اربعین و فرهنگ سازی صلح واقعی در منطقه و جهان
حبیب احمدزاده نوشت: باورکنیم که بزرگترین انتقام جهان از کشندگان حسین(ع) همین آموزش صلحی است که در اربعین بر ضد فرهنگ منحط داعش و پشتیبانان امروزش انجام میپذیرد.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، حبیب احمدزاده طی یادداشتی به موضوع پیادهروی اربعین پرداخته و اینگونه نوشت:
دوست همسفری هنگام راهپیمایی اربعین امسال از من پرسید:
چرا کسی این ملت عراق را هدایت فکری نمیکند تابعد از تحمل چند جنگ خارجی و داخلی مخارجی را که در اربعین متحمل می شوند صرف تربیت، بهداشت و آبادانی کشورشان کنند؟
پرسیدم بنظرت خرج خرید یک موشک جنگی چقدر است؟
مخارج ده ها هزار کشته و نگاهداری هزاران هزار مجروح یک جنگ و تیمار خانواده های انان چقدر می شود ؟
منظورم را متوجه نشد، ادامه دادم و گفتم :
سالها خشونت در این کشور مابین قبیله با قبیله، خانواده با خانواده و برادر با برادر رخ داده، حال از اقصی نقاط این کشور و از تمام این قبایل همگی همراه با فرزندانشان میآیند تا حداقل بیست روز در مسیری پانصد کیلومتری کفشهای کسی را واکس بزنند که نمیشناسند، به کسی التماس کنند تا قدم بر چشمشان گذاشته و به خانه شان رفته و برسفره طعامشان بنشیند که هرگز او را ندیدهاند.
این فرزندان در کنار پدرانشان هرسال در اربعین بیست روز عمل میکنند به درس دوست داشتن و محبت به دیگرانی که نمیشناسند هرکس که باشد از شیعه و سنی تا مسیحی و حتی یهود، هرکس که در این راه مهمان حسین است؛ جالب درسی که هرسال باید شاگردانش اعم از کوچک و بزرگ، زن و مرد، باسواد و بیسواد دوباره این ترم را تکرار کنند و قبولی آن تنها یکساله است و باز تکرار در سال بعد این درس محبت را هرگز دانشگاه و مدرسه دیگری درجهان میتواند عملا به کسی یاد دهد؟
اربعین در واقع ، واکسینه سازی فرهنگ ملتی است برای مقابله با ویروس داعشی شدن فرزندانشان؛ داعشی که شناخته و نشناخته، بدون سوال ، سر میبرد.
دوباره میپرسم کدام راهپیمایی بیست و چند میلیونی را در جهان میشناسید که اینگونه صلح را به همه ما و از جمله کودکان عراقی بیاموزد؟ به ما ایرانیان بیاموزد که از فرط مهمان نوازی میزبان عراقی کینه جنگ هشت ساله را شسته و کنار بگذاریم.
بله عزیزان ما در راهپیمایی اربعین میآموزیم با دوست داشتن انسانها از فرهنگ یزید و شمر انتقامی بس قطعی و نهایی بگیریم
این انتقامی ست کامل که دیگر ما دو ملت با کینه به همدیگر ننگریم تا غربیان سوداگر نتوانند موشکهایشان را به ما بفروشند.
اگر امروز برای فرهنگ پیشگیری و محبت به دیگران چنین خرج ناچیزی نکنیم حتما و ناچارا فردا برای مریضی جنگ، باید میلیاردها خرج بیهوده بپردازیم. نمیدانم در دل این دوست چه گذشت، سری تکان داد و سپس در مسیر به حرکتمان ادامه دادیم.
باورکنیم که بزرگترین انتقام جهان از کشندگان حسین همین آموزش صلحی است که در اربعین بر ضد فرهنگ منحط داعش و پشتیبانان امروزش انجام میپذیرد .
دوستان این پیشگیری از جنگ و این راهپیمایی واقعی صلح بر همه ملتهای جهان و نه فقط مسلمان تهنیت و مبارک .
پی نوشت: این متن را باید به دو دوست تقدیم کنم که عملا سالها پیش در این راه گام برداشتند:
اول، شهید مدافع حریم و حرم سعید سیاح طاهری که جشن کشتی دوستی بین کودکان ایران و عراق و صدها نمونه دیگر ... را به جان انجام داد و دومی، دوست گرامی و هنرمندم کیومرث خان پوراحمد که چنین روزی را سالها پیش با ساخت فیلم( اتوبوس شب ) آرزو کرد.
