فرمانده سپاه امام رضا(ع): ماندن در صحنه جهاد، لیاقت می خواهد
ادامه مطلب
چشمه سلطان ولی کریز
| ||||||||||
|
فرمانده سپاه امام رضا(ع): ماندن در صحنه جهاد، لیاقت می خواهد
مشهد- ایرنا- فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: آنها که توفیق و لیاقت دارند ارتباط با صحنه های جهاد را ترک نمی کنند و سردار شهید قاجاریان از جمله این افراد بود.
ادامه مطلب شهید قاجاریان به قولش وفا کرد/راه پدرم را ادامه می دهم
مشهد-خبر شهادت «سردار قاجاریان» فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا(ع) نیشابور روز گذشته غم بزرگی بر روی دلها گذاشت اما فرزندش می گوید: پدرم قرار بود تا آزاد سازی محل شهادتش بازنگردد که همین گونه شد.
ادامه مطلب شهادت فرمانده تیپ 21 زرهی امام رضا(ع) در سوریه
یک منبع آگاه خبر شهادت یکی دیگر از سرداران سپاه پاسداران در سوریه را تائید کرد.
ادامه مطلب 22:06 کد خبر: 216491 دولت بهار: فرمانده تيپ 21 زرهي
امام رضا(ع) نيشابور در استان "حلب"
سوريه شهيد شد. به گزارش دولت بهار به نقل از ابنا ـ يك منبع آگاه خبر شهادت يكي ديگر از سرداران سپاه پاسداران در سوريه را تائيد كرد. سردار سرتيپ پاسدار "محسن قاجاريان" فرمانده تيپ 21 زرهي امام رضا(ع) نيشابور در حين انجام ماموريت مستشاري در استان حلب سوريه به فيض شهادت نائل آمد. زمان و مكان مراسم تشييع و بزرگداشت اين سردار دلاور متعاقبا اعلام خواهد شد. طي روزهاي اخير عمليات بزرگي در استان حلب آغاز شد كه اين عمليات امروز چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه به شكست محاصره شهرهاي شيعه نشين نبل والزهرا منجر شد. شهرهاي نبل و الزهرا محل زندگي شصت هزار تن از شيعيان سوريه است و اين دو شهر شيعه نشين از بيش از سه سال پيش در محاصره كامل گروه هاي تكفيري قرار داشت.
ادامه مطلب واکنش سید حسن خمینی به توهین شجونی
چه بود؟ پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جعفر جواد شجونی» روحانی جنجالی است که البته از سوابق علمی وی و چگونگی ملبس شدن او به لباس مقدس روحانیت، خبری در دست نیست! او اما مشهور به تندگویی و تندخویی علیه کسانی است که همنظر و همفکرش نیستند! با زبانی و تند و تیز و فاقد منطق، آنچنان سخن می گوید که مخاطب، تصور می کند کینه ای چندده ساله، در دل او پنهان است که زبانی چنین تند و تیز و البته فاقد منطق و اولیات اخلاق و ادب نصبیش کرده است.
به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ وی که پیشتر ضمن حمله به مخالفانش، آنان را حامیان «زنان خیابانی» خوانده بود، در تازه ترین سخنانش، با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی که یادگار امام (ره) را اشبه به جدش امام خمینی خوانده بود، گفته است: ما مدیون حضرت نوح هستیم که ما را درکشتی نجات قرار داد و نگذاشت نسل انسان غرق شود اما آیا ما مدیون پسر نوح هم هستیم؟ او چون پسر نوح است هیچ منتی به ما ندارد.
این سخن آنقدر زشت و فاقد اولیات آداب و ادب است که هر قلمی از پاسخ به آن ناتوان است. اظهاراتی بی ربط و توهین آمیز که یادگار امام را هدف گرفته و تنها یادآور جمله ای شنیدنی از حضرت امام است که فرمود: «.. احتمال قوى مىدهم كه پس از من براى انتقامجويى از من به بعض نزديكان و دوستانم تهمتها كه من آنها را ناروا مىدانم بزنند و به آتشى كه بايد مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احياناً به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگيرند. و اكنون در حيات من گفتگوها و زمزمههايى به گوش مىخورد كه احتمال فوق را قوىتر مىكند.»
