن است که نسل تحول‌خواه عرب از متن فرهنگ و سنت‌های اسلامی برخاسته است ولی همچون نسل‌های قبل از خود تاب تحمل ساختارهای سنتی قدرت را در شکل موروثی آن ندارد و خواهان مشارکت فعال خود در ساخت قدرت است.

آنچه ترکیه را امیدوار کرده است که الگوی قدرت خود را جایگزین کند درواقعیت خواست نیروهای تحول‌خواه نهفته است. ترکیه بر این باور است که خاورمیانه جدید به‌طرف نوعی آشتی بین سنت‌های اسلامی و دموکراسی نوین در حرکت است و در این مسیر تنها الگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه است که توانسته است بین ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های دموکراتیک ارتباط سالمی برقرار کند. تحولات تونس و مصر و لیبی ظاهراً احمد داوود اوغلو و همفکرانش را امیدوار کرده است که اسلام میانه‌روی موردنظر آنها دارد جای خود را در میان توده‌های مسلمان باز می‌کند.

البته در این باره که چنین برداشتی تا چه اندازه با واقعیت تحولات خاورمیانه همخوانی دارد یا نه وحدت نظری وجود ندارد ولی در هر حال این امیدواری را در ترکیه به‌وجود آورده است که الگو عربستان سعودی به دلیل سنت‌گرایی افراطی‌اش و ساخت موجود قدرت در عربستان که ازنظر ترکیه بستر ایدئولوژیک سلفی ـ وهابی است و نمی‌تواند در ذات خودش توجه نسل تحول‌خواه و آشنا به سازوکارهای دموکراتیک قدرت را در جهان عرب جلب نماید، نمی‌تواند الگوی قدرت اسلامی قابل قبول در خاورمیانه جدید قرار گیرد.

تأثیرگذاری آن از نظر ترکیه موقتی و در سایه دلارها و ثروت‌های نفتی اعراب خلیج‌فارس محتمل است اما در صحنه عمل تحول‌خواهان نظام حاکم در عربستان را ارتجاعی تراز آن می‌دانند که خود را گرفتار آن سازند. به‌ویژه آنکه در برخی از کشورهای عرب خاورمیانه رسوبات فکری بعثی ـ سوسیالیستی و ترکیب شده با ناسیونالیسم خاص عرب هنوز هم وجود دارد. الگوی قدرت اسلامی ایران هم از نظر ترک‌ها مبتنی‌بر ایدئولوژی شیعی است که در جهان اهل سنت با محوریت روبه‌رو است و تنها می‌تواند در جوامع اکثریت شیعه قابلیت تطبیق بیاید که آن هم در خاورمیانه عرب از چند کشور معدود فراتر نمی‌رود.

واقعیت آن است که ترکیه با درنظر گرفتن چنین برداشتی است که وزیر امور خارجه‌اش مدعی می‌شود که نبض کار خاورمیانه را در دست دارد و الگوی قدرت اسلامی‌اش قابلتی انتقال و الگوبرداری نسل تحول‌خواه عرب را دارد. نه‌تنها به این دلیل که سایر الگوها با محدودیت ذاتی روبه‌رو هستند بلکه به این دلیل ساده که در ادعای ترکیه ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های دموکراتیک موردنظر جهان غرب هماهنگ شده‌اند و اسلام میانه‌روی ترکیه توانسته است راه توسعه و پیشرفت سیاسی ـ فرهنگی و اقتصادی جهان اسلام را بدون تشدید تضاد با جهان غرب در پیش بگذارد. اینکه چنین ادعایی تا چه اندازه درست و منطبق با واقعیت تحولات خاورمیانه باشد بحث دیگری است. مهم این است که ترکیه به چنین باوری رسیده است و براساس همین باور دارد عمل می‌کند.

منتها حقیقت آن است که آزمایش واقعی الگوی موردنظر ترکیه در شمال آفریقا قرار ندارد شمال آفریقا مطابق شرایط خاص خود و تجربیاتی که طی ده‌ها سال مبارزه تفکر اخوانی کسب کرده است در حال شکل دادن الگوی قدرت خاص خود است. بدون آنکه به سایر الگوهای موفق یا ناموفق دیگر توجه داشته باشد آزمون واقعی برای الگو ترکیه در سوریه همسایه ناآرام‌تر ترکیه به محک گذاشته می‌شود. خود مقاومت ترکیه این واقعیت را به‌ درستی درک کرده‌اند.

