به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

هر گونه نظر و پیشنهاد و انتقادی داشتید، در قسمت نظرات اعلام کنید.

شاید بازی‌ای كه همیشه منتظر آن بودید این هفته پیدا كنید. اگر به بازی فوتبال علاقه دارید حتما تا به حال سمت بازی‌های رایانه‌ای رفته‌اید یا با دوستان خود به وسیله آن مسابقه داده‌اید.

همان‌طور كه حدس زده‌اید به وسیله آن می‌توانید به صورت آنلاین با دوستانتان فوتبال بازی كنید و مي‌تواند تجربه بسیار لذت‌بخشی باشد. گرافیك و حركات بازیكنان در فیفا آنلاین بسیار خوب طراحی شده، ولی داشتن یك بازی روان و بدون تأخیر در آن نیازمند سرعت بالای اینترنت است.

Start Game

ادامه مطلب
دوشنبه 31 مرداد 1390  - 11:48 AM
بازی «میرمهنا» منتشر شد و ما از بازی كردن آن لذت بردیم. البته نه به خاطر این كه با یك بازی در حد استانداردهای جهانی روبه‌رو بودیم، بلكه به این دلیل كه توانستیم بی هیچ نگرانی و مشكلی بازی را به پایان برسانیم و این یك موفقیت در بازی‌های رایانه‌ای ایرانی محسوب می‌شود.

چون تاكنون بازی ایرانی‌ای نبود كه خالی از اشكال فنی باشد و هر بازی‌كننده‌ای را وسوسه نكند تا بی‌خیال تمام كردن بازی شود. حالا می‌خواهیم از جهت دیگری به میرمهنا نگاه كنیم، این كه این بازی با چه هدفی ساخته شد و آیا در راه رسیدن به هدف خود موفق بود؟ یك بازی خوب، دست‌كم باید یكی از مولفه‌های داستان یا روند بازی خوب را داشته باشد.

این طور نیست؟ داستان میرمهنا چه بود؟ اصلا میرمهنا كه بود؟ ما غیر از این كه بفهمیم وی پسر والی جنوب بوده و به خاطر وطن‌پرستی‌اش جلوی بیگانگان را می‌گرفته، چیز دیگری توسط بازی می‌فهمیم؟

شاید اینها برای اطلاعات عمومی‌مان خوب باشد، ولی برای دانستن در مورد شخصیت اصلی داستانی كه برای بازی‌مان انتخاب كردیم، كافی نیست. داستان خوب، شخصیت‌پردازی خوب می‌خواهد كه در میرمهنا چیز خاصی در آن نمی‌بینیم.

مگر یكی از رسالت‌های این بازی آشنایی با تاریخچه و گذشته قهرمان ملی ما، میرمهنا نیست؟ دادن اطلاعات درباره وی حتی به صورت فایل‌های متنی داخل بازی كار سختی نبود یا به عنوان مثال ما كه اطلاعات تاریخی خوبی نداریم نمی‌دانیم كه قلعه موسلستاین كجا بوده و چرا اینقدر از نظر استراتژیك فتح آن از سوی شُبیر و یاران میرمهنا، كاری بزرگ و مهم بوده است؟ این بازی است كه باید این اطلاعات را به مخاطبش بدهد.

اگر هدف از ساختن میرمهنا اطلاع‌رسانی تاریخی بود، موفق نبود، اگر داستان بود كه از عهده آن بخوبی بر نیامده، اگر روند بازی بود كه این روند دشمنان تكراری را بكش و برو جلو، روند سرگرم‌كننده‌ای نبود، اگر گرافیك بود كه توفیقی در این زمینه به دست نیاورده، اگر صداگذاری بود كه اصلا موفقیتی حاصل نشده، اما اگر هدف از آن صرفا ساخت یك بازی و كسب تجربه برای پیشرفت و ساخت بازی‌های بهتر بود، باید بگوییم كه كاملا موفق بود.

بله، میرمهنا پیشرفت خوبی داشته است. روایت داستان با استفاده از میان پرده‌های داخل بازی و پیشرفت فنی، طوری كه بازی را به اتمام می‌رسانید، بدون این كه با باگ قابل توجهی روبه‌رو شوید نوید روزهای خوبی را به ما می‌دهد.

