عکس نوشته/ حقوق بشر آمریکایی در کلام مقام معظم رهبری
مقام معظم رهبری: آیا آمریکاییها خجالت نمیکشند که نام حقوق بشر را میآورند؟ هر کسی که در دنیا مدعی حقوق بشر باشد، آمریکاییها با این همه فضاحت، نباید حتی اسم حقوق بشر را بر زبان بیاورند.
به گزارش پایگاه خبری کنگره 3هزار شهید خراسان شمالی ، شیطان بزرگ آمریکا با گذشت سیوهفت سال از استقرار نظام مقدس دینی علاوه بر انواع توطئههای براندازانه و اقدامات خصمانه برای مهار انقلاب اسلامی، با بهرهگیری از امپراتوری رسانهای و دستگاههای تبلیغاتی جریان ساز صهیونیستی، موضوع «حقوق بشر» را که آمریکا بزرگترین ناقض آن در جهان شناخته میشود به ابزار و حربهای برای فشار بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبدل ساخته و آن را بهانهای برای موجآفرینیهای ضد حاکمیت دینی و تصویب انواع تحریمهای ظالمانه ایران قرار داده است و حال آن که صرفاً حوادث تلخ و تروریستی هفته دوم تیرماه از جمله:
ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ سوءقصد نافرجام به حضرت آیتاللهالعظمی امام خامنهای «مدظلهالعالی»
هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ بمبگذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیتالله دکتر بهشتی و هفتادودو مهاجر عاشق و یار صدیق انقلاب اسلامی
هشتم تیرماه سال ۱۳۶۰ ترور و به شهادت رساندن شهید محمد کچونی رئیس زندان اوین
یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ ترور و به شهادت رساندن آیتالله صدوقی (ره) نماینده امام (ره) و امامجمعه یزد
دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷ شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه از جمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن
بخشی از اقدامات ضد حقوق بشری است که سرویسهای امنیتی آمریکا و غرب بهعنوان عامل کمککننده و یا حداقل تشویقکننده، ایفاگر نقش اصلی در وقوع آنها بودهاند.
خاطرنشان میگردد ششم تا دوازدهم تیرماه به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.
در بیانیه اعتراضی بیش از هزار بانوی فرهیخته کشور تأکید شد؛
FATF خیانتبارترین توافق تاریخ انقلاب اسلامی
بیش از هزار نفر از زنان فرهیخته انقلاب اسلامی در بیانیهای اعلام کردند: دستگاه دیپلماسی در پشت درهای بسته و در خفا توافق نامهای را با آمریکاییها نهایی میکند که نتیجه آن عقب نشینی از مرزهای استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و خودتحریمی است. این توافق که خیانت بارترین توافق در تاریخ انقلاب اسلامی است و صد چندان تحقیر آمیزتر از معاهدات گلستان و ترکمان چای بوده و اصول اعتقادی و وجودی ایران اسلامی را نشانه رفته است.
به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، هزاران نفر از زنان فرهیخته انقلاب اسلامی در بیانیهای اعلام کردند: ایران در روزهای اخیر با گروه اقدام مالی به توافق رسید، خبری که اگرچه موجبات خوشحالی مسئولان دولتی را فراهم کرد اما ما را بیش از پیش نگران کرد.
در این بیانیه آمده است: اساسا بسیاری از مسؤولان کشور به خصوص مسؤولان اقتصادی دولت، امید زیادی به برجام داشتند، برای همین دادن هزینههای سنگین در برجام و از کار افتادن صنعت هستهای را به جان خریدند تا بلکه با عنایات خارجی مشکلات کشور را برطرف کنند، اما برخلاف آنچه فکر میکردند انتظاراتشان برآورده نشد و حاصل این اعتماد بیهوده باقی ماندن تحریمها و اقدامات خصمانه آمریکایی است که علی رغم نگاه دولت غیر قابل اعتماد بود، این شد که حتی پس از بتن ریزی اراک، جمع آوری سانتریفیوژها، محدودیت در تحقیقات، پذیرش پروتکل الحاقی و حتی نظارت های فراپروتکلی و فرا رسیدن روز اجرا بانکهای غیر آمریکایی به علت ترس از اینکه تراکنشهای بانکیشان به افراد و نهادهای باقی مانده در لیست تحریمها برسد و مجددا شامل جریمههای سابق شوند به آمریکا اعتماد نکنند و بدون ضمانت کتبی آمریکا حاضر به معامله نشوند، ضمانتی که تا کنون هرگز داده نشده است!
زنان فرهیخته انقلاب اسلامی در این بیانیه آورده اند: اما در این بین اقدام مسؤولان دولتی ایران جای بسی تعجب دارد، آنها که همچنان بر تبل تعامل سازنده میکوبیدند بی تفاوت به کارشکنیهای آمریکا به جای اینکه حداقل مانند بانکهای اروپایی به آمریکا بی اعتماد بمانند و اقدام دیگری انجام دهند تا بلکه رضایت خارجیها را به دست آورند، چرا که همه چیزمان را به برداشته شدن تحریمها گره زده بودیم! مسؤولان کشور که پس از برجام رویای ارتباطات بین المللی اقتصادی و حل مشکلات را بر باد رفته میدیدند این بار و باز هم برای راضی کردن نهادها و دولتهای خارجی که گویا محور برنامه ریزی دولت شده است تصمیم گرفتند بیشتر در سیستم مالی بین المللی هضم شوند تا شاید مورد تایید الطاف بیگانگان قرار گیرند تا شاید حداقل اندکی از پول خودمان به خودمان بازگردد! متاسفانه دستگاه دیپلماسی در پشت درهای بسته و در خفا توافق نامهای را با آمریکاییها نهایی کرده که نتیجه آن عقب نشینی از مرزهای استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و خودتحریمی است. این توافق که خیانت بارترین توافق در تاریخ انقلاب اسلامی است صد چندان تحقیر آمیز تر از معاهدات گلستان و ترکمان چای بوده و اصول اعتقادی و وجودی ایران اسلامی را نشانه رفته است.
چرا مسؤولان هنوز هم به جای اعتماد به درون در پی راضی کردن این چنین نهادهایی هستند؟ آیا مسؤولان فکر نکردند که نهادی که تحت نفوذ کشورهای غربی و مشخصا آمریکاست و با عنوان مبارزه با تامین مالی تروریسم فعالیت میکند هدفش از اینکه سیستم مالی ایران را نه برای داخل کشور که برای بیرون شفاف کند چیست؟ مسؤولان دولتی که از این دست اقدامات حمایت میکنند چگونه میخواهند FATF را راضی کنند؟ چرا علی رغم پذیرش تعهداتی در مقابل این گروه باز هم حاضر به بیان جزییات نیستند؟
این بیانیه می افزاید: بدون شک این اقدام خفت بار دولت گامی در جهت فرورفتگی بیشتر ایران در نظام مالی جهانی است که به دلیل ایجاد نوعی مکانیسم «خود کنترلی» در ایران «بهترین راه برای تأمین منابع آمریکاست». همگان می دانند که مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در واقع پوششی برای هدف اصلی آمریکا یعنی مسلط شدن به هندسه تعاملات بانکی داخل ایران به صورت دائم و آنی و همچنین قطع کمکهای مالی به جبهه مقاومت است.
آیا مسؤولان میخواهند با شفاف کردن کمک به گروههای جهادی که از نگاه استکبار تروریسم است و اقدام برای راضی کردن گروه اقدام مالی که احتمالا نتیجهاش قطع شدن کمکها به گروههای جهادی است کشورهای دیگر را برای همکاری با ایران قانع کنند و اعتماد بین المللی کسب کنند؟ آیا این خود مقدمه برجام منطقه ای و معامله بر سر گروه های جهادی نیست؟
آیا مسؤولان کشور پس از اینکه صنعت هستهای را به تقریبا هیچ فروختند، اکنون برای سنگر دیگر استراتژیک نظام یعنی مقاومت، نقشه تازهای کشیدهاند؟ براستی این خودتحریمی بانک های داخلی برجام جدیدی است که در عین ناباوری به ما تحمیل شده و خسارت محض دیگری این بار برکشور ما رقم خورده است!
