تاريخ : سه شنبه 9 آبان 1396  | 3:05 PM | نویسنده : مهدی گلشنی

«درخونگاه» با گريم متفاوت امين حيايى کلید خورد

فيلم سينمايى درخونگاه به تهيه‌كنندگى منصور سهراب‌پور و كارگردانى سياوش اسعدى با گريم متفاوت امين حيايى كليد خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فيلم سينمايى «درخونگاه» به تهيه‌كنندگى منصور سهراب‌پور و كارگردانى سياوش اسعدى با گريم متفاوت امين حيايى كليد خورد. ديگر بازيگران و عوامل فيلم در  روزهاى آینده اعلام مى‌شوند. 

فیلم درخونگاه با گريم متفاوت امين حيايى کلید خورد

فیلم درخونگاه با گريم متفاوت امين حيايى کلید خورد

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: تهيه‌كننده: منصور سهراب‌پور، كارگردان: سياوش اسعدى، نويسنده: نيما نادرى/ سياوش اسعدى، مشاور پروژه: روزبه معينى

گفتنی است: فيلم سينمايى «درخونگاه» براى جشنواره فيلم فجر آماده مى‌شود.

 

انتهای پیام/


ادامه مطلب
نظرات 0
تاريخ : سه شنبه 9 آبان 1396  | 3:05 PM | نویسنده : مهدی گلشنی

استعفایم از پردیس تئاتر تهران به خاطر مسائل شخصی بود

من به درخواست شخصی و گرفتاری‌های زندگی‌ام استعفا دادم.

حسین مسافر استانهحسین مسافر آستانه مدیر پردیس تئاتر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره  صحت خبری درباره خداحافظی‌اش با مدیریت این مجموعه گفت: من هنوز خداحافظی نکردم و مدیریت این مجموعه را بر عهده دارم. ولی به احتمال بسیار زیاد به زودی این مجموعه را ترک می‌کنم و با درخواستی که از مسئولان مربوطه داشتم جابجا خواهم شد ولی تا زمانی که جانشینی برای من مشخص نشده است، تمامی کارهای پردیس تئاتر تهران بر عهده من است.

وی همچنین درباره علت تغییر مدیران این مجموعه در یک سال اخیر اظهار کرد: بالاخره یک سری مشکلاتی وجود دارد ولی من به درخواست شخصی استعفا دادم تا بتوانم به گرفتاری‌های زندگی‌ام بپردازم. این کار را انجام می‌دهم چراکه؛ زمان کافی برای به انجام رساندن کارهایم در این مجموعه ندارم.

گفتنی است؛ حسین مسافر آستانه اردیبهشت ماه سال جاری، مدیریت مجموعه پردیس تئاتر تهران را بنا به درخواست محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قبول کرده است.

 

انتهای پیام/


ادامه مطلب
نظرات 0
تاريخ : سه شنبه 9 آبان 1396  | 3:05 PM | نویسنده : مهدی گلشنی

سینما نیاز به ستاره دارد؟

حبیب‌الله بهمنی در گفتگویی به مقوله حضور ستاره‌ها در فیلم‌‌های سینمایی و خروجی آن پرداخت.

سینما نیاز به ستاره دارد/ سینما در کل توان پرداخت هزینه‌های سنگین را نداردحبیب الله بهمنی کارگردان سینما در پاسخ به این سوال که آیا اعتقادی به استفاده از بازیگران با دستمزد بالا در  فیلم‌های سینمایی دارد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مسئله اعتقاد نیست، بلکه شرایط سینما به نحوی حرکت می‌کند که به سمت ستاره پروری پیش می‌رود.

وی افزود: این مقوله هم حسن دارد هم عیب، حسنش به این است که مخاطب و سینما نیاز به ستاره دارد تا باعث همدلی و ارتباط بیشتر شود و به شکل درست از طریق آنها بتوان فیلم را به مردم ارائه کرد.

بهمنی ادامه داد: عیب آن این است که چون اقتصاد سینما درگیر مشکلات است  شاید توانایی بر عهده گرفتن پرداخت‌های سنگین را نداشته باشد بنابراین بسیاری از فیلم‌ها به همین دلیل تولید نشوند. پس بخش هنری کم‌رنگ و بخش صنعتی پررنگ خواهد شد و سرمایه بر فرهنگ سینما غالب می‌شود.