اما به قول خواننده «انتخاب» سئوالی که در برابر چنین هجمه ی توهین آمیزی به ذهن می رسد آن است که، برخی آقایان که بر سر سفره ملتِ خمینی نشسته اند چرا، چنین ساده و بی هیچ دلیل و منطقی، بی محابا به او حمله می کنند؟
گرچه پاسخ این خواننده را یکی دیگر از مخاطبان، به شکل دیگری داده است. او گفته است: «به حاج سید حسن اقا باید تبریک گفت که خداوند خیلی دوستش دارد که چنین مخالفینی را نصیب او کرده است..ادم از سطح استدلال برخی ها تعچب می کند و با خود می گوید اگر این ها درسهایشان را هم این جوری فهمیده باشند چه ظلمی به وقت از دست رفته معلم ها کرده اند!!»
واکنش سید حسن خمینی به توهین شجونی
قابل ذکر است ، چهار سال پیش نیز شجونی مطالب توهین آمیزی به سید حسن خمینی نسبت داده بود که همان ایام با واکنش کم نظیر یادگار امام (ره) مواجه شده بود.
13 دی ماه 1390، «انتخاب» در گزارشی که به نقل از صفحه فیس بوک یکی از شادگردان آیت الله سید حسن خمینی ، به ماجرای واکنش یادگار امام به سخنان توهین آمیز شجونی پرداخته بود
در این گزارش آمده بود: بیان اظهاراتی چون "شجونی سن و سال زیادی دارد و دیگر حرجی به او نیست" پیش از آغاز جلسه ی درس "کفایه" از سوی برخی شاگردان، باعث ناخرسندی نوه امام (ره) شد به طوریکه به روایت برخی شاگردان، "سید حسن خمینی چهره در هم کشید"
براساس اخبار منتشر شده، پس از بیان برخی نظرات از سوی شاگردان در نقد شخصیت شجونی، سید حسن خمینی چهره در هم کشید و با جدیّت اعلام کرد: اینکه امروز کسی به ما انتقاد داشته باشد یا از ما خوشش نیاید نباید موجب بشود ما گذشته ایشان و ارزشهای گذشته شان را فراموش کنیم یا نا دیده بگیریم .
نوه امام (ره) در مورد شجونی افزود: ایشان قبل از انقلاب زمانی که بردن نام امام خمینی چوب خوردن داشت از زمره مبارزان بودند و سابقه بسیار روشنی در آن زمان دارند و این یک ارزش است که نباید نا دیده گرفته شود .
در این لحظه، یکی دیگر از شاگردان خطاب به سید حسن خمینی گفت: اما استاد امروز با استفاده از قانون ( ملاک حال فعلی افراد است ) همین ارزش را برای دیگران منکر می شوند!
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی پاسخ داد: ما که قرار نیست همان کار را بکنیم ! به هر حال نباید چنین ارزشهایی را نادیده گرفت باید حواسمان باشد.
حجت الاسلام محمد حسن مخبر که این اطلاعات را در در دی ماه 1390 در صفحه ی فیس بوک خود منتشر کرده، در پایان می نویسد: این درس بزرگ و عملی اخلاق از فرزند خلف امام خمینی (قدس سره) بود برای ما آن هم در دنیای بی اخلاقی و بد اخلاقی این روزها و فراموشی ارزشها در پس اختلاف ها و کینه ورزی ها و دشمنی ها آیا نباید شیفته این مرام بود ؟
ادامه مطلب
فرمانده تیپ 21 زرهی امام رضا(ع) نیشابور در استان "حلب" سوریه شهید شد.
به گزارش خبرگزاری اهلبیت(ع) ـ ابنا ـ یک منبع آگاه خبر شهادت یکی دیگر از سرداران سپاه پاسداران در سوریه را تائید کرد.سردار سرتیپ پاسدار "محسن قاجاریان" فرمانده تیپ 21 زرهی امام رضا(ع) نیشابور در حین انجام ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد.
زمان و مکان مراسم تشییع و بزرگداشت این سردار دلاور متعاقبا اعلام خواهد شد.
