کارشناس دینی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) که خطاب به یگانه دخترش فرمود: «من بوی بهشت را از فاطمه (س) استشمام میکنم»، ابراز داشت: بهشت افتخارش این است که رایحه زهرای مرضیه(س) را دارد نه اینکه حضرت فاطمه بوی بهشت میدهد.
حجتالاسلام مرتضی ادیب یزدی از خطیب مسجد بلال در گفتوگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه رسول اکرم (ص) به مدت چهل روز از حضرت خدیجه دوری گزید و این مدت را در خانه «فاطمه بنت اسد» به سر میبرد، اظهار داشت: علامه مجلسی روایت میکند «روزی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در سرزمین ابطح نشسته بود و با او «عمار»، «منذر بن ضخصاح»، «ابوبکر»، «عمر» و «عباس» بودند، علی علیهالسلام هم در آن جمع بود که جبرئیل به صورت اصلی بر حضرت نازل شد و عرض کرد: «خدا به تو سلام رسانده، میفرماید که باید چهل روز از خدیجه دوری کنی». وی افزود: «پس چون چهل روز به پایان رسید، جبرئیل نازل شد و فرمود: «خدایت سلام میرساند و میفرماید: خود را برای هدیه و تحفهای آماده کن، حضرت فرمود: «آن تحفه چیست؟»، در جواب گفت: «از این تحفه خبری ندارم»، بعد از آن، میکائیل فرود آمد و با او طبقی بود و حضرت روزه خود را با طعام درون طبق افطار کرد، بعد از آن، جبرئیل خطاب به پیامبر (ص) عرض کرد: «خداوند به ذات خود سوگند یاد کرده که امشب از صلب تو ذریهای طیب بیافریند». حجتالاسلام ادیب یزدی با اشاره به اینکه فرشتگان بعد از آن چهل روز، پیغمبر (ص) را «ابا الزهرا» و «ابا الفاطمه» خطاب میکردند، بیان داشت: حضرت رسول(ص) در این هنگامه متوجه شدند که خداوند تبارک و تعالی با انتقال نور نیر اعظم موافقت کردند که به این دنیا قدم بگذارد، لذا وجود حضرت صدیقه طاهره(س) دارای آثار، نقمات و کرامات فراوانی برای پیغمبر(ص) داشت، چنانچه که از کلمه «کوثر» تفسیر میشود، «کوثر» بر وزن «فُعل» از ریشه « کثر» است که تنها یکبار در قرآن کریم آمده است، باید توجه داشت که به زبان فارسی قابل ترجمه نیست. وی با بیان اینکه مترجمان قرآن کریم کلمه «کوثر» را به «خیر کثیر» ترجمه کردند، ادامه داد: اما معنای «کوثر» بالاتر از این حرفهاست، چرا که «کوثر» عبارتند از مفهومی که جوانه و اطراف آن را شامل میشود که انواع و اقسام خیرات و برکات از آن ریزش دارد و فوران میکند، «کوثر» یک وجود عظیمی است که تنها بر حضرت زهرا سلام الله علیها متمرکز است، منتها بسیاری از کرامات و معجزات حضرت (س) به خاطر شرایط آن روزگار برای ما روشن نشده است. این کارشناس دینی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) که خطاب به یگانه دخترش فرمود: «من بوی بهشت را از فاطمه (س) استشمام میکنم»، ابراز داشت: بهشت افتخارش این است که رایحه زهرای مرضیه(س) را دارد نه اینکه حضرت فاطمه بوی بهشت میدهد. وی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری(س) ذکر تسبیحات را از پدرش اخذ کرد، ادامه داد: همان گونه که در مقدمه اذان و اقامه ذکر «الله اکبر» گفته میشود و «الله اکبر» ذکر افتتاحیه نماز است، جملگی نشان از تقدم ذکر «الله اکبر» بر سایر اذکار دارد.