در پایان این بیانیه آمده است: مسؤولان کشور باید پاسخگو باشند و شفاف و صریح بیان کنند چرا بعد از اینکه اوباما و دیگر مقامات آمریکایی علت عدم بهره مندی ایران از دستاوردهای اقتصادی برجام را آزمایش های موشکی، تهدید رژیم صهیونیستی، حمایت از حزب الله بیان کردند مسؤولان کشور تصمیم گرفتند عدم تامین مالی تروریسم را پی بگیرند؟ البته ذهن هر انسان آزادهای متوجه میشود حتی با امضای برجام 2 و قطع کمک از نیروهای جهادی منطقهای نیز راضی نمیشوند، همانطور که اکنون نیز در بیانیه گروه اقدامک مالی هنوز نام ایران در لیست سیاه قرار گرفته است و قطعا دشمن بهانه های دیگری نیز برای فتح کردن سنگرهای استراتژیک نظام طی خواهد کرد که اگر گوش مسؤولان همچنان در دهان مقامات آمریکایی باشد بعد از هسته ای و منطقه نوبت به دیگر سنگرها میرسد تا دیگر حکومتی در جهان پرچم مبارزه، استقلال، عدالتخواهی و استکبارستیزی را بلند نکند.
خامنهای، رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، پیام مهمی خطاب به برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان صادر نمودند. این پیام، امسال در حالی منتشر میشود که با کارشکنیهای حکّام سعودی، هیچ زائر ایرانی در مراسم حج بیتالله الحرام حضور ندارد.
حضرت آیتالله خامنهای در پیام امسال خود تأکید نمودند: «جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بیایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید بهخاطر جنایاتی که در گسترهی جهان اسلام به بار آوردهاند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید بهخاطر رفتار ظالمانهی آنان با ضیوف الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئلهی حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آیندهی امّت اسلامی را با مشکلات بزرگتری مواجه خواهد ساخت.»
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز (دوشنبه پانزدهم شهریور ۱۳۹۵) منتشر شد به شرح زیر است:
بسماللّهالرّحمنالرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّدٍ و آله الطّیّبین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسانٍ الی یوم الدّین.برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان!
موسم حج برای مسلمانان، موسم افتخار و شُکوه در چشم خلایق، و موسم نورانیّت دل و خشوع و ابتهال(۱) در برابر خالق است. حج، فریضهای قدسی و دنیوی و خدایی و مردمی است. از سویی فرمانِ «فَاذکُرُوا اللّهَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَو اَشَدَّ ذِکرًا»(۲) و «وَ اذکُرُوا اللّهَ فی اَیّامٍ مَعدوداتٍ»(۳) و از سویی خطابِ «اَلَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فیهِ وَالباد»(۴) ابعاد بیانتها و متفاوت آن را روشن میسازد.
در این فریضهی بینظیر، امنیّت زمان و مکان همچون نشانهای آشکار و ستارهای درخشان، دل انسانها راآرامش میبخشد و حجگزار را از محاصرهی عوامل ناامنی که از سوی ستمگران سلطهگر، همواره آحاد بشر را تهدید کرده است بیرون میکشد و لذّت ایمنی را در دورهای معیّن به او میچشاند.
حجّ ابراهیمی که اسلام به مسلمانان هدیه کرده است، مظهر عزّت و معنویّت و وحدت و شُکوه است؛ عظمت امّت اسلامی و اتّکاء آنان به قدرت لایزال الهی را به رخ بدخواهان و دشمنان میکِشد و فاصلهی آنان را با منجلاب فساد و حقارت و استضعافی که زورگویان و قلدران بینالمللی بر جوامع بشری تحمیل میکنند، برجسته میسازد. حجّ اسلامی و توحیدی، مظهر «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم»(۵) است؛ جایگاه برائت از مشرکان و الفت و وحدت با مؤمنان است.
آنان که حج را به یک سفر زیارتی ـ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینهی خود با ملّت مؤمن و انقلابی ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساختهاند، شیطانهایی خُرد و حقیرند که از به خطر افتادنِ مطامع شیطان بزرگ، آمریکا، به خود میلرزند. حکّام سعودی که امسال صدّ عن سبیلاللّه و المسجد الحرام کرده(۶) و راه حجّاج غیور و مؤمن ایرانی به خانهی محبوب را بستهاند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود بر اریکهی قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و همپیمانی با صهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواستهی آنان میدانند و در این راه از هیچ خیانتی رویگردان نیستند.
اکنون قریب یک سال از حوادث مُدهش(۷) منا میگذرد که در آن، چند هزار نفر در روز عید و در لباس احرام، در زیر آفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و در طواف و نماز به خاک و خون کشیده شدند. حکّام سعودی در هر دو حادثه مقصّرند؛ این چیزی است که همهی حاضران و ناظران و تحلیلگران فنّی بر آن اتّفاقنظر دارند؛ و گمان عمدی بودن حادثه نیز از سوی برخی صاحبنظران مطرح شد. تعلّل و کوتاهی در نجات مجروحان نیمهجانی که جان شیفته و دل مشتاق آنان در عید قربان با زبان ذاکر و ترنّم آیات الهی همراه بود، نیز قطعی و مسلّم است. مردان قسیّالقلب و جنایتکار سعودی آنان را با جانباختگان، در کانتینرهای دربسته محبوس ساختند و به جای درمان و کمک یا حتّی رساندن آب به لبان تشنهی آنان، آنها را به شهادت رساندند. چند هزار خانواده از کشورهای گوناگون عزیزان خود را از دست دادند و ملّتهای آنان داغدار شدند. از جمهوری اسلامی نزدیک به پانصد نفر در میان شهدا بودند. دل خانوادهها همچنان مجروح و داغدار است و ملّت همچنان غمگین و خشمگین است.
حکّام سعودی به جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ این حادثهی هولناک، با نهایت بیشرمی و وقاحت، حتّی از تشکیل هیئت حقیقتیاب بینالملل اسلامی نیز سر باز زدند؛ به جای ایستادن در جایگاه متّهم، در جایگاه مدّعی ایستادند و دشمنیِ دیرین خود با جمهوری اسلامی و با هر پرچم برافراشتهی اسلام در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سَبُکسریِ بیشتر آشکار ساختند.
بوقهای تبلیغاتی آنان اعم از سیاستمدارانی که رفتار آنان در برابر صهیونیستها و آمریکا ننگ جهان اسلام است، تا مفتیان ناپرهیزکار و حرامخواری که آشکارا برخلاف کتاب و سنّت فتوا میدهند، تا پادوهای مطبوعاتی که حتّی وجدان حرفهای هم مانع دروغسازی و دروغگویی آنان نیست، تلاش بیهوده میکنند که جمهوری اسلامی را در محرومسازی حجّاج ایرانی از حجّ امسال، متّهم نشان دهند. حکّام فتنهانگیزی که با تشکیل و تجهیز گروههای تکفیری و شرور، دنیای اسلام را گرفتار جنگهای داخلی و قتل و جرح بیگناهان کردهاند و یمن و عراق و شام و لیبی و برخی دیگر از کشورها را به خون آغشتهاند؛ سیاستبازانِ از خدا بیخبری که دستِ دوستی به رژیم اشغالگر صهیونیست داده و چشم بر رنج و مصیبت جانکاه فلسطینیان بستهاند و دامنهی ظلم و خیانت خود را تا شهر و روستای بحرین گستردهاند؛ حاکمان بیدین و بیوجدانی که فاجعهی بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کردهاند، اکنون از سیاسی نشدن حج دَم میزنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده یا تسبیب(۸) کردهاند، متّهم میکنند. آنان مصداق کامل بیان روشنگر قرآن کریمند که فرمود: وَ اِذا تَوَلّىٰ سَعىٰ فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ وَ النَّسلَ وَ اللّهُ لا یُحِبُّ الفَساد * وَ اِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ اَخَذَتهُ العِزَّهُ بِالاِثمِ فَحَسبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد.(۹)
امسال نیز بنا بر گزارشها، علاوه بر صدّ(۱۰) حجّاج ایرانی و برخی ملّتهای دیگر، حجّاج دیگر کشورها را در محدودهی کنترلهای نامعهود(۱۱) با کمک دستگاههای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داده و خانهی امن الهی را برای همه ناامن کردهاند. جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بیایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید بهخاطر جنایاتی که در گسترهی جهان اسلام به بار آوردهاند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید بهخاطر رفتار ظالمانهی آنان با ضیوف(۱۲) الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئلهی حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آیندهی امّت اسلامی را با مشکلات بزرگتری مواجه خواهد ساخت.