طی روزهای اخیر عملیات بزرگی در استان حلب آغاز شد که این عملیات امروز چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه به شکست محاصره شهرهای شیعه نشین نبل والزهرا منجر شد.شهرهای نبل و الزهرا محل زندگی شصت هزار تن از شیعیان سوریه است و این دو شهر شیعه نشین از بیش از سه سال پیش در محاصره کامل گروه های تکفیری قرار داشت.
ادامه مطلب
کد مطلب: 11245
شهادت فرمانده تیپ ۲۱ زرهی امام رضا(ع)
سپاه در سوریه +عکس
سردار سرتیپ پاسدار "محسن قاجاریان" فرمانده تیپ ۲۱ زرهی امام رضا(ع) نیشابور در حین انجام
ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد.
ادامه مطلب
همانگونه که پنهانزيستي حضرت مهدي عليه السلام در اين دوران به کمال ميرسد و نيابت و سفارت، همانند دوران غيبت صغرا وجود ندارد، محل زندگي آن حضرت (عج) نيز نامشخصتر ميشود.
عقیق: غيبت کبرا، به مدت زمان پنهانزيستي حضرت مهدي عليه السلام گفته ميشود که با وفات واپسين نايب خاص در سال 329 قمری آغاز شد و همچنان ادامه دارد و فقط خداوند متعال است که پايان آن را ميداند. اين دوران، ويژگيهاي خاصي دارد که آن را به طور کامل از دوران غيبت صغرا متمايز ميسازد. از اين ويژگيها، کامل شدن غيبت آن حضرت (عج) است.
همانگونه که پنهانزيستي حضرت مهدي عليه السلام در اين دوران به کمال ميرسد و نيابت و سفارت، همانند دوران غيبت صغرا وجود ندارد، محل زندگي آن حضرت (عج) نيز نامشخصتر ميشود. در اين دوران است که هرگز نميتوان به طور قطع مشخص کرد آن حضرت (عج) کجا زندگي ميکند. البته روايات در اينباره به محلهاي گوناگوني اشاره کردهاند که برخي از آنها از اين قرارند:
مدينه منوره همانطور که پيشتر نيز اشاره شد، برخي روايات ـ به صورت عام و بدون قيد زمان غيبت صغرا ـ مدينه را جايگاه آن حضرت (عج) در دوران غيبت ميداند.
ناحيه ذيطوي ناحيه ذي طوي در يکفرسخي مکه و داخل حرم قرار دارد و از آنجا خانههاي مکه ديده ميشود. برخي از روايات، آن محل را مکاني معرفي ميكند که حضرت مهدی (عج) بخشي از زمان غيبت را در آن سپري ميکند. امام باقر (ع) در اينباره فرمودند: «صاحب اين امر را در برخي از اين درّهها غيبتي است (و با دست خود به ناحيه ذي طوي اشاره کرد).»