نكته دیگری كه مشخص است گذاشتن زمان زیاد سازندگان روی طراحی مراحل بازی بوده است و این باعث شده تا به جنبه‌های دیگر بازی دقت زیادی نشود. هنر ساخت بازی فقط طراحی مرحله نیست. فراموش نمی‌كنیم كه موتور ساخت بازی محدودیت‌ داشته یا تجربه در این زمینه كم بوده است، ولی به نظر می‌رسد با ارتقای دانش و یادگیری تمام جنبه‌های هنر ساخت بازی و گذاشتن زمان كافی، به همراه برنامه‌ریزی و صد البته بودجه كافی بتوان خیلی بهتر از این كار كرد.

 

ادامه مطلب
دوشنبه 31 مرداد 1390  - 11:46 AM

پلتفرم:Xbox360

تهیه‌كننده: Microsoft Game Studios

سازنده: Epic Games

سبك: اكشن سوم شخص

همان‌طور كه می‌دانید نسخه سوم بازی «چرخ‌های جنگ» تا كمتر از یك ماه دیگر منتشر می‌شود. این بازی علاوه بر بخش تك‌نفره‌ بسیار خوب، از بخش چندنفره فوق‌العاده جذابی هم برخوردار است. بخش چندنفره در بازی‌های امروز به معیار مهمی ‌برای موفقیت یك عنوان بخصوص در سبك تیراندازی تبدیل شده است. به همین علت سازنده‌های این سبك سعی می‌كنند تا با ساختن حالت‌های متنوع و خلاقانه، كاربران خود را راضی كنند. بخش چندنفره‌ «چرخ‌های جنگ یك» حالت‌های مختلفی داشت. در حالت Warzone هر تیمی‌ در تلاش بود تا تك‌تك بازیكنان حریف را از پا در بیاورد. در حالت Execution بازی‌كننده‌ها باید دشمنان خود را با «كشتن بیرحمانه» یا همان Execution Kill‌ها از بین می‌بردند. كشتن بیرحمانه یعنی دشمن را به طرزی فجیع و از نزدیك‌ترین فاصله‌ ممكن از پا در آورید مثلا با اره‌ اسلحه وی را تكه تكه كنید یا سر او را در حالی‌كه روی زمین افتاده زیر پای خود له كنید. خرد كردن دندان‌ها، ضربه با قنداق تفنگ، وصل كردن نارنجك به آنها و شلیك تیر خلاص از جمله‌ این مدل كشتن است. در حالت Assassination یك نفر از هر تیم به عنوان فرمانده انتخاب می‌شد كه فرمانده‌ تیم COG شبیه «هافمن» و فرمانده‌ تیم Locust شبیه «رام» می‌شد كه نسبت به سایر بازیكن‌ها كمی‌ تیره‌تر به نظر می‌رسیدند. برای این كه هر دور بازی به پایان برسد باید فرمانده‌ یكی از تیم‌ها كشته می‌شد و این كشته‌شدن هم حتما باید به همان حالت‌های «كشتن بیرحمانه» صورت می‌گرفت. بلافاصله بعد از مرگ فرمانده‌ تیم، یك دور بازی تمام می‌شد و هر كسی فرمانده‌ تیم مقابل را از بین می‌برد در دور بعد فرماندهی تیم خود را به عهده می‌گرفت. فرمانده‌ها این قابلیت را داشتند در حالی‌كه نیمه‌جان بودند به مداوای خود بپردازند و به مبارزه ادامه بدهند. البته بعد از نصب به‌روزرسان خودكار ویرایش سوم، فرمانده‌ها دیگر مجبور نبودند برای هم‌تیمی‌هایشان سلاح آزاد كنند. حالت بعدی Annex نام داشت. در این حالت باید در هر دور، نقاط كلیدی نقشه را شناسایی و به تصرف خود درمی‌آوردید. در هر نقشه بین 2 تا 5 محل مشخص برای تسخیر و جمع‌آوری امتیاز وجود داشت كه البته در آن واحد فقط یكی از آنها قابل تسخیر بود و هر یك از این محل‌ها می‌توانست تا 60 امتیاز برای هر تیم به ارمغان بیاورد. هر تیم ‌باید مالكیت آن منطقه را به عهده می‌داشت تا تمام امتیازها را به دست بیاورد. هر ثانیه یك امتیاز ارزش داشت و این یعنی برای به دست آوردن تمام قابلیت‌های موجود در یك قرارگاه ‌باید یك دقیقه‌ كامل از آن محافظت می‌كردید. هر كس كه در نهایت امتیاز بیشتری كسب می‌كرد، برنده‌ آن دور بازی می‌شد. امتیاز كلی یك دور، بین 120 تا 480 متغیر و به انتخاب بازی‌كننده‌ها بود.