این کارگردان اضافه کرد: با غالب شدن سرمایه بر فرهنگ و هنر، مضامین و محتوا تحت تاثیر قرار می‌گیرند و نتیجه آن می‌شود که حتی با بودن ستاره‌های گران در یک فیلم شاهد تخریب بخش فرهنگی خواهیم بود.

بهمنی خاطرنشان کرد: نظام سینما نیاز به ستاره دارد اما این باید با محتوا، مضامین و بخش فرهنگی به یک تعادل برسد تا خروجی منطقی برای سینما و مخاطب بوجود بیاید.

 

انتهای پیام/


ادامه مطلب
نظرات 0
تاريخ : سه شنبه 9 آبان 1396  | 3:05 PM | نویسنده : مهدی گلشنی

بازی لیلا زارع در «جن زیبا» به پایان رسید

مهرداد فرید گفت: بازی لیلا زارع در فیلم «جن زیبا» به پایان رسیده است و فیلمبرداری این اثر ادامه دارد.

بازی لیلا زارع در «جن زیبا» به پایان رسیدمهرداد فرید تهیه‌کننده سینما در خصوص آخرین وضعیت ساخت «جن زیبا» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بازی لیلا زارع که در جمع بازیگران این  اثر قرار داشت به اتمام رسید و فیلمبرداری ادامه دارد.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «جن زیبا» به تهیه‌کنندگی مهرداد فرید و کارگردانی  بایرام فضلی است و پیش از این حضور فرهاد اصلانی در آن رسانه‌ای شد.

گفتنی است؛ «جن زیبا» اثری با محتوای طنز و تعلیق است. 

شایان ذکر‌است؛ اولین تجربه کارگردانی بایرام فضلی در سال 1385 و با فیلم «باز هم سیب داری؟» بوده است.

 

انتهای پیام/


ادامه مطلب
نظرات 0
تاريخ : سه شنبه 9 آبان 1396  | 3:04 PM | نویسنده : مهدی گلشنی

بازی هومن سیدی و رضا عطاران در فیلم «مصادره» آغاز شد

همزمان با آغاز مونتاژ «مصادره»، هومن سيدی در نقش «زکی» جلوی دوربین رفت و برای اولین بار با رضا عطاران همبازی شد.

بازی هومن سیدی و رضا عطاران در فیلم «مصادره» آغاز شدبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛همزمان با آغاز مونتاژ «مصادره»،هومن سيدی در  نقش «زکی» جلوی دوربین رفت و برای اولین بار با رضا عطاران همبازی شد.

هومن سیدی اواخر هفته با حضور در لوکیشن لاس وگاس، در نقش «زکی» همراه با رضا عطاران جلوی دوربین رفته است.

سیدی و عطاران که از جمله ۵ بازیگر اصلی مرد در «مصادره» هستند، برای اولین بار است که در کنار یکدیگر به ایفای نقش می‌پردازند. 

همچنین در روزهای گذشته تدوین فیلم توسط سجاد پهلوان‌زاده آغاز شده است تا «مصادره» به عنوان یک فیلم کمدی، به دبیرخانه جشنواره ملی فجر ارائه شود.

بر اساس این گزارش، «مصادره» اولین تجربه تدوین یک فیلم سینمایی کمدی برای سجاد پهلوان‌زاده است که به صورت همزمان، جانشین تهیه‌کننده‌ فیلم است.

فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی ‌و با فیلمنامه علی فرقانی ساخته می‌شود.

رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، ميرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری، میلنا واردانیان، لوسینه گیراگوسیان، آلیسا میلکستیان و مهران احمدی به همراه بازیگران کودک امیر صدرا حقانی و هارمیک سوقومونیان در این فیلم ايفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم...»

 

انتهای پیام/


ادامه مطلب
نظرات 0

شوراى صنفی اکران چرا باید وجود داشته باشد؟/ من توهم توطئه ندارم

بیتا منصوری گفت: شورایى كه نمی‌تواند بار نمایندگى صنف را بر دوش بكشد و حامی‌شان باشد، چرا باید وجود داشته باشد؟

شوراى صنفی اکران چرا باید وجود داشته باشد؟/ من توهم توطئه ندارمبیتا منصوری تهیه‌کننده سینما در خصوص روند تولید تا اکران آثار سینمایی و اهمیت وجود شورای پروانه نمایش و شورای  صنفی نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: ما در خصوص نمایش فیلم، با دو بخش شورای پروانه نمایش و شورای صنفی اكران روبرو هستیم که با بودن و فعالیت بخش اول موافقم البته اگر طبق قوانین وضع شده پیش برود.

