حیدر العبادی: هدف از تسلط بر گذرگاههای مرزی کردستان مقابله با فساد است
نخستوزیر عراق هدف دولت این کشور از تسلط بر گذرگاههای مرزی کردستان را جلوگیری از قاچاق و مقابله با فساد عنوان کرد.
به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلویزیون الحدث، حیدر العبادی، نخستوزیر عراق گفت: هدف از تسلط بر گذرگاه های مرزی کردستان جلوگیری از قاچاق و مقابله با فساد است.
همچنین سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد، بغداد برای اعمال حاکمیت دولت مرکزی بر همه گذرگاه های مرزی منطقه کردستان جدی است.
وی گفت: پروازهای داخلی بین دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه با دیگر فرودگاه های عراق ادامه پیدا خواهد کرد.
لازم به ذکر است اتباع خارجی حاضر در اقلیم کردستان عراق در پی نگرانیها از پیامدهای همه پرسی (همهپرسی جدایی منطقه کردستان از عراق)، برای خروج از این منطقه به فرودگاههای اربیل و سلیمانیه هجوم آوردند.
دستور دولت عراق در تعلیق پروازهای ورودی به فرودگاههای منطقه کردستان عراق و خروجی از آن، از امروز به اجرا در میآید. فرودگاههای دو شهر اربیل و سلیمانیه شاهد ازدحام شدید اتباع خارجی برای ترک اقلیم کردستان عراق است.
محاسبات و پیش بینیهای مقامات کردستان عراق درباره همه پرسی با آنچه که پیش آمد مطابقت نداشت، به گونهای که فرودگاههای اربیل و سلیمانیه شاهد ازدحام شدید اتباع خارجی بودند که خواستار ترک این منطقه هستند.
چندین کشور از اتباع خود خواسته بودند منطقه کردستان عراق را پیش از روز جمعه، موعد اجرای دستور تعلیق پروازها که بغداد آن را صادر کرد و شرکتهای هواپیمایی بین المللی با آن موافقت کردند، ترک کنند.
پیش از این حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، تاکید کرده بود مقامات بغداد با نیروی قانون اساسی، تسلط خود را بر تمامی مناطق کردستان این کشور اعمال خواهد کرد.
این در حالی است که جنبش تغییر، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان (که دوران ریاستش به سر آمده است) را مسئول بحران دانست و تاکید کرد کردستان عراق آماده تحمل ماجراجوییهای جدید از سوی بارزانی نیست.
از سوی دیگر، ترکیه کار را یکسره کرد و تنها اجازه صادرات نفت دولت عراق را از طریق خاک خود داد.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در شهرهای الفوعه و کفریا
مجالس عزاداری امام حسین(ع) در الفوعه و کفریا شاهد حضور مردمی است که هیچ چیز آنان را از مشارکت در مجالس حسینی باز نمیدارد.
به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اهالی دو شهرالفوعه و کفریا در حومه ادلب در شمال سوریه، در سایه محاصره تحمیل شده بر آنان از سوی گروه های مسلح تروریست، برای سومین سال پیاپی یاد عاشورا را احیا کردند.
با وجود محاصره گروه های مسلح، مجالس عزای شهادت امام حسین علیه السلام، شاهد حضور گسترده اهالی الفوعه و کفریاست که از این مجالس روحیه مقاومت و ایستادگی و پایداری را الهام می گیرند.
با آغاز ماه محرم الحرام در هر سال، حزن و اندوه و سوگواری همه بخشهای دو شهر تحت محاصره الفوعه و کفریا را در برمیگیرد، به گونه ای که مساجد و حسینیه ها مملو از سوگواران و عزاداران می شود و مجالس عاشورایی صبح و شب در سوگ ابا عبدالله الحسین بر پا می شود.
مجالس امسال با حضور گسترده اهالی همراه بود و با وجود محاصره و سختی ها، هیچ چیز آنان را از مشارکت در مجالس حسینی باز نمی دارد تا سیره امام (ع) را بیاموزند، به ایشان اقتدا کنند و شعارهایی که ایشان علیه ظلم و تسلیم شدن سردادند، تکرار کنند.