عکس گرفته شده در عمود 375( بین راه نجف و کربلا)
انتهای پیام/
ادامه مطلب
بازگشت قهرمانانه
محمدباقر نباتی مقدم طی یادداشتی، نگاهی به نمایش نذار این خواب تعبیر بشه اثر مهدی نصیری داشته است.
به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، محمد باقر نباتی مقدم طی یادداشتی نگاهی به نمایش «نذار این خواب تعبیر بشه» اثر مهدی نصیری داشته است، متن یادداشت در ذیل می آید:
نمایش نذار این خواب تعبیر بشه اثر مهدی نصیری که در تالار سایه به روی صحنه رفته است برای تماشاگرش چیزی ندارد جز اعلان صمیمیت جاری در زندگی با نمونههایی از آدمهای پیرامونی، که میتواند در بزنگاههای خاصی از تاریخ یک کشور بروز برجستهای داشته باشد.
عشق به زندگی و دلبستگی به میهن همانقدر همتراز هم در قصه این نمایش پیش میروند که داستان جدایی و دلگیری آدمها از یکدیگر. مهدی نصیری داستان سه زوج ایرانی (زوجهای مشهدی، تهرانی و شمالی) را نمایش میدهد که مثل همه هستند و نیستند.
داستان گرچه در منطقهای نزدیک به خط مقدم جبهه و در محل اتراق سربازها روی میدهد اما نویسنده برداشت ما را از مکان با سیالیتی نرم، از خاک جبهه به بستر خانه میغلتاند و تماشاگر در این انتقال مفهومی، در حالی که بوی جبهه را استشمام کرده، با واقعیات تازهای روبرو میشود. حالا گاو تماشاگر زاییده و او با سه روایت ویژه از زندگیهای معمولی روبروست که شبیه روایتهای دیگر نیست.
روایتی از جنس خوابهای زنانه که خودش را از بستر تنهایی برکشیده تا در زمین خاکی جبهه، به شریک زندگیاش بگوید دوستش دارد و دلتنگش است. هر سه زن میخواهند شوهران شان برگردند و برای این کار از امام و پیغمبر و مادر و زمین و زمان بهره میگیرند اما مردهای قصه نصیری قهرمان یک شبه نیستند که بتوانند در چشم به هم زدنی دشمن را زمینگیر کرده و برگردند به خانه. اینها آدمهای واقعی هستند و با قهرمانهای سینمایی و فانتزی فرق دارند.
مردهای داستان نصیری لقمه خانگی همسرانشان را با لذت میخورند و سپس برای گیر نیافتادن در خیال بازگشت، درگیر منصرف کردن زنانشان میشوند و مدام میگویند برگردید! این برگردیدها که از سوی مردان و زنان داستان بیان میشود هر کدام بار معنایی ویژه خود را دارد و عمیقتر از آن است که بازگشت از دفاع تلقی شود. گرچه در ظاهر زن دلش میخواهد کنار مرد زندگیاش باشد و سعی دارد او را از این همه جبهه رفتن منصرف کند اما این تنها رویهای است که نشانگر بغضهای تنهایی و دلخواهی لحظهای است. در واقع برگردید گفتنهای زنان نمایش نصیری، اشارتی دارد به تحولخواهی و بسترسازی برای آینده. و مردها نیز در برگردید گفتنشان دنبال زندگی و ادامه جریان آن هستند بی اینکه تصور شود اینها دست از زندگی شستهاند و در راه مرگ گام برمیدارند. زیبایی نگاه نویسنده به داستان مردهای نمایشنامهاش همین صمیمیت جاری در گفتار و رفتار آنهاست.
نه ابرقهرمان هستند نه سربازانی ضعیف که به خاطر میرازقاسمی دستپخت زنشان قید دفاع را بزنند. اینها در راهی که برگزیدهاند مصمم هستند اما میدانند که کسی منتظر بازگشتشان است. خانواده و زن و بچهای دارند و برای اینها هم که شده باید جانانه جنگید. طرفه آنکه بالای اینها، سربازان نمایش، نشان میدهند هم دلبسته زن و زندگیشان هستند و هم دلبسته دین و میهن و برای اینکه بتوانند هر دوی این دو اصل مهم را محافظت کنند اینک وقت مبارزه است و سستی خواب و خیال نباید آن را از هم بگسلاند. زنان نمایش مهدی نصیری با دلهره میآیند ولی دلقرص میروند گرچه در نگاهشان به وقت بدرقه، خطی ظریف از نگرانی موج میزند اما حالا دیگر مطمئن هستند شوهرانشان برخواهند گشت با پیروزی و سربلندی.