برادران و خواهران مسلمان! امسال جای حجّاج مشتاق و بااخلاص ایرانی در مراسم حج خالی است، ولی آنان با قلبهای خود حاضر و در کنار حاجیان از سراسر جهان و نگران حال آنان هستند، و دعا میکنند که شجرهی ملعونهی طواغیت نتوانند گزندی به آنان برسانند. برادران و خواهران ایرانیِ خود را در دعاها و عبادتها و مناجاتهای خود یاد کنید و برای رفع گرفتاریها از جوامع اسلامی و کوتاه شدن دست مستکبران و صهیونیستها و سرسپردگان آنها از امّت اسلامی دعا کنید.
اینجانب یاد شهدای منا و مسجدالحرام در سال گذشته و شهدای مکّه در سال ۶۶ (۱۳) را گرامی میدارم و از خدای عزّوجلّ برای آنان طلب مغفرت و رحمت و علوّ درجات میکنم و با سلام به حضرت بقیّهالله اعظم (روحی له الفداء) دعای مستجاب آن بزرگوار را برای اعتلای امّت اسلامی و نجات مسلمانان از فتنه و شرّ دشمنان طلب مینمایم.
و باللّه التّوفیق و علیه التُّکلان
سیّدعلی خامنهای
آخر ذیالقعده ۱۴۳۷
۹۵/۶/۱۲
۱) تضرّع
۲) سورهی بقره، بخشی از آیهی ۲۰۰؛ «…همانگونه که پدران خود را به یاد میآورید، یا با یادکردنی بیشتر، خدا را به یاد آورید…»
۳) سورهی بقره، بخشی از آیهی ۲۰۳؛ « و خدا را در روزهای معیّن یاد کنید…»
۴) سورهی حج، بخشی از آیهی ۲۵؛ «…که آن را برای مردم، اعم از مقیم در آنجا و بادیهنشین، یکسان قرار دادیم…»
۵) سورهی فتح، بخشی از آیهی ۲۹؛ «…بر کافران سختگیر و با همدیگر مهربان…»
۶) بازداشتن از راه خدا و مسجدالحرام
۷) هراسانگیز
۸) باعث شدن، موجب شدن
۹) سورهی بقره، آیهی ۲۰۵ و ۲۰۶؛ «و چون برگردد [یا ریاستی یابد] کوشش میکند که در زمین فساد نماید و کشت و نسل را نابود سازد و خداوند تباهکاری را دوست ندارد. چون به او گفته شود «از خدا پروا کن»، نخوت او را به گناه کشاند. پس جهنّم برای او بس است، و چه بد بستری است.»
۱۰) بازداشتن، مانع شدن
۱۱) غیر متداول، غیر معمول
۱۲) میهمانان
۱۳) فاجعهی جمعهی خونین مکه، نمونهای دیگر از خصومتهای آمریکا است که در روز ۹ مرداد ۱۳۶۶ (۶ ذیالحجه ۱۴۰۷ ق) در موسم حج و پس از مراسم برائت از شرک و مشرکین توسط حکام رژیم آل سعود روی داد و ضمن هتک حرمت آن حرم امن الهی، نزدیک به ۴۰۰ ایرانی و غیر ایرانی -که اکثراً زنان بودند- به شهادت رسیدند و چندین برابر این تعداد نیز مجروح شدند.
خانواده شهدا منا چهارشنبه با رهبری دیدار میکنند/ تمامی شهدای منا در خراسان رضوی احزار هویت شدهاند
کد خبر : 1901078
تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۵در ۳:۱۹ ب.ظ
مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی:
خانواده شهدا منا چهارشنبه با رهبری دیدار میکنند/ تمامی شهدای منا در خراسان رضوی احزار هویت شدهاند
مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: خانواده شهدای منا امشب از مشهد به مقصد تهران اعزام میشوند تا با رهبری در روز چهارشنبه دیدار کنند.
به گزارش مشهدپیام، عابدین عابدین مقدم ظهر امروز در نسیت خبری خودبا اصحابرسانه پیرامون برپایی مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه منا اظهار داشت: در فاجعه تلخ و ناراحت کننده منا که سال گذشته رخ داد تعدادی از هم شهریان ما در سطح مشهد و استانهای خراسان رضوی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
وی افزود: تا روز گذشته تعداد شهدای این فاجعه ۹۸ نفر اعلام شده بود ولی امروز با احراز هویتی یکی از شهدا، تمامی شهدای این فاجعه که متعلق به خراسان رضوی بودند احراز هویت شدند و تعداد شهدا در این استان به ۹۹ نفر رسید.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی بیشترین شهدای منا را در کل کشور داشت، گفت: در این استان دو نفر نیز بر اثر سقوط جرثقیل جان خود را از دست دادند که به تمامی خانواده این شهدا تبریک و تسلیت عرض میکنیم.
عابدین مقدم بیان کرد: فاجعه منا خروجی یک بی تدبیری در دل کینه توزانه آل سعود نسبت به اسلام بود، اگرچه مدعی هستند که ما خادم الحرمین هستیم ولی در حرم امن الهی موجبات به شهادت رسیدن هزاران نفر را فراهم کردند و با این وجود هیچگونه عذرخواهی جدیای نیز انجام ندادند.
وی سهم شهدای فاجعه منا را ۵۰۰ نفر در کل کشور دانست و خاط نشان کرد: با وجود اینکه هزاران نفر در این فاجعه به شهادت رسیدند ولی از جانب سایر کشورهای مسلمان پیگیری و اقدام جدیای برای عدم پایمالی خون شهدا نکردند، این در حالی است که انتظار میرفت اقدام جدیتری نسبت به عملکرد آلسعود صورت پذیرد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ایران تنها کشوری بود که توانست تمامی پیکرهای شهدای خود را به کشور بازگرداند، این بازگردانده شدن پیکر شهدا به واسطه تهدید جدی رهبری به آل سعود بود، این اقدان پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.
عابدین مقدم افزود: مهاجرین الی الله با دستور و مجوز رهبری در قطعه شهدا هر آرامستان به خاک سپرده شدند؛ توافقات ۱۰ مادهای بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان حج و زیارت منعقد شده و در آن تعهدات بنیاد شهید نسبت به خانواده شهدای منا قید شده است، والدین، همسر و فرزندان شهدای منا میتوانند از خدمات فرهنگی و درمانی بنیاد شهید بهرهمند شوند.
وی خاطر نشان کرد: امشب اولین کاروان زیارتی خانواده شهدا منا در ساعت ۲۱ از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی به دیدار رهبری مشرف میشوند و همچنین فردا صبح کاروانی از نیشابور با ۳۴۶ نفر عوامل برای دیدار با رهبری در روز چهارشنبه به تهران اعزام میشوند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار داشت: برای دیدار خانواده شهدای منا با رهبری هیچ گونه محدودیتی برای حضور وجودبا محورت آستان نداشت و والدین، همسر و فرزندان شهدا تنها با اعلام آمادگی ثبت نام میشدند.
عابدین مقدم گفت: دعای روز عرفه در مشهد و در صحن جامع رضوی قرائت میشود و همچنین این مراسم با شکوه در نیشابور و در مزار شهدای این شهر برگزار میشود؛ کنگره ملی بین المللی شهدای منا در حرم رضوی با محوریت آستان قدس رضوی و با حضور خانواده شهدای منا از کشورهای اسلامی و زائران کشورهای خارجی برپا میشود.
وی درمورد خدمات فرهنگی بنیاد شهید به خانواده شهدای منا گفت: خدمات فرهنگی شامل پرداخت شهریه دانشگاه و معافیت سربازی فرزندان پسر شهدا میشود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در مورد یکی از شهدا که روز گذشته احراز هویت شد، بیان کرد: این شهید متعلق به شهرستان نیشابور است و در جریان فاجعه منا مصدوم میشود، در زمانی که این فرد با هواپیما به سمت ایران اعزام میشود به لقاء الله میپیوندد، علت اصلی اینکه احراز هویت این شهید یک سال به طول انجامید، متفاوت بودن محل شهادت بود.