اهالی الفوعه و کفریا افتخار می کنند که خاکشان به نماد ایستادگی و پایداری و مقاومت و فداکاری تبدیل شده است، به گونه ای که حتی آن را «کربلای معاصر» می خوانند.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
اذعان ائتلاف آمریکایی باصطلاح ضد داعش به کشتن دستکم ۷۳۵ غیرنظامی در عراق و سوریه
ائتلاف آمریکایی باصطلاح ضد داعش به کشتن دستکم ۷۳۵ غیرنظامی در عراق و سوریه اعتراف کرد.
به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف آمریکایی باصطلاح ضد داعش اعلام کرد که از ابتدای شروع عملیاتش در عراق و سوریه تاکنون دستکم 735 غیرنظامی به طور غیر عمد کشته شده اند.
ائتلاف آمریکایی در ماه اوت اعلام کرده بود از ابتدای عملیات علیه داعش در عراق و سوریه دستکم 6244 غیرنظامی کشته شده اند. روز دوشنبه نیز در پی حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در حسکه واقع در شمال شرقی سوریه 9 غیرنظامی کشته شدند که یک خانواده شش نفره در میان آنها بودند.این خانواده در حال فرار از خشونت های داعش در موصل بودند.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
سامان قدوس ایران را به سوئد ترجیح داد
ستاره ایرانی تیم اوسترشوند سوئد تیم ملی ایران را برای بازی کردن انتخاب کرد.
به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سامان قدوس مهاجم اوسترشوند سوئد که به تازگی از سوی یان اندرسون سرمربی تیم ملی سوئد برای دو دیدار این تیم برابر لوکزامبورگ و هلند به تیم ملی این کشور فرا خوانده شد، دعوت سوئدی ها را نپذیرفت و تیم ملی ایران را به سوئد ترجیح داد.
قدوس ماه گذشته برای انجام دو بازی برابر کره جنوبی و سوریه به تیم ملی کشورمان دعوت شد، اما فرصت بازی در هیچ یک از این دو مسابقه را پیدا نکرد.
اندرسون تا امروز (جمعه) به قدوس فرصت داده بود که تصمیم نهایی خود را اعلام کند و این ستاره ایرانی در تصمیمی که آن را «سخت ترین تصمیم زندگی اش »توصیف کرد،ترجیح داد برای تیم ملی ایران بازی کند.
به نوشته سایت آفتون بلادت فدراسیون فوتبال سوئد نیز با انتشار خبری بر روی وب سایت رسمی خود تصمیم قدوس برای بازی در تیم ملی ایران را تایید کرده است.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
نقشه شوم داعش برای کاظمین در روز عاشورا ناکام ماند
وزارت کشور عراق اعلام کرد یک گروه تروریستی وابسته به داعش که قصد داشت در روز عاشورا در شهر کاظمین عملیات انجام دهد، متلاشی شد.
به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه العالم به نقل از منابع عراقی گزارش داد: وزارت کشور عراق از متلاشی کردن یک گروه تروریستی وابسته به داعش خبر داد که تلاش میکرد روز عاشورا در شهر کاظمین عملیات انجام دهد.
هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
فرهنگ عاشورایی منشاء سینمای مقاومت است
مسعود نقاشزاده گفت: سینمای دفاع مقدس، یکی از پایههای رشد سینمای ملی بوده است.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی؛ دکتر مسعود نقاشزاده معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی ضمن اشاره به تجربیات بسیار خوبی که در تمامی این سالها در سینمای دفاع مقدس به دست آوردهایم، گفت: سینمای دفاع مقدس تنها یک گونه سینمایی نبوده، بلکه فرصتی برای توسعه تواناییها و نگرشها در سینمای ملی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه محورهای اساسی سینمای دفاع مقدس در زمان جنگ، معطوف به نبردهای رزمندگان در جبههها بود، اما امروز موضوعات بسیار متنوعی برای پرداختن به دفاع مقدس وجود دارد، افزود: چنانکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ ادبیات دفاع مقدس دریای بیکرانی است که ما تاکنون فقط به گوشهای از آن پرداختهایم.