نمایش نذار این خواب تعبیر بشه در بستر تحولات درونی آدمهای نمایش شکل میگیرد و بروندادهای حسی و فکری آن تماشاگر را درگیر می کند. چنین وضعیتی در تئاتر امروز ایران، مایه خوشوقتی است که بی حرف اضافه و زیادت چیدمانهای دکوراتیو، قصد دارد نمایشدهنده صادقانه ارتباطی انسانی باشد. دکتر نصیری در طراحی صحنه نیز توانسته است خطی کلی از امری متواتر را در سه خط چوبی برجسته کند و نشان دهد که این جایگاهها تکرار شونده هستند.
او به مخاطب اجازه داده تصویری دقیق از وضعیت بغرنج آدمهای نمایش به دست آورد، تصویری که از سه نیمکت چوبی دراز تبدیل میشود به هزاران هزار مکان ملاقات انسانهای درگیر جنگ با همه دلتنگیها و خواستهها و اشکها و لبخندها. بی اینکه کسی مانع از رفتن آن دیگری شود اما با پیامی حک شده در قلب همدیگر که مطالبه سلامتی و بازگشت پیروزمندانه است.
چنین است که در این نمایش از کلیشههای شعارزده جنگ به کلیتی آبرومندانه از رفتارهای انسانی رهنمون میشوی و بی اینکه آنها را قضاوت کنی به دلداری خودت میپردازی. همراه میشوی با زنهای نمایش برای مطالبه بازگشت مردها و همراه میشوی با مردهای نمایش برای حضوری موثر در جبهه دفاع از خاک؛ تا شاید هر دو را در یک نقطه مشترک گیر بیاوری و آن شاید چیزی نباشد جز ایستادگی انسان بر سر باورهایش. نصیری توانسته است این نقطه مشترک را هم در متن و هم در کارگردانی اثرش با تکنیک رفت و برگشت های چندگانه
و چند پاره کردن یک داستان کوتاه به خوبی ارائه کند. امری که حتا در دیالوگ نویسی موجز و سرراست نمایش مشخص است و گویی همه جوانب این اثر تلنگری است به کارهایی که فقط دنبال بزرگنماییهای بیهوده نمایشی است!
بازیگران نمایش نذار این خواب تعبیر بشه تلاش هنرمندانهای برای ارائه نقشهای خود دارند ولی باید از زیبایی بازی فریبا امینیان، بهروز پناهنده و رضا جوشنی به صورت خاص یاد کرد به ویژه امینیان که به نظرم بهترین بازی را در این نمایش ارائه کرده است، هم در قابهای تکرارشونده آغاز دوباره داستان از نقطهای که کات خورده و هم در لحظات دیگر نمایش که نقشی باورپذیر را به مخاطب ارائه میدهد. و مخاطب از یک نمایش چه میخواهد جز اینها. شاید تنها نکتهای که بتوان از ضعف نمایش گفت ریتم کند شروع باشد و سکتههایی در میانههای نمایش به خصوص در بخش زوج تهرانی که میتواند بهتر از این رقم بخورد. هم، لازم است در موسیقی کار نیز بازنگری اساسی صورت بگیرد تا موسیقی نیز در راستای نمایش درونیتر و عمیقتر جلوه نماید.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
سينما؛ هنر - صنعتی كه بايد حرفی برای گفتن داشته باشد
سیاوش حقیقی گفت: سینما هنر و صنعت است که اگر توام با هم باشند، مقوله بدی نیست؛ اما بايد حرفی هم برای گفتن داشته باشد.
سیاوش حقیقی تهیهکننده سینما، درباره علت تغییر رویکرد و ژانر فیلمسازان در تولید آثار سینمایی خود، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آدمها قابل تغییر هستند و درباره اين تغيير رويكردها نمیتوان بر آنها خرده گرفت.
وی افزود: باید درک کنیم سینما هنر و صنعت است که اگر توام با هم باشند، مقوله بدی نیست. البته برخی فیلمسازان در سال های مختلف فعالیت، هر کدام از این دو را به طور جداگانه در دستور كار خود قرار میدهند که مشکلی ندارد؛ اما اينكه فیلمسازی تغییر نگاه اساسی دهد با آن موافق نیستم و بحث و تحلیل خودش را میطلبد.
