کد ِکج شدَنِ تَصآویر

کداهنگ برای وبلاگ

چشمه سلطان ولی کریز
چشمه سلطان ولی کریز
 
نويسندگان

 

کاظمین

 

80860015015857239427.jpg;

 

 

 

 

 

این شهر سومین شهر مقدس عراق پس از نجف وکربلا است ودر شمال غربی بغداد ودر سمت غرب رود خانه دجله قرار گرفته است .علت نام گذاری آن به کاظمین ،وجود مقدس امام کاظم ع) حضرت موسی بن جعفر (ع) ونوه بز رگوارشان حضرت امام جواد (ع) است که برابر عرف ادبی وجهت احترام به امام هفتم (ع) هردوی این بزرگواران به نام کاظمین تثنیه بسته اند واین شهر نیز به همین نام شهرت یافته است.واماکن زیارتی این شهر عبارتند از:

 

1-      حرم مطهر امام کاظم (ع)

نام مبارکش : موسی و لقب آن حضرت کاظم(  ع )وکنيه وی، ابوالحسن و ابوابراهيم وبه باب الحوائج معروف است. نام پدر، جعفر(ع)،و مادرش حمیده است ،  تولد آن بزرگوار روز يکشنبه هفتم ماه صفر سال 128هجری قمری در مکانی به نام ،ابواء، بین راه مدینه ومکه اتفاق افتاده است.پس از رسیدن به دوران رشد اقدام به ازواج نمودند و یکی از زنان ایشان تکتم، حميده يا نجمه  مادرحضرت رضا ( ع ) است .فرزندان حضرت موسی  بن جعفر را 37تن نوشته اند: 19پسر و 18دختر، ارشد آنها حضرت علی بن موسی  الرضا ( ع ) وصی و امام بعد از آن امام بزرگوار بوده است .و یکی از دخترانش به نام فاطمه معصومه س) که برای دیدار برادرش، امام رضا (ع)، عازم ایران شده بود، در شهر قم مریض شد و پس از چند روز بیماری، درگذشت و در این شهر مدفون است.در زمان حیات پدر بزرگوارشان امام صادق (ع)عده ای  از اصحاب آن حضرت معتقد بودند پس از ایشان،فرزندشان، اسماعیل امام ، خواهد شد.البته خود اسماعیل چنین ادعائی نداشت وفردی مورد تأیید امام صادق( ع) بود،ایشان در زمان حیات پدر از دنیا رفته ودر قبرستان بقیع دفن شده است، ولی این افراد مرگ او را باور نکردند و او را به عنوان امام خود می دانستند. وفرقه اسماعیلیه از آن روز به وجود آمد ، درنهایت پس از شهادت امام صادق( ع ) به دست خلیفه وقت منصور عباسی  در شوال سال ۱۴۸ هجری قمری امام کاظم( ع) در 21سالگی به مقام بلند امامت رسيد ،  زمان امامت آن حضرت که سی و پنج سال ادامه داشت. درزمان سه خلیفه عباسی ،منصور،هادی  وهارون واقع شد. در سالهای آخر خلافت منصور دوانيقی[1]  که مصادف با نخستين سالهای امامت ایشان بود بسياری از سادات وبزرگان را به شهادت رساندند،داستان دردناک شهادت شهدای فخ در زمان هادی عباسی[2] به رهبری حسين بن علی از اولاد حضرت امام حسن ( ع ) درمکه مکرمه یک از این وقایع است. اين خلفای ستمگر صدها ،سيد را زير ديوارهای و ميان ستونها گچ گرفتند ، و صدها تن را نيز در تاريکی زندانها حبس کردند و به قتل رساندند حدود سیزده سال از امامت ایشان د ر زمان خلافت هارون بود.وی در یکی از ملاقاتها ی خود به امام کاظم( ع) پیشنهاد کرد فدک را تحویل بگیرد و حضرت نپذیرفت، وقتی اصرار زیاد کرد فرمود می‏پذیرم به شرط آنکه تمام آن ملک را با حدودی که تعیین می‏کنم به من واگذاری. هارون  گفت حدود آن چیست؟امام فرمود یک حد آن به عدن است حد دیگرش به سمرقند و حد سومش به افریقیه و حد چهارمش کناره دریا تا ارمینیه و خزر است. هارون از شنیدن این سخن سخت برآشفت و گفت: پس برای ما چه چیز باقی می‏ماند؟امام فرمود: می‏دانستم که اگر حدود فدک را تعیین کنم آن را به ما مسترد نخواهی کرد ،یعنی خلافت و اداره سراسر کشور اسلام حق من است، نفوذمعنوی امام (ع ) در دستگاه حاکم به حدی بود که کسانی مانند علی بن يقطين صدراعظم و وزير دولت عباسی ، از دوستداران حضرت موسی بن جعفر(  ع ) بودند و به دستورات حضرت عمل مي کردند ،آنها از  این نفوذ ها هراس داشتند. هارون کمر به قتل موسی بن جعفر(ع)بست.و عجیب آنکه خلفای عباسی همه  این جنايتها را زيرپوشش اسلام، و تحت عنوان فروخواباندن فتنه دربین امت اسلامی انجام مي دادند.اودربازگشت از سفرحج در کنار قبر حضرت رسول(ص)گفت یا رسول اللّه (ص) از تو پوزش می‏خواهم که موسی بن جعفر (ع) را به زندان می‏افکنم زیرا او می‏خواهد امت تو را بر هم زند و خونشان را بریزد.  امام کاظم( ع) پس از تصدی مقام امامت چندین بار توسط خلفای عباسی دستگیر و زندانی گردید. برخی مدت زندان را تا چهارده سال ذکر کرده اند وگفته اند در دوران خلافت هارون الرشید، به مدت چهار سال زندانی بوده است. هارون از جوار روضه منوره پیامبر گرامی اسلام (ص)،  دستور داد تا امام (ع) را از مسجد بیرون آورده  و مخفیانه ، با غل و زنجير به بصره ببرند و به عيسی بن جعفر بن منصور حاکم بصره ، نوشت ، يک سال امام کاظم ( ع ) را زندانی کند ،وپس از آن وی را به قتل برساند.عيسی از انجام دادن اين قتل عذر

خواست . هارون[3] امام (ع) را به بغداد منتقل کرد و به فضل بن ربيع سپرد . مدتی حضرت کاظم  (ع ) در زندان فضل بود .در اين مدت پيوسته به عبادت و راز و نياز باخداوند متعال مشغول بود . هارون ، فضل را مأمور قتل امام ( ع ) کرد ولی فضل هم از اين کار کناره جست . چندين سال امام ( ع ) از اين زندان به آن زندان انتقال مي يافت واين جمله را زياد تکرار مي کرد :  اللهم انی أسألک الراحة عند الموت و العفو عند الحساب یعنی خداوندا درهنگام  مرگ راحتی و در برابر حساب اعمال عفو ت را به من ارزانی دار.سرانجام آن امام بزرگوار در25 رجب سال 183هجری قمری در سن 55سالگی به دست مردی جنایتکار به نام سندی بن شاهک به دستور هارون مسموم و شهيد شد بدن مطهر آن امام (ع) بزرگوار را در مقابر قريش در نزديکی بغداد  به خاک سپردند . وبه علت آن وجود مطهر شهر کاظمین تأسیس گردید وحرم آن بزرگوار قبله دلها گردید.

 

[1] - منصور خلیفه عباسی نامش عبدالله، کنیه‌اش ابوجعفر و لقبش منصور بود و پسوند دوانیقی را از آن جهت به‌دنبال لقب او آورده‌اند که بسیار حسابگر و بخیل بود و بر کوچک‌ترین اجزاء که دانه و حبه باشد حساب می‌کرد از او ششصد میلیون درهم و چهارده میلیون دینار به جا مانده وی به خست و سخت گیری بسیار مشهور بود ،طوری که خود شخصاً سکه‌ها میشمرد.وی ده سال از برادرش سفاح بزرگ تر بود و در روزگار خلافت وی، قدرت بسیاری داشت. او در خراسان، برای سفاح بیعت گرفت و پس از مرگ وی در سال 138 هجری قمری به خلافت رسیداو اولین کسی بود که منجمان را در دستگاه حکومتی وارد ساخت و کتاب‌های سریانی و دیگر زبان‌ها را به زبان عربی ترجمه کرد، از جمله اقلیدس و کلیله و دمنه وی دشمنی شدیدی با اهل بیت( ع) و فرزندان پیامبر (ص) داشت و جنایات و کشتار او نسبت به اولاد امام حسن مجتبی (ع) و سایر سادات از صفحات غم انگیز، دردناک و شرم اّور تاریخ است ،اّزار و اذیت‌هایش نسبت به امام صادق (ع ) در کتب تاریخ آمده است. سرانجام نیز دستور داد اّن حضرت را مسموم کردند و به شهادت رساندند. در سال 137 هجری قمری ابومسلم فرماندار خراسان را بدون همراه به دربار خود احضار کرد و او را به قتل رساند.. همه عموهای خود را به نوعی از مناصب مهمی که داشتند خلع کرد و دبیرآنان، ابن مقفع را که متفکری شجاع و در عین حال مترجم کتاب کلیله و دمنه بود به قتل رساند افرادی از خاندان خلافت که در اطراف خلیفه می‏زیستند و گمان آن می‏رفت که هوای رسیدن به خلافت دارند، به تدریج از کار برکنار شدند و خدمت‌گزارانی گمنام و غالباً بندگان آزادشده جای آنان را گرفتند،منصوردر آغاز کار در نزدیکی کوفه مسکن گزیدو در همین محل دژی به نام هاشمیه بنا کرد که محل آن تا کنون شناخته نشده است