وی به دلایل استفاده از عبارت سینمای مقاومت به جای سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سینمای مقاومت، گستره مفهومی وسیعتری را شامل میشود و منظور همه آن موقعیتهایی است که کسی در برابر ظلم مقاومت میکند.
معاون فرهنگی بنیاد، منشاء سینمای مقاومت را ادبیات دینی و فرهنگ عاشورایی دانست و ادامه داد: شخصیتهای مؤثر در سینمای مقاومت افرادی هستند که به فرهنگ عاشورا تأسی میکنند.
وی با اشاره به اینکه سینمای مقاومت تنها محدود و محصور به دفاع مقدس هشت ساله نمیشود، خاطر نشان ساخت، این گونهی سینمایی شامل همه موقعیتهایی است که به لحاظ مفهومی در معنای مقاومت میگنجند.
وی اظهار داشت: در آستانه سیاُمین سال پایان دفاع مقدس قطعاً نمیتوانیم به همان نگرشهایی که در زمان دفاع مقدس در سینما داشتیم اکتفا کنیم، بلکه باید شرایطی را مهیا کنیم تا مخاطب امروز فرهنگ مقاومت را به خوبی درک و با آن ارتباط برقرار کند.
وی با یادآوری اینکه در گذشته، فیلمسازان دفاع مقدس کسانی بودند که تجربه حضور در جنگ تحمیلی را داشتند، ولی امروز جوانانی برای سینمای دفاع مقدس فیلم میسازند که برخی از آنها بعد از جنگ تحمیلی به دنیا آمدهاند و یا در زمان جنگ دوران کودکی خود را از سر گذرانده اند، ادامه داد: در گذشته اگر سینمای دفاع مقدس محدود به مردان جنگ دیدهای بود که بعدا به سینما روی آوردند، امروز در سینمای دفاع مقدس زنانی فیلم میسازند که حتی فیلم اولشان محسوب میشود.
نقاشزاده با یادآوری اینکه بهترین فیلمهای دفاع مقدس در این سالها، محصول سرمایهگذاری نهادهای دولتی بوده است، گفت: آروز میکنیم روزی برسد که سینمای مقاومت بدون کمک نهادهای دولتی به اقتصادی مؤثر دست یابد و این میسر نخواهد شد مگر آن که از کلیشههای روایی و فرمی فاصله بگیریم و رویکردی تازه و جذاب در روایت دفاع مقدس اتخاذ کنیم. به همین منظور برای مخاطبان امروز باید داستانهای جذاب تولید کنیم.
وی افزود: یکی از گونههای بسیار جدی و جذاب در دنیا، سینمای جنگی است و با گذشت بیش از ۷۰ سال از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان فیلمهای جنگی بزرگ و موفقی در دنیا تولید میشوند. پس نباید گمان کنیم با گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی، جنگ برای سینمای ما موضوعیت ندارد. بر عکس به گمان من، موضوعیت، ظرفیت و فرصتهای سینمای جنگ کمکم در حال آشکار شدن است.
نقاشزاده با بیان اینکه ما در نقطهای از جهان قرار داریم که همیشه با تهدیدهای گوناگون روبرو بودهایم و به همین دلیل فرهنگ مقاومت، بخشی از نگرش فرهنگی و تاریخی ما است، گفت: درحال حاضر با توجه به دستاوردهای گذشته در سینمای مقاومت، انتظار میرود امروز بتوانیم به شیوهها و رویکردهای نوینی در سینمای دفاع مقدس برسیم که ضمن تببین فرهنگ مقاومت، برای مخاطب امروز جذابیتهای سینمایی داشته و حتی محصولاتی مؤثر و جذاب با عیار جهانی تولید نماییم.
وی ادامه داد: بنابراین تولید و عرضه محصولات سینمای مقاومت، نبایستی به مخاطب داخلی محدود شود بلکه براساس برنامهریزیهای بلند مدت، باید بتوانیم به تدریج به بازارهای منطقهای و همچنین بازارهای جهانی نیز راه یابیم.
