به گزارش خبرگزاری مهر، جدیدترین آمار و بررسی های موسسه پژوهشی نیلسن نشان می دهد، کاربران اسمارت فون ها در سال ۲۰۱۴ میلادی و به صورت میانگین در حدود ۳۷ ساعت و ۲۸ دقیقه از زمان خود را صرف بازی یا وبگردی و ... کردند.
این موسسه در حالی این گزارش را منتشر کرده که استفاده از اسمارت فون ها در سال های گذشته نیز بررسی شده بود. استفاده از این وسیله از سال ۲۰۱۲ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی با رشد قابل توجهی مواجه شده از این رو توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است.
بقیه در ادامه مطلب...
همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، در سال ۲۰۱۲میلادی هر کاربر در حدود ۲۳ ساعت و ۲ دقیقه از زمان ماهانه خود را به استفاده از اسمارت فون ها اختصاص داده بود. این آمار در بازه زمانی مشابه اما در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۳۰:۱۵ دقیقه و در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۳۷:۲۸ افزایش پیدا کرده است.
همانطور که در نمودار زیر دیده می شود، سفید پوستان ۲۵.۹ درصد، افریقایی- امریکایی ها در حدود ۳۰.۳ درصد، اسپانیایی تبارها ۲۷.۹ درصد و در نهایت آسیایی- امریکایی ها ۲۸.۰ درصد از مدت زمان استفاده از اسمارت فون ها در ماه را به خود اختصاص داده اند.
مدت زمانی که ملیت های مختلف صرف استفاده از اسمارت فون ها می کنند نیز به ترتیب در سفید پوستان، افریقایی - امریکایی ها، اسپانیایی ها و آسیا - امریکا به ترتیب ۳۵:۲۵ ،۴۲:۵۸ ، ۴۱:۳۱ و ۳۷:۱۴ دقیقه در ماه است.
در ادامه گزارش Nielsen آمده است : « آمار مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ میلادی نشان می دهد که در مقایسه با مدت مشابه شاهد رشد ۶۳ درصدی در استفاده از اسمارت فون ها هستیم. در این بین بازی کردن بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. این آمار در حالی افزایش پیدا می کند که تمایل به شنیدن موسیقی که یکی از برترین تفریحات بود به رتبه دوم نزول پیدا کرده است.»
افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، در حدود ۱۰ ساعت از زمان ماهانه خود را صرف بازی کردن می کنند. این در حالی است که اختصاص این زمان به بازی در حدود ۴ برابر بیشتر از اولین تفریح یعنی گوش کردن به موسیقی است.
این موضوع در حالی است که مردان از برنامه های بیشتری به نسبت زنان استفاده می کنند اما زنان زمان بیشتری را صرف برنامه های نصب شده در گوشی خود می کنند. درصد اختصاص زمان بیشتر به بازی در اسمارت فون ها در حالی است که اعلام و انتشار این آمار می تواند برای افرادی که در ساخت بازی های رایانه ای یا نرم افزارها هستند، قابل توجه باشد.