در شماره‌ دوم، حالت‌های دیگری هم به بخش چند نفره اضافه شد، از جمله حالت جدید Submission كه مشابه همان فتح پرچم استاندارد بازی‌های چندنفره بود با این تفاوت كه به جای پرچم باید یك شخصیت غیرقابل بازی را كه توسط هوش مصنوعی كنترل می‌شد، به پایگاهتان می‌بردید. حالت Wingman هم همان Deathmatch بازی‌های استاندارد است كه در آن 10 نفر به 5 گروه 2 نفره تقسیم می‌شدند و هر تیم كه 15 امتیاز كسب می‌كرد، برنده‌ آن دور بازی می‌شد. نكته‌ جالب این حالت این بود كه شروع دوباره‌ای وجود نداشت، یعنی بازی‌كننده بعد از مرگ Respawn نمی‌شد. تغییر دیگر نیز حالت Guardian است كه همان حالت Assassination نسخه‌ قبل بود با این تفاوت كه وجود فرمانده‌ها باعث می‌شد بقیه بازی‌كنند‌ه‌ها بعد از مرگ دوباره بتوانند ظاهر شوند و زمانی كه فرمانده از بین می‌رفت، بازی به پایان نمی‌رسید و فقط این قابلیت از بین می‌رفت. یك حالت جدید هم به نام Horde به بازی اضافه شده بود كه بازی‌كننده‌ها می‌توانستند در قالب یك تیم، جلوی هجوم 50 موج دشمنان را بگیرند كه در هر 10 موج، مشكل‌تر می‌شدند. همچنین بازی‌كننده‌ها می‌توانستند به سبك بازی‌های سری هیلو برای خود مسابقه طراحی كنند و در آن از تلفیق هوش مصنوعی (با قابلیت تنظیم درجه‌ سختی) و بازی‌كننده‌ها استفاده كنند. حالا باید ببینیم كه بخش چندنفره چرخ‌های جنگ 3 می‌تواند موفقیت دو شماره قبلی خود را تكرار كند یا اتفاق دیگری می‌افتد؟

فرهنگ هدایتی

ادامه مطلب
دوشنبه 31 مرداد 1390  - 11:45 AM

پلتفرم: XBOX 360

توسعه‌دهنده: Epic Games

منتشركننده: Microsoft GamesStudios

سبك: شوتر سوم شخصی

شاید بیشترین چیزی كه باعث شد صنعت بازی به چنین قدرت و نفوذی در میان مردم دست پیدا كند، كنسول‌های بازی باشد. جدا از توانایی‌های سخت‌افزاری هر یك از كنسول‌های بازی، موضوع دیگری كه بازار رقابت میان آنها را افزایش می‌دهد، بازی‌های اختصاصی است كه برای این كنسول‌ها منتشر می‌شود و معمولا پرفروش‌ترین هستند.

God of War سری بازی شناخته‌شده كنسول‌های PS از موفق‌ترین بازی‌هایی از این دست به حساب می‌آید. در كنار آن، كنسول‌های ایكس باكس و ایكس باكس ۳۶۰ هم بازی‌های اختصاصی و پرفروشی مانند Gears of War و Halo را به بازیكنان معرفی كردند. البته انتخاب میان این بازی‌ها بستگی به سلیقه بازیكن دارد، ولی می‌توان نقاط ضعف و قوت بازی‌ها را مقیاسی برای ارزیابی آنها قرار داد.