نقاش زاده با اشاره به اینکه هم اکنون در معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد، با هماهنگی ریاست محترم سازمان سینمایی و مدیرعامل محترم بنیاد، به تخصصی کردن بررسیها در مورد گونههای مختلف سینمایی توجه شایانی شده، بیان کرد: در حوزه سینمای مقاومت، یک شورای تخصصی با همین نام و متشکل از مسئولان موثر در سینمای دفاع مقدس، هنرمندان و فیلمسازان با تجربه و برجسته این گونه سینمایی طراحی شده که وظیفه اصلی این شورا، علاوه بر ترسیم چشم اندازها، بررسی و راهبری آثاری است که از این پس در چرخه تولید قرار میگیرند.
نقاش زاده در پایان افزود: سینمای مقاومت تنها یک گونهی سینمایی و منحصر به سینما و سینماگران نیست، بلکه به واسطهی تأثیر و نفوذ فرهنگی آن، یک دستاورد گرانبهای ملی به شمار می رود که همهی دستگاههای کشور باید برای توسعه و بالندگی آن سرمایه گذاری کنند.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
کتاب «هفت عصر هفتم پائیز» رونمایی شد
مراسم رونمایی از کتاب «هفت عصر هفتم پائیز» به نویسندگی ایوب آقاخانی با حضور معاون هنری وزارت ارشاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از کتاب «هفت عصر هفتم پائیز» به نویسندگی ایوب آقاخانی، امروز با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی، ایوب آقاخانی، لیلا بلوکات، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مجلس،حسین مسافر آستانه، آرام جعفری، رحمت امینی، منوچهر اکبرلو و اهالی رسانه در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
در آغاز مراسم مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد گفت: امیدوارم این روزها ما با هویتهای اصیل فرهنگیمان مأنوس شویم.
وی در ادامه گفت: من خوشحالم که هنرمندان ما با نسبت به مسائل پیرامون خود احساس مسئولیت میکنند. حوزه تئاتر حوزه پرتلاطمی است که همیشه جامعه ایرانی به آن توجه ویژهای داشته است. ایوب آقاخانی در این اثر خود نشان داد که چقدر به کارش علاقهمند است و برای آن اهمیت قائل است. چقدر خوب است هنرمندان ما این کارهای نمایشی را خوب و درست انجام میدهند و نتیجهاش این است که مردم را برای تماشای این آثار جذب میکنند.
معاون هنری وزارت ارشاد با اشاره به اینکه ایوب آقاخانی در نویسندگی این اثر موفق بوده است، بیان کرد: امیدوارم شاهد موفقیتهای بیشتری از این دست باشیم. نمایش و ادبیات آن باعث میشوند که نسبت به مسائل پیرامونی که به آن توجه نشده است، تمرکز کنیم. کسی که اسطوره میشود در شرایطی در زندگی خودش هم مباحثاتی دارد که هنرمندان با کنکاشهای لذت بخش خود به بررسی آن میپردازند.
در ادامه صدیقه جاویدی مدیرمسئول نشر سیراف اظهار کرد: این چهارمین کتاب ایوب آقاخانی در نشر سیراف است که همزمان با اجرای نمایش آن رونمایی میشود. این کتاب که درباره زندگی شهید جهانآرا است، علاقه ایوب آقاخانی نسبت به شناساندن این شهید و اتفاقات زمانه وی را نشان میدهد. تولد یک کتاب، تولد یک اندیشه است و امیدوارم این اندیشهها باعث شکوفایی جامعه شوند.
سپس بهزاد زارع جانباز جنگ تحمیلی، با بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی و سفرهای راهیان نور، به علی چیتساز فرمانده شهید در زمان دفاع مقدس و ناشناخته بودن وی تا سال گذشته اشاره کرد.
وی افزود: زمانی که یکی از همرزمان ما کتابی به نام «وقتی مهتاب گم شد» درباره این شهید نوشت،توجه مقام معظم رهبری را هم جلب کرد و ایشان نیز مطالبی را درباره این شهید بیان کردند.