دشتها و بيابانها از برخي روايات نيز استفاده ميشود که آن حضرت (عج) در طول غيبت، محل خاصي ندارد و همواره در سفر به سر ميبرد. از امام باقر (ع) نقل شده است دربارة شباهتهاي حضرت مهدي (عج) به پيامبران الهي، چنين فرمودند: «و اما شباهت حضرت مهدي عليه السلام به حضرت عيسي عليه السلام پس جهانگردي [نداشتن مکان خاص] است.» همچنين، در توقيعي كه به نام شيخ مفيد صادر شده است ـ اگر صدور آن را بپذيريم ـ نيز به نامعلوم بودن مکان حضرت مهدي (عج) اشاره شده است. در آن نوشته چنين بيان شده است: «با اين که ما بر اساس فرمان خداوند و صلاح واقعي ما و شيعيان مؤمن خود تا زماني که حکومت در دنيا در اختيار ستمگران است در نقطهاي دور و پنهان از ديدهها به سر ميبريم.» يادآوري اين مطلب لازم است که اين نامعلوم بودن محل زندگي آن حضرت (عج) در دوران غيبت کبرا، سبب شده است عدهاي به گمانهزنيهايي در مواردي سست و واهي بپردازند و به طرح محلهايي که اثبات آنها کاري بس مشکل است، روي آوردند. افسانه جزيرة خضرا و مثلث برمودا و مانند آن، حکايتهايي است که در تاريخ پر فراز و فرود اين اعتقاد سترگ رخ نموده است؛ ولي همواره روشنگران اين عرصه، مردم را از فرو غلطيدن در کجراههها و بيراههها حفظ کردهاند. البته پيش از آن نيز برخي مخالفان شيعه نسبت دادهاند که شيعيان بر اين باورند كه حضرت مهدي (عج) در دوران غيبت در سرداب سامرا زندگي ميکند. در اين جا مناسب است اشارهاي کوتاه به آن شود. از گذشته بيشتر خانهها در مناطق گرمسير عراق سرداب (زيرزمين) داشت، تا ساكنان خانه، از شدت گرماي تابستان در امان باشند. خانه حضرت عسكري (ع) در سامرا نيز داراي سرداب بود. اين سرداب، محل زندگي و عبادت امام هادي، امام حسن عسكري و حضرت بقيةاللّه عليهم السلام بود و اغلب ديدارها با حضرت ولي عصر در عهد پدر در همين منزل و در همين سرداب انجام ميگرفت؛ به همين سبب شيعياني كه پس از رحلت امام حسن عسكري (ع)، براي زيارت قبر آن امام و پدر بزرگوارش وارد سامرا ميشدند، پس از زيارت قبر آن بزرگوار، در محل عبادت سه امام بزرگوار نماز ميخواندند و آنجا را زيارت ميكردند. اما همانگونه که اشاره شد، متأسفانه برخي دشمنان متعصب، با نسبت دادن تهمتهاي ناروا، خواستهاند از اين موضوع بهرهبرداريهاي نادرست كنند. آنان به شيعه تاخته و معتقدان به غيبت حضرت مهدي عليه السلام را به استهزا گرفته اند؛ با اين كه ميدانند حتي يك نفر شيعه راستين را نخواهند يافت كه معتقد باشد حضرت مهدي عليه السلام در سرداب پنهان شده يا در سرداب سكونت و اقامت گزيده است. بنابراين زائران، فقط از آن جهت به اين مكان مقدس احترام ميگذارند كه محل سكونت، زندگي، عبادت، نيايش و تلاوت قرآن انسانهاي كامل بوده است. با اين بيان، آنجا مكان مقدس و خانه پر بركتي است كه خداوند اجازه داده است چنين مكاني، رفعت مقام يابد و در آنجا نام خدا به عظمت برده شود؛ به همين سبب مسلمانان پيرو مذهب خاندان وحي و رسالت، آنجا نماز ميخوانند و بر پيامبر و خاندانش عليهم السلام درود ميفرستند؛ آنجا را زيارت ميكنند و كسي بر اين عقيده نيست كه امام مهدي (عج) در آن سرداب سكونت دارد يا اينكه از آنجا ظهور خواهد كرد.
پی نوشت: درسنامه مهدویت، ج 2، درس 9 منبع:قدس
مطالب مرتبط
ادامه مطلب
حدیث راه عشق منتشر کرد
۱۲۰ نکته از فرهنگ انقلابی از لسان رهبر معظم انقلاب
انتشارات حدیث راه عشق مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ انقلابی را در ۱۲۰ نکته در کتابی با عنوان «من انقلابیام» روانه بازار کتاب کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، به نقل از تسنیم، انتشارات حدیث راه عشق که تاکنون عناوین متعددی را با محوریت جمعآوری بیانات رهبر معظم انقلاب درباره موضوعات خاص گردآوری و منتشر کرده، در جدیدترین عنوان خود به ارائه 120 نکته درباره فرهنگ انقلابی و راههای آسمانی شدن پرداخته است. موضوعات مطرح شده در این کتاب دایره گستردهای دارد که در نهایت محتوای ارائه شده به دنبال نشان دادن راههای صحیح و مسیر روشن برای سیر تکاملی انسان در مسیر معنویت است؛ از این رو موضوعات مطرح شده در این کتاب از تقوا شروع شده و در ادامه به مباحثی مانند رعایت اخلاق، حقالناس، رابطه مردم با ائمه(ع)، توکل و ... مطرح میشود. موضوعات یاد شده در فصلهایی مانند پیروزیها یکسره محصول جهاد و اخلاص است، مؤمنین و نصرت خدا، ما سلاح اتمی نخواهیم ساخت اما...، معیشت که نبود دین هم نیست، هنر بزرگ ملت ما، اخلاق اهمیتش از عمل هم بیشتر است، توسلات و اهمیت توجهات به ائمه(ع)، سپاه زمین و آسمان مال خداست، تقوا مادر همه نیکیهاست و ... دستهبندی و ارائه شدهاند.