تأکید رجب طیب اردوغان نخست‌وزیرترکیه بر ماده 5 آیین‌نامه «ناتو» که ترکیه عضو آن است دقیقاً بدین معنا است که الگوی ترکیه برخلاف تصور ترک‌ها از طریق سازوکار دموکراتیک نمی‌تواند لااقل در سوریه جایگزین شود و احتمالاً نیاز خواهد بود که ازطریق جنگی خونین داخلی و با دخالت خارجی در سوریه مستقر شود. اگر چنین احتمالی را جدی‌تر تصور کنیم سوریه محلی است که هر سه الگوی یادشده مدعی تحول در خاورمیانه در آن وارد رقابت‌های نفس‌گیری شده‌اند، رقابت‌هایی با ورود احتمالی ناتو مطابق خواست ترکیه از این ظرفیت واقعی برخوردار است که سایر منابع قدرت جهانی را وارد کارزار سوریه کند و چه بسا پیامدهای آن به مراتب فراتر از تصورات جاه‌طلبانه ترک‌ها برود و نه‌تنها خاورمیانه را دچار تحول کند که سیاست بین‌الملل را متحول و باعث شکل‌گیری دور جدیدی از جنگ سرد و قطب‌بندی بین‌المللی قدرت جهانی گردد و نظم بین‌الملل را بار دیگر به گونه‌ای متفاوت برقرار نماید.

پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل خاورمیانه و شبه‌قاره

منبع : ابرار معاصر تهران

ادامه مطلب
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  - 6:34 PM

    از جمله سوالاتی که همواره پیش‌روی بعضی‌ها قرار دارد این است که اصولاً چگونه خودمان را آرایش کنیم! یعنی کلاً کدام‌یک از لوازم آرایش را در چه راهی و به چه میزانی استفاده کنیم تا بهترین تأثیر را داشته باشد.

 
خبرگزاری فارس: چرا و چگونه خودمان را آرایش کنیم؟

 

 به نقل از نمک نیوز، از جمله سوالاتی که همواره پیش‌روی بعضی‌ها قرار دارد و ذهن‌شان را فتیله‌پیچ می‌کند این است که اصولاً چگونه خودمان را آرایش کنیم! یعنی کلاً کدام‌یک از لوازم آرایش را در چه راهی و به چه میزانی استفاده کنیم تا  بهترین تأثیر را داشته باشد.

از آنجا که این مقوله دارای اهمیت خاصی بوده و برای همان بعضی‌های مورد اشاره، گاهی از نان شب هم واجب‌تر است، لذا برآن شدیم تا به‌صورت کاملاً تصویری و قابل فهم برای مخاطب، اقدام به آموزش دقیق آرایش، آن هم با جزئیات خاص مرتبط با آن بکنیم. باشد که راهگشا بوده و بالاخره یکی از مسایل سرنوشت‌ساز جهان را حل‌وفصل کنیم.

1) اصولاً همواره باید عزم آدم در حالت جزم بوده و اگر برای کاری تصمیم گرفت، هرجور شده آن را اجرا کند. کاری هم نداشته باشد به‌اینکه آن عمل مورد اشاره صحیح است یا غلط است یا هر چیز دیگری! کلاً خیلی خوب می‌باشد که آدم هرکاری دلش خواست انجام بدهد تا خدای ناکرده، آن کار نکرده عقده نگردیده و موجبات خفگی او را فراهم نیاورد.

مرحله نخست در آرایش کردن هم، جزم کردن عزم راسخ و رفتن سراغ اسباب و ادوات این امر فوق‌العاده حیاتی است. پس برای آرایش کردن، این مهم‌ترین مرحله و اساسی‌ترین بخش است! عزم راسخ خود را جزم کرده و تصمیم خودتان را بگیرید. به سمت محل مربوزه رفته و شروع کنید:

2) به‌یاد داشته باشیم که اسباب و لوازم آرایش آنقدر متنوع است که گاهی امکان دارد نتوانید اسم همه آنها را از بر کنید! لذا کافی است هرکدام را که خوشتان آمد، خریداری کرده و مورد استفاده قرار داده و خیلی هم کار نداشته باشید که هرکدام به درد چه کاری می‌خورد.

شکرخدا برای خریدن لوازم آرایش هم که در مملکت ما هیچگونه مشکلی نیست. یعنی مثل سیگار که هرجا بروی و داخل هربقالی را که بگردی، لوازم آرایش را هم کنار سیگار پیدا می‌کنی و زمانش هم فرقی نمی‌کند! می‌خواهد نصفه‌شب باشد یا اول صبح یا بعدازظهر و زیر تیغ  آفتاب. این در حالی است که اگر بخواهی یک عدد نان سنگک داغ بخری، فقط می‌توانی در ساعاتی مشخص به نانوایی‌های مشخص رجوع کنی و در غیر این‌صورت بهتر است با گشنگی کنار بیایی.