در ادامه مراسم شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی گفت: همزمانی تشییع پیکر شهید محسن حججی با رونمایی این کتاب زیبا بود. آثار متأخر ایوب آقاخانی از آثار بسیار ارزشمند در حوزه جنگ و انقلاب است. پرترههایی که او از شخصیتها در آثارش ارائه کرده است با حفظ تمام مستندات، نسل جوان ما را برای شناخت این افراد و زوایای مختلف زندگیشان بسیار مشتاق کرده است. خوشبختانه علی رغم انتظار بعضی از دوستان، آثار باکیفیت و حرفهای حوزه دفاع مقدس همیشه جزو پرفروشترین کتابهای ما هستند و مورد توجه نسل کنجکاو ما بوده است.
وی افزود: آقاخانی بسیار دلی کار میکند. کتاب «هفت عصر هفتم پائیز» کاری جدید با نگاهی متفاوت است و جنبههای شاد و متعهدانه زندگی محمد جهان آرا را نشان میدهد.
سپس منوچهر اکبرلو منتقد بر صحنه رفت و گفت: یکی از ویژگی آثار آقاخانی، این است که تصنعی نیست. من او را یک نویسنده حرفهای میدانم که به طور جدی و پیگیر مدت زمان مدیدی است که نمایشنامه مینویسد. مجموعه کارهای ایوب آقاخانی بسیار اجتماعی است که در آنها به یک پدیده اجتماعی به نام جنگ میپردازد. وقتی یک رویدادی به یک مسئله تبدیل میشود، او آن را به نگارش درمیآورد. آقاخانی تنها برای خودش نمینویسد و کسانی که متنهای او را کار میکنند افرادی با دیدگاههای مختلف هستند.
در ادامه مراسم ایوب آقاخانی نیز بر صحنه رفت و اظهار کرد: از شنیدن این تعریف و تحسین ها خوشحالم. در ابتدا قرار بود، مراسم رونمایی همزمان با سالروز شکستن حصر آبادان برگزار شود. اما اکنون از حسن انتخاب منوچهر اکبرلو تشکر کنم. من در ۴۲ سالگی با انتشار ۲۹ کتاب وقتی تشویق میشوم، ذوق میکنم و برای اولین بار است که به این موضوع اعتراف میکنم. نشر سیراف در این راه بیچشمداشت ما را یاری کرد. من مدیون عشق رحیم نوروزی و لیلا بلوکات هستم که در این اثر مرا همراهی کردند. مهدی شفیعی نیز در حد بضاعت مرکز هنرهای نمایشی در این راه بسیار مرا همراهی کرد در صورتی که سایر سازمانها فقط شعار دادند. مقصود من از بیان این موضوع تلنگری به این سازمانها است.
این نویسنده با اشاره به تأثیرگذاری تئاتر گفت: هنر تئاتر، تنها و کم بنیه از منظر اقتصادی ولی توانمند از لحاظ تاثیرگذاری است. سینما با این حجم سرمایهگذاریها هنوز نتوانسته به اندازه تئاتر نافذ باشد. جشنواره تئاتر فجر تنها آینه برای ارزیابی هنر نمایش کشورمان نیست. ما با توان کم و محدود این نمایشها را بر صحنه میبریم. این مشکلات را تنها نمایندگان مجلس شورای اسلامی میتوانند برطرف کنند. در عرصههای اجتماعی هیچ هنری نافذتر از تئاتر در جامعه امروزی نیست.
در پایان محمد اسماعیل سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این کتاب استخراج گنجینهای از گنجینههای دفاع مقدس است. عزیزانی که در جنگ تحمیلی در جبهههای حق علیه باطل مبارزه کردند و امروز نام و نشان برای ما به جا گذاشتند؛ افرادی مانند شهید جهان آرا، شهید چمران و.... . هنر ماندگار است. اگر ما بتوانیم این هنر را همان طور که در شان هنر است گسترش بدهیم، میتوانیم فرهنگ ماندگار ایران را هم منتقل کنیم. ما از تئاتر استقبال میکنیم و حتی از اهالی مجلس برای حضور در سالنهای تئاتر دعوت میکنیم تا بتوانیم فاصلههایی که بین ما و این هنر ایجاد شده است را از بین ببریم. قانون خوب وقتی قانون میشود که بتواند تمام دایره مردم را در زیر چتر خود داشته باشد و انتظاراتی که از مجلس وجود دارد را برآورده کند.