از همان سال ۲۰۰۶ كه شركت Epic Games بازی چرخ‌دنده‌های جنگ را معرفی كرد، بازیكنان زیادی فقط برای تجربه این بازی فوق‌العاده به سمت كنسول ایكس باكس ۳۶۰ كشیده شدند. شاید دلیل موفقیت بی‌نظیر این بازی،تركیب ژانر تیراندازی سوم شخص با یك داستان قوی و همچنین ارائه گیم‌پلی بسیار خوب به بازیكنان بود. بعد از اولین نسخه از این سری، نسخه دوم آن با 2 سال تاخیر باز هم مورد توجه بازیكنان قرار گرفت و باعث محبوب‌تر شدن این بازی شد.

حال این سری بازی قرار است با سومین و آخرین نسخه خود كه سه‌گانه Gears of War را تكمیل می‌كند، قدرت كنسول ایكس باكس ۳۶۰ را به رخ بكشد.

بازی از بسیاری جهات شبیه دومین نسخه بوده، ولی تا حدودی فضای بازی تغییر كرده و علاوه بر دشمنان و سلاح‌های گوناگون، برخی ویژگی‌ها نیز به گیم‌پلی بازی اضافه شده است كه به شرح آنها می‌پردازیم.

داستان نسخه سوم بازی، ۱۸ ماه بعد از پایان آن در نسخه دوم شروع می‌شود، كه طی آن، اعضای گروه Gears به جزیره ای به نام Vectes نقل مكان كرده‌اند.

Raven's Nest، ناوی است دوباره تعمیر شده كه در گذشته هواپیمابر بوده است. مراحل ابتداییGears of War 3 در این ناو جریان خواهد داشت. با مشاهده باغچه‌ها و چادر‌هايی كه روی آن قرار دارند براحتی متوجه می‌شوید كه روزهای پرافتخار و باشكوه آن در صحنه‌های نبرد به سر رسیده است. هم‌اكنون انسان‌ها بر آن قرار دارند و هدفشان بسیار واضح است، تلاش برای زنده ماندن. با وجود لمبنت‌ها هیچ جای امنی روی كشتی وجود نخواهد داشت، زیرا براحتی می‌توانند Drudge‌ها یا Polyp‌ها را روانه كشتی كنند. وجود این موجودات باعث شده كه قهرمانان ما با بدبختی ادامه حیات دهند. اطلاعات اندكی راجع به این دشمنان جدید فاش شده ، ولی آنچه واضح است این كه آنها به یك اندازه نسبت به لوكاست‌ها و انسان‌ها نفرت دارند.

گروه COG كاملا دگرگون شده و انسان‌ها رو به تباهي رفته‌اند. اكنون تمام انسان‌هاي باقيمانده از جنگ، روي يك كشتي قديمي و شكسته سكونت گزيده‌اند. لوكاست‌ها به Lambent تبديل شده‌اند و نسل انسان در حال انقراض است.

طبق اخبار و تريلر‌ها، دموي شروع بازي، ماركوس فينيكس را نمايش مي‌دهد كه بر عرشه پايين ناو بزرگ صدمه‌ديده و به دنبال دوست قديمي‌اش دومينيك سانتياگو (Dom Santiago) مي‌گردد.

در حین بازی شما دشمنانی جدید، غول‌پیكر و وحشی را می‌بینید كه نامشان لامبنت (Lambent) است. برای محافظت از ناو در مقابل حملات دشمنان، سیستم امنیتی ناو، فعال شده و روكش‌های زرهی و قوی، جاهای حساس ناو را تحت پوشش قرار می‌دهند.