 

لکن به زودی توجهش معطوف بغداد شد که خوشی آب و هوا، راحتی تهیه وسایل زندگی و موقعیت ممتاز سوق‌الجیشی از مزایای آن بود. منصور در سال ۱۴۵ هجری قمری پایتخت عباسیان را از هاشمیه که در نزدیکی کوفه مرکز تجمع هواداران علویان بود به بغداد انتقال داد.بغداد دهی از دهستانهای تیسفون بود که معنی لغوی آن داده بغ(خداداد) می‌شود، درآنجا ارگ سلطنتی به فرمان او بنا شد و بعدها لقب شهر آرامش، مدینة السلام، یافت و این ارگ در محلی قرار داشت که دو نهر دجله و فرات نزدیک‌ترین فاصله را با یک‌دیگر داشتند. در 145  هجری قمری خلیفه در مقر جدید خود در نزدیکی مسجد عظیم و در میان میدان مربع شکل بزرگی مستقر شد. وقتی در سال ۱۴۶ هجری قمری خواست شهر بغداد را احداث کند تصمیم گرفت که ایوان مداین را ویران کند اما وی را ،از این کار منصرف ساختند منصوردر زمان حکومت خود آنکارا، دماوند و طبرستان را نیز فتح کرد. مدت خلافتش حدود بیست و دو سال بود و 63 سال عمر کرد، سرانجام در ششم ذی الحجه 158 هجری قمری در راه مکه از دنیا رفت و در منطقه حجون که اکنون نزدیک مسجد جن در شهر مکه واقع است به خاک سپرده شد.

 

 

[2] - موسي عباسی  فرزند مهدي ملقب به هادي ،برادرش هارون ونام مادرشان خیزران است وي درسال 169 هجری قمری 25 سالگي به خلافت رسيد ، هادي علويان را تحت فشار قرار داد،  مقرري‌ها و بخشش‌هايي را كه پدرش مهدي براي آنان تعيين كرده بود قطع كرد و به واليان اطراف و اكناف نوشت كه آنان را تعقيب كنند و نزد او بفرستند در اين دوران علويان منطقه حجاز به پيشوايي حسين بن علي بن حسن بن حسن بن علي (ع)  در قیام خود شکست خورده و در سرزمین فخ با یارانش مظلومانه به شهادت رسیدند، اسیران و سرهای بریده را نزد هادی، سومین خلیفه عباسی فرستادند. او همه اسیران  را به قتل رساند و گفت: همه اینها زیر سر موسی کاظم است. خدا مرا بکشد اگر او را زنده بگذارم علی بن یقطین به سرعت تمام ماجرا را در نامه‌ای برای امام هفتم( ع)گزارش کرد. امام اصحاب و شیعیان و اهل بیت را جمع نمود و نامه علی بن یقطین را خواند و سپس فرمود نگران نباشید؛ اولین نامه‌ای که از عراق به مدینه برسد، خبر مرگ هادی را خواهد آورد.گفتند: از کجا می‌دانید؟ فرمود: من پس از نماز، رسول خدا را در خواب دیدم و شکایت هادی عباسی را به او کردم. رسول الله (ص) به من فرمود :مطمئن باش که خداوند نمی‌گذارد دست هادی عباسی به تو برسد. سپس دست مرا گرفت و فرمود: خداوند همین حالا دشمنت را هلاک کرد. مدتی نگذشت که خبر مرگ هادی از عراق رسید.اوناگهان در سن بیست و پنج سالگی درسال 170 هجری قمری پس از یک‌سال و اندی خلافت از دنیا رفت اودر همان مدت کوتاه خلافت جنایات فراوانی مرتکب شد و علت مرگش نفرینی بود که حضرت موسی بن جعفر (ع )در حق او فرمود.

 

[3] - هارون خليفه عباسي در سال 148 هجري قمري در منطقۀ ري بدنيا آمد. پدرش در آن زمان امير منطقۀ ري و خراسان بود. كنيۀ هارون ابوجعفر  ونام پدرش محمد المهدی واز نوادگان عبد الله بن عباس است مادر وي كنيزي یمنی به نام خیزران بود. هارون در سال 170 هجري بامرگ برادرش هادي به خلافت رسيد او به ظاهر خود را پايبند به قوانين شرع نشان می داد و سعي مي‌كرد  به اعمال خود صبغه شرعي بدهد. هارون مي‌دانست كه امام موسي بن جعفر (ع) و پيروانش او را غاصب خلافت مي‌دانند و لذا اگر روزي قدرت به دست شيعيان بيفتد در براندازي حكومت وي درنگ نخواهند كرد، لذا سعي مي‌كرد خود را مدافع و حامي حضرت جلوه دهد تا با اين حيله هم خود را به ايشان نزديك كرده و وي را تحت نظارت خود داشته باشد و هم در انظار عمومي مردم وجهه مثبتي پيدا كند.روزي هارون به آن حضرت اعلام كرد، حاضرم فدك را بازگردانم. امام فرمود: به شرطي حاضرم كه آنرا با تمام حدود و مرزهايش تحويل بگيرم و اگر مرزهاي واقعي آن را بگويم تو آن را باز نمي‌گرداني. هارون به حضرت اصرار كرد و سوگند ياد كرد كه چنين كاري را انجام مي‌دهد. حضرت  تمامی حدود کشور اسلامی را بیان فرمودند، هارون خشمگين شده، گفت: با اين ترتيب براي ما چيزي باقي نمي‌ماند. امام فرمود: مي‌دانستم كه نخواهي پذيرفت و به همين دليل از گفتن آن امتناع داشتم حضرت با اين حركت به هارون و همه اطرافيان فهماند كه مراد آنان از فدك مجموعه خلافت و حكومت است.هارون به دليل ترسي كه از شيعيان و قيام آنها داشت، به شدت آنان را سركوب مي‌كرد و آنان را تك تك و بصورت جمعي قتل عام مي‌كرد، حمید بن قحطبه استاندار منصوب از طرف هارون در طوس می‌گوید:هارون در نیمه شبی مرا خواست و پس از گفتگوهایی مرا با غلامی مخصوص فرستاد و من به دستور داد، شصت نفر از ذرّیّه پاک فاطمه س) را سر بریدم و به چاه انداختم.

 

 لكن تمام  اين خونريزي ها را در نقاب شرع اسلام و به بهانه حفظ مصالح مسلمين انجام مي‌داد.بزرگترين لكه ننگ هارون، زنداني كردن حضرت امام موسي كاظم( ع) و به شهادت رساندن ايشان است كه، پس از انجام مناسك حج دستور داد امام را دستگير كنند. قبل ازآن هارون كنار قبر پيامبر ص) در مدينه رفت و به آن حضرت شكايت كرده و از تصميم خود مبني بر دستگيري فرزندش حضرت امام موسي كاظم (ع) عذرخواهي نمود. وپس از آن دستور دستگیری حضرت  را صادر نمود ،وایشان به مدت يكسال در بصره زنداني بود وهمواره سیاست هارون بر قتل امام( ع) بود، كه بعلت انصراف عيسي بن جعفر بن منصور والي بصره از كشتن امام (ع)، هارون دستورداد امام را به زندان بغداد منتقل كردند. و پس از عوض شدن زندانبانان و واليان مختلف به علت سرپيچي از دستور هارون، بالاخره حضرت موسی بن جعفر (ع )را در سال 183 هجری قمری  در زندان سندي بن شاهك به شهادت رسانيد.هارون فرزندش محمد امين را كه مادرش زبيده بود وليعهد خود قرار داده  و از مردم براي او بيعت گرفت. وپسر دیگرش عبدالله مأمون را که  مادرش مراجل بود وليعهد دوم خود قرار داد.سرانجام در سال 193هجری قمری در پي رسيدن گزارشي مبني بر انقلاب مردم خراسان، هارون به همراه مأمون كه از طرف پدر والي خراسان نيز بود به سمت آن ديار حركت كرد و امين را در بغداد باقي گذاشت. هارون پس از آرام كردن اوضاع در سال 193هجری قمری در طوس درگذشت ودرباغ حمید بن قحطبه جائی که پائین پای حضرت امام رضا( ع) است دفن گردید .