در انتهای مراسم از پوستر کتاب «هفت عصر هفتم پاییز» رونمایی شد.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
تعزیه امام حسین (ع) در میدان ولی عصر (عج) برگزار میشود
مراسم تعزیه اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) هفتم و هشتم مهر در میدان ولی عصر (عج) برپا میشود.
به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تعزیه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و قمر بنیهاشم حضرت عباس (ع)، در روز جمعه و شنبه (7 و 8 مهرماه) مصادف با شب تاسوعا و شب عاشورا در میدان ولی عصر (عج) برگزار میشود.
عرفان پورمحمدی کارگردانی این اثر را بر عهده دارد و عباس بابایی، محمد امین پازُکی، وحید جوانی، مبینا چاپی، مبین دودانگی، بهداد رویان، حمید رجبی، بهار رحمتی، کیوان سبحانی، اصغر شیرزاد، آرمان شهبازی، رضا کاشی و ابوالفضل وزیری از نقشآفرینان این تعزیه هستند.
از دیگر عوامل این اثر نمایشی میتوان به موسیقی: بهنام رحیمی، مبینا چاپی، آوا: مبینا چاپی، عکاس: کوروش برزی اشاره کرد.
دیدن این اثر نمایشی برای عموم آزاد است.
خاطرنشان میشود؛ این مراسم جمعه و شنبه (۷ و ۸ مهرماه) ساعت ۲۰ جنب سقاخانه حضرت امالبنین (س) واقع در ضلع شمال غربی میدان حضرت ولیعصر (عج) برگزار میشود.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
در دوران گذار سینما هستیم/ در حوزه سینمای دفاع مقدس باید به روز شویم
محمدرضا شرف الدین به بررسی وضعیت کلیت سینما و حوزه دفاع مقدس پرداخت.
محمد رضا شرف الدین تهیه کننده سینما بابررسی وضعیت سینما و سینمای دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چند سالی است گامی بسیار مهم در سینما برداشتیم که آن را دوران گذار می دانم و اگر مشکلاتی برای سینما وجود دارد باید خاصیت این دوره بدانیم. یکی از محسناتی که امروز بخصوص برای سینما بر خلاف گلایه هایی که وجود دارد، مدیریت صحیح است و اگر شرایط امروز را صرف نظر از مدیریتش بخواهیم بررسی کنیم باید نمره قبولی به آن داد.
وی افزود: در دوران گذار، سینمای ما به سمت مستقل شدن و جدا از سینمای حمایتی و دولتی در حال حرکت است؛ اتفاقی که همیشه باید رخ دهد تا شاهد قهر مخاطب نباشیم و سینما با تولیدات مناسب در این بخش و حتی با وجود فیلم ها و آثار سخیفی که از آنطرف مرزها به ما ارائه می شود، در سبد فرهنگی و بین مردم رنگ پررنگتری به خود بگیرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در گذر از دوره نقاهت هستیم و به آینده سینما علی رغم کارهای انجام نداده بسیار مانند امنیت شغلی، دور بودن از مولفه های ایرانی اسلامی و تامین شغلی و... خوش بینیم؛ روح امید در سینمای ما موجود است و این جای سپاس از زحمتکشان آن دارد.
این تهیه کننده بیان کرد: اینکه قطار سینما روی ریلی که مقصد و هدف مشخصی دارد حرکت می کند امتیاز بزرگ و قابل توجهی است که نباید بی انصافی کرد و آن ها نادیده گرفت.