محیط بازی، آفتابی و سرسبز است و بازی در روزهای گرم تابستان جریان خواهد داشت. Epic از این شانس نهایت بهره را برده تا بتواند تنوع رنگی بازی را بیشتر كند. مطمئنا می‌توان این تغییر را در جهت بهبود مجموعه دانست، اگرچه هنوز هم پس‌زمینه خاكستری و ویرانه‌هایی كه از 2 شماره گذشته به یاد دارید در بازی وجود دارند. با نزدیك شدن به انتهای دمو، یكی از اسلحه‌های جدید و جالب كه در جنگ با لوكاست‌ها و لمبنت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، معرفی می‌شود. سازندگان بازی آن را Silverback نامیده‌اند، لباسی شبیه به ربات‌ها به همراه زرهی قدرتمند. قابلیت ویژه Silverback در حالت تدافعی آن است كه می‌توانید با تغییر حالت، آن را به پناهگاهی محكم و ثابت تبدیل كنید. دیگر افراد گروه می‌توانند در این حالت بدون ترس از این كه در تیرس باشند، پشت آن پناه بگیرند. این سلاح قدرتمند در حالت تهاجمی ‌نیز بسیار مناسب به نظر می‌رسد. اسلحه‌هایی كه به صورت پیشفرض روی آن سوار است شامل راكت لانچر و مسلسل است كه می‌توانید حتی آنها را با اسلحه مورد نظرتان تعویض كنید. بهترین نكته راجع به این زره این است كه وقتی درونش قرار بگیرید می‌توانید تمام كارهايي را كه وقتی لباس افراد COG را به تن داشتید، انجام می‌دادید، هم‌اكنون نیز انجام دهید؛ مانند: دویدن، له كردن سر دشمنان با استفاده از لگد و... از همه اینها گذشته، باید مواظب نقطه‌ضعف Silverback نیز باشید و آن هم این است كه در حالت هجومی‌هیچ پوشش دفاعی قدرتمندی وجود نخواهد داشت.

نكات جالبی كه درباره حركات و امكانات بازي منتشر شده است را در ادامه دنبال مي‌كنيم:

در يك تريلر تعدادي از حركات زيبا براي كشتن دشمنان در بازي منتشر شد. براي مثال در حركت پاياني Flame thrower،كه به نظر شخصي من از تمام‌شان جذاب‌تر بود، پس از افتادن لوكاست روي زمين، ماركوس با خشونت لوله اسلحه را در بدن او فرو مي‌كرد و او را از داخل مي‌سوزاند. در اين حين شعله‌هاي آتش از دهان لوكاست بيرون مي‌زد و او از داخل زغال مي‌شد.

امكان استفاده از خمپاره انداز‌ها نيز وجود دارد. البته اين امكان در نسخه‌هاي پيش نيز وجود داشت، ولي در اين نسخه، اين امكان در سطح وسيع‌تري قابل استفاده است. شما مي‌توانيد يك خمپاره را پشت گردن يك لوكاست فرو ببرید و با يك لگد او را ميان دشمنان بيندازيد. به اين شكل در انفجاري بزرگ، گروهي از لوكاست‌ها نابود مي‌شوند.

شما مي‌توانيد با اين تفكر كه تنها اميد بقاي بشريت در سياره Sera هستيد با احساس جالبي به بازي ادامه دهيد و سرنوشت انسان‌ها را رقم بزنيد.

اين بازي 22 سپتامبر 2011 ، مصادف با 29 شهريور 1390 براي كنسول Xbox360 منتشر مي‌شود.

مسعود گرجی‌زاده

ادامه مطلب
دوشنبه 31 مرداد 1390  - 11:44 AM
براي اين كه فايل‌هاي همجنس‌تان را كنار هم داشته باشيد، مي‌توانيد پوشه‌اي را در نظر بگيريد و هرگاه فايل جديدي از اين نوع به سيستم‌تان اضافه مي‌شود، در آن پوشه قرار دهيد، اما اين كار زماني كه از يك يا 2 هارد اكسترنال، لپ‌تاپ و يك دسكتاپ براي ذخيره اطلاعات‌تان بهره مي‌بريد، نمي‌تواند راه‌حل مناسبي براي شما باشد.

بقيه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
دوشنبه 31 مرداد 1390  - 11:41 AM

صفحات سایت

تعداد صفحات : 8

جستجو

آمار سایت

کل بازدید : 5823197
تعداد کل پست ها : 30564
تعداد کل نظرات : 1029
تاریخ ایجاد بلاگ : پنج شنبه 19 شهریور 1388 
آخرین بروز رسانی : دوشنبه 19 آذر 1397 

نویسندگان

ابوالفضل اقایی