انتهای پیام/
چشمه سلطان ولی کریز
| ||||
|
دیدار خانوادههای شهدای منا با رهبر انقلابحضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار خانواده های شهدای مِنا و مسجدالحرام، کوتاهی و بیکفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثهی ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می گویند و در حادثه بی تقصیرند، بگذارند یک هیأت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.
حضرت آیتالله خامنهای، دیدار با خانوادههای شهیدان منا و مسجدالحرام را یادآور حوادث دردناک سال گذشته دانستند و افزودند: حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثهای عمیقاً غمانگیز و فراموشنشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند. رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سال گذشته، مواجه شدن خانوادهها با خبر درگذشت عزیزانشان و بازگشت جنازههای آنان بسیار سخت و دشوار بود اما در مقابل این مصیبت، توجه به این واقعیت که آن عزیزان همچون شهدا در سایه مغفرت، رحمت و نعمت الهی هستند می تواند مایه تسلّی و آرامش باشد. حضرت آیتالله خامنهای سپس با اشاره به شهادت حدود ۷ هزار تن از زائران خانه خدا در حادثه منا این انتقاد جدی را مطرح کردند که چرا کشورها و دولتها به این حادثه سنگین و تأثربار، عکس العملی نشان ندادند؟ ایشان، سکوت دولتها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت ۷ هزار زائر بیگناه را، «بلای بزرگ امت اسلامی» خواندند و افزودند: حساس نبودن در قبال مسائلی نظیر حادثه سخت و جانکاه منا، مصیبت واقعی جهان اسلام است. رهبر انقلاب، خودداری حکام سعودی از یک عذرخواهی زبانی را اوج وقاحت و بی شرمی آنان برشمردند و افزودند: حتی اگر تعمدی در کار نبوده باشد، این همه بی تدبیری و بیکفایتی برای یک مجموعه حاکمیتی و سیاسی، جرم محسوب می شود. حضرت آیتالله خامنهای، سخنان خود را در جمع خانواده های داغدار شهدای منا با طرح یک سئوال مهم ادامه دادند: وقتی یک رژیم، حتی از اداره میهمانان خدا که برای او درآمدزا نیز هستند عاجز می ماند، چه تضمینی وجود دارد که در اوقات مشابه، حوادث مشابه منا روی ندهد؟ رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ملت ایران شجاعانه در مقابل جهالت و گمراهی آل سعود ایستاده و مواضع قرآنی و بر حق خود را، با افتخار و صریح بیان می کند و ملتها و کشورهای دیگر نیز باید شجاعانه، گریبان سعودی ها را بگیرند. ایشان خاطرنشان کردند: بی کفایتی سعودی ها و ناامنی تحمیل شده از سوی آنان بر حجاج خانه خدا، حقیقتاً نشان داد این حکومت، لایق اداره حرمین شریفین نیست که این واقعیت باید در جهان اسلام ترویج شود و جا بیفتد. حضرت آیتالله خامنهای، بُعد دیگر حادثه منا را سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر دانستند. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنجال سیاسی - تبلیغاتی سازمانهای مدعی دفاع از حقوق بشر در قبال اجرای احکام قضایی در برخی کشورها افزودند: سکوت محض در قبال کوتاهی یک حکومت در ادای وظایفش و جان باختن ۷ هزار انسان مظلوم و بیگناه، هویت دروغین مدعیان جهانی حقوق بشر را آشکار کرد و کسانی که به مجامع و سازمانهای بین المللی امید بسته اند، باید از این واقعیت تلخ درس بگیرند. حضرت آیتالله خامنهای، تشکیل یک هیأت حقیقت یاب را از جمله کارهای واجب و ضروری کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر خواندند و افزودند: با وجود گذشت یک سال از آن حادثه غمبار، بررسی اسناد دیداری، شنیداری و مکتوب، حقایق ماجرا را تا حدود زیادی روشن خواهد کرد. ایشان با تأکید به