شرف الدین اظهار داشت: در مورد سینمای دفاع مقدس، از یک طرف به گونه تاریخی پیوند می خورد و از طرفی به سینمای معرفتی که برخلاف دیگر ژانرها فکر کردن و اندیشیدن در مورد آن بسیار دشوار خواهد بود. به این دلیل که بخش فرهنگی سینمای ما وارداتی نیست و متکی بر افکار خودمان پیش می رود و جهانی کردنش بسیار سخت است، اگر همه جوانبش به روز نشود همچنان عقب مانده باقی می ماند؛ علت کوتاهی و نازایی سینما همین بود؛ چراکه مانند دیگر شاخصه های اقتصادی،سیاسی و...تعریف نشد.
این تهیه کننده اذعان داشت: سینمای دفاع مقدس کماکان نیاز به حمایت های دولتی و فرهنگی دارد و شاید آخرین گونه ای که از آن حمایت می شود این سینما است. البته زمانی که مانند سال گذشته آثاری چون «ماجرای نیمروز» و «نفس» را می بینیم که موفق بودند نشان از برگشت این سینما خواهد بود که باید جزو گونه های ملی برشمریم.
شرف الدین بیان کرد: مثل هالیوود که به سینمای جنگ خود اهمیت فراوانی می دهد و پردرآمدترین ژانر آنهاست، ما هم می توانیم مثلا در سیاست هسته ای بسیار موفقمان که دیگر کشورها در بخش هسته ای چشمشان به ماست، نگاه ویژه ای به سینمای جنگ داشته باشیم و دولت بصورت جدی برای حمایت همه جانبه وارد عمل بشود؛ چون فرهنگ ما جدای از سیاست نیست؛ حتی می توان این مطالبه را داشت که چرا فیلمی درباره برجام نداریم؟!
وی افزود: ما هرکجای دنیا با مردم ارتباط برقرار کردیم پایگاه بوجود آوردیم و اتفاقات مثبتی را رقم زدیم. سینما نیز ابزاری بسیار مهم در ایجاد ارتباط های مردمی خارج از کشور خواهد بود. پس با این تفاسیر چرا بخش بین الملل سینمای دفاع مقدس نداریم و حمایت کافی از آن نمی شود؟! همین ورود "نفس" به اسکار یعنی یک گام در عرصه بین المللی.
شرف الدین خاطرنشان کرد: باید یک کار گروه عملگرا از سه بخش وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد و تهیه کنندگان سینما بخصوص حوزه دفاع مقدس و ارزشی حمایت خود را بدون سفارشی بودن و عرضه در بازار بین المللی انجام دهند.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
آیا درگذشت ناصر ملک مطیعی صحت دارد؟
یکی از مسئولان بیمارستان ولیعصر گفت که اصلا شخصی با نام ناصر ملک مطیعی در این مکان بستری نشده است.
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتشار خبر فوت هنرمندان یکی از نمونه اخباری است که هر از چند گاهی در فضای مجازی بنا به هر دلیلی انجام می شود و دست به دست می چرخد و اکثر آن ها کذب است. این اتفاق بارها و بارها واکنش هنرمندان ما را برانگیخته و باعث نگرانی آن ها شده است اما رسیدگی خاصی درباره اش صورت نمی گیرد.
امروز نیز خبر درگذشت یکی از بازیگران باسابقه سینمای ما در فضای مجازی منتشر شده؛ این بازیگر ناصر ملک مطیعی است.
با پیگیری خبرنگار سینمایی ما از بیمارستان ولیعصر تهران که در خبر منتشر شده گفته شده وی در آنجا بستری بوده، به جواب منفی در این زمینه رسیدیم و یکی از مسئولان این بیمارستان اذعان داشت که اصلا چنین بیماری را بستری نکرده اند.
همچنین امير علي ملك مطيعي فرزند اين هنرمند، شايعه درگذشت پدرش را تكذيب كرد و تاكيد كرد كه پدرش تنها به دليل درد ناحيه پا چند روزی در بيمارستان بستری است.
باشگاه خبرنگاران جوان به نوبه خود آرزوی سلامتی و طول عمر برای ناصر ملک مطیعی و بقیه هنرمندان این مرز و بوم را دارد.
انتهای پیام/
ادامه مطلب