تهیه کننده «مادری» بیان کرد: فیلمساز می تواند توانایی خودش را در طنز و برخی مواقع در ژانر جدی پیاده کند و به فراخور جو جامعه ارائه دهد.
حقیقی خاطرنشان کرد: سینما سرگرمی است ولی در کنار آن باید حرفی برای گفتن هم داشته باشد. البته قرار نیست برای مخاطب نسخه خاصی بپیچیم؛ بلکه باید طرح موضوع کنیم و قضاوت را به خودشان بسپاریم.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
فیلم جدید کارگردان «خماری» در مرحله پیش تولید
فیلم کوتاه «تجاوز» به کارگردانی داریوش غذبانی در مرحله پیش تولید قرار دارد و برای نمایش در جشنواره جهانی فجر آماده میشود.
داریوش غذبانی کارگردان سینما با اشاره به جدیدترین فعالیت خود در گفتوگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قصد ساخت فیلم کوتاه پانزده دقیقهای با نام «تجاوز» را دارم.
وی درباره دیگر جزئیات این فیلم بیان کرد: شنبه برای بازدید لوکیشنهای آن به آبادان خواهیم رفت و اواخر آذر تولیدش آغاز میشود.
این کارگردان گفت: «تجاوز» سه بازیگر اصلی مرد و زن دارد و مابقی فرعی هستند که هدی نوریزاده و لیلا بارگاهی به عنوان بازیگران زن ما در این اثر ایفای نقش میکنند و نام بازیگر مرد را تا چند روز آینده رسانهای خواهیم کرد.
این کارگردان ادامه داد: حدود یک هفته فیلمبرداری برای این فیلم در نظر داریم و تمام تلاشمان را میکنیم تا آن را به بخش فیلم کوتاه جشنواره بینالمللی فیلم فجر که در اردیبهشت ماه است، ارائه دهیم.
غذبانی با اشاره به قصه فیلمش بیان کرد: قصه «تجاوز» مربوط به زنی ساکن منطقه عرب نشین عراق است که با نیروهای تکفیری وارد درگیریهایی میشود...
گفتنی است؛ «تجاوز» به قلم مشترک داریوش غذبانی و مهدی انصاری است که غذبانی مجری طرح و کارگردانی آن را نیز بر عهده دارد.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
نمايش «پدر» به زودی روی صحنه میرود
نمايش پدر از 29 آبان ماه در پرديس تئاتر شهرزاد روی صحنه مىرود.
به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمايش پدر از 299 آبان ماه در پرديس تئاتر شهرزاد روی صحنه مىرود. طراحی پوستر نمايش «پدر» بر عهده امين شفيعى بوده است.
كارگردانى اين نمايش بر عهده محمود زنده نام بوده و تهيهكنندگى آن را اميد پيراينده بر عهده داشته است.
چنگيز جليلوند بازيگر نقش اصلى اين نمايش است كه از آخرين حضور او در مديوم تئاتر بيش از سه دهه میگذرد.
ميرطاهر مظلومى، فقيهه سلطانى، محسن بهرامى، ساناز فلاح فرد و سوگل خالقى دیگر بازیگران این پروژه هستند.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
سینمای ما نیاز به فیلمهای مفرح دارد
عبدالله علیخانی گفت: سینمای ما در حال حاضر نیاز زیادی به فیلمهای مفرح دارد در حالی که از دیدگاه روشنفکرنماها سینما باید فقط درس بدهد.
عبدالله علیخانی تهیهکننده سینما درباره علت موفقیت فیلم سینمایی «خالتور» در بخش فروش به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این فیلم، اثری سرگرمکننده و مفرح است که بر عکس دیگر آثار از بدی و ناامیدی صحبت نمیکند بلکه هدف اصلی آن، شاد کردن دل مخاطبانش است.
وی افزود: تکلیف فیلم سینمایی «خالتور» مشخص است و ادعایی هم بر آن نداریم، ما آن را نساختیم که دانشگاه باز کنیم و درس دانشگاهی دهیم بلکه قصدمان دور کردن مخاطب طی دو ساعت از مشکلات و دردسرهای روزمره است.