مسئولان کشور برای پیگیری جدی تشکیل هیأت حقیقت یاب افزودند: آل سعود اگر به ادعای بی تقصیری خود در حادثه منا مطمئن است، دهانها را با پول نبندد و بگذارد هیأت حقیقت یاب، مسئله را از نزدیک دنبال کند. رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان حامیان رژیم سعودی را شریک جنایات این رژیم در فاجعه منا خواندند و افزودند: رژیم بی شرم سعودی به پشتوانه همراهی آمریکا، وقیحانه در مقابل مسلمانان ایستاده و در یمن، سوریه، عراق و بحرین خونریزی می کند، بنابراین آمریکا و دیگر حامیان ریاض در جرم و جنایات سعودی ها شریکند. حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی وابسته برای القای جنایت منا به عنوان نمونه ای از اختلاف و درگیری «شیعه و سنی» یا «عرب و غیرعرب» افزودند: حامیان تبلیغاتی حکام سعودی در حالی این دروغ محض را تکرار می کنند که اکثرِ ۷ هزار شهید منا، از جمله تعداد زیادی از شهدای ایرانی، اهل سنت هستند. ایشان افزودند: آل سعود و تروریستهای جلادِ ساخته و پرداخته دست آنان در یمن و سوریه و عراق، مردم عرب را به خاک و خون می کشند، بنابراین بر خلاف تبلیغات خباثت آلود غربیها، سعودیها حامی مردم عرب نیز نیستند و ماجرای مِنا ربطی به درگیری ساختگی و رسانهای عرب و غیرعرب ندارد. رهبر انقلاب تأکید کردند: واقعیت ماجرا این است که سعودیهای منفور، یک گروه در درون جهان اسلام هستند که برخی از آنها دانسته و برخی نادانسته به دشمنی با مسلمانان مشغولند و جهان اسلام باید با ایستادگی در مقابل آنان، از اربابان سعودیها یعنی آمریکا و انگلیس خبیث اعلام برائت و بیزاری کند. حضرت آیتالله خامنهای در پایان سخنانشان دستگاههای مختلف از جمله وزارت امور خارجه، بعثه، سازمان حج و بنیاد شهید را به اَدای کامل و پیگیری جدی وظایف خود در قبال حادثه عظیم منا فراخواندند. پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجتالاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تسلیت شهادت شهدای ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، جمعه خونین مکه در سال ۱۳۶۶ و شهدای سال گذشته حج،گفت: دو فاجعه بزرگ منا و مسجدالحرام شیرینی حج را به تلخی تبدیل و مردم و خانوادههای بسیاری را داغدار کرد. حجتالاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به کارشکنی سعودیها در تشکیل کمیته حقیقتیاب افزود: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج با ثبت و ضبط اظهارات شاهدان فاجعه و با همکاری حقوقدانان، راههای پیگیری حادثه را از طریق مجامع حقوقی بینالمللی شناسایی کرده و نخواهند گذاشت حادثه منا به فراموشی سپرده شود. همچنین حجتالاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای ستاد بزرگداشت حادثه منا و مسجدالحرام بیان کرد و گفت: فاجعه غمبار منا در اثر سوء مدیریت و بیکفایتی آل سعود اتفاق افتاد. ادامه مطلب بنام خداوندبخشنده ی مهربان
لبیک اللهم لبیک ...
مسجدشجره،مدینه ی منوره
لبیک اللهم لبیک ،لبیک، لا شریک لک لبیک
ان الحمد و النعمه لک و الملک، لا شریک لک لبیک
خدایا، تو:
نعمت دادی، احسان کردی، زیبایی بخشیدی، فضیلت دادی، روزی عنایت کردی، توفیق دادی، پناه دادی، حمایتم کردی و از گناهانم پرده پوشی کردی. خدای من: اگر آنچه تو از من می دانی، دیگران نیز می دانستند، هرگز به روی من نگاه نمی کردند و طردم می نمودند،ولی تو همواره پردهپوشی کردی. اما، من: بد کردم، غفلت ورزیدم، پیمان شکنی کردم، وعده های عمل نکرده داشتم و گناهها نمودم. ولی:خدایا، من توبه کردم و به درگاهت برگشته ام. می دانم که با آغوش باز از من استقبال می کنی. چون هر چه باشد، تو خدای منی!