بخش دیگری از کتاب نیز به اندیشههای سیاسی و فرهنگ انقلابی اختصاص دارد که در این بخش مطالبی مانند ایستادگی ملت، کلید موفقیت، شکستناپذیری و... مطرح میشود. عنوان کتاب نیز برگرفته از یکی از سخنرانیهای رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است: «مذاکره از روی حُسن نیت، با شرایط برابر، میان دو طرفی که نمیخواهند به یکدیگر کلک بزنند، معنا پیدا میکند. مذاکره به صورت یک تاکتیک، مذاکره برای مذاکره، مذاکره برای فروختن ژست ابرقدرتی بیشتر به دنیا، این مذاکره یک حرکت حیلهگرانه است؛ این حرکت واقعی نیست. من دیپلمات نیستم، من انقلابیام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. دیپلمات یک کلمهای را میگوید، معنای دیگری را اراده میکند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم. مذاکره آن وقتی معنا پیدا میکند که طرف، حُسن نیت خود را نشان بدهد؛ وقتی طرف، حُسن نیت نشان نمیدهد، خودتان میگویید فشار و مذاکره؛ این دوتا با هم سازگار نیست. شما میخواهید اسلحه را مقابل ملت ایران بگیرید، بگویید: یا مذاکره کن یا شلیک میکنم. برای اینکه ملت ایران را بترسانید، بدانید ملت ایران در مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد... .» انتشارات حدیث راه عشق «من انقلابیام» را در 180 صفحه به قیمت 60 هزار ریال منتشر کرده است.
ادامه مطلب
KHAMENEI.IR منتشر کرد:
جایگاه و نقش بیبدیل «مجلس خبرگان رهبری» در اندیشه رهبر انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی مجلس خبرگان را «مهمترین رکنِ نظام اسلامی» معرفی کردند و فرمودند: هیچکدام از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران به اهمیت این اجتماع نیست.
به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیتالله العظمی خامنهای، جایگاه و نقش بیبدیل «مجلس خبرگان رهبری» در اندیشهی رهبر انقلاب را با عنوان «چرا انتخابات خبرگان مهم است؟» منتشر کرد. حضرت آیتالله خامنهای، مجلس خبرگان رهبری را بهعنوان «مهمترین رکنِ نظام اسلامی» معرفی کرده و بر جایگاه اثرگذار و بیبدیل آن تأکید کردهاند. ایشان در دیدار مردم قم با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس خبرگان فرمودند: «مجلس خبرگان بنا است که رهبر انتخاب کنند؛ [این] شوخی است؟ آن روزی که رهبر فعلی در دنیا نباشد یا رهبر نباشد، باید اینها رهبر انتخاب بکنند. چه کسی را انتخاب خواهند کرد؟ آیا کسی را انتخاب خواهند کرد که در مقابل هجمهی دشمن بِایستد، به خدا توکّل کند، شجاعت نشان بدهد، راه امام را ادامه بدهد؟ ... یا کسی را انتخاب میکنند که جور دیگری است؟ این خیلی مهم است. کسی را شما میخواهید برای مجلس خبرگان انتخاب بکنید که در واقع، او رهبر را انتخاب خواهد کرد که کلید حرکت انقلاب در دست او است.» به همین مناسبت پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در یادداشتی از بیانات رهبر انقلاب به تبیین جایگاه مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی، وظیفه این مجلس و ویژگیهای افراد لایق برای عضویت در آن پرداخته است. برای مشاهده جدول این بیانات اینجا کلیک کنید.