عابدین مقدم در مورد تعداد شهدای هر شهرستان در فاجعه منا گفت: جغتای یک نفر، خواف یک نفر، خوشاب یک نفر، نیشابور ۴۷ نفر، قوچان یک نفر، فیروزه ۶ نفر، سبزوار ۸ نفر، داورزن ۲ نفر، تایباد ۴ نفر، باخرز ۱ نفر و مشهد ۲۶ نفر بوده است.
درمورد علت سعی بین صفاومروه روایات متعددی داریم که با تعبیر مختلفی از آن یاد کرده اند ودر روایتی از امام صادق ع) نقل شده است که فرمودند : هنگامی که ابراهیم ع) اسماعیل را در مکه گذاشت وبر گشت ، اسماعیل تشنه شد ودر آن زمان بین کوه صفا ومروه درختی وجود داشت مادر اسماعیل طفل را گذاشت ودر طلب آب، آمد روی کوه صفا ایستا د وصدا زد : آیا در این وادی کسی هست ؟ پاسخی نشنید ، رفت به طرف مروه ودوباره فریاد کشید : آیا در این وادی انیسی وجود دارد ؟ باز هم پاسخی نشنید . مجدد بطرف صفا رفت وهمین اعما ل وکلمات را هفت مرتبه تکرار کردوپاسخی نشنید وخداوند سعی بین صفا ومروه را سنت قرار داد .[1]
طبق روایت فوق علت وجوب سعی بین صفاومروه اقدامات وتلاش های فراوان هاجر همراه با دعا وناله وی بوده است ، یعنی او پس از دیدن سرابها یا آبهای کاذب وگمراه کننده دنیوی ، تلاش کرد ، دوید ، فریاد کشید،هفت بار فاصله بین صفاومروه را همراه بااضطراب ونگرانی برای نجات جان اسماعیلش طی کرد ،ضجه زد ،ناله کرد ،استمداد جست ،سعی فراوان او به جائی نرسید، نامید از همه مظاهر مادی اما قلبی سرشار از امید به خدای رحمان ورحیم ، بادلی شکسته واشکی جاری ،قدم های خسته وپاهای کم رمق ،دستهای خالی از آب و لرزان از تشنگی ، به طرف فرزند خود برگشت ،ناگاه تبلور لطف خدارا باچشمه آبی جوشان وجاری ،مشاهده کرد ، وحاصل تلاش خود در دل شکسته وفریاد یا الله خود یافت ،تابه همه مادران وپدران تاریخ اعلام کند ، ضمن انجام کار وفعالیت ،بدانید، تنها روزی را با تلاش ودویدن مادی نمی دهند،قلب شکسته همراه بادعا ومعنویت ، باید چاشنی کار باشد، او همه بندگانش را دوست دارد ،به همه روزی می دهد ، دست همه می گیرد ، به هم عنایت دارد ،صفاومروه وکعبه یک علامت است برای تقرب به او ، ودر روایت دیگری درمورد سعی بین صفاومروه نقل شده است که ،راوی می گوید از امام صادق ع) سؤال کردم علت سعی بین صفا ومروه چیست ؟ امام فرمودند : بعلت اینکه در آن وادی شیطان بر ابراهیم ع) ظاهر شد وابراهیم تلاش کرد واز شر ابلیس رهائی جست وآنجا منزل گاهای شیطان است.[2] ( بنظر می رسد که این روایت باروایت قبل قابل جمع باشد زیرا در آن وادی شیطان تلاش فراوانی کرد تا صبر هاجر وابراهیم را برباید تاشاید آن ها در تنگنای آزمون الهی چیزی را برزبان جاری کنند که شایسته مقام آنان نباشد ،لکن آنها با سعی مادی ومعنوی خود بر شیطان پیروز شدند واین سعی خالصانه را برای همیشه تاریخ نزد خداوند به اثبات رسانده وبه نام خود ثبت کردند) .
هروله
هروله ،بخشی ازعمل سعی است ،اما همراه باتلاش بیشتر ، عملی شبیه دویدن، در مورد علت هروله ازامام صادق ع) نقل شده است که: فرمودند :در آن وادی ابلیس بر ابراهیم ع) وارد شد جبرئیل به ابراهیم ع) دستور داد با او شدید رفتار کن .ابراهیم ع ) شدید برخورد کرد واز وی فرار نمود ، واین عمل یعنی هروله سنت شد.[3]
وبه عبارت دیگر هروله ،دویدنی است به امر خداونددرقسمتی از محل سعی،باقصد تقرب به او،مکانی که، با علامت خاص وچراغ سبز، مشخص شده است ،یعنی سعی مضاعف ،جهت رفع تکبر ولابد باخواص فراوان تراز سعی عادی ومعمولی ،همانگونه که از امام صادق ع) نقل شده است که ، فرمودند :برای خداوند عز وجل هیچ عبادتی دوست داشتنی تر از موضع سعی نیست . زیرا هر جبار عنید ی در آنجا ذلیل می شود.[4]
جهت تقریب ذهن می توان در قالب مثالی این چنین بیان کرد :گاهی مجلس مهم وباعظمتی توسط یکی از مقامات عالی برپا، می شود ،تعدادی از بزرگان ومسؤلین درآن محفل شرکت می کنند، هرکسی جایگاه خاص خودش را دارد ،وبرحسب مسؤلیت های اجتماعی ، برای خویش شؤناتی قائل است، وصاحب مجلس عرفا نمی تواند به بزرگان وشخصیت های حاضردستوری دهد که در آن مجلس کاری انجام دهند ،از باب مثال به یک رئیس جمهور یاوزیر بگوید بدو برو ظرف هارا بیاور ،یا بدو برو لیوان هارا بیاور، یا بدو فلان کار را انجام بده ، نوعا هم چنین اتفاقی نمی افتد ، و اگر کاری هم داشته باشد به صورت تقاضا وخواهش بیان می کند ، لکن به کسی که شأن او نزد صاحب خانه مهم نیست یااصولا شأنی برای او قائل نیست هرچند آن فرد برای خودش شؤناتی داشته باشد، همانند فرزند کوچک خودش هرچند مهندس یادکتر باشد یا مسؤلیتی داشته باشد، یاکسی که مأمور پذیرائی است، می گوید بدو برو ظرف هار ا بیاور ،بدو برو قاشق هارابیاور ،بدوبرو آب خوردن بیاوروامثال آن ، و اطاعت از دستور ودویدن برای انجام وظیفه همراه با غرور وتکبر نمی سازد ،تکبر فقط زیبنده خداوند است ،وبقیه باید عبد وذلیل باشند ،ودر درگاه او همه مساویند،حال پرودگار حکیم، مردم را به حج فراخوانده است ، اقوام وملل مختلفی پاسخ مثبت داده ، و در این کنگره عظیم شرکت کرده اند وسایل شکستن غرور وتکبر رابرای همه فراهم نموده است ومیقات راجلوه گاه حضوروریزش مظاهر مادی آنها قرار داده است ، آنچه را در دنیا موجب مباهات وتکبر است اعم از کفش وکلاه ولباس وعطر وسلاح و مرکب سرپوشیده وسایر زیور آلات ، از آن ها دور ساخته است، سربرهنه وپابرهنه ،اشک ریزان و لبیک گویان وارد حریم کعبه شده وبر گرد خانه اش طواف کرده اند ،نماز خوانده وسر بر آستان بندگی اش سائیده اند ،باید آنهارا به مرحله دیگری ، به صورت میدانی فراخونی کرد ممکن است کسی هنوز در خیال خام خودش به عنوان شخصیت بزرگ یامسؤل بلند پایه یا رئیس جمهور یک کشوربرای خودش غرور کاذبی قائل باشد ، وخداوند می خواهد بفرماید تو هرکه هستی در درگاه ما بنده ای ضعیف وذلیلی بیش نیستی،اگر، آیه اللهی ، رئیس جمهوری، وزیری ،ارتشبدی ، سپهبدی ، سرلشکری،سرتیپی ، استانداری ، فرمانداری ، وکیلی ، بازاری هستی و..... باید در درگاه خداوند ، ذلیل وخوار باشی ،غرورت را بریز ، تکبرت راکنار بگذار ، مطیع محض باش،همانند بچه ای در برابر پدر ،عبدی دربرابر مولا ، بی ریا وبی تکبر خدمت کن،اجرای دستور نما، تمرین کن تا عادت شود، تلاش کن، سعی کن ، مبادا یادت برود تکرار کن ،هفت بار تمرین کن عزت تو در این است ،خاضع باش،خاشع باش ،تکبر نکن ،تو مخلوقی ،بنده ای .بدو ، به امر او بدو، هروله کن
کانال تلگرامی سایت تاریخ ایرانی مطلبی را به نقل از علمالهدی روایت کرده است که مربوط به سخنان 17 سال پیش وی است. آنجا که میگوید« میخواهند انقلاب را مفت دست آمریکا بدهند» «فتنه یعنی ذوب کردن طلا در آتش» این مطلب در هفتهنامه جبهه منتشر شده در ۶ شهریور ۱۳۷۸ به چاپ رسیده است.
یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ شیعه ازدواج بانوی دوعالم حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و امیرمؤمنان حضرت علی (علیه السلام) است.
کد خبر: ۸۳۸۴
به گزارش آساره خبر ، نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد.
علی علیه السلام ، پیشوای پارسایان با فاطمه علیهاالسلام ، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.
از مهم ترین اتفاقات تاریخ شیعه ازدواج بانوی دوعالم حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و امیرمؤمنان حضرت علی (علیه السلام) است. که ثمره این پیوند مبارک و سراسر مملو از عشق و محبت، درخت گهربار امامت است.
کانون خبرنگاران نبأ: یک کارشناس دینی با بیان اینکه قرآن کریم در سوره هل اتی، ۱۸ بار به جایگاه شخصیتی حضرت زهرا(س) اشاره میکند، گفت: حضرت فاطمه(س) به دلیل چهار انتخاب ویژه به مقام زهرایی رسیدند؛
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم جشن ازدواج «ماه و مهر» همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به همت مسجد جامع نارمک و پایگاه بسیج ناحیه شهید غروی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و آسان در خانه فرهنگ فدک برگزار شد.
سارا رجبزاده، کارشناس دینی در این مراسم با اشاره به بیانات ائمه معصومین(ع) درباره جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) میفرماید «ما حجتهای خدا بر خلایق (مردم) هستیم و مادر ما فاطمه(س) حجت خدا بر ما است»، همچنین امام زمان (عج) حضرت زهرا(س) را الگوی حسنه معرفی میکنند و میفرمایند «فاطمه الگوی من است».
وی با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره محور حدیث کساء هستند، افزود: دختر رسول خدا(ص) بودن، نمیتواند دلیل زهرایی بودن ام ابیها باشد، قرآن کریم در سوره هل اتی، ۱۸ بار به جایگاه شخصیتی حضرت زهرا(س) اشاره میکند.
رجبزاده در ادامه با اشاره به روند خواستگاری حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) به دلیل چهار انتخاب ویژه به مقام زهرایی رسیدند؛ مورد اول در انتخاب همسر هویدا شد، زمانی که پیامبر(ص) از دخترشان درباره خواستگاری حضرت علی بن ابی طالب(ع) نظرشان را جویا شدند، پس از اینکه حضرت فاطمه(س) متوجه شدند خدا به این ازدواج راضی است، با سکوت خویش رضایتش را اعلام کرد.
وی اظهار کرد: همچنین انتخاب فقر بر ثروت، دومین عامل زهرایی، دختر پیامبر(ص) است. انتخاب سخن بر سکوت و انتخاب امام نور بر امام نار نیز از دیگر عوامل است.
در ادامه برنامه جشن گلریزانی برای تأمین هزینه جهیزیه پنج نفر از دختران دم بخت از سوی جمعیت خیریه دوستداران بهزیسیتی برگزار شد.
حانیه زینوند
سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه (س) در سال ۹۵ + پیامک
سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه (س) در سال ۹۵ + پیامک
سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه (س) در سال ۹۵
سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها برابر با ۱ ذی الحجه مطابق با، (شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۵) می باشد.
پیامک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)
فرا رسیدن سال روز پیوند ملکوتی و مبارک حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا علیها السلام ، این الگوهای صحیح ازدواج معنوی، بر شما پیروان منش و بینش معصومین علیهم السلام خجسته باد.
از بهر این ساعت زمان لحظه شماری کرده است
وز بهر این وصلت زمین نابردباری کرده است
چشم فلک شب تا سحر اختر شماری کرده است
ایوب دهر از شوق امشب، بی قراری کرده است.
سال روز پیوند مظهر احسان و جود با دردانه زیور عالم
یاس آل محمد صلی الله علیه و آله مبارک باد.
چشمی ندیده در زمین در هر زمان مانندشان
خورشید و مه تبریک گو بر وصلت و پیوندشان
شادی زهرا و علی پیداست از لبخندشان
لبخندشان دارد نشان از خاطر خرسندشان.
ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به انتخاب همسر مناسب، کوچکترین کاری ست که از ما بزرگترها برای خوشبختی فرزندانمان ساخته است؛ از این وظیفه غفلت نورزیم.
فرا رسیدن روز ازدواج، مصادف با سال روز پیوند مبارک و ملکوتی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا علیها السلام خجسته باد.
زمی که حق آراسته الحق تماشایی بُوَد
جبریل مأمورست و فکر مجلس آرایی بُوَد
میکال از عرش آمده گرم پذیرایی بُوَد
چشم کواکب خیره گر از چرخ مینایی بُوَد.
فرا رسیدن روز ازدواج، روز ارج نهادن به پیروی از سنّت و سیره پاک نبوی صلی الله علیه و آله ، فرخنده باد.
فرا رسیدن روز ازدواج، روز تأکید بر کامل کردن نیمه دیگر دینداری، بر زنان و مردان تقوا پیشه و مطیع امر الهی خجسته باد.
گزارش تصویری/ معارفه نخستین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی
سرویس سیاسی | کد خبر: ۶۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۰۸:۵۴:۵۹
گزارش تصویری/ معارفه نخستین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی
معارفه نخستین حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ، نماینده ولی فقیه استان خراسان شمالی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.
اترک نیوز*
انتهای پیام/
منبع این نوشته : منبع
خراسان ,شمالی ,فقیه ,نماینده ,نخستین ,معارفه ,خراسان شمالی ,معارفه نخستین ,تصویری معارفه ,نخستین نماینده ,گزارش تصویری ,معارفه نخستین نماینده ,
هفته دولت زمان تحقق وعده هاست
| کد خبر: ۶۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۱۶:۰۹:۱۴
امام جمعه بجنورد:
تجهیزات دفاعی کشور باید قوی شود/ هفته دولت زمان تحقق وعده هاست
امام جمعه بجنورد با اشاره به31 مردادماه روز صنعت دفاعی گفت: ایران اسلامی باید خود را برای دفاع از امنیت، ناموس و کشور در برابر دشمن خبیث بی دین، مجهز و قوی کند.
به گزارش اترک نیوز، حجت الاسلام و المسلمین ابولقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد اظهار کرد: هیچ گاه نباید دشمنان خود را کوچک بشماریم بلکه باید در مقابل آن ها قوی تر شویم.
حجت الاسلام یعقوبی تصرح کرد: هم اکنون ایران یک ابرقدرت و از لحاظ سلاح های مدرن مجهز است.
وی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی مسجد اظهار کرد: مسجد، مهد مهر خداست و باید فرزندان که زینت ما هستند، همراه خود به مسجد و نماز جمعه بیاوریم تا آینده مسجد را به درستی مدیریت کنند.
وی گفت: هم اکنون بسیاری از مساجد در بحرین و یمن تخریب و مردم از برگزاری نماز جماعت منع شدند و امام جماعت ها سلب تابعیت شده اند و خواستار حمایت بیشترمسئولان کشور از مردم مظلوم بحرین شد.
حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه باید در برابر تهدیدهای دشمن، مقابله کنیم، عنوان کرد: با وسایل مدرن و اسلحه های دفاعی پیشرفته باید در برابر دشمن بایستیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: از مسئولان می خواهیم تا در این هفته مردم را خوشحال کنند و وعده هایی که داده بودند و عملیاتی شده را افتتاح کنند تا مردم از آن ها بهره مند شوند، و گرانی و کمبودها را برطرف و صنعت را از تعطیلی خارج کنند.
حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با شعار عملیاتی نمی شود و باید از صنعت گران و سرمایه گذاران استفاده شود.