فرازی از مناجات امام حسین ( ع ) در کنار کوه عرفه
ننگ ونفرین تاقیامت بادبرآل سعود
احمداسماعیلی کریزی شهریور1395هجری شمسی
ادامه مطلب بنام خداوندبخشنده ی مهربان
لبیک اللهم لبیک ...
مسجدشجره،مدینه ی منوره
لبیک اللهم لبیک ،لبیک، لا شریک لک لبیک
ان الحمد و النعمه لک و الملک، لا شریک لک لبیک
خدایا، تو:
نعمت دادی، احسان کردی، زیبایی بخشیدی، فضیلت دادی، روزی عنایت کردی، توفیق دادی، پناه دادی، حمایتم کردی و از گناهانم پرده پوشی کردی. خدای من: اگر آنچه تو از من می دانی، دیگران نیز می دانستند، هرگز به روی من نگاه نمی کردند و طردم می نمودند،ولی تو همواره پرده پوشی کردی. اما، من: بد کردم، غفلت ورزیدم، پیمان شکنی کردم، وعده های عمل نکرده داشتم و گناهها نمودم. ولی:خدایا، من توبه کردم و به درگاهت برگشته ام. می دانم که با آغوش باز از من استقبال می کنی. چون هر چه باشد، تو خدای منی!
فرازی از مناجات امام حسین ( ع ) در کنار کوه عرفه
ننگ ونفرین تاقیامت بادبرآل سعود
احمداسماعیلی کریزی شهریور1395هجری شمسی
ادامه مطلب
تلبیه(( لبیک اللهم لبیک)) در حج تمتع تلبیه، در لغت به معنای پاسخ گویی و اجابت خواسته است و در اصطلاح فقه، به گفتار و دعای شخصی گفته می شود که جهت انجام حج تمتع و عمره محرم شده است. حاجی با بستن( پوشیدن) لباس احرام، نسبت به خواسته و دعوت پروردگار عالم پاسخ می دهد. صیغه تلبیه، عبارت است از "لبیک، اللهم لبیک، انّ الحمد و النعمه لک و الملک، لا شریک لک لبیک". این چهار جمله را تلبیات چهارگانه می نامند که باید به همین لفظ خوانده شوند و عبارات مشابه، ارزشی ندارند. تلبیه، یکی از واجبات احرام است، نظیر تکبیره الاحرام نسبت به نماز؛ همان گونه که تکبیره الاحرام باطل است، احرام بدون تلبیه نیز باطل می باشد. این ذکر، باید همراه نیت احرام گفته شود که یکبار آن واجب و تکرار آن مستحب است. محرم، در حج تمتع ویا عمره مفرده، وقتی به محدوده حرم رسید، باید آن را قطع کند.
علت تلبیه در حج چیست؟ عبیدالله حلبی گوید: از امام صادق - علیهالسلام - پرسیدم: چرا تلبیه - در مناسک حج - قرار داده شد؟
سؤال: مقدار واجب لبیك در هنگام احرام چیست؟ پاسخ: مقدار واجب آن است كه بگوید لبیك اللّهمّ لبیك لبیك لا شریك لك لبیّك و به احتیاط واجب بعد از این بگوید انّ الحمد و النّعمة لك و الملك لا شریك لك. راز لبّیك گفتن، طبق بیان امام سجاد(ع) این است: «خدایا پیمان میبندم كه از این پس جز به طاعت تو زبان نگشایم و زبانم را بر همة گناهان ببندم»؛ یعنی تلبیه، تطهیر زبان از همة گناهان مربوط به آن است. زبان زائر بیت الله، زبان طاهر است؛ یعنی هرگز شهادت دروغ نمیدهد، غیبت نمیكند، دروغ نمیگوید، تهمت نمیزند و كسی را با زبان مسخره نمیكند.