وی افزود: نظارت و اعمال قوانین شورای پروانه نمایش در سینما و فیلمنامه‌هایی که از فیلتر شورای پروانه ساخت عبور کرده و بر اساس اصل فیلمنامه تبدیل به فیلم شده‌اند، نیاز است چرا که در غیراین صورت مشکلات متعددی زمان اکران آثاری که از فیلمنامه‌های خود تخطی کرده‌اند، بوجود می‌آید.

تهیه‌كننده «قهرمانان كوچك» ادامه داد: بخش بعد شورای صنفی اكران است که  برای فیلم‌هایی که مجوز نمایش از شورای پروانه نمایش گرفته‌اند، جهت اکران تعیین تکلیف می‌کنند اینجا است که اگر کارها به خوبی پیش نرود فیلم‌سوزی اتفاق می‌افتد و عواقب منفی متعددی گریبانگیر صاحبان اثر و سینما خواهد شد و بحث الان ما روی این بخش از سینما است.

تهیه‌کننده «رخ دیوانه» تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از اعضای شورای صنفی نمایش تهیه‌کننده- کارگردان و یا تهیه‌کننده- سینمادار هستند و خودشان در طول سال فیلم‌هایی برای اکران دارند، بدین جهت گاهى به نظر می‌رسد قانون وضع شده، در مقطع زمانى خاص، در جهت تقویت اكران فیلمشان است. اجراى قانون، حتى اگر برخى با آن موافق نباشند، بر اساس جمله «ظلم بالسویه عدل است»، معقول به نظر می‌رسد. معمولاً در پایان سال، شوراها، قوانین سال بعد را مصوب كرده و بر اساس آن، تا پایان سال پیش می‌روند. گاهى مصوبات جلسات هفتگى، شبهه‌برانگیز است.

وی بیان کرد: مشکل بعدی این است که بیشتر تهیه‌کنندگان از قوانین شورای صنفی نمایش اطلاع و آگاهی کافی ندارند و این دستِ سینماداران را، با توجه به چشم‌پوشى اعضاى شوراى صنفى اكران از تخلفات، در تغییر زمان و تعداد  سانس‌های فیلم، باز می‌گذارد. در این شرایط اگر تهیه‌کننده‌ای هم با طرح شكایت و ارائه مستندات، با كفش آهنین و اعصاب پولادین! قانعشان كند، با جمله «حریف سینمادار نمی‌شویم!» و در نهایت یك كارت زرد به سینمادار مواجه می‌شود. شورایى كه نمی‌تواند بار نمایندگى صنف را بر دوش بكشد و حامی‌شان باشد، چرا باید وجود داشته باشد؟!

این تهیه‌کننده تصریح کرد: یکی از ظلم‌هایی که به عنوان نمونه از شورای صنفی نمایش و عدم اقتدارش سر زد، نسبت به اکران «زادبوم» بود. هفته اول و دوم به  عنوان طلایی‌ترین زمان اکران یک فیلم شمرده می‌شود اما مصوبه مقطعی شورا، در مورد تعویض صرفاً سرگروه فیلم «اكسیدان» و ادامه سینماهای دیگر به نمایش  اكسیدان، به مدت دو هفته، به دلیل تحریم حوزه هنرى و تخلفات بسیار سینماهای نمایش دهنده در هفته اول و دوم، باعث ركود فروش گردید. در صورتی كه فیلم «مادر قلب اتمی» هم، فیلم تحریمی حوزه هنری بود و این اتفاق برایش صدق نكرد!

وی افزود: با توجه به اعلام تخلفات با مستندات، در مورد فیلم «زادبوم»، در هفته دوم، بعد از جابجایی آن با فیلم «نگار»، در نهایت پاسخ این بود كه: مستندات بررسی شد، تخلفى روی نداده است ....و جالب اینكه نامه طرح شكایت نیز یافت نشد! در پیگیری‌هاى بعدی، بعد از دو ماه، هفته گذشته در نامه‌اى بى‌مهر و امضا، تخلفات بسیارى را پذیرفته و اعلام كردند! خسارتی بزرگ، اعتبارى و مالى روى داده، جبران آن با كیست ؟

منصوری ادامه داد: فیلمی که پس از هشت سال توقیف اکران می‌شود و حوزه هنری هم زمان اکران سینماهایش را از آن می‌گیرد آیا واقعا باید در طلایی‌ترین زمان اکران یعنی هفته اول نیز مورد ظلم واقع شود و هیچکس پاسخگو نباشد؟ من توهم  توطئه ندارم اما زمانی که این اتفاقات کنار هم چیده می‌شود فکرهایی به سر خطور خواهد کرد!