وی خطاب به مسئولان و دولتمردان عنوان کرد: با رعایت مسائل سبک زندگی اسلامی، تشریفات و تجملات را کنار بگذارند چرا که مردم چشم به مسئولان خود دارند.
حجت الاسلام یعقوبی از برگزاری اردوهای جهادی در فصل تابستان در مناطق محروم استان با هدف انجام کارهای فرهنگی و اقتصادی به عنوان خدمت به مردم نام برد.
انتهای پیام/
منبع این نوشته : منبع
مردم ,الاسلام ,امام ,جمعه ,یعقوبی ,هفته ,الاسلام یعقوبی ,امام جمعه ,هفته دولت ,جمعه بجنورد ,برابر دشمن , حجت الاسلام یعقوبی
تصاویرکمتردیده شده حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی و...
تصاویرکمتردیده شده حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی و...
تاریخ اماکن مکه ومدینه(11): ازکتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
تاریخ اماکن مکه ومدینه(11): ازکتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
ميدان معابده
یکی از اماکن تاریخی مکه مکرمه ميدان معابده است ، این میدان برای تمامی مردم شهر مکه وسایر افراد شناخته شده است ، معابده محل عبادت و اجتماع بني هاشم بوده است درشرائط فعلی از قبرستان ابوطالب به طرف عزیزیه تامیدان معابده حدود یک کیلومتر است ، ویک باب مسجد درآن منطقه به نام مسجد الناقه ، ساخته شده است، وبه آن مکان مصحب ،هم گفته می شود زیرا این میدان ، محل تلاقی سیل آبهای فصلی سرازیر شده ای است که از درهای مختلفی که در اطراف آن قرار دارد ،جریان پیدا می کرده است ، ومصحب جائي است كه سيل دور مي زند و آرام مي شود و شن ها جمع مي شوند، شهرداری مکه ،و مسجد معابده يا مسجد ملك عبدالعزيز که جاي مسجد الناقه يا نيق، نام گذاری شده است آنجا قرار دارد، و آن كوه را نیز جبل الناقه يا نيق يا جبل قربان مي نامند وعلت نام گذاری این مکان به ناقه یا نیق آن است که آنجا ،محل قرعه كشي بين صد شتر وحضرت عبدالله ، پدر گرامی پیامبر گرامی اسلام ص) توسط عبدالمطلب بوده است ، وقرباني صد شتر در آن مکان واقع شده است ، وشاید رمز دیه انسان که صد شتر تعیین شده است بی ارتباط با این موضوع نباشد .درآنجا محلی است به نام ریع ذاخر، مسير پيامبر (ص)با پنج هزار نفر براي فتح مكه بوده وگفته شده است که جبل ، ذي طوی مشرف بر خانه هاي مكه در هما ن مکان است .هرچند ذی طوی به کوه مشرف بر قبور شهدای فخ نیز گفته شده است ، همچنین باغ خرمان يعني محل چراگاه گوسفندان پيامبر (ص) و آسيابهاي آبي قرن نهم كه با آب نهر زبيده خاتون همسر هارون الرشید خلیفه عبا سی، مي چرخيده اينجا بوده است ، محل جميزه يا جمازه يا جمبازه (نوعي شتر) اينجا بوده است، يعني بازار جميزه واحتمالا محل فروش شترها ، یابازار شتر فروشی ، نزول آيات آخر سوره حجرات نیز درآنجا واقع شده است ،نقل شده است که ، رسول خدا (ص)در بازگشت از مني به همراه مسلمانان در اين منطقه از میدان معابده تاپل حجون توقف كرده است و علت آن را گفته اند ، كه اين مكان جائي بوده كه زماني قريش قراردادي بر ضد آنحضرت آنجا امضاء كردند.[1] شاید این قرار داد غیر از قرار داد محاصره پیامبرص) در شعب ابی طالب ، وتصمیم به قتل آن حضرت در لیله المبیت بود ه زیرا مشهور این است که آن قرار داد ها در محل دار الندوه تهیه و تصویب شد ه است .
[1] - آثار اسلامی مکه ومدینه ص 106
منبع این نوشته : منبع
معابده ,بوده ,مسجد ,مکان ,گفته ,آنجا ,ميدان معابده ,مسجد الناقه ,اينجا بوده ,اسماعیلی کریزی ,شریفین نوشته ,حرمین شریفین نوشته ,ازکتاب حرمین شریف
تاریخ اماکن مکه ومدینه(14): ازکتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
چراکعبه بیت الله الحرام نامیده شده
یکی دیگر از معانی کعبه، بیت الله الحرام است راوی می گوید از امام صادق ع) سؤال کردم که : چرا خانه خدارا بیت الله الحرام می گویند ؟ امام ع) فرمودند: به علت اینکه حرام است بر مشرکین به آن داخل شوند.[1]
ساختمان بلندتر از کعبه
ادب اقتضا می کند ، مردم مکه مکرمه، خصوصا ساکنین و مجاورین حرم و مسجدالحرام از هر جهت ، احترام آن را حفظ کرده وحتی ساختمان ها ی خود را بلند تر از کعبه بنا نکنند ، در این رابطه از امام باقر ع) روایت شده است که فرمودند : برای کسی شایسته نیست ، ساختمان خودش را بلند تر از کعبه بنا کند. [2]
پوشش کعبه
یکی از موارد مهم وتاریخی پوشش کعبه است ، واین که پس از تأسیس خانه خدا روی کره زمین چه کسی برای اولین بار، بر آن پوشش قرار داد ، در روایات آمده است : اولین کسی که خانه را جامه نمود حضرت آدم ع)باپیراهن موئی بود، بعد حضرت ابراهیم ع) وحضرت اسماعیل ع) بالیف خرما وبافته های همسر اسماعیل وقبیله او سپس تبع باپیراهن پوستی بعد جانشین او ابوبکر اسعد باپارچه هائی که باسیم های نقره بافته می شد. بعد سلیمان باپارچه قبطی وبعد قصی جد اعلی پیامبر ص) (پوششی برای کعبه تهیه می کرد ) وگفته اند قبل از اسلام جهت کسب افتخار در هر سال یک قبیله از مردم مکه باعباها ی مختلف رنگارنگ اقدام به این کار می کردند.بعد از ظهور اسلام پیامبر ص) باقماش یمانی بعد از آن امیر المومنین ع) در دوران خلافت هر سال جامه ای ازعراق می فرستاد .وابن بطوطه می گوید بعدا، از یک نوع دیبا از شوشتر خوزستان ایران ،واز زمان دولت عثمانی از مصر تهیه می شد وموقوفات فراوانی نیز دارد ،ودرعصر حاضر، هر سال پارچه گرانبها ونفیسی از ابریشم مشکی تهیه می شود ودر روز دهم ذی حجه صبح طی مراسمی تعویض می گردد ، وپوشش قبلی تکه ،وبین سران کشور ها تقسیم می شود.[3]
تاریخ اماکن مکه ومدینه(15): ازکتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
تاریخ اماکن مکه ومدینه(15): ازکتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
پوشش کعبه به روایتی دیگر
روایت دیگری در مورد پوشش کعبه چنین آورده است که پس از اسلام : رسول الله ص) بر آن جامه ای یمنی افکند وابوبکر وعمر وعثمان از کتان مصری برای آن پوشش قراردادند .و عثمان برای آن دو کسوت آورد یکی از کتان مصری ودیگری از دیبا ،یعنی در زمان عثمان از دونوع کسوت برای پوشش خانه خدا استفاده شد ،ومأمون فرمان داد از دیبای سفید جامه افکندند وسه بار این کار تکرار شد ومعاویه هر سال دو کسوت بر کعبه می پوشید یکی روز ترویه از دیبا ویکی در روز عاشورا از کتان مصری ، وعمر فرمان داد هر سال کسوت کعبه را به میان حاجیان تقسیم کنند.[1]
نحوه تعویض در زمان پیامبرص)
نحوه تعویض پرده خانه خدا در زمان پیامبر ص) این طور نقل شده است که پس پایان سال قمری واتمام مراسم پر فیض حج وبرگشت حجاج به موطن خویش وخلوت شدن مکه وحرم امن الهی روز دهم سال نو ، رسول ص)خطبه ای ایراد کرد وفرمود این روز عاشورا است روزی است که سال در آن پایان می پذیرد وجامه بیت الله تعویض می شود ،ومعمول بود که پس از رفتن حجاج از مکه روز عاشورا بر کعبه پرده نو آویزان می کردند اما به روز گار بنی هاشم روز هشتم ذیحجه پوششها ی دیبا بر آن می آویختند که مردم شکوه وزیبائی آنرا ببنند سپس روز عاشوراپوشش اصلی را می آویختند.[2]
تحریف تاریخ نسبت به امام علی ع) درمورد پوشش کعبه
یکی از کارهای خطرناک ومرموز وهابیان تحریف تاریخ ودستکاری در متن روایات برای از بین بردن فضائل اهل بیت ع) است ، همان طور که حدیث معروف ثقلین که در منابع اهل سنت به صورت فراوان آورده شده است که پیامبرص ) فرمودند : من از بین شما می روم ودوشئی گران بها را در بین شما به امانت می گذارم ،یکی کتاب خدایعنی قرآن ،ودیگری اهل بیتم ع) را ، لکن وهابیت بجای کلمه اهل بیتم ع)، کلمه سنتم را نوشته اند، در ادامه تحریفات وتلاش در جهت محو آثار اهل بیت ع) نسبت به تعویض پرده کعبه چنین نوشته اند: پس از فتح مکه ودخول پیامبر ص) به مکه پرده کعبه بوسیله شعله ور شدن آتشی که دست خانمی بود ومی خواست پرده را خوشبو کند آتش گرفت ،دستور دادند پوششی از پارچه یمانی بر کعبه انداخته شد ، وخلفای اول ودوم وسوم نیز به تبعیت از پیامبر ص) باقماش یمانی پوشش دادند لکن خلیفه چهارم بعلت اشتغال به جنگ موفق نشد به پوشش کعبه اقدام نماید.(کتاب تهیه شده توسط حکومت سعودی که در جده توزیع می شد.) درحالی که ، امیر المومنین ع) در دوران خلافت هر سال جامه ای ازعراق می فرستاد .وابن بطوطه می گوید بعدا، از یک نوع دیبا از شوشتر خوزستان ایران تهیه وفرستاده می شد.