 

 

 

تاریخ اماکن عتبات عالیات (67) از کتاب یاحسین کربلا نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی


ادامه مطلب



[ دوشنبه 24 آبان 1395  ] [ 3:08 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
1395/8/23 يكشنبه

با هدف آگاه‍‌سازی کارکنان؛

برپایی نمایشگاه کشفیات حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح

حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح در نمایشگاهی، کشفیات خود را در شش ماهه اول سال 1395 در معرض نمایش قرار داد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در جمع کارکنان حفاظت و اطلاعات این سازمان تأکید کرد: کارکنان را از آسیب ها حفظ کرده و با دید اصلاح به افرادی که خدای نکرده در فکر و عمل انحرافی دارند، نگاه کنید.
حجت الاسلام بهرامی از کارکنان حفاظت و اطلاعات خواست که از هیچ موضوع کوچکی به سادگی عبور نکنند و افزود: به مجرد اینکه از آلودگی فرد به خصوص در مسائل اخلاقی مطلع شدید وارد عمل شده و نگذارید که شخص به ورطه سقوط کشیده شود.
وی خودسازی را یک اصل مهم برای کارکنان حفاظت و اطلاعات برشمرد و تصریح کرد: حفاظت از خودمان واجب ترین مسئله است تا بتوانیم از دیگران محافظت کنیم.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: دشمن ترین دشمنان ما نفس است پس در مرحله اول مراقب خودمان باشیم و از خداوند در این باره مدد بجوییم.
وی در پایان، از تلاش های شبانه روزی و دلسوزانه مدیرکل و کارکنان حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی تشکر کرد.
در ابتدای این مراسم، احمد غلامی مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت:سازمان قضایی نیروهای مسلح دارای تشکیلاتی سالم و به لحاظ سلامت اداری زبانزد عام و خاص است.
وی افزود: همین عامل موجب شده که عده ای به دنبال سوء استفاده از قداست این مجموعه و مخدوش کردن آن برآیند.
غلامی تصریح کرد: یکی از دغدغه های حفاظت و اطلاعات حفظ همین پاکی و سلامت موجود سازمان قضایی است.
از پرونده های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، می توان به پرونده دستگیری یک جاعل حرفه ای با 5400 کارت شناسایی جعلی سازمان قضایی نیروهای مسلح و مهرهای نهادهای مختلف و مقادیر متنابهی اسناد و مدارک جعلی به همراه شوکر، گاز اشک آور، دست بند و قمه اشاره کرد.
همچنین دستگیری راننده معاون یکی از وزرای سابق که با جعل کارت شناسایی و حکم مأموریت عجیب و غریب، خود را از کارکنان سازمان معرفی و با ادعای حل هر مشکلی در محاکم و ادارات، درصدد کلاهبرداری از مردم برآمده، از دیگر پرونده های قابل توجه در این نمایشگاه است.
در یکی از احکام مأموریت جعلی، متهم خود را بازرس ویژه دادستان معرفی و مجوز تحویل متهمان به زندانی های مختلف، جلب و دستگیری افراد نظامی و غیرنظامی، بازرسی منزل، توقیف خودرو و موتورسیکلت، حمل و استفاده (تیراندازی) از اسلحه کمری، شوکر، گاز اشک آور، دست بند و بیسیم، تردد با خودروی شخصی مجهز به چراغ گردان و آژیر، تردد با موتورسیکلت 1300 سی سی فاقد کارت و پلاک و... را به مدت شش ماه برای خود صادر می کند.
با هماهنگی حراست وزارتخانه مربوط نامبرده دستگیر و در بازرسی از وی احکام جعلی ممهور به مهر و امضای رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، فشنگ، شوکر، دست بند، چراغ گردان و... کشف می شود.
این نمایشگاه ویژه مدیران و کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح برپا شده است.


ادامه مطلب



[ یک شنبه 23 آبان 1395  ] [ 6:20 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: 71334
 

عکس یادگاری شهید خزایی و سردار سلیمانی

عکس یادگاری شهید محسن خزایی با فرمانده دلاور جبهه های مبارزه با کفر و تکفیر سردار حاج قاسم سلیمانی.

 اتاق خبر 24:  دقایقی قبل محسن خزایی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سوریه حین تهیه گزارش از منطقه عملیاتی حلب به شهادت رسید.

تصویری که مشاهده خواهید کرد عکس یادگاری این شهید عزیز با فرمانده دلاور جبهه های مبارزه با کفر و تکفیر سردار حاج قاسم سلیمانی است.

 

عکس یادگاری شهید خزایی و سردار سلیمانی
 
منبع: خبرگزاری تسنیم 

ادامه مطلب



[ یک شنبه 23 آبان 1395  ] [ 6:15 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
 

 سید مهدی بحر العلوم معروف به علامه بحر العلوم:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80860015015857239427.jpg;

 

 

 

 

 

21 _ سید مهدی بحر العلوم معروف به علامه بحر العلوم ، فرزند سید مرتضی طباطبایی بروجردی،دریک خانواده روحانی وپرهیزگار،درشب جمعه ازماه شوال 115 1هجری قمری . در شهر کربلای معلی پا به عرصه هستی نهاد. او پس از دوران کودکی وارد حوزه علمیه شد وبافراگیری علوم مقدماتی و فقه و اصول،سطح را به پایان رسانده و درآغاز بلوغ به درس خارج که از سوی پدرش تدریس می شد راه یافت و از محضر سایر علمای حوزه کربلا ونجف اشرف نیز بهره جست ،او پس از پنج سال درس وبحث فشرده به مقام بلند اجتهاد نایل آمد.سیددر سال 1186 هجری قمری، به قصد زیارت مرقد مطهر امام رضا علیه السلام و دیدار با علمای بزرگ ایران وارد مشهد مقدس شد و در مدت اقامت شش ‍ یا هفت ساله خود در آن شهر، علاوه بر دیدارهای علمی با مردم و مباحثات با علما، در درس استاد میرزا مهدی اصفهانی خراسانی  شرکت کرد و فلسفه ، عقاید و کلام را از آن مرد بزرگ آموخت و بر اندوخته علمی خویش افزود،لقب بحرالعلوم از زبان این استاد برای اولین بار به سید محمد مهدی طباطبایی گفته شد. استاد که از هوش و استعداد او شگفت زده شده بود در حین درس خطاب به شاگرد خود می گوید:اخا انت بحرالعلوم یعنی تو دریای علم هستی از آن لحظه سید به این لقب معروف شد.سید بحرالعلوم دراواخر سال 1193 هجری قمری راهی حجاز شد. استقبال شایان مردم و شخصیتهای محافل علمی از اوموجب شد که به مدت دو سال در کنار خانه خدا اقامت ورزد و به درس و بحث بپردازد.تسلط او به فقه اهل سنت و حسن معاشرت و سخاوتش او را چنان در میان ساکنان آن دیار بخصوص اهل علم ، محبوب ساخت که هر روزتعدادی از مردم و دانشمندان به دیدنش می رفتند و از وی کسب فیض می نمودند. شگفت آنکه پیروان هر کدام از مذاهب چنین می پنداشتند که بحرالعلوم پای بند به مذهب ایشان است . او تمام این مدت را باتقیه گذرانید و جلسه درس او در علم کلام طبق مذاهب چهارگانه دایر بود و در اواخرتوقف در مکه ، مذهب خود را اعلان فرمود. وقتی خبر اظهار مذهب او به گوش ‍ پیروان مذاهب دیگر رسید از اطراف به دور او ریخته ، با وی به مناقشه پرداختند و او با دانش انبوه خود بر تمامی آنها برتری پیدا کرد و همه آنها را با دلیل های قوی و منطقی به سوی حقیقت اسلام مجذوب ساخت.تعیین و تثبیت جایگاه اعمال حج و مرکزیت دادن به مواقیت احرام به طوری که از نظر شرعی صحیح واقع شود و همچنین اصلاح مواقف حج ، یکی از گامهای ارزشمند سید بحرالعلوم بود. زیرا این مکانهای مقدس قبل از او چندان مشخص نبود.علاوه بر اینها، سنگهای فرش شده در حرم را که حجاج بر آن اقامه نماز می کردند تعویض نمود و سنگهای معدنی را خارج کرد وسنگهایی را که از نظر شیعه سجده بر آنها صحیح است جایگزین نمود. از آثار معنوی حضوراین مرد بزرگ در حجاز شیعه شدن امام جمعه مکه در هشتاد سالگی است.این عالم با ورع شاگردانی بزرگ و نامی تربیت کرد که هر یک منشا خدمات فراوان به عالم اسلام شدند.سید علاوه براین تألیفات فراوانی ازخود به یادگار گذاشته است و آثار اجتماعی و معنوی گرانبهایی از او مشاهده می نماییم که به نمونه هایی از آن ها اشاره می کنیم:

 1.مشخص کردن مقام و جایگاه حضرت حجة بن الحسن (عج) در مسجد سهله و بناگذاری قبه ای در این جایگاه مقدس.

 2.بنا کردن گلدسته در صحن شریف علوی در طرف جنوبی و تعمیر دیوارهای صحن ها و حجره هایی که در حالی خرابی بود.

 3.ترغیب و راهنمایی نسبت به تعمیر مسجد شیخ طوسی در نجف اشرف.

 4.ایجاد کتابخانه خطی

 5.بالا آوردن ارتفاع مسجد کوفه به منظور سهولت در تطهیر و پاک نمودن آن.

 6.مشخص کردن جایگاه مسجد راس الحسین در نجف اشرف.

7.تعیین جایگاه قبر مختار ثقفی،کنار قبر مسلم درکوفه .

 8.تعیین جایگاه مرقدحضرت هود و صالح علیه السلام در نجف اشرف.

 9.اضافه کردن مقداری از اراضی به مسافت حرم مطهرو ایجاد تاسیساتی در اطراف حرم که مورد نیاز زوار بود.