ادامه مطلب آموزش مناسک به آدم (ع)
یکی از مسائل مهم حج آموزش مناسک واجرای آن است،در باره تعلیم ارکان این عبادت مهم ، به حضرت آدم (ع) از امام صادق( ع) روایت شده است که فرمودند : هنگامی که خداوند تبارک وتعالی اراده کرد که توبه آدم( ع ) را بپذیرد ، جبرئیل را به سوی او فرستا د . جبرئیل عرض کرد : سلام برتو ای آدم صابر بر بلیه (وآزمون خداوند ) وتائب از خطای خویش ، همانا خدوند تبارک وتعالی مرا به سوی تو فرستاده است ،تا مناسک را به شما بیاموزم و، او می خواهد به وسیله آن توبه شمارا قبول کند ، جبرئیل دست آدم را گرفت واورا باخود آورد تابه خانه خدا رسیدند ،در این هنگام ابری از آسمان بر او نازل شد ، جبرئیل گفت : هرجا ابر سایه اش را بر شما افکنده است باپای خودت خط بکش ، سپس ادامه راه داد تااورا به منی آورد وموضع منی را به اونشان داد وآدم آنرا خط کشید ، وخط حرم را بعد از خط مکان خانه مشخص نمود پس از آن اور ا به عرفات آورد ودر آنجا اورا نگه داشت ،وبه وی گفت : هرگاه خورشید غروب کرد ، هفت مرتبه به گناه خودت اعتراف کن ، وآدم انجام داد لذا این مکان را معرف (عرفات) نامیدند زیرا حضرت آدم(ع ) در آنجا به گناه خودش اعتراف کرد ، این امر در فرزندان آدم سنت شد ، وآنها به گناهان خود اعتراف می کنند همانطور که پدرشان آدم اعتراف کرد ، واز خداوند عزوجل طلب توبه می کنند همانطور که پدرشان تقاضای توبه نمود ، پس از آن جبرئیل به وی دستور داد از عرفات کوچ نماید . او از کوه ها ی هفتگانه گذشت وهنگام عبور به فرمان جبرئیل روی هریک از آنها تعدادی تکبیر گفت ، تااینکه سر انجام پس از گذشت ثلث شب به وادی جمع (مشعر الحرام) رسید وجمع بین نماز مغرب وعشا کرد، وبه این جهت وادی مشعررا وادی جمع نامیدند ، ووقت تاخیر نماز در آن شب ودر آن مکان خاص ثلث شب است . سپس جبرئیل به وی دستور داد ، تادر وادی جمع(مشعر ) به خضوع وخشوع به پردازد .واو به شدت خضوع وعبادت نمود تا اینکه صبح شد . وبه او دستور داد ، که بالای کوه جمع (مشعر ) برود وهر زمان خورشید طلوع کرد هفت مرتبه به گناه خودش اعتراف نموده واز خداوند عز وجل هفت بار تقاضای توبه وآمرزش نماید ، آدم نیز طبق دستور عمل کرد ، ودو بار اعتراف شد تااینکه این موضوع در بین فرزندان آدم سنت شود . پس کسیکه عرفات را در ک نکرده لکن جمع را در ک کرده حج او صحیح است . پس از آن آدم از جمع به منی کوچ کرد وهنگامی به منی رسید که ظهر شد.بعد جبرئیل به او امر کرد که دورکعت نماز در مسجد منی بخواند .پس از اقامه نماز جبرئیل به او فرمان داد : برای تقرب به خداوند عزوجل ، قربانی نماید تااینکه خداوند قربانی اورا بپذیرد ، واو بداند که توبه اش پذیرفته شده است ، واین امر در بین فرزندان او سنت گردد ، وحضرت آدم قربانی خود را به درگاه خداوند آورد وخداوند از او پذیرفت ، وآتشی را از آسمان فرستاد و قربانی آدم را فرا گرفت (واین نشانی قبولی قربانی بود) پس از آن جبرئیل به او گفت : همانا خداوند تبارک وتعالی به شما احسان کرد زیرا مناسک را به تو تعلیم داد وبه آن وسیله توبه ات را پذیرفت وقربانیت را قبول کرد ، پس سرخود را تواضعا برای خداوند عزوجل بتراش زیرا قربانیت را قبول کرد ، آدم سرخود را توضعا برای خدوند تبارک وتعالی تراشید. سپس جبرئیل دست آدم را گرفت وبه سوی بیت الله الحرام روانه شدند . در این هنگام شیطان در نزدیکی جمره سر راه آدم ظاهر شد وبه آدم گفت : ای آدم کجامی روی ؟ جبرئیل گفت : هفت عدد ریگ (سنگ ریزه) به او بزن وبا هر سنگی تکبیر بگو ، آدم طبق آموزش جبرئیل عمل کرد وشیطان رفت ، پس از آن در روز دوم ، وسوم ، وچهارم ، موضوع فوق تکرار شد ، وپس از رمی روز چهارم ، جبرئیل به حضرت آدم( ع) گفت : تو هر گز بعد از این اورا نخواهی دید ،وپس از آن اورابه سوی بیت الله الحرام آور د ودستور داد هفت دور طواف خانه خدا انجام دهد ، وآدم هفت دور طواف کرد ، وجبرئیل به او گفت: همانا خداوند تبارک وتعالی به تحقیق، تورا آمرزیده ،وتوبه ات را پذیرفته است وزوجه ات را بر تو حلال گردانیده است . طواف ملائکه،آدم وحوادرمورد چگونگی طواف ملائکه وحضرت آدم وحوا آمده است که : هفتاد هزار از ملائکه ،جهت، حراست خیمه (آدم) از گزند شیاطین متمرد وبرای انس با آدم به زمین آمده بودند، آنها ، هر روز وشب به احترام کعبه وخیمه ،همان طور که در بیت المعمور طواف می کردند ، مبادرت به طواف نمودند .چون آدم وحوا طواف ملائکه را دیدند هم نوای باآنها به طواف کعبه پرداختند وهفت شوط طواف کردند. تعداد حج وعمره حضرت آدم( ع) درمورد تعداد حج وعمره های حضرت آدم (ع) روایات متعددو مختلفی وجود دارد وجود دارد یکی از آنها این است که : مردی شامی از مولا امیر المؤمنین( ع) سوال کر د :حضرت آدم (ع) چند حج بجا آورد ؟پاسخ دادند :تعداد هفتاد حج با پای پیاده وباقدم های خودشان انجام دادند ،واولین حجی که انجام دادند یک عدد بوم همراه ایشان بود که حضرت را نسبت به مواضع واماکن آب در بین راه راهنمائی می کرد. ودر روایت دیگری از امام باقر( ع) نقل شده است که فرمودند :حضرت آدم( ع) هزار مرتبه باپای خودش به زیارت این بیت مشرف شده است ، هفتصد مرتبه حج وسیصد مرتبه عمره . شاید جمع بین این دو روایت این طور باشد که، چون در روایت اول، فرمودند،حضرت آدم( ع) را در اولین حجی که انجام دادند ( بومی) جهت مواضع آب راهنمائی می کرد ، همراهی وراهنمائی بوم قرینه ای باشد که بگوئیم ، برخی از سفر های حج حضرت آدم( ع)،خارج از شهر مکه بوده بنابر این می توان گفت: هفتاد مرتبه حج حضرت آدم (ع) از خارج شهر مکه وحتی خارج عربستان بوده است،وبقیه ، حج وعمره ها را از راه ها ی نزدیک تر واطراف مکه یاخود حرم مشرف شده اند . منتخبین خداوند از اصناف مختلف هرچند ، همه کائنات وموجودات ، مخلوق خداوند تبارک وتعالی ا ست ولطف رحمت او نبست به تمامی آنها یکسان است لکن برخی از اشیاء و موجودات برمبنای حکمت وی دارای ویژه گی خاصی آفریده شده اند وجزء برگزیدگان ذات اقدس الهی هستند،در این رابطه از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده است که فرمودند :خداوند از هر صنفی چهار تای آنرا انتخاب کرده است ، از ملائکه : جبرئیل،میکائیل،اسرافیل وملک الموت ، واز انبیا ء چهار نفر رابرای شمشیر(جنگ ومبارزه باشمشیر ودرگیری بادشمن) انتخاب نموده است : حضرت ابراهیم( ع ) ، حضرت داودع)،حضرت موسی (ع) ومن (پیامبر خاتم( ص) .واز بیوتات :آدم ونوح وآل ابراهیم وآل عمران رابر عالمیان برگزیده است.واز شهر ها :تین وزیتون وطور سینین وهذاالبلد الامین .یعنی :مدینه وبیت المقدس وکوفه ومکه واز زنها : مریم وآسیه وخدیجه وفاطمه.واز حج: احرام وطواف و قربانی وصدای ناله مردم به تلبیه ،واز ماه ها :رجب وشوال و ذی قعده وذی حجه ، واز ایام:روز جمعه وروز ترویه وروز عرفه وروز قربانی را انتخاب کرده است. منبع : کتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
ادامه مطلب علت تلبیه(لبیک گفتن):
منبع : کتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