کارگاه جدید
هما ن طور که بیان شد پوشش کعبه از بدو تاریخ مورد توجه انبیا ء واولیاء الهی ،ومردم بوده است وهمیشه تلاش می کرده اند تابهترین پارچه های موجود دنیا را برای پوشش آن استفاده کنند ، ودر هر گوشه ای از جهان اسلام که صنعت نساجی از رونق بیشتری برخوردار بود ازقبیل ،یمن ،مصر ، شوشتر خوزستان وامثال آن ، نقش مهم تری را در این ، امر بزرگ ملی، مذهبی ایفاء می کردند ،لکن در قرن حاضر پس از تحول صنعتی وماشینی شدن منسوجات ،حکومت عربستان جهت خود کفائی در این امر مهم اقدام به تأسیس ، کارگاه پوشش کعبه درخارج شهر مکه جاده قدیم مدینه نرسیده به مسجد حدیبیه نمود ،واین مؤسسه ، از سال 1384 هجری قمری آغاز شده واکنون در زمینی به مساحت صدهزار متر مربع می باشد ،جامه از 54قطعه تهیه می شود ،طول هر قطعه 14متر وپهنای آن 95سانتی متر مساحت کلی پرده 2650 متر مربع ، کمر بند آن از 16 قطعه ومحیط آن 45 متر وپهنا 95 سانتی متر است ، در هر سال جهت تهیه پرده مقدار 670 کیلو گرم ابریشم سفید با720 کیلو رنگ مشکی وبا شیوه های علمی خاص آمیخته بطوریکه رنگ آن یک سال در برابر آفتاب مکه دوام می آورد ، کمر بند وپرده دروازه کعبه رشته های نقره ای وطلا فام نیاز دارد که وزن آن 120 کیلو گرم است ، کسوه کعبه دارای روپوشی است ظاهری وداخلی وهزینه آن جمعا هفده میلیون ریال سعودی است ،[3]
[1] - حجاز در صدر اسلام ص461
2- تاریخ آثار مکه ومدینه ص 95
[3] - میقات ، ش، ص، 88
دوشنبه بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۵
منبع این نوشته : منبع
کعبه ,پوشش ,پرده ,تاریخ ,دیبا ,تعویض ,پوشش کعبه ,کتان مصری ,تعویض پرده ,نحوه تعویض ,تحریف تاریخ ,حرمین شریفین نوشته ,ازکتاب حرمین شریفین
شعر زیبا ی علوی
::مرا پیر طریقت جز علی نیست ***
که هستی را حقیقت جز علی نیست ::
::مبین غیر از علی پیدا و پنهان ***
که در غیب و شهادت جز علی نیست ::
::مجو غیر از علی در کعبه و دیر ***
که هفتاد و دو ملت جز علی نیست ::
::چه باک از آتش دوزخ که در حشر ***
قسیم نار و جنت جز علی نیست ::
::اگر کفر است اگر ایمان بگو فاش ***
که در روز قیامت جز علی نیست ::
::اساس هر دو عالم بر محبت ***
بود قائم محبت جز علی نیست ::
::در آن حضرت که دم از «لی مع الله » ***
زند أحمد معیت جز علی نیست ::
::شنیدم عاشقی مستانه میگفت ***
خدا را حول و قوت جز علی نیست ::
::وجود جمله أشیاء از مشیت ***
پدید آمد مشیت جز علی نیست ::
::شهنشاهی که بر درگه ملائک ***
زنندش پنج نوبت جز علی نیست ::
::علی آدم علی شیث و علی نوح ***
که در دور نبوت جز علی نیست::
::علی أحمد علی موسی و عیسی ***
که در اطوار خلقت جز علی نیست::
::ترا پیر طریقت گو عمر باش ***
مرا پیر طریقت جز علی نیست ::
::اگر گوئی علی عین خدا نیست ***
تاریخ اماکن مکه ومدینه(15): ازکتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
پوشش کعبه به روایتی دیگر
روایت دیگری در مورد پوشش کعبه چنین آورده است که پس از اسلام : رسول الله ص) بر آن جامه ای یمنی افکند وابوبکر وعمر وعثمان از کتان مصری برای آن پوشش قراردادند .و عثمان برای آن دو کسوت آورد یکی از کتان مصری ودیگری از دیبا ،یعنی در زمان عثمان از دونوع کسوت برای پوشش خانه خدا استفاده شد ،ومأمون فرمان داد از دیبای سفید جامه افکندند وسه بار این کار تکرار شد ومعاویه هر سال دو کسوت بر کعبه می پوشید یکی روز ترویه از دیبا ویکی در روز عاشورا از کتان مصری ، وعمر فرمان داد هر سال کسوت کعبه را به میان حاجیان تقسیم کنند.[1]
نحوه تعویض در زمان پیامبرص)
نحوه تعویض پرده خانه خدا در زمان پیامبر ص) این طور نقل شده است که پس پایان سال قمری واتمام مراسم پر فیض حج وبرگشت حجاج به موطن خویش وخلوت شدن مکه وحرم امن الهی روز دهم سال نو ، رسول ص)خطبه ای ایراد کرد وفرمود این روز عاشورا است روزی است که سال در آن پایان می پذیرد وجامه بیت الله تعویض می شود ،ومعمول بود که پس از رفتن حجاج از مکه روز عاشورا بر کعبه پرده نو آویزان می کردند اما به روز گار بنی هاشم روز هشتم ذیحجه پوششها ی دیبا بر آن می آویختند که مردم شکوه وزیبائی آنرا ببنند سپس روز عاشوراپوشش اصلی را می آویختند.[2]
تحریف تاریخ نسبت به امام علی ع) درمورد پوشش کعبه
یکی از کارهای خطرناک ومرموز وهابیان تحریف تاریخ ودستکاری در متن روایات برای از بین بردن فضائل اهل بیت ع) است ، همان طور که حدیث معروف ثقلین که در منابع اهل سنت به صورت فراوان آورده شده است که پیامبرص ) فرمودند : من از بین شما می روم ودوشئی گران بها را در بین شما به امانت می گذارم ،یکی کتاب خدایعنی قرآن ،ودیگری اهل بیتم ع) را ، لکن وهابیت بجای کلمه اهل بیتم ع)، کلمه سنتم را نوشته اند، در ادامه تحریفات وتلاش در جهت محو آثار اهل بیت ع) نسبت به تعویض پرده کعبه چنین نوشته اند: پس از فتح مکه ودخول پیامبر ص) به مکه پرده کعبه بوسیله شعله ور شدن آتشی که دست خانمی بود ومی خواست پرده را خوشبو کند آتش گرفت ،دستور دادند پوششی از پارچه یمانی بر کعبه انداخته شد ، وخلفای اول ودوم وسوم نیز به تبعیت از پیامبر ص) باقماش یمانی پوشش دادند لکن خلیفه چهارم بعلت اشتغال به جنگ موفق نشد به پوشش کعبه اقدام نماید.(کتاب تهیه شده توسط حکومت سعودی که در جده توزیع می شد.) درحالی که ، امیر المومنین ع) در دوران خلافت هر سال جامه ای ازعراق می فرستاد .وابن بطوطه می گوید بعدا، از یک نوع دیبا از شوشتر خوزستان ایران تهیه وفرستاده می شد.