انتهای پیام/


ادامه مطلب
نظرات 0

یک روز همراه با گروه نمایش «الیور توئیست»/ الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

نمایش موزیکال «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی به روزهای اجرا نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها در  بالاترین طبقه تالار وحدت؛ در تالار آیینه؛ گروه حرکت نمایش موزیکال «الیور توئیست» در کنار بازیگران اصلی این نمایش در حال تمرین هستند.

الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

گروه چهل نفره از زنان و مردان سیاه پوشی که تصویرشان در انعکاس آیینه‌ها بیشتر می‌شود و صدای ترانه‌های گروهی‌شان که در حال فرم گرفتن و قلم خوردن و نهایی شدن است، بین دیوارهای محل تمرین می پیچد تا به شاهکار همیشه تازه و شنیدنی چارلز دیکنز جان بدهد. اثر کلاسیکی که قرار است برای اولین بار در ایران به شکلی از تئاتر موزیکالی در بیاید و بعد از ۱۸۰سال که از نوشتن این رمان می‌گذرد با کارگردانی حسین پارسایی روی صحنه تالار وحدت برود.

الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

تئاتری که پارسایی با اقتباس از نسخه موزیکال «کارول رید» از رمان «چارلز دیکنز» در آذر و دی ماه امسال با حضور بازيگرانی چون نوید محمدزاده، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، هوتن شکیبا، داریوش موفق، کاوه آهنین جان و تعداد بسیاری از هنرمندان و هنرجویان نوجوان روی صحنه خواهد برد. آن چه در ادامه می‌خوانید روایتی مختصر از پشت صحنه تمرین‌های این تئاتر موزیکال است.

گروه حرکت در کنار بازیگران

الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

گروه حرکت تئاتر موزیکال الیور توئیست که به سرپرستی علی براتی بیش از چهار ماه و نزدیک به ۶۰ جلسه است، در حال تمرین هستند آخرین تمرین‌های خود را زیر نظرحسین پارسایی و گروه کارگردانی پی می‌گیرند. این گروه نزدیک به ۴۰ زن و مرد هستند که طی فراخوانی که ماه‌ها قبل داده شده از میان دانشجویان و بازیگران تئاتر انتخاب شده‌اند و در کنار بازیگران حرفه‌ای به ایفای نقش‌های خود می‌پردازند.

دیالوگ‌های موزون روی خط موسیقی

الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

در یکی از صحنه‌هایی که گروه در حال تمرین آن است، آقای بامبل- که نقش او را امیرکاوه آهنین جان بازی می ‌ند- الیور توئیست را با چشمان پر از شوق زندگی‌اش که زیر سایه فقر به شهر مخوف لندن نگاه می‌کند به میانه صحنه پرتاب می‌کند.

« آهاااای یه پسر می‌فروشم
ساکت و آروم و بی دردسر
تنها یه پسر
بی پدر»

دیالوگ‌های موزون شده این تئاتر با صدای پر ابهت آهنین جان و بازی درخشانش در میان صحنه می‌پیچد.

حسین پارسایی درباره دکورهای در دست ساخت و عظیم شهر لندن که قرار است در میان آنها این صحنه‌ها اجرا شود برای آنها توضیح می‌دهد و بازیگران از میان خیابان‌‎هایی که حالا راحت‌تر متصور می‌شوند، نوانخانه‌ای تاریک و مخوف و خانه‌هایی که قرار است در آن نقش‌هایشان را بازی‌ کنند می‌گذرند و در میان همین صحنه خالی هم با بازی‌های دیدنی‌شان، نمایشی دیدنی تر را جان می‌دهند.

الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

در گوشه‌ای از سالن گروه کارگردانی احمد سلیمانی، محمدرضا کوهستانی و اشکان خیل نژاد لحظه به لحظه دیالوگ‌ها، بازی‌ها و حتی خط مسیر نگاه‌های بازیگرها و گروه بزرگ حرکت را دنبال می‌کند و همزمان آخرین ریزه‌کاری‌ها را به متن و بازی‌ها و میزانسن‌ها اضافه و با مشورت گروه آنها را تصحیح می‌کنند.

احمد سلیمانی؛ دستیار کارگردان و مشاور اجرا، نمایشنامه بدست در میان گروه می‌چرخد و با خلق و خوی مهربانش از قالب این نقش به آن نقش می رود و همزمان گروه را برای ایفای نقش‌هایشان راهنمایی و هماهنگ می کند.