البته این موضوع حکمتی دارد و حکمتش هم در آن است که استفاده از لوازم فوق‌الذکر برای یک قشر خاص، از نان شب هم واجب‌تر است.

در این مرحله، استفاده از لوازم آرایش شروع می‌شود:

3) یکی از بخش‌های آرایش کردن، حرکت زدن روی موهاست. لطفاً روی موی خودتان خیلی حساس باشید! روی‌هم‌رفته باید این‌طور بپندارید که حرکت کل کائنات، نفس کشیدن همه موجودات، رشد گردن همه گیاهات!!! و حتی سقوط آب از آبشار نیاگارا در ارتباط مستقیم بر نحوه چینش زلف شما بوده و کمترین بی‌توجهی به آن ممکن است موجب هرچه وخیم‌تر شدن اوضاع سوراخ لایه اوزون و انقراض نسل بشر گردد.

در این مرحله، هرچه وقت و زمان دارید، صرف کج و راست کردن موهای خود کرده و از چهارجهت و شش‌‌سو اقدام به انجام ترتیبات مورد نظر خو بفرمایید.

فراموش نفرمایید که مرحله کار روی موها از استراتژیک‌ترین قسمت‌های کار بوده و خیلی خیلی اهمیت دارد. به همین دلیلی توصیه ما برای شما در این قسمت سه کورد مهم است. دقت دقت دقت! بس که این مرحله مهم است به جان شما:

4) در امر خطیر آرایش، بس که مهم و سرنوشت‌ساز است، جمع کثیری از دانشمندان و بشردوستان بدون هرگونه چشم‌داشتی، شب و روز د رحال تحقیق برای تحقق امر خطیر آرایش کردن شما بوده وباز هم یک عده بدون هرگونه چشم‌داشتی هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز دارند تبلیغات آنها را انجام داده و یک عده آدم بشردوست هم در داخل کشور هست که با یک تلفن مثل اجل معلق سررسیده و کالای مورد نظر اعم از کرم و ژل و لنز و هزار جور کوفت و زهرمار دیگر را سوار بر یک موتور برایتان دم در منزل می‌آورد!

شما در این مرحله از آرایش کردن خود، می‌توانید از این ادوات و مهمات! استفاده کرده و یک کارهایی صورت بدهید:

5) مهمترین و اصلی‌ترین بخش آرایش، مرحله آخر آن است که جایگاه به‌ثمر نشستن تلاش‌های‌تان بوده و باید حتماً و همواره مورد توجه خاص شما باشد.

در این مرحله از منزل خارج شده و با قدم گذاشتن در مکان‌های عمومی، آثار و نتایج زحماتتان را ملاحظه کرده و مورد تقدیر و تشکر بعضی‌ها هم قرار خواهید گرفت.

ناگفته نماند که رژه رفتن در خیابان، بخشی جداناشدنی از مرحله نهایی آرایش کردن بوده و باید با دقت تمام و حتی‌الامکان در مکان‌های امتحان شده صورت بگیرد.

ادامه مطلب
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  - 6:32 PM

  محققان آمریکایی موفق شدند عملکرد و رفتار چربی‌های سفید را به چربی‌های قهوه‌ای تبدیل کنند که این امر امید برای درمان چاقی را افزایش می‌دهد.

 
خبرگزاری فارس: محققان موفق به تبدیل چربی‌های سفید به قهوه‌ای شدند

 

به نقل از نشریه علمی طب طبیعی آمریکا، محققان آمریکایی موافق شدند چربی‌های سفید را از طریق متوقف کردن عمل سوخت و ساز ویتامین A  در آنها به گونه‌ای تغییر دهند که همانند چربی‌های قهوه‌ای عمل کنند که ممکن است به یافتن راه درمانی جدیدی برای چاقی منجر شود.

 

جورج پلوتسکی، مدیر برنامه پیگیری از بیماریهای عروقی دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: چربی‌های قهوه ای و مکانیزم هایی که اجازه می‌دهد تا چربی‌های سفید ویژگی‌های چربی‌های قهوه‌ای را به خود بگیرند، توجه بیشتر ما را به خود جلب می‌کند زیرا راهی ممکن برای درمان چاقی و عوارض آن است.