کارگاه جدید
هما ن طور که بیان شد پوشش کعبه از بدو تاریخ مورد توجه انبیا ء واولیاء الهی ،ومردم بوده است وهمیشه تلاش می کرده اند تابهترین پارچه های موجود دنیا را برای پوشش آن استفاده کنند ، ودر هر گوشه ای از جهان اسلام که صنعت نساجی از رونق بیشتری برخوردار بود ازقبیل ،یمن ،مصر ، شوشتر خوزستان وامثال آن ، نقش مهم تری را در این ، امر بزرگ ملی، مذهبی ایفاء می کردند ،لکن در قرن حاضر پس از تحول صنعتی وماشینی شدن منسوجات ،حکومت عربستان جهت خود کفائی در این امر مهم اقدام به تأسیس ، کارگاه پوشش کعبه درخارج شهر مکه جاده قدیم مدینه نرسیده به مسجد حدیبیه نمود ،واین مؤسسه ، از سال 1384 هجری قمری آغاز شده واکنون در زمینی به مساحت صدهزار متر مربع می باشد ،جامه از 54قطعه تهیه می شود ،طول هر قطعه 14متر وپهنای آن 95سانتی متر مساحت کلی پرده 2650 متر مربع ، کمر بند آن از 16 قطعه ومحیط آن 45 متر وپهنا 95 سانتی متر است ، در هر سال جهت تهیه پرده مقدار 670 کیلو گرم ابریشم سفید با720 کیلو رنگ مشکی وبا شیوه های علمی خاص آمیخته بطوریکه رنگ آن یک سال در برابر آفتاب مکه دوام می آورد ، کمر بند وپرده دروازه کعبه رشته های نقره ای وطلا فام نیاز دارد که وزن آن 120 کیلو گرم است ، کسوه کعبه دارای روپوشی است ظاهری وداخلی وهزینه آن جمعا هفده میلیون ریال سعودی است ،[3]
منبع این نوشته : منبع
کعبه ,پوشش ,پرده ,تاریخ ,دیبا ,تعویض ,پوشش کعبه ,کتان مصری ,شوشتر خوزستان ,پرده کعبه ,تحریف تاریخ
«ابوعزرائیل» به قم و زیارت حضرت معصومه(س) رفت +عکس
«ابوعزرائیل» به قم و زیارت حضرت معصومه(س) رفت +عکس
فرمانده محبوب عراقی در سفر به شهر مقدس قم حرم حضرت معصومه(س) را زیارت و از بسیج ویژه مصلی قدس بازدید کرد.«ایوب آلربیع» ملقب به "ابوعزرائیل" در سفر به شهر مقدس قم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کرد. وی همچنین پیش از زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) از بسیج ویژه مصلی قدس بازدید و دیدار صمیمانهای با بسیجیان این پایگاه داشت.
«ابوعزرائیل» به قم و زیارت حضرت معصومه(س) رفت
فرمانده محبوب عراقی در سفر به شهر مقدس قم حرم حضرت معصومه(س) را زیارت و از بسیج ویژه مصلی قدس بازدید کرد.«ایوب آلربیع» ملقب به "ابوعزرائیل" در سفر به شهر مقدس قم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کرد. وی همچنین پیش از زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) از بسیج ویژه مصلی قدس بازدید و دیدار صمیمانهای با بسیجیان این پایگاه داشت.
ابوعزرائیل فرمانده محبوب عراقی است که به یکی از محبوبترین چهرههای مبارزه با نیرویهای تکفیری و داعش تبدیل شده است. وی قهرمان تکواندو و استاد تیراندازی با کمان است و پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی استاد دانشگاه بوده است.
ابوعزرائیل که برای نخستین بار با «شمشیر» و «تبر» در جنگ با داعش مورد توجه رسانهها قرار گرفت در رسانههای خارجی ازجمله روزنامه انگلیسی تایمز به رمبوی عراق معروف شده که یکی از دلایل افزایش امیدواریها برای تضعیف داعش در عراق است
منبع این نوشته : منبع
زیارت ,معصومه ,حضرت ,مقدس ,بسیج ,بازدید ,حضرت معصومه ,ویژه مصلی ,بسیج ویژه ,زیارت حضرت ,محبوب عراقی ,فرمانده محبوب عراقی ,حضرت فاطمه معصومه
ولادت نورمبارک...
بنام خداوند بخشنده ی مهربان. ولادت با سعاد ت هشتمین اخترتابناک آسمان امامت و ولايت حضرت امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام رابه امام زمان مهدی موعود (عج)ونایب برحقش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمي امام خامنه ای حفظه الله و ملت شهید پروروولایت مدار ایران اسلامی تبریک وتهنيت عرض می نماییم. احمداسماعیلی کریزی barrud.rasekhoonblog.com
تاریخ اماکن مکه ومدینه(14): ازکتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
تاریخ اماکن مکه ومدینه(14): ازکتاب حرمین شریفین نوشته حجت الاسلام علی اسماعیلی کریزی
چراکعبه بیت الله الحرام نامیده شده
یکی دیگر از معانی کعبه، بیت الله الحرام است راوی می گوید از امام صادق ع) سؤال کردم که : چرا خانه خدارا بیت الله الحرام می گویند ؟ امام ع) فرمودند: به علت اینکه حرام است بر مشرکین به آن داخل شوند.[1]
ساختمان بلندتر از کعبه
ادب اقتضا می کند ، مردم مکه مکرمه، خصوصا ساکنین و مجاورین حرم و مسجدالحرام از هر جهت ، احترام آن را حفظ کرده وحتی ساختمان ها ی خود را بلند تر از کعبه بنا نکنند ، در این رابطه از امام باقر ع) روایت شده است که فرمودند : برای کسی شایسته نیست ، ساختمان خودش را بلند تر از کعبه بنا کند. [2]
پوشش کعبه
یکی از موارد مهم وتاریخی پوشش کعبه است ، واین که پس از تأسیس خانه خدا روی کره زمین چه کسی برای اولین بار، بر آن پوشش قرار داد ، در روایات آمده است : اولین کسی که خانه را جامه نمود حضرت آدم ع)باپیراهن موئی بود، بعد حضرت ابراهیم ع) وحضرت اسماعیل ع) بالیف خرما وبافته های همسر اسماعیل وقبیله او سپس تبع باپیراهن پوستی بعد جانشین او ابوبکر اسعد باپارچه هائی که باسیم های نقره بافته می شد. بعد سلیمان باپارچه قبطی وبعد قصی جد اعلی پیامبر ص) (پوششی برای کعبه تهیه می کرد ) وگفته اند قبل از اسلام جهت کسب افتخار در هر سال یک قبیله از مردم مکه باعباها ی مختلف رنگارنگ اقدام به این کار می کردند.بعد از ظهور اسلام پیامبر ص) باقماش یمانی بعد از آن امیر المومنین ع) در دوران خلافت هر سال جامه ای ازعراق می فرستاد .وابن بطوطه می گوید بعدا، از یک نوع دیبا از شوشتر خوزستان ایران ،واز زمان دولت عثمانی از مصر تهیه می شد وموقوفات فراوانی نیز دارد ،ودرعصر حاضر، هر سال پارچه گرانبها ونفیسی از ابریشم مشکی تهیه می شود ودر روز دهم ذی حجه صبح طی مراسمی تعویض می گردد ، وپوشش قبلی تکه ،وبین سران کشور ها تقسیم می شود.[3]