این تهیهکننده درباره نیاز جامعه امروز ما به چنین آثاری بیان کرد: سینمای ما در حال حاضر نیاز زیادی به فیلمهای مفرح دارد. آدمهای روشنفکرنما که فکر میکنند سینما باید فقط درس بدهد، لازم است بدانند حداقل تولید سالیانه 20 فیلم این چنینی نیاز سینمای امروز ماست.
علیخانی خاطرنشان کرد: اگر آمار بگیرید، «خالتور» مخاطبانی از گروههای سنی مختلف را جذب کرده است و همگی لذت بردهاند پس نمیتوان از این حقیقت فرار کرد.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
12 فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای ایرانی «شید» روی پرده میروند
دوازده فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای ایرانی «شید» به نمایش درمیآیند.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی؛ فیلمهای «بدون تاریخ بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند، «فراری» ساخته علیرضا داودنژاد، «مرداد» ساخته بهمن کامیار، «باران میبارید» ساخته علی صفیخانی،«مالاریا» ساخته پرویز شهبازی، «گذر موقت» ساخته افشین هاشمی، «آذر»ساخته محمد حمزهای، «زرد» ساخته مصطفی تقیزاده، «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری، «نقطه طلایی» ساخته پوریا کاکاوند، «شنل» ساخته حسین کندری و«اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده در جشنواره «شید» در ایالت تگزاس روی پرده میروند.
در هیات داوران این جشنواره، جاناتان روزنبام، ریچارد پنیا و هوشنگ گلمکانی عضویت دارند.
گفتنی است؛ بنیاد سینمایی فارابی پخش بینالمللی دو فیلم «آذر» که درجشنواره بینالمللی فیلم ونکوور با استقبالی فوقالعاده مواجه شد و «سارا و آیدا» که این روزها در جشنواره فیلم کاسا آسیا حضور پیدا کرده است را به عهده دارد.
جشنواره فیلمهای ایرانی «شید» از ۱۹ تا ۲۱ آبان در شهر دالاس در ایالت تگزاس برگزار میشود.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
از منهدم کردن سی دی های قاچاق تا انتخاب رئیس انجمن صنفی دستیاران کارگردان
سینمای ایران در هفته سوم آبان 96 رویدادهایی را پشت سر گذاشت که مرور آنها خالی از لطف نیست.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته سینمای کشورمان اخبار و رویدادهایی را از سر گذراند. که در اینجا به اختصار به برخی از این رویدادها اشاره میکنیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی همراه با مدیران سازمان سینمایی سهشنبه 16 آبان ماه از محل موزه سینما و فیلمخانه ملی ایران بازدید کردند.
در این بازدید علیرضا قاسم خان مدیرعامل موزه سینما درباره بخشهای مختلف موزه توضیحاتی داد و لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران نیز درباره مراحل ساخت و آمادهسازی آن گزارشی ارائه کرد.
موافقت شورای ساخت با دو فیلمنامه
فیلمنامههای «بهت» به تهیهکنندگی محمد نشاط و کارگردانی و نویسندگی عباس رافعی در ژانر اجتماعی و «سایه هما» به تهیهکنندگی محمدرضا تخت کشیان، کارگردانی و نویسندگی آزاد جعفریان در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
اکران خصوصی فیلم هجوم برگزار شد
مراسم اکران خصوصی فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری، شامگاه دوشنبه پانزدهم آبان در پردیس چارسو برگزار شد. این صد و هشتاد و دومین آیین اکران فیلمهای هنر و تجربه بود.
بیش از 11 میلیون سی دی و دی وی دی غیرمجاز در تهران منهدم شد
دوشنبه 15 آبان ماه در مراسم طرح سراسری برخورد با متخلفان، تولید وتوزیعکنندگان غیرمجاز آثار فرهنگی بیش از 111 میلیون سی دی و دی وی دی که طی چند وقت اخیر کشف و ضبط شده بود، با حضور مهدی یزدانی دبیر کل ستادصیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری و جمعی از مدیران فرهنگی، هنرمندان و فرماندهان نیروی انتظامی منهدم شد.
رئیس انجمن صنفی برنامهریزان و دستیاران کارگردان سینما انتخاب شد
در اولین جلسه رسمی هیئت مدیره و بازرس جدید انجمن صنفی برنامهریزان و دستیاران کارگردان سینما که پس از مجمع عمومی این تشکل برگزار شد، انتخابات داخلی صورت گرفت و مریم هژیروند به عنوان رئیس، رضا سخایی نایب رئیس، کاوه صباغزاده خزانهدار و احد صادقی به عنوان دبیر و سخنگوی انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما انتخاب شدند.