 سید بحرالعلوم مرد فضیلت و تقواو نمونه ای کامل از اخلاق نیکوی انبیاء بود آن معلم اخلاق و انسانیت از نظر تواضع در مرتبه ای عالی قرار داشت و برای دیگران بیش از خوداحترام و ارزش قائل بود ،برای خدا سخن می گفت و پیوسته به یاد خدا بود. او در تهذیب اخلاق درمرتبه ای قرار داشت که درک آن برای بسیاری از افراد مشکل است او کارها و ساعات فعالیت هایش را تقسیم نموده بود وقتی سیاهی شب همه جا را فرا می گرفت مقداری به تحقیق و آماده کردن مقدمات درس و بحث می گذراند و پس از آن به طرف مسجد کوفه رفته در آنجا به مناجات با خدا می پرداخت.و ارتباط و دیدارهای وی با حضرت مهدی (عجل) دربین علما وفرهیختگان ، مشهوراست.سید بحرالعلوم که به علت بیماری مدتی توان تدریس نداشت و در منزل به مطالعه و تالیف مشغول بود، سرانجام در روز 24 ذیحجه (یا رجب) سال 1212 هجری قمری دار فانی را وداع گفت و به عالم بالا پرواز کرد.پیکر مطهر او پس از تشییع با شکوه واقامه نماز، در جنب مرقد شیخ طوسی ، در نجف اشرف دفن شد.

 

 

تاریخ اماکن عتبات عالیات (65) از کتاب یاحسین کربلا نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی


برچسب‌ها: تاریخ, اماکن, کربلا, نجف کاظمین, کوفه
[ یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۹۵ ] [ 16:5 ] [ احمد ] [ نظر بدهید ]

ادامه مطلب



[ یک شنبه 23 آبان 1395  ] [ 5:26 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
 

  آيت‏اللّه میرزا‏ حسين نورى:

 

 

 

80860015015857239427.jpg;

 

 

 

 

 

 

 

 

22- آيت‏اللّه میرزا‏ حسين نورى در سال 1254 هجرى قمری در روستاى يالو از شهرستان نور در استان مازندران چشم به دنيا گشودهنوز هشت سال او تمام نشده بود كه پدر بزرگوار خود را كه از علماى آن سامان بود از دست داد. پس از دوران كودكى به درس فقيه بزرگ آن ديار، مولى محمد على محلاتى رفت و علم و دانش را از محضر آن عالم بزرگ فرا گرفت،وی در آغاز جوانى به شهر تهران سفر كرد و در مجلس درس  شيخ عبدالرحيم بروجردى حاضر شد علامه نورى در سال 1273 هجرى قمری يعنى در 19 سالگى عازم نجف اشرف شد. او چهار سال در آن شهر ماند و پس از آن به ايران مراجعت کرد وپس از يك سال دوباره در سال 1278 هجرى قمری به عراق بازگشت وى به محضر درس عالم بزرگ شيخ عبد الحسين تهرانى در شهر كربلا رفت و بعد از آن به دنبال استاد به شهر كاظمين سفر كرد و دو سال در آنجا ماند محدث نورى در سال 1280 هجرى قمری در 26 سالگى به حج مشرف شد. سپس به نجف اشرف بازگشت و در درس دانشمند فرزانه، شيخ مرتضى انصارى حاضر شد محدث نورى در سال 1284 هجری قمری به قصد زيارت امام رضا(ع ) عازم مشهد مقدس شد و به ايران آمد. دو سال بعد در سال 1286 هجری قمری به عراق بازگشت محدث نورى پس از آن، دوباره به زيارت خانه خدا رفت و بعد از بازگشت به عراق، پاى درس ميرزاى شيرازى حاضر شد. چون ميرزاى شيرازى در سال 1291هجری قمری به سامرا مهاجرت كرد و قصد اقامت در آن شهر نمود محدث نورى نيز در سال بعد همراه دامادش شيخ فضل الله نورى به سامرا مهاجرت كرد تا از محضر استاد خود ميرزاى شيرازى بهره بردبعد از آن دوباره توفيق زيارت خانه خدا را یافت و سپس در سال 1297هجری قمری مجددا به زيارت امام رضا (ع ) در مشهد مقدس مشرف شد. در سال 1299 هجری قمری نيز براى چهارمين و آخرين بار به زيارت خانه خدا رفت و بعد از آن به سامرا بازگشت و تا سال 1312هجری قمری در آن شهر باقى ماند و ملازم استاد خود ميرزاى شيرازى شد در ماجرای تحریم تنباکو و خدمات اجتماعی میرزای شیرازی در سامرا، وی رکن اساسی داشت. وی داری القابی از جمله: علامه نوری، میرزای نوری، محدث نوری و حاجی نوری است ، او در سال 1314 هجری قمری، دو سال پس از وفات ميرزاى شيرازى، به نجف اشرف بازگشت و تا آخر عمر در آن شهر ماند علامه نوری  با پاى پياده با ياران و شاگردان خود به زيارت امام حسين (ع ) مى‏رفت. گاهى تعداد خيمه‏هاى آنها به بيش از 30 خيمه بيست تا سى نفره مى‏رسيدمحدث نورى داراى تأليفات بسیار و ارزشمندى است وشاگردان فراونی دارد از جمله مرحوم شیخ عباس قمی ، وی  قريب به 23 كتاب به رشته تحرير درآورده است ، مهمترين آنها  کتاب مستدرك الوسائل است. علامه نوری در این کتاب ،بيش از 23 هزار روايت كه در وسائل الشيعه شيخ حر عاملى نيامده است  جمع آوری نموده است، وی سرانجام درسال ۱۳۲۰ هجری قمری در نجف اشرف دارفانی را وداع گفت ودرصحن مطهر امیرالمؤمنین( ع) دفن گردیده است. 

 

 

 

 

تاریخ اماکن عتبات عالیات (65) از کتاب یاحسین کربلا نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی

 

 


 
[ یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۹۵ ] [ 16:6 ] [ احمد ] [ نظر بدهید ]

ادامه مطلب



[ یک شنبه 23 آبان 1395  ] [ 5:25 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
 

سید مهدی بحر العلوم معروف به علامه بحر العلوم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80860015015857239427.jpg;

 

 

 

21_سید مهدی بحر العلوم معروف به علامه بحر العلوم ، فرزند سید مرتضی طباطبایی بروجردی،دریک خانواده روحانی وپرهیزگار،درشب جمعه ازماه شوال 115 1هجری قمری . در شهر کربلای معلی پا به عرصه هستی نهاد. او پس از دوران کودکی وارد حوزه علمیه شد وبافراگیری علوم مقدماتی و فقه و اصول،سطح را به پایان رسانده و درآغاز بلوغ به درس خارج که از سوی پدرش تدریس می شد راه یافت و از محضر سایر علمای حوزه کربلا ونجف اشرف نیز بهره جست ،او پس از پنج سال درس وبحث فشرده به مقام بلند اجتهاد نایل آمد.سیددر سال 1186 هجری قمری، به قصد زیارت مرقد مطهر امام رضا علیه السلام و دیدار با علمای بزرگ ایران وارد مشهد مقدس شد و در مدت اقامت شش ‍ یا هفت ساله خود در آن شهر، علاوه بر دیدارهای علمی با مردم و مباحثات با علما، در درس استاد میرزا مهدی اصفهانی خراسانی  شرکت کرد و فلسفه ، عقاید و کلام را از آن مرد بزرگ آموخت و بر اندوخته علمی خویش افزود،لقب بحرالعلوم از زبان این استاد برای اولین بار به سید محمد مهدی طباطبایی گفته شد. استاد که از هوش و استعداد او شگفت زده شده بود در حین درس خطاب به شاگرد خود می گوید:اخا انت بحرالعلوم یعنی تو دریای علم هستی از آن لحظه سید به این لقب معروف شد.سید بحرالعلوم دراواخر سال 1193 هجری قمری راهی حجاز شد. استقبال شایان مردم و شخصیتهای محافل علمی از اوموجب شد که به مدت دو سال در کنار خانه خدا اقامت ورزد و به درس و بحث بپردازد.تسلط او به فقه اهل سنت و حسن معاشرت و سخاوتش او را چنان در میان ساکنان آن دیار بخصوص اهل علم ، محبوب ساخت که هر روزتعدادی از مردم و دانشمندان به دیدنش می رفتند و از وی کسب فیض می نمودند. شگفت آنکه پیروان هر کدام از مذاهب چنین می پنداشتند که بحرالعلوم پای بند به مذهب ایشان است . او تمام این مدت را باتقیه گذرانید و جلسه درس او در علم کلام طبق مذاهب چهارگانه دایر بود و در اواخرتوقف در مکه ، مذهب خود را اعلان فرمود. وقتی خبر اظهار مذهب او به گوش ‍ پیروان مذاهب دیگر رسید از اطراف به دور او ریخته ، با وی به مناقشه پرداختند و او با دانش انبوه خود بر تمامی آنها برتری پیدا کرد و همه آنها را با دلیل های قوی و منطقی به سوی حقیقت اسلام مجذوب ساخت.تعیین و تثبیت جایگاه اعمال حج و مرکزیت دادن به مواقیت احرام به طوری که از نظر شرعی صحیح واقع شود و همچنین اصلاح مواقف حج ، یکی از گامهای ارزشمند سید بحرالعلوم بود. زیرا این مکانهای مقدس قبل از او چندان مشخص نبود.علاوه بر اینها، سنگهای فرش شده در حرم را که حجاج بر آن اقامه نماز می کردند تعویض نمود و سنگهای معدنی را خارج کرد وسنگهایی را که از نظر شیعه سجده بر آنها صحیح است جایگزین نمود. از آثار معنوی حضوراین مرد بزرگ در حجاز شیعه شدن امام جمعه مکه در هشتاد سالگی است.این عالم با ورع شاگردانی بزرگ و نامی تربیت کرد که هر یک منشا خدمات فراوان به عالم اسلام شدند.سید علاوه براین تألیفات فراوانی ازخود به یادگار گذاشته است و آثار اجتماعی و معنوی گرانبهایی از او مشاهده می نماییم که به نمونه هایی از آن ها اشاره می کنیم:

 1.مشخص کردن مقام و جایگاه حضرت حجة بن الحسن (عج) در مسجد سهله و بناگذاری قبه ای در این جایگاه مقدس.

