به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

هر گونه نظر و پیشنهاد و انتقادی داشتید، در قسمت نظرات اعلام کنید.

جهان در حال توسعه و پيشرفت است و امکانات و شرايطي که در اختيار هر نسل قرار مي‌گيرد بسيار متفاوت با نسل‌هاي گذشته است. به‌طور مثال شرايطي که در حال حاضر وجود دارد قابل مقايسه با امکاناتي که در زمان پدر و مادرهاي ما وجود داشت، نمي‌باشد و اين اتفاق در آينده براي ما هم تکرار خواهد شد.

کودکاني که در اين عصر متولد مي‌شوند از ابتداي زندگي خود با اينترنت، رايانه‌ها و تلويزيون‌هاي سه‌بعدي در ارتباط خواهند بود.

با اين تغييراتي که صورت گرفته است ديگر خبري از کارتون‌ها و فيلم‌هاي قديمي نيست و حتي در بخش انيميشن هم تحولات بسياري صورت گرفته است.

يکي از موفق‌ترين شرکت‌هايي که در زمينه توليد انيميشن فعاليت دارد، شرکت دريم‌ورکز است که با نام کارخانه روياسازي شناخته شده است.

دريم‌ورکز يک استوديوي انيميشن‌سازي است که بيشتر از همه در توليد فيلم‌هاي بلند انيميشني فعاليت دارد.

اين شرکت در سال 2004 به‌صورت مستقل کار خود را آغاز کرد و قبل از آن از سال 1994 تحت عنوان مرکز SKG شناخته مي‌شد.

در ابتدا توليدات اين شرکت تنها به محصولات انيميشني گرافيک رايانه‌اي محدود مي‌شد اما بعد از مدتي در توليد فيلم‌هايي با جلوه‌هاي ويژه و فيلم‌هاي ترکيبي با انيميشن هم کارهايي را ارائه کرد.

از معروف‌ترين و محبوب‌ترين محصولات دريم‌ورکز مي‌توان به انيميشن‌هاي پانداي کونگ‌فوکار، سري کارتون‌هاي ماداگاسکار، گربه چکمه‌پوش، سري کارتون‌هاي شرک و مجموعه چطور اژدهايتان را تربيت کنيد اشاره کرد.

اين سري از محصولات، جايگاه ويژه‌اي را در ميان کودکان و حتي بزرگسالان پيدا کرده‌اند و افراد بسياري مشتاق ديدن اين کارها هستند.

دريم‌ورکز در مقابل شرکت‌هايي مانند والت‌ديزني و پارامونت بسيار تازه‌کار به نظر مي‌رسد اما اين شرکت در طول مدت حضورش، محصولاتي را توليد کرده که باعث شده اين شرکت‌ها براي حفظ جايگاه خود احساس خطر کنند.

اين شرکت توسط 3 چهره با نام‌هاي استيون اسپيلبرگ، جفري کاتزنبرگ و ديويد گيفين تاسيس شده است و جالب است که بدانيد عبارت SKG هم از ابتداي اسامي اين سه نفر گرفته شده است.

کارتون هيولاها يکي از محبوب‌ترين محصولات اين شرکت است که در سال 2008 با فروش 400 ميليون دلاري، سازندگانش را بسيار اميدوار کرد.

سايت slashfilm.com مصاحبه‌اي را با جفري کاتزنبرگ يکي از کليدي‌ترين افراد اين شرکت انجام داده است که در ادامه مي‌خوانيم.

شما در قبول کردن پروژه‌ها سخت‌گير هستيد و هر کاري را قبول نمي‌کنيد. يک پروژه چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد تا مورد تاييد شما قرار گيرد؟

من در حدود 3 سال پيش بسيار سخت‌گيرتر از الان بودم و در آن زمان به نظرم يک سناريو بايد بسيار جذابيت مي‌داشت تا قابل کار کردن باشد.

تا قبل از زنبورها بسياري از کارها را رد کردم اما با اين‌که نزديک به 3 سال از توليد اين‌کار مي‌گذرد هنوز هم آن‌را يکي از خلاق‌ترين و هيجان‌انگيزترين کمدي‌ها مي‌دانم و به همين دليل هم با سخت‌گيري براي ارائه کارهايم بسيار موافقم.

به‌نظر شما براي انيميشن دوبعدي در آينده باز هم جايي وجود خواهد داشت؟

من عاشق تمامي اشکال انيميشن هستم. در مورد انقلاب فيلم‌ها و انيميشن‌هاي سه‌بعدي بسيار خوشحالم اما فکر نمي‌کنم هيچ‌گاه انيميشن‌هاي قدرتمند دوبعدي از ياد دوستدارانشان بروند و هميشه جايگاه خاص خودشان را خواهند داشت.

شما براي اولين‌بار چه زماني از فناوري‌هاي ساخت انيميشن‌هاي سه‌بعدي استفاده کرديد؟

* ما در سال 2008 هنگام توليد هيولاها از فناوري‌هاي 3D استفاده کرديم و براي بار دوم هم در سال 2009 براي ساخت فيلم انيميشني عيد پاک از آن‌ها استفاده کرديم.

در طي اين سال‌ها شما موفق‌تر از شرکت‌هاي نامدار در زمينه توليد انيميشن کار کرده‌ايد و اين باعث شده که افراد به کارهاي شما علاقه پيدا کنند. آيا اين موفقيت به‌دليل مديريت شما در دريم‌ورکز بوده است؟

به‌نظر من هيچ‌گاه يک‌نفر به‌تنهايي از عهده تمامي کارها برنخواهد آمد و نمي‌تواند تنها خودش عامل يک موفقيت بزرگ باشد. در دريم‌ورکز هم وضع به همين صورت است و در پشت من هنرمندان بزرگي فعاليت دارند و همکاري يک تيم 1400 نفره عامل اصلي اين موفقيت بوده است.

دريم‌ورکز يک استوديوي انيميشن‌سازي است که بيشتر از همه در توليد فيلم‌هاي بلند انيميشني فعاليت دارد. اين شرکت در سال 2004 به‌صورت مستقل کار خود را آغاز کرد و قبل از آن تحت عنوان SKG فعاليت مي‌کردبايت

 
ادامه مطلب
چهارشنبه 30 تیر 1389  - 10:12 AM

جستجو

آمار سایت

کل بازدید : 5826922
تعداد کل پست ها : 30564
تعداد کل نظرات : 1029
تاریخ ایجاد بلاگ : پنج شنبه 19 شهریور 1388 
آخرین بروز رسانی : دوشنبه 19 آذر 1397 

نویسندگان

ابوالفضل اقایی