نشست مشترک ابراهیم داروغهزاده و محمد حمزهزاده برگزار شد
ابراهیم داروغهزاده معاون نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ودبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در نشست مشترکی با محمد حمزهزادهرئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و جمعی از مدیران سینمایی حوزه به گفتگو نشست.
در این نشست در خصوص موضوعات مهم سینمای ایران از جمله «سازوکارها و ملاحظات در اکران فیلمهای خارجی»، «درجهبندی سنی مخاطبان»، «جشنواره فیلم فجر»، «چشمانداز تولیدات سینمایی کشور و حوزه»، «نتایج پروژه ریتینگ» و نیز «چالشهای محتوایی سینمای ایران» بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
فیلمبرداری «لس آنجلس- تهران» به پایان رسید
فیلمبرداری فیلم سینمایی «لس آنجلس- تهران» به كارگردانى تينا پاكروان به پایان رسید.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛فیلمبرداری فیلم سینمایی «لس آنجلس- تهران» به كارگردانى تينا پاكروان، در لس آنجلس به پایان رسید.
مراحل فنی این فیلم سینمایی، از چندی پیش آغاز شده است.
پرویز پرستویی، مهناز افشار، ماهایا پطروسیان، ژوبین رهبر، شیرین یزدانبخش، زهیر یاری، بانی پال شومون، على جناب و گوهر خيرانديش بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
تینا پاکروان تهیهکنندگی «لس آنجلس- تهران» را با مشارکت علی حسینی برعهده دارد.
این فیلم سینمایی در ژانر کمدی- فانتزی ساخته میشود.
فیلمنامه «لس آنجلس- تهران» به صورت مشترک توسط آنالی اکبری و تینا پاکروان به نگارش در آمده است.
انتهای پیام/
ادامه مطلب
بهناز جعفری بازیگر «پاسیو» شد
بهناز جعفری در فیلم «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی ایفای نقش میکند.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مشاور رسانهای پروژه سینمایی «پاسیو»؛ این فیلم به کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیهکنندگی سید امیر سیدزاده آخرین روزهای پیش تولید را پشت سر میگذارد و بهناز جعفری به عنوان یکی از نقشهای اصلی در نخستین فیلم مریم بحرالعلومی حضور خواهد داشت و به زودی بازیگران دیگری نیز به مجموعه عوامل این فیلم اضافه و معرفی خواهند شد.
«پاسیو» که قصهاى زنانه را در بستر شهر روايت مىكند، بر اساس فیلمنامهای با عنوان «زنگ پشت بام» نوشته حامد قاسمى ساخته خواهد شد.
بهناز جعفری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و فارغالتحصیل رشته ادبیات نمایشی است. او نخستین بار با نقش کوتاهی در فیلم «روسری آبی» دیده شد و برای بازی کوتاهش در فیلم «خانهای روی آب» ساخته بهمن فرمان آرا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را از بیستمین جشنواره فیلم فجر گرفت. او همچنین در سیامین دوره جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» دریافت کرد.
جعفری بازی در تئاتر را با نمایش «سلطان مار» به کارگردانی گلاب آدینه در سال ۱۳۷۲۲ آغاز کرد و در نمایشهای کارگردانان شاخصی چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان، علیرضا نادری و ... به ایفای نقش پرداخته است. او این روزها نمایش «کو کوی کبوتران حرم» را روی صحنه دارد.
مريم بحرالعلومى فرزند زندهياد ابراهيم بحرالعلومى، تحصيلكرده رشته سينما در دانشگاه استانبول و عضو انجمن برنامهريزان و دستياران كارگردان خانه سينماى ايران است که از سال ١٣٨٤ تاكنون به صورت حرفهاى وارد سینما شده و با عنوان دستيار كارگردان و برنامهريز با كارگردانهاى بسيارى كسب تجربه كرده است.
بعد از ساخت چند فيلم كوتاه داستانى و تجربى، «پاسيو» اولين تجربه بلند مستقل مريم بحرالعلومى در مقام كارگردان است و مسعود امینی تیرانی به عنوان مدیر فیلمبرداری و علی کیان ارثی به عنوان مدیر صدابرداری بحرالعلومی را همراهی خواهند کرد.
انتهای پیام/
ادامه مطلب