 2.بنا کردن گلدسته در صحن شریف علوی در طرف جنوبی و تعمیر دیوارهای صحن ها و حجره هایی که در حالی خرابی بود.

 3.ترغیب و راهنمایی نسبت به تعمیر مسجد شیخ طوسی در نجف اشرف.

 4.ایجاد کتابخانه خطی

 5.بالا آوردن ارتفاع مسجد کوفه به منظور سهولت در تطهیر و پاک نمودن آن.

 6.مشخص کردن جایگاه مسجد راس الحسین در نجف اشرف.

7.تعیین جایگاه قبر مختار ثقفی،کنار قبر مسلم درکوفه .

 8.تعیین جایگاه مرقدحضرت هود و صالح علیه السلام در نجف اشرف.

 9.اضافه کردن مقداری از اراضی به مسافت حرم مطهرو ایجاد تاسیساتی در اطراف حرم که مورد نیاز زوار بود.

 سید بحرالعلوم مرد فضیلت و تقواو نمونه ای کامل از اخلاق نیکوی انبیاء بود آن معلم اخلاق و انسانیت از نظر تواضع در مرتبه ای عالی قرار داشت و برای دیگران بیش از خوداحترام و ارزش قائل بود ،برای خدا سخن می گفت و پیوسته به یاد خدا بود. او در تهذیب اخلاق درمرتبه ای قرار داشت که درک آن برای بسیاری از افراد مشکل است او کارها و ساعات فعالیت هایش را تقسیم نموده بود وقتی سیاهی شب همه جا را فرا می گرفت مقداری به تحقیق و آماده کردن مقدمات درس و بحث می گذراند و پس از آن به طرف مسجد کوفه رفته در آنجا به مناجات با خدا می پرداخت.و ارتباط و دیدارهای وی با حضرت مهدی (عجل) دربین علما وفرهیختگان ، مشهوراست.سید بحرالعلوم که به علت بیماری مدتی توان تدریس نداشت و در منزل به مطالعه و تالیف مشغول بود، سرانجام در روز 24 ذیحجه (یا رجب) سال 1212 هجری قمری دار فانی را وداع گفت و به عالم بالا پرواز کرد.پیکر مطهر او پس از تشییع با شکوه واقامه نماز، در جنب مرقد شیخ طوسی ، در نجف اشرف دفن شد.

22- آيت‏اللّه میرزا‏ حسين نورى در سال 1254 هجرى قمری در روستاى يالو از شهرستان نور در استان مازندران چشم به دنيا گشودهنوز هشت سال او تمام نشده بود كه پدر بزرگوار خود را كه از علماى آن سامان بود از دست داد. پس از دوران كودكى به درس فقيه بزرگ آن ديار، مولى محمد على محلاتى رفت و علم و دانش را از محضر آن عالم بزرگ فرا گرفت،وی در آغاز جوانى به شهر تهران سفر كرد و در مجلس درس  شيخ عبدالرحيم بروجردى حاضر شد علامه نورى در سال 1273 هجرى قمری يعنى در 19 سالگى عازم نجف اشرف شد. او چهار سال در آن شهر ماند و پس از آن به ايران مراجعت کرد وپس از يك سال دوباره در سال 1278 هجرى قمری به عراق بازگشت وى به محضر درس عالم بزرگ شيخ عبد الحسين تهرانى در شهر كربلا رفت و بعد از آن به دنبال استاد به شهر كاظمين سفر كرد و دو سال در آنجا ماند محدث نورى در سال 1280 هجرى قمری در 26 سالگى به حج مشرف شد. سپس به نجف اشرف بازگشت و در درس دانشمند فرزانه، شيخ مرتضى انصارى حاضر شد محدث نورى در سال 1284 هجری قمری به قصد زيارت امام رضا (ع ) عازم مشهد مقدس شد و به ايران آمد. دو سال بعد در سال 1286 هجری قمری به عراق بازگشت محدث نورى پس از آن، دوباره به زيارت خانه خدا رفت و بعد از بازگشت به عراق، پاى درس ميرزاى شيرازى حاضر شد. چون ميرزاى شيرازى در سال 1291هجری قمری به سامرا مهاجرت كرد و قصد اقامت در آن شهر نمود محدث نورى نيز در سال بعد همراه دامادش شيخ فضل الله نورى به سامرا مهاجرت كرد تا از محضر استاد خود ميرزاى شيرازى بهره بردبعد از آن دوباره توفيق زيارت خانه خدا را یافت و سپس در سال 1297هجری قمری مجددا به زيارت امام رضا (ع ) در مشهد مقدس مشرف شد. در سال 1299 هجری قمری نيز براى چهارمين و آخرين بار به زيارت خانه خدا رفت و بعد از آن به سامرا بازگشت و تا سال 1312هجری قمری در آن شهر باقى ماند و ملازم استاد خود ميرزاى شيرازى شد در ماجرای تحریم تنباکو و خدمات اجتماعی میرزای شیرازی در سامرا، وی رکن اساسی داشت. وی داری القابی از جمله: علامه نوری، میرزای نوری، محدث نوری و حاجی نوری است ، او در سال 1314 هجری قمری، دو سال پس از وفات ميرزاى شيرازى، به نجف اشرف بازگشت و تا آخر عمر در آن شهر ماند علامه نوری  با پاى پياده با ياران و شاگردان خود به زيارت امام حسين (ع ) مى‏رفت. گاهى تعداد خيمه‏هاى آنها به بيش از 30 خيمه بيست تا سى نفره مى‏رسيدمحدث نورى داراى تأليفات بسیار و ارزشمندى است وشاگردان فراونی دارد از جمله مرحوم شیخ عباس قمی ، وی  قريب به 23 كتاب به رشته تحرير درآورده است ، مهمترين آنها  کتاب مستدرك الوسائل است. علامه نوری در این کتاب ،بيش از 23 هزار روايت كه در وسائل الشيعه شيخ حر عاملى نيامده است  جمع آوری نموده است، وی سرانجام درسال ۱۳۲۰ هجری قمری در نجف اشرف دارفانی را وداع گفت ودرصحن مطهر امیرالمؤمنین (ع) دفن گردیده است. 

 

تاریخ, اماکن, عتبات عالیات, علی اسماعیلی کریزی, یاحسین کربلا

 

 

تاریخ اماکن عتبات عالیات (65) از کتاب یاحسین کربلا نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی


 
[ یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۹۵ ] [ 16:7 ] [ احمد ] [ نظر بدهید ]

ادامه مطلب



[ یک شنبه 23 آبان 1395  ] [ 5:24 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
 
[ یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۹۵ ] [ 16:26 ] [ احمد ] [ نظر بدهید ]
http://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpg

 

http://www.axgig.com/images/63640501249424453463.jpghttp://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpg63640501249424453463.jpg;http://www.axgig.com/images/63640501249424453463.jpghttp://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpghttp://www.axgig.com/images/63640501249424453463.jpg63640501249424453463.jpg;http://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpghttp://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpghttp://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpg
dsc_0039.jpg
dsc_0039.jpg
dsc_0039.jpg
35408097153055337916.jpg;
dsc_0039.jpg
35408097153055337916.jpg;35408097153055337916.jpg;35408097153055337916.jpg;35408097153055337916.jpg;http://www.axgig.com/images/06869807861735560769.jpghttp://www.axgig.com/images/06869807861735560769.jpgdsc_0136.jpg
dsc_0136.jpg
dsc_0136.jpg
dsc_0136.jpg
dsc_0136.jpg
http://www.axgig.com/images/69073906758888644481.jpg
dsc_0136.jpg
06869807861735560769.jpg;
dsc_0136.jpg
06869807861735560769.jpg;06869807861735560769.jpg;06869807861735560769.jpg;06869807861735560769.jpg;69073906758888644481.jpg;http://www.axgig.com/images/69073906758888644481.jpghttp://www.axgig.com/images/69073906758888644481.jpghttp://www.axgig.com/images/69073906758888644481.jpg69073906758888644481.jpg;69073906758888644481.jpg;69073906758888644481.jpg;69073906758888644481.jpg;59287033382820224808.jpg;59287033382820224808.jpg;59287033382820224808.jpg;59287033382820224808.jpg;http://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpg63640501249424453463.jpg;63640501249424453463.jpg;63640501249424453463.jpg;dsc_0054.jpg
dsc_0054.jpg
dsc_0054.jpg
dsc_0054.jpg

http://www.axgig.com/images/12268121552973622577.jpg12268121552973622577.jpg;62127868763218601259.jpg;

dsc_0054.jpg

62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;http://www.axgig.com/images/12268121552973622577.jpg62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;http://www.axgig.com/images/12268121552973622577.jpg12268121552973622577.jpg;12268121552973622577.jpg;12268121552973622577.jpg;12268121552973622577.jpg;http://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpghttp://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpg

 
[ یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۹۵ ] [ 16:26 ] [ احمد ] [ نظر بدهید ]
http://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpg

 

http://www.axgig.com/images/63640501249424453463.jpghttp://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpg63640501249424453463.jpg;http://www.axgig.com/images/63640501249424453463.jpghttp://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpghttp://www.axgig.com/images/63640501249424453463.jpg63640501249424453463.jpg;http://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpghttp://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpghttp://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpg
dsc_0039.jpg
dsc_0039.jpg
dsc_0039.jpg
35408097153055337916.jpg;
dsc_0039.jpg
35408097153055337916.jpg;35408097153055337916.jpg;35408097153055337916.jpg;35408097153055337916.jpg;http://www.axgig.com/images/06869807861735560769.jpghttp://www.axgig.com/images/06869807861735560769.jpgdsc_0136.jpg
dsc_0136.jpg
dsc_0136.jpg
dsc_0136.jpg
dsc_0136.jpg
http://www.axgig.com/images/69073906758888644481.jpg
dsc_0136.jpg
06869807861735560769.jpg;
dsc_0136.jpg
06869807861735560769.jpg;06869807861735560769.jpg;06869807861735560769.jpg;06869807861735560769.jpg;69073906758888644481.jpg;http://www.axgig.com/images/69073906758888644481.jpghttp://www.axgig.com/images/69073906758888644481.jpghttp://www.axgig.com/images/69073906758888644481.jpg69073906758888644481.jpg;69073906758888644481.jpg;69073906758888644481.jpg;69073906758888644481.jpg;59287033382820224808.jpg;59287033382820224808.jpg;59287033382820224808.jpg;59287033382820224808.jpg;http://www.axgig.com/images/59287033382820224808.jpg63640501249424453463.jpg;63640501249424453463.jpg;63640501249424453463.jpg;dsc_0054.jpg
dsc_0054.jpg
dsc_0054.jpg
dsc_0054.jpg

http://www.axgig.com/images/12268121552973622577.jpg12268121552973622577.jpg;62127868763218601259.jpg;

dsc_0054.jpg

62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;http://www.axgig.com/images/12268121552973622577.jpg62127868763218601259.jpg;62127868763218601259.jpg;http://www.axgig.com/images/12268121552973622577.jpg12268121552973622577.jpg;12268121552973622577.jpg;12268121552973622577.jpg;12268121552973622577.jpg;http://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpghttp://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpghttp://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpghttp://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpg

 
[ یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۹۵ ] [ 16:26 ] [ احمد ] [ نظر بدهید ]

http://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpghttp://www.axgig.com/images/41611921407055708086.jpg


ادامه مطلب



[ یک شنبه 23 آبان 1395  ] [ 5:19 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: ۶۵۴۴۵۰

 

 رجز خوانی شهید خزایی در جمع رزمندگان مدافع حرم ایرانی + فیلم 

 

دقایقی قبل محسن خزایی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سوریه حین تهیه گزارش از منطقه عملیاتی حلب به شهادت رسید.
رجز خوانی شهید خزایی در جمع رزمندگان مدافع حرم ایرانی + فیلمبه گزارش مشرق
محسن خزایي خبرنگار اعزامي خبرگزاری صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران عصر امروز در منطقه عملياتي حلب سوريه به شهادت رسيد.
 
گروه خبری خبرگزاری صدا و سیما به همراه سایر رسانه ها برای پوشش آخرین وضع میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در منطقه منیان در غرب شهر حلب حضور داشت که تروریست ها با خمپاره این گروه را مورد حمله قرار دادند.
 
 
رجز خوانی شهید خزایی در جمع رزمندگان مدافع حرم در خان طومان برای تروریست ها را در ادامه می بینید:
 
 
 
 

 

 
 
مشرق**
 

ادامه مطلب



[ شنبه 22 آبان 1395  ] [ 6:35 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
 
 
 

آیه الله حکیم، سید محسن طباطبائی حکیم

 

 

80860015015857239427.jpg;

 

 

 

19- آیه الله حکیم، سید محسن طباطبائی حکیم فرزند سید مهدی درسال 1306 هجری قمری متولد شده است وی در سن 7 سالگى خواندن قرآن را آموخت و در 9 سالگى به تحصيل علوم ‏اسلامى پرداخت. دروس مقدماتى را نزد برادر بزرگش سيد محمد حكيم فراگرفت و سطوح عالى را در محضر ‏جمعى از فضلاى نجف اشرف آموخت‎.‎در سال 1326 هجرى قمرى، به حوزه درس زعيم بزرگ اسلام، آيت الله آخوند ‏خراسانى راه يافت و سه سال از محضر پر بركت آن بزرگوار استفاده نمود‎.‎ پس از رحلت ایشان از درس سایر مراجع و بزرگان نجف ‏بهره‏هاى فراوان برد‎ .او از سال 1338 هجرى قمرى، حوزه درس خارج فقه و اصول خود را تشكيل داد و جمع زیادی از علما و ‏فضلاى جوان نجف از محضرش بهره‏مند شدند‎ و علاوه برتدریس تألیفات فراوانی از خود به یاد گار گذاشته اند که یکی از آنها کتاب شریف : مستمسک عروة الوثقی است.وی علاقه شدیدی به تاسیس مدارس، و راه انداختن کتابخانه‏های‏ مساجد و دیگر بناهای علمی و دینی داشت،. او درباره سیاست همواره می‏فرمود: اگر معنی سیاست اصلاح امور مردم روی ‏اصول صحیح عقلائی و رفاه حال و آسایش بندگان خدا باشد، اسلام تمامش همین است و جز سیاست ‏چیز دیگری نیست و علماء غیر از این کار دیگری ندارند... و اگر منظور معنی دیگری‏باشد،اسلام از آن بیگانه و دور است.نخستین بار هنگامی که دولت انگلستان به قصد استعمار عراق لشکر خود را در خلیج فارس پیاده کرد آیت الله سید محمد سعید حبوبی، فرمان جهاد و دفاع ‏صادر کرد و خود او شخصا به جبهه ناصریه قدم گذاشت. آیت الله حکیم نیز همراه استاد قدم به جبهه جنگ نهاد و شهامت و استقامت عجیبی از خود نشان داد.مورد دیگر اینکه، هنگامی که کمونیستها رخنه فوق العاده‏ای در تمام دستگاههای عراق کرده بودند و با رهبری عبد الکریم قاسم محیطی پر از وحشت و رعب در همه جا ایجاد نموده بودند، با صدور فتوای معروف‏ "الشیوعیة کفر و الحاد" قدرت آنان را درهم شکست، و از خطری که عراق و مقدسات آن را تهدید می‏نمود، جلوگیری به عمل آورد. همچنین حضرت آیت الله حکیم در کمک به جنبشهای آزادی‏بخش اسلامی فعال بود و در همین ارتباط مسلمانان را به کمک و پشتیبانی از برادران مسلمان فلسطینی تشویق می‏نمود.در مورد مبارزات روحانیت ايران که از سال 1340 شمسي با مساله‏ انجمنهای ایالتی و ولایتی شروع شده بود، آیت الله حکیم، با شجاعت و صراحت تمام ازحرکتهای اسلامی روحانیت ایران، علنا حمایت نمود،و عوامل فاجعه 15 خرداد را محکوم نمود ،سرانجام این عالم بزرگوار پس از عمری تلاش و کوشش در راه اسلام و قرآن، ‏در27 ربیع‏الاول سال 1390 قمري به ملکوت اعلی پیوست، ودر کتا بخانه ای که جنب مسجد هندی در ابتدای شارع الرسول توسط ایشان در نجف اشرف تاسیس شده است مدفون گردیدند .