بازیگرهای نوجوان این کار محمد شاکری در نقش «داجر» و دو بازیگر نقش «الیور» ایلیا نصرالهی و آرمان مرادی در میان بازی بزرگان می‌چرخند و جذاب‌ترین و اصلی‌ترین نقش‌های این نمایش را جان می‌دهند.

نت‌های موسیقی لیونل بارت آهنگساز که با رهبری بردیا کیارس؛ در حال نهایی شدن است. الیور که در تابوت سیاه ناامیدی گرفتار شده با نوای فرشته گونه‌ای که نمودی از مادر و پناه از دست رفته است بلند می‌شود و شروع به چرخیدن در میان دیوارهای سیاه سالن تمرین می‌کند و صدای کارگردان در فضا می ‌پیچد که به بازیگر نقش مقابل الیور می‌گوید به او پرواز را یاد بده... پرواز!

الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

و او الیور را می‌چرخاند و الیور با چشمانی که برق امید دوباره در آنها افتاده در هوا چرخ می‌زند و همزمان سطر سطر قصه رمان دیکنز که ۱۸۰سال پیش نوشته شده با او به پرواز درمی‌آیند.

نقش‌ها یک به یک بازی می شوند و در یک همکاری جمعی میزانسن‌‎ها و دیالوگ‌ها شکل نهایی به خود می‌گیرند.

نمایش صحنه به صحنه رنگ و نور و موسیقی و شعر و ترانه موزیکال الیور توئیست می‌گیرد.

الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

هوتن شکیبا در نقش فاگین معروف که بچه‌های یتیم خیابانی را به جیب‌بری و دزدی وادار می‌کرد لباس‌های نمایش برای پرو و اندازه‌گیری آخر پوشیده و آماده تمرین می‌شود. الیور در جلوی گروه عزادار رژه می‌رود آقای بامبل در تلاش است تا الیور را به فروش برساند. سوربری که نقش او را داریوش موفق بازی می‌کند با حالتی نامتعادل در تابوت دراز می‌کشد، الیور فرار می‌کند، همسر آقای بامبل گردنبند مادر الیور را در دست‌هایش می‌چرخاند، بران لو؛ الیور بیهوش را به خانه می‌برد و مهناز افشار بازیگر نقش نانسی در معرض تهدید بیل سایکس گرفتار می‌شود.

الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

گروه نمایش از ساعت ۱۴ در گروه‌های ۲و ۳یا ۴ نفره تقسیم شده‌اند و به نوبت صحنه‌هایی را که در آنها حضور داشته‌اند تمرین کرده‌اند. کم کم به ساعت‌های ده شب که نزدیک می‌شویم تعدادشان کمتر می‌شود اما بازیگرانی هم تازه از راه می‌رسند و مشغول تمرین می‌شوند و این یکی از روزهای تمرین و پشت صحنه تئاتری است که حسین پارسایی بعد از سال‌ها تجربه و برای ادای دین به سینمای موزیکال در تکاپو است، نمایشی پرهیاهو و داستانی همیشه شنیدنی و خواندنی و البته این بار دیدنی‌تر چون از جنس تئاتر خودمان است نه ترجمه‌ای از تئاتر و فیلم‌های دیگری که بارها ساخته شده است.

الیور می‌فروشیم، فقط 3 پوند!

تمرین که تمام می‌شود، شب به تمامی شروع شده و هیاهو، شلوغی‌های شهر، بوق ماشین‌ها و فریاد آدم‌ها در تاریکی کم و کمتر شده اما صدای شمارش معکوس برای روی صحنه رفتن تئاتر موزیکال الیور نه تنها در میان گروه ۱۵۰ نفره این نمایش که در میان دوستداران چارلز دیکنز و بسیاری از کسانی که انتظار دیدن نسخه‌ای ایرانی و موزیکال آن را می‌کشند بلند و پر هیجان تر شنیده می‌شود.

 

انتهای پیام/


ادامه مطلب
نظرات 0

تولیدات مجتمع گازی پارس جنوبی به 892 میلیارد متر مکعب رسید

احمدی گفت:پالایشگاه‌‌های گاز پارس جنوبی از ابتدای راه‌اندازی تا کنون حدود 891 میلیارد و 252 میلیون گاز تولید کرده‌اند.