وی تصریح کرد: ما نیاز به کار بیشتر روی این موضوع داریم اما می‌توانیم ویژگی‌های معینی از سوخت و ساز ریتینوئید که از مشتقات ویتامین A  است را به این عناصر اضافه کنیم که به نظر می‌رسد در فرایند تشخیص چربی‌های سفید از قهوه‌ای نقش دارد.

دو نوع بافت چربی سفید و قهوه‌ای با دو عمل کاملاً متفاوت در بدن انسان وجود دارد.

چربی سفید بیشترین حجم چربی بدن را تشکیل می‌دهد و برای ذخیره شدن مناسب است و در اصل از مازاد چربی های مصرف شده و تبدیل کربوهیدرات ها حاصل می‌آید.

این نوع چربی در همه جای بدن، به ویژه در زیر پوست ذخیره می‌شود اما چربی قهوه‌ای بیشتر حالت گرمازایی دارد و ذخیره نمی‌شود.

بافت چربی‌های قهوه ای رگهای خونی عصبی بیشتری دارند و حاوی میتوکندری های بیشتری از چربی‌های معمولی هستند و به همین دلیل قهوه‌ای رنگ هستند.

میتوکندری‌ها، نیروگاه های انرژی سلول‌هاست که انرژی را به فرمی که برای بدن قابل استفاده است، تبدیل می‌کند.

چربی قهوه‌ای بر عکس چربی سفید که انرژی ذخیره می‌کند، انرژی مصرف می‌کند و بدن را گرم می‌کنند.

چربی قهوه‌ای که خیلی انرژی مصرف می‌کند؛ به طور غیر معمول نزد افراد بزرگسال به ویژه افراد لاغر بیشتر است.

در یکی از تحقیقات پزشکی دو هزار نفر با کمک دوربین های مغناطیسی معاینه شدند و روشن شد که تقریباً ۸ درصد از زنان و ۳ درصد از مردان ذخیره چربی قهوه‌ای در بدنشان در اطراف گردن و اطراف استخوان پا قرار دارد.

تحقیقات همچنان نشان داده که هنگام سرما مقدار مصرف انرژی در بافتهای چربی قهوه‌ای 15 برابر بیشتر از مصرف انرژی در بافتهای سفید چربی است.

ادامه مطلب
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  - 6:30 PM

 یک قاری بین‌المللی قرآن ضمن بررسی روند تربیت قاری قرآن در ایران و جهان گفت: تبدیل افراد به ستاره‌های تلاوت، تابع برنامه‌ریزی و شیوه خاص است.

 
خبرگزاری فارس: چگونه به ستاره‌ای ماندگار در تلاوت قرآن تبدیل شویم

 

«مسعود نیک‌دستی» در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره بر لزوم آموزش حفظ و قرائت به صورت همزمان برای نوآموزان قرآن گفت: البته کسانی که ابتدا قرآن را حفظ کرده و سپس به یادگیری تلاوت پرداخته‌اند، ستاره‌های ماندگاری در عالم قرائت قرآن کریم هستند.

 

*کودکی و نوجوانی دوره طلایی حفظ و قرائت قرآن

وی با اشاره به اینکه دوره طلایی برای یادگیری قرآن کریم در هرشته‌ای دوره کودکی و نوجوانی است، گفت: اگر در این دوران فقط به آموزش حفظ قرآن به نوآموزان بپردازیم ممکن است استعداد نوآموزان در قرائت قرآن از بین برود و یا خوب پرورش نیابد، پس بهتر است حفظ و قرائت به موازات هم آموزش داده شود.

نیک‌دستی اکثر قاریان را پرورش یافته در کلاس‌های سنتی دانست و افزود: باید دوره‌های آموزش قرآن کلاسیک شود؛ زیرا رشد علم و فناوری جذابیت‌هایی را برای نسل جدید به همراه داشته و باید از این جذابیت‌ها در جهت جذب نوآموزان استفاده و از دوره‌های سنتی به عنوان تکمیل کننده این آموزش‌ها بهره برد.

 

*قرائت قرآن باید دانشگاهی و حرفه‌ای شود

این قاری بین‌المللی با اشاره به حرفه‌ای نبودن امر آموزش قرآن گفت: در کشور مصر جایی مثل الازهر وجود دارد که اساتید را تعلیم و پرورش می‌دهد و این اساتید پس از فارغ‌التحصیلی به امر آموزش و قرائت پرداخته و از همین راه، زندگی خود را تامین می‌کنند؛ اما در کشور ما به هیچ‌وجه فرهنگ شغل تخصصی قرآنی وجود ندارد.