 

 

20- آیه الله قاضی،سید علی قاضی در 13ذیحجه سال 1282 هجری قمری در تبریز به دنیا آمدپدرش سید حسین طباطبایی بود.وی تحصیلات مقدماتی را در تبریز نزد پدرش و سایر علما آموخت . او در سال ۱۳۰۸ در سن ۲۳ سالگی عازم نجف شد. پس از اقامت در نجف، تحصیلات خود را نزد اساتید بزرگوار حوزه ادامه داد وعلاوه بر کسب مکارم اخلاقی وعلوم عرفانی ، در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد نائل شد. گفته شده است که او چهل هزار لغت از حفظ داشت و شعر عربی را چنان می‌سرود که اعراب تشخیص نمی‌دادند سراینده این شعر غیرعرب است.مرحوم قاضی در تفسیر قرآن و معانی آن مهارت داشت.ایشان از جوانی به دنبال تزکیه وتهذیب نفس و کسب معنویت و معارف بلند اسلام بود و در این راه چهل سال صبر و مجاهده کرد و آرام و قرار و خواب و خوراک را از وی ربوده شده بود. برای همین آن قدر خود را به ضوابط و آداب شرع و رعایت مستحبات و ترک مکروهات ملزم ساخته بود تا امری از محبوب فرو نماند ،خود ایشان می‌گوید: چون بیست سال تمام چشمم را کنترل کرده بودم، چشم ترس برای من آمده بود، چنان که هر وقت می‌خواست نامحرمی وارد شود از دو دقیقه قبل خود به خود چشم‌هایم بسته می‌شد و خداوند به من منت گذاشت که چشم من بی اختیار روی هم می‌آمد و آن مشقت از من رفته بودآقای قاضی عرفانی همه جانبه دارد، هم در منزل اخلاقش آسمانی است، هم با شاگردانش اخلاقی پدرانه دارد، هم در میان مردم متواضع و فروتن است و هم با مخالفانش اهل عفو و گذشت است. در خانه، پدری مهربان و دلسوز است. نام فرزندان را با تجلیل و احترام و با مهربانی، با لفظ آقا و خانم صدا می‌کند. داخل اتاق که می‌شوند پدر به احترامشان بلند می‌شود تا هم آن‌ها ادب را یاد بگیرند و هم دیگران برای فرزندانش عزت و احترام قائل شوند.گفته شده است که او صاحب مقام طی الارض بود، هر چند خود نمی‌خواست دیگران از این قضیه خبردار شوند. وحالاتی عرفانی داشت که هیچگاه کشف وبیان نشده است، در مورد نماز شب توصیه ایشان به علامه طباطبائی، معروف است که فرمودند: دنیا می‌خواهی نماز شب بخوان،آخرت می‌خواهی نماز شب بخوان ومی گوید: رعایت حلال وحرام خود کرامت است سرانجام، آیت‌الله قاضی در 14 ربیع الاول سال 1366 هجری قمری در سن ۸۳ سالگی وفات نمود، و در نجف اشرف قبرستان وادی السلام ، نزد پدر خود، به‌خاک سپرده شد

 

 

برچسب :تاریخ اماکن عتبات عالیات (64) از کتاب یاحسین کربلا نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی

 


ادامه مطلب



[ شنبه 22 آبان 1395  ] [ 6:27 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
 
 
 

 

علامه امینی، شیخ عبدالحسین

 

 

80860015015857239427.jpg;

 

18_علامه امینی، شیخ عبدالحسین فرزند شیخ احمددرسال1320هجری قمری برابر با1281 هجری شمسی در تبریز واقع در استان آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود وی تحصیلات مقدماتی را در تبریز گذراند.وی در سن 16 سالگی برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و تا حدود سن 32 سالگی در آنجا مشغول کسب معارف الهی بود. در این سالها در محضر اساتیدبزرگوار حوزه زانوی ادب زده و کسب علم نمود، توکل و انقطاع علامه امینی از غیر، زبانزد عام و خاص بود. وی هرگاه با مشکلی مواجه می‌شد، متوسل به اهل‌بیت ع)،به خصوص امیرالمومنین علی( ع) می‌شد.ایشان در سن 32 سالگی به زادگاه خود تبریز مراجعت نموده و برای مدت کوتاهی در آنجا ماند دوباره به نجف رفت و برای همیشه در آنجا اقامت گزید. وی در سال ۱۳۳۵ قمری تألیف کتاب "شهداء الفضیله" را آغاز کرد. موضوع این کتاب درباره ،عالمانی بود که در راه حق به شهادت رسیده‌اند. در آن زندگی بیش از ۱۰۰ عالم شیعه از قرن ۴ تا ۱۴ ذکر شده‌است.علامه امینی(ره) در مقام اجتهاد، منزلت و جایگاه والایی داشت، و بیشتر ساعات ایشان به تحقیق و مطالعه وتدریس می‌گذشت. و مقیدبه اقامه نماز شب وانس باقرآن بود. همواره پس از نماز صبح، مشغول قرائت قرآن می‌شد ودر ماه مبارک رمضان خود را برای روزه‌داری و عبادات از کارهای دیگر فارغ می‌کرد، و در این ماه 15 ختم قرآن داشت. چهارده ختم به نیت چهارده معصوم علیهم السلام و یک ختم به نیت پدر و مادر خود. و در ماههای دیگر حداقل یک ختم قرآن داشتند.علامه امینی روی توسلات خیلی تکیه می‌کرد. ایشان شدیداً به زیارت جامعه کبیره، زیارت امین الله و زیارت عاشورا معتقد و مقید به خواندنش بود. و بسیاری از ادعیه را حفظ داشت، قسمت عظیمی از زندگی مرحوم علامه را ادعیه و توسلات پر کرده بود. علامه امینی هر شب به زیارت حرم امیرالمومنین علی ع) مشرف می‌شد و آنقدر آداب را در زیارت رعایت می‌کرد که مردم می‌ایستادند و به ایشان می‌نگریستند که آداب را بیاموزند. ایشان با کمال خضوع و خشوع و با حزن، بالای سر امام می‌نشست و با برخی الفاظِ زیارات با امام سخن می‌گفت و آنقدر اشک می‌ریخت که بر روی محاسنش جاری می‌شد و آنقدر غرق زیارت می‌شد که اکثراً از یک ساعت هم می‌گذشت.تلاش بی‌وفقه علامه امینی در دوران زندگیش باعث ضعف جسمانی ایشان شده که منجر به بیماری و زمین گیر شدنش در دو سال آخر عمر ایشان شد. خستگی‌ها و تحمل رنج‌های علامه امینی در راه اعتلای دین اسلام و مذهب تشیع و تحصیل و تدریس معارف اهل‌بیت علیهم السلام در ظهر روز جمعه 12 تیر ماه 1349هجری شمسی (28 ربیع الثانی 1390هجری قمری) درتهران به پایان رسید و صاحب الغدیر، آن پیر فرزانه و پر مایه، پس از 68 سال تلاش و كوشش، به دیدار یار شتافت بامداد روز شنبه 13 تیر ماه، پیكر علامه تا مسجد ارك تشییع شد وپس ازآن به طرف عراق حمل گردید،و در شهرهای بغداد، كاظمین، كربلا و نجف نیز با شكوه فراوانی تشییع شد و پس از طواف دادن بر گرد آستان مقدس علوی، به وصیت خودشان، در حجره‌ای از كتابخانه امیرالمؤمنین علی (ع) ، كه خود بنیان‌گذار آن بود به خاك سپرده شد.

 

 

 

 

برچسب :تاریخ اماکن عتبات عالیات (64) از کتاب یاحسین کربلا نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی

 


ادامه مطلب



[ شنبه 22 آبان 1395  ] [ 6:27 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
 
 

 

 

 

علامه امینی، شیخ عبدالحسین

 

 

80860015015857239427.jpg;

 

 

 

 

18_علامه امینی، شیخ عبدالحسین فرزند شیخ احمددرسال1320هجری قمری برابر با1281 هجری شمسی در تبریز واقع در استان آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود وی تحصیلات مقدماتی را در تبریز گذراند.وی در سن 16 سالگی برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و تا حدود سن 32 سالگی در آنجا مشغول کسب معارف الهی بود. در این سالها در محضر اساتیدبزرگوار حوزه زانوی ادب زده و کسب علم نمود، توکل و انقطاع علامه امینی از غیر، زبانزد عام و خاص بود. وی هرگاه با مشکلی مواجه می‌شد، متوسل به اهل‌بیت ع)،به خصوص امیرالمومنین علی (ع) می‌شد.ایشان در سن 32 سالگی به زادگاه خود تبریز مراجعت نموده و برای مدت کوتاهی در آنجا ماند دوباره به نجف رفت و برای همیشه در آنجا اقامت گزید. وی در سال ۱۳۳۵ قمری تألیف کتاب "شهداء الفضیله" را آغاز کرد. موضوع این کتاب درباره ،عالمانی بود که در راه حق به شهادت رسیده‌اند. در آن زندگی بیش از ۱۰۰ عالم شیعه از قرن ۴ تا ۱۴ ذکر شده‌است.علامه امینی(ره) در مقام اجتهاد، منزلت و جایگاه والایی داشت، و بیشتر ساعات ایشان به تحقیق و مطالعه وتدریس می‌گذشت. و مقیدبه اقامه نماز شب وانس باقرآن بود. همواره پس از نماز صبح، مشغول قرائت قرآن می‌شد ودر ماه مبارک رمضان خود را برای روزه‌داری و عبادات از کارهای دیگر فارغ می‌کرد، و در این ماه 15 ختم قرآن داشت. چهارده ختم به نیت چهارده معصوم علیهم السلام و یک ختم به نیت پدر و مادر خود. و در ماههای دیگر حداقل یک ختم قرآن داشتند.علامه امینی روی توسلات خیلی تکیه می‌کرد. ایشان شدیداً به زیارت جامعه کبیره، زیارت امین الله و زیارت عاشورا معتقد و مقید به خواندنش بود. و بسیاری از ادعیه را حفظ داشت، قسمت عظیمی از زندگی مرحوم علامه را ادعیه و توسلات پر کرده بود. علامه امینی هر شب به زیارت حرم امیرالمومنین علی ع) مشرف می‌شد و آنقدر آداب را در زیارت رعایت می‌کرد که مردم می‌ایستادند و به ایشان می‌نگریستند که آداب را بیاموزند. ایشان با کمال خضوع و خشوع و با حزن، بالای سر امام می‌نشست و با برخی الفاظِ زیارات با امام سخن می‌گفت و آنقدر اشک می‌ریخت که بر روی محاسنش جاری می‌شد و آنقدر غرق زیارت می‌شد که اکثراً از یک ساعت هم می‌گذشت.تلاش بی‌وفقه علامه امینی در دوران زندگیش باعث ضعف جسمانی ایشان شده که منجر به بیماری و زمین گیر شدنش در دو سال آخر عمر ایشان شد. خستگی‌ها و تحمل رنج‌های علامه امینی در راه اعتلای دین اسلام و مذهب تشیع و تحصیل و تدریس معارف اهل‌بیت علیهم السلام در ظهر روز جمعه 12 تیر ماه 1349هجری شمسی (28 ربیع الثانی 1390هجری قمری) درتهران به پایان رسید و صاحب الغدیر، آن پیر فرزانه و پر مایه، پس از 68 سال تلاش و كوشش، به دیدار یار شتافت بامداد روز شنبه 13 تیر ماه، پیكر علامه تا مسجد ارك تشییع شد وپس ازآن به طرف عراق حمل گردید،و در شهرهای بغداد، كاظمین، كربلا و نجف نیز با شكوه فراوانی تشییع شد و پس از طواف دادن بر گرد آستان مقدس علوی، به وصیت خودشان، در حجره‌ای از كتابخانه امیرالمؤمنین علی( ع) ، كه خود بنیان‌گذار آن بود به خاك سپرده شد.