 تولیدات مجتمع گازی پارس جنوبی به 892 میلیارد متر مکعب رسیدبه گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علی احمدی، سرپرست دیسپچینگمجتمع پارس جنوبی اظهار کرد: پالایشگاه‌‌های گاز پارس جنوبی از ابتدای راه‌اندازی تا کنون حدود 891 میلیارد و 2522 میلیون گاز تولید کرده‌اند. خوراک تحویلی این پالایشگاه‌ها حدود یک هزار و 100 میلیارد متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 19 سال از تأسیس و آغاز پروژه این مجتمع عظیم می‌گذرد، گفت: فازهای پارس جنوبی تاکنون موفق به تولید نزدیک به یک میلیارد و 508 میلیون بشکه میعانات گازی نیز شده‌اند.

به گفته وی؛ میعانات گازی یکی از با ارزش‌ترین محصولات تولید شده از گاز طبیعی است که ارزشی بیش از نفت دارد.
احمدی با بیان اینکه اولین فاز پارس جنوبی در سال 1381 راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این مجتمع تا به حال 12 میلیون و 679 هزار تن اتان نیز تولید کرده است.
وی میزان تولید بوتان مجتمع را نیز 6 میلیون و 507 هزار تن مطرح کرد و گفت: 10 میلیون و 217 هزار تن پروپان نیز در این مدت در پارس جنوبی تولید شده است.
به گفته وی؛ گوگرد جامد تولیدی مجتمع نیز در این سال‌ها 4 میلیون و 308 هزار تن بوده و 20 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب گاز نیز توسط پتروشیمی پارس برداشت شده است.

انتهای پیام/


ادامه مطلب
نظرات 0
تاريخ : دوشنبه 8 آبان 1396  | 2:11 PM | نویسنده : مهدی گلشنی

روسیه گاز ایران را به پاکستان و هند صادر می‌کند

با وجود فشارهای آمریکا، روسیه قصد دارد یک خط لوله گاز فراساحلی، به پاکستان و هند صادر کند.

به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تریبیون، روسیه که مدیریت برخی از پروژه‌های بزرگ گازی در ایران را بر  عهده گرفته است، علیرغم فشار‌های آمریکا که سال‌ها مخالف احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان بود، قصد دارد با احداث یک خط لوله فراساحلی به پاکستان و هند گاز صادر کند.

یک مقام ارشد دولتی که نمی‌خواست نامش فاش شود گفت: روسیه ذخایر عظیم گازی در ایران را در اختیار دارد و به پاکستان و هند پیشنهاد کرده که با احداث یک خط لوله فراساحلی که از بندر گوادر عبور خواهد کرد به این کشور‌ها گاز صادر کند.

این مقام دولتی خاطر تصریح کرد: آمریکا در خصوص ذخایر گازی تحت مدیریت روسیه در ایران اطلاع داشته و به همین دلیل مخالف خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان بوده است. خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان مسیری برای روسیه ایجاد خواهد کرد تا یک خط لوله موازی برای صادرات گاز به پاکستان و هند  احداث کند.

این مقام آگاه گفت: هند نیز علاقمند به خرید گاز از روسیه از طریق این خط لوله فراساحلی از ایران از طریق بندر گوادر است و معتقد است این یک مسیر امن برای واردات انرژی است.

گفتنی است، هند طی چند ماه گذشته یادداشت تفاهمی با روسیه برای واردات گاز منعقد کرده است. پاکستان و روسیه هم اخیرا یادداشت تفاهمی در زمینهعرضه گاز منعقد کرده اند.

انتهای پیام/


ادامه مطلب
نظرات 0
تاريخ : دوشنبه 8 آبان 1396  | 2:11 PM | نویسنده : مهدی گلشنی

نرخ 37 ارز افزایش یافت/ نرخ دلار افزایش یافت + جدول

امروز ،بانک مرکزی نرخ برابری ۳۹ ارز در برابر ریال را اعلام کرد که براساس آن نرخ 37 ارز افزایش، 1 ارز کاهش و 1 ارز ثابت مانده است.

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بانک مرکزی امروز نرخ برابری39 ارز در برابر ریال را اعلام کرد، که براساس آن نرخ 37 ارز افزایش، 1 ارز کاهش و 1 ارز ثابت مانده است.

نرخ ارز‌های رایج اعلام شده از سوی بانک مرکزی را در جدول زیر مشاهده کنید:

 

 

 

 

انتهای پیام/ 


ادامه مطلب
نظرات 0

تعداد کل صفحات : 34 :: 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 >