 وی حفظ قرآن را مؤثر بر رفتار و شخصیت افراد برشمرد و گفت: حافظ بودن قاری از نظر معنوی نوای دلنشین‌تری به تلاوت او می‌دهد و مستمع آیات را ملموس‌تر درک می‌کند.

این قاری بین‌المللی، سرمایه‌گذاری بر روی حفظ در کنار قرائت را بهترین نوع برنامه‌ریزی دانست و گفت: باید بستر برای شکوفایی استعداد افراد فراهم شود و کسانی که در حفظ یا قرائت و یا هر دو مستعد هستند به بهترین نحو پرورش یابند.

وی در پایان نیز با بیان اینکه حفظ قرآن مثل حفظ کتاب‌ قانون اساسی است، اظهار داشت: قرآن قانون و اساس زندگی ماست و اگر قانون را خوب بدانیم کارها و اعمال‌مان را با آن منطبق ساخته و هیچ‌گاه به انحراف نمی‌رویم.

ادامه مطلب
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  - 6:25 PM

  حاج «حامد خفاف» سخنگوی مرجع عالیقدر آیت الله سید «علی سیستانی» با انتشار کتابی دویست صفحه ای بنام «سفر درمانی آقای سیستانی و بحران نجف»، به زوایای سفر درمانی ایشان به لندن در سال 2004 پرداخته است.

 
خبرگزاری فارس: نامه‌نگاری محرمانه رهبرانقلاب و آیت‌الله سیستانی در بحبوحه بحران نجف

 

شیعه آنلاین به نقل از الجوار نوشت: حاج «حامد خفاف» سخنگوی مرجع عالیقدر آیت الله سید «علی سیستانی» با انتشار کتابی دویست صفحه ای بنام «سفر درمانی آقای سیستانی و بحران نجف»، به زوایای سفر درمانی ایشان به لندن در سال 2004 پرداخته است.

 

وی در این کتاب اسناد زیادی را منتشر کرده که انتشار برخی از آنها جالب به نظر می رسد. از جمله این اسناد نامه های محرمانه ای بوده که میان رهبر انقلاب اسلامی و آیت الله سیستانی رد و بدل شده است.

وی درباره یکی از این اسناد می نویسد: پس از سفر درمانی حضرت آیت الله سیستانی به لندن در سال 2004، آیت الله خامنه ای نامه ای به ایشان (آیت الله سیستانی) نوشت و در آن برای ایشان طلب صحت و عافیت کرد. این نامه توسط شیخ اختری (رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع)) و از طریق تلفن به سید «جواد شهرستانی» (داماد و وکیل حضرت آیت الله سیستانی در ایران) ابلاغ شد تا به آیت الله سیستانی برسد.

اما نامه و یا بهتر است بگوئیم سند دیگری که در این کتاب منتشر شده، عبارت است از نامه دیگر رهبر انقلاب اسلامی ایران به آیت الله سیستانی در مورد درگیری های نجف که میان نیروهای آمریکایی و نیروهای ارتش دولت عراق از یکسو با نیروهای ارتش المهدی وابسته به جنبش صدر، از سوی دیگر رخ داد. در آن زمان نخست وزیر عراق «أیاد علاوی» بود.

خفاف در این باره می نویسد: عصر بود، شیخ اختری از تهران تماس گرفت و تلفنی نامه آیت الله خامنه ای برای آیت الله سیستانی را قرائت کرد و سید «محمدرضا سیستانی» (فرزند حضرت آیت الله سیستانی) کلمه به کلمه آن را یادداشت می کرد.

اما سند و یا نامه سومی که حاج «حامد خفاف» آن را منتشر کرده، پاسخ  آیت الله سیستانی است به نامه آیت الله خامنه ای.

خفاف در این باره می گوید: حضرت آیت الله سیستانی نامه را مطالعه کرد و یک ساعت بعد پاسخ آن را نوشت. سید «محمدرضا سیستانی» با شیخ اختری تماس گرفت و به صورت تلفنی پاسخ نامه را قرائت کرد. شیخ اختری هم کلمه به کلمه آن را نوشت.

ادامه مطلب
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  - 6:16 PM

صفحات سایت

تعداد صفحات : 105

جستجو

آمار سایت

کل بازدید : 5844729
تعداد کل پست ها : 30564
تعداد کل نظرات : 1029
تاریخ ایجاد بلاگ : پنج شنبه 19 شهریور 1388 
آخرین بروز رسانی : دوشنبه 19 آذر 1397 

نویسندگان

ابوالفضل اقایی