 

19- آیه الله حکیم، سید محسن طباطبائی حکیم فرزند سید مهدی درسال 1306 هجری قمری متولد شده است وی در سن 7 سالگى خواندن قرآن را آموخت و در 9 سالگى به تحصيل علوم ‏اسلامى پرداخت. دروس مقدماتى را نزد برادر بزرگش سيد محمد حكيم فراگرفت و سطوح عالى را در محضر ‏جمعى از فضلاى نجف اشرف آموخت‎.‎در سال 1326 هجرى قمرى، به حوزه درس زعيم بزرگ اسلام، آيت الله آخوند ‏خراسانى راه يافت و سه سال از محضر پر بركت آن بزرگوار استفاده نمود‎.‎ پس از رحلت ایشان از درس سایر مراجع و بزرگان نجف ‏بهره‏هاى فراوان برد‎ .او از سال 1338 هجرى قمرى، حوزه درس خارج فقه و اصول خود را تشكيل داد و جمع زیادی از علما و ‏فضلاى جوان نجف از محضرش بهره‏مند شدند‎ و علاوه برتدریس تألیفات فراوانی از خود به یاد گار گذاشته اند که یکی از آنها کتاب شریف : مستمسک عروة الوثقی است.وی علاقه شدیدی به تاسیس مدارس، و راه انداختن کتابخانه‏های‏ مساجد و دیگر بناهای علمی و دینی داشت،. او درباره سیاست همواره می‏فرمود: اگر معنی سیاست اصلاح امور مردم روی ‏اصول صحیح عقلائی و رفاه حال و آسایش بندگان خدا باشد، اسلام تمامش همین است و جز سیاست ‏چیز دیگری نیست و علماء غیر از این کار دیگری ندارند... و اگر منظور معنی دیگری‏باشد،اسلام از آن بیگانه و دور است.نخستین بار هنگامی که دولت انگلستان به قصد استعمار عراق لشکر خود را در خلیج فارس پیاده کرد آیت الله سید محمد سعید حبوبی، فرمان جهاد و دفاع ‏صادر کرد و خود او شخصا به جبهه ناصریه قدم گذاشت. آیت الله حکیم نیز همراه استاد قدم به جبهه جنگ نهاد و شهامت و استقامت عجیبی از خود نشان داد.مورد دیگر اینکه، هنگامی که کمونیستها رخنه فوق العاده‏ای در تمام دستگاههای عراق کرده بودند و با رهبری عبد الکریم قاسم محیطی پر از وحشت و رعب در همه جا ایجاد نموده بودند، با صدور فتوای معروف‏ "الشیوعیة کفر و الحاد" قدرت آنان را درهم شکست، و از خطری که عراق و مقدسات آن را تهدید می‏نمود، جلوگیری به عمل آورد. همچنین حضرت آیت الله حکیم در کمک به جنبشهای آزادی‏بخش اسلامی فعال بود و در همین ارتباط مسلمانان را به کمک و پشتیبانی از برادران مسلمان فلسطینی تشویق می‏نمود.در مورد مبارزات روحانیت ايران که از سال 1340 شمسي با مساله‏ انجمنهای ایالتی و ولایتی شروع شده بود، آیت الله حکیم، با شجاعت و صراحت تمام ازحرکتهای اسلامی روحانیت ایران، علنا حمایت نمود،و عوامل فاجعه 15 خرداد را محکوم نمود ،سرانجام این عالم بزرگوار پس از عمری تلاش و کوشش در راه اسلام و قرآن، ‏در27 ربیع‏الاول سال 1390 قمري به ملکوت اعلی پیوست، ودر کتا بخانه ای که جنب مسجد هندی در ابتدای شارع الرسول توسط ایشان در نجف اشرف تاسیس شده است مدفون گردیدند .

20- آیه الله قاضی،سید علی قاضی در 13ذیحجه سال 1282 هجری قمری در تبریز به دنیا آمدپدرش سید حسین طباطبایی بود.وی تحصیلات مقدماتی را در تبریز نزد پدرش و سایر علما آموخت . او در سال ۱۳۰۸ در سن ۲۳ سالگی عازم نجف شد. پس از اقامت در نجف، تحصیلات خود را نزد اساتید بزرگوار حوزه ادامه داد وعلاوه بر کسب مکارم اخلاقی وعلوم عرفانی ، در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد نائل شد. گفته شده است که او چهل هزار لغت از حفظ داشت و شعر عربی را چنان می‌سرود که اعراب تشخیص نمی‌دادند سراینده این شعر غیرعرب است.مرحوم قاضی در تفسیر قرآن و معانی آن مهارت داشت.ایشان از جوانی به دنبال تزکیه وتهذیب نفس و کسب معنویت و معارف بلند اسلام بود و در این راه چهل سال صبر و مجاهده کرد و آرام و قرار و خواب و خوراک را از وی ربوده شده بود. برای همین آن قدر خود را به ضوابط و آداب شرع و رعایت مستحبات و ترک مکروهات ملزم ساخته بود تا امری از محبوب فرو نماند ،خود ایشان می‌گوید: چون بیست سال تمام چشمم را کنترل کرده بودم، چشم ترس برای من آمده بود، چنان که هر وقت می‌خواست نامحرمی وارد شود از دو دقیقه قبل خود به خود چشم‌هایم بسته می‌شد و خداوند به من منت گذاشت که چشم من بی اختیار روی هم می‌آمد و آن مشقت از من رفته بودآقای قاضی عرفانی همه جانبه دارد، هم در منزل اخلاقش آسمانی است، هم با شاگردانش اخلاقی پدرانه دارد، هم در میان مردم متواضع و فروتن است و هم با مخالفانش اهل عفو و گذشت است. در خانه، پدری مهربان و دلسوز است. نام فرزندان را با تجلیل و احترام و با مهربانی، با لفظ آقا و خانم صدا می‌کند. داخل اتاق که می‌شوند پدر به احترامشان بلند می‌شود تا هم آن‌ها ادب را یاد بگیرند و هم دیگران برای فرزندانش عزت و احترام قائل شوند.گفته شده است که او صاحب مقام طی الارض بود، هر چند خود نمی‌خواست دیگران از این قضیه خبردار شوند. وحالاتی عرفانی داشت که هیچگاه کشف وبیان نشده است، در مورد نماز شب توصیه ایشان به علامه طباطبائی، معروف است که فرمودند: دنیا می‌خواهی نماز شب بخوان،آخرت می‌خواهی نماز شب بخوان ومی گوید: رعایت حلال وحرام خود کرامت است سرانجام، آیت‌الله قاضی در 14 ربیع الاول سال 1366 هجری قمری در سن ۸۳ سالگی وفات نمود، و در نجف اشرف قبرستان وادی السلام ، نزد پدر خود، به‌خاک سپرده شد

 

 


 

 

 

برچسب :تاریخ اماکن عتبات عالیات (64) از کتاب یاحسین کربلا نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی

 


ادامه مطلب



[ شنبه 22 آبان 1395  ] [ 6:25 PM ] [ احمد ]
نظرات 0
.: Weblog Themes By themzha :.

تعداد کل صفحات : 28 :: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >

درباره وبلاگ


استان خراسان رضوی:شهرستان مشهدمقدس

آمار سايت
كل بازديدها : 3486600 نفر
تعداد نظرات : 49 عدد
تاريخ ايجاد وبلاگ : پنج شنبه 14 خرداد 1394  عدد
كل مطالب : 13380 عدد
آخرين بروز رساني : یک شنبه 3 فروردین 1399 
کد موزیک آنلاین برای وبگاه
امکانات وب