ادامه مطلب
الفاظ واجبي كه در هنگام احرام بايد گفته شود: لبَّيك اللّهمّ لبَّيك، لبَّيك لا شريك لك لبَّيك، إنّ الحمد و النّعمة لك و الملك، لا شريك لك لبَّيك.
ترجمة لبيكهاي واجب: گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، خدايا گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، هيچ چيزي همتاي تو نيست، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، فقط تو هستي كه سزاوار ستايش و بزرگي هستي، تمام نعمتها از جانب توست، همه چيز به تو تعلق دارد و تو بر همه چيز مسلط هستي، هيچ چيزي همتاي تو نيست، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم.
لبيكهاي مستحب:
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي كسي كه تمام برتريها از آنِ توست، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي كسي كه بهسوي قرارگاه امن و سلامت ما را دعوت كردهاي، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي آمرزندة گناهان، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي كسي كه شايستهاي تا گوش به فرمان تو باشيم، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي صاحب عظمت و بزرگواري، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي كسي كه همه هستي را آغاز ميكني و همه هستي بهسوي تو بازميگردد، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي كسي كه بينيازي و همه به تو نيازمندند، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي كسي كه همه هستي رو به سوي تو دارند و از خشم تو در هراسند، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي معبودِ واقعي، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي صاحب نعمتها و عنايتهاي پسنديدة زيبا، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي برطرفكنندة مشكلاتِ سخت، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اينمنم بندة تو و فرزند بندگانِ تو، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي عنايتكنندة بزرگوار، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، با توسل به محمد و آلمحمد بهدنبال يافتن تو هستم، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، براي انجام دستورات تو در حج و عمره، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اين زيارتي است كه بهدنبالهاش حج و قصد بهسوي توست، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم، اي كسي كه سزاواري تا بهسوي تو بشتابم، گوش بهفرمانم و بهسوي تو ميشتابم،
ادامه مطلب 1 ـ شکار حیوان صحرائی ←
→ تروک احرام
کیفیت احرام
|
آیتالله هاشمیرفسنجانی وارد مشهد مقدس شدشناسه خبر: 1180332 سرویس: استانها
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعاتی پیش وارد مشهد مقدس شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیتالله هاشمیرفسنجانی در بدو ورود به فرودگاه بینالمللی شهید هاشمی مشهد از سوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی مدیران استانی مورد استقبال قرار گرفت. حضور در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد خراسان رضوی، نخستین دوره تربیت استاد با موضوع آزاد اندیشی دینی و هشتمین نشست هماهنگی و پایش امور استانهای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله برنامههای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر 3 روزه به مشهد است. انتهای پیام/ |