[*] خبرگان مهمترین رکنِ نظام است «اجتماع خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی، تعیینکنندهترین و مهمترین رکن از ارکان این نظام است. هیچکدام از ارکان نظام جمهوری اسلامی -چه آنچه به تقنین و چه آنچه به اجرا و غیر آنها ارتباط پیدا میکند- از لحاظ تعیینکننده بودن و آثار ماندگاری باقی گذاشتن، به اهمیت این اجتماع نیست. این معنا موجب میشود که مسؤولیت این جمع و آحاد تشکیلدهندهی آن، عظمت پیدا کند.»[1] این جملات رهبر معظم انقلاب اسلامی دربارهی مجلس خبرگان رهبری نمایانگر جایگاه بیبدیل و تعیینکنندهی این مجلس در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی است. نهادی که با هیچ یک از ارکان حکومتی قابل مقایسه نبوده و در سطحی بالاتر به نقشآفرینی میپردازد. اما دلیل این تأکید ویژه بر جایگاه مهم خبرگان رهبری نسبت به سایر ارکان نظام اسلامی چیست؟ با نگاهی به بیانات حضرت آیتالله خامنهای میتوان به این پرسش پاسخی روشن داد.
[*] متمایزکننده الگوی جمهوری اسلامی از دیگر الگوهای سیاسی به تعبیر رهبر انقلاب، مجلس خبرگان یکی از تمایزات نظام جمهوری اسلامی با سایر نظامهای سیاسی است: «مسئلهی خبرگان و مجلس خبرگان یک مسئلهی بسیار مهم و استثنائی است؛ یکی از تمایزات نظام جمهوری اسلامی این است.»[2]
برای فهمِ جایگاه خاص و متمایزکنندهی مجلس خبرگان در ساختار نظام اسلامی و چرایی آن باید به مسئولیتهای مهم و ویژگیهای خاص این نهاد نگاهی دقیق داشت. انتخابهایی که در این مجلس توسط مردم و معتمدین آنان صورت میپذیرد جایگاهی ویژه به این مجلس بخشیده و آن را به «مظهر حضور مردم» و «مردمسالاری اسلامی» تبدیل میکند: «دو انتخابات مهم در این مجلس انجام میگیرد: یکی انتخاب بهوسیلهی مردم که معتمدین خودشان را معیّن میکنند و انتخاب میکنند که این معتمدین عمدهی کارشان هم انتخابی است که بعداً آنها خواهند کرد؛ انتخاب دوّم، [یعنی] انتخاب رهبری. دو انتخاب در اینجا وجود دارد؛ یعنی مجلس خبرگان مظهر حضور مردم و مظهر مردمی بودن و دخالت آراء مردم و سلایق مردم است؛ هیچ نهاد دیگری را ما به این شکل نداریم که دو انتخاب در دل آن وجود داشته باشد که نشاندهندهی ارادهها و نیّتهای مستقل باشد. انتخاب دوّم هم انتخاب رهبری است... مظهر مردمسالاری اسلامی بهطور کامل و تام و تمام در واقع این مجلس است.»[3] فیلم: چرا انتخابات خبرگان مهم است؟ دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا بر این اساس مجلس خبرگان «پایهی اسلامی جامعه و نظام» و «پشتوانه و ذخیرهی معنویِ عظیمِ نظام» است: «تشکیل مجلس خبرگان، یکی از مظاهر حرکت اسلامی و پایهی اسلامی جامعه و نظام ماست.»[4] «مجلس خبرگان در حقیقت یک پشتوانهی عظیمی برای نظام است؛ مثل صندوق ذخیرهی ارزیِ معنویِ نظام. یک پشتوانه و یک ذخیرهی معنوی است.»[5]
[*] تضمینکننده تحقق اسلام در واقعیت زندگی دو وظیفهی مهمِ «تعیین رهبری» و «مراقبت نسبت به حفظ شرایط رهبری» برعهدهی خبرگان رهبری است که با انجام درست آن، رهبری دینی و انقلابی در جامعهی اسلامی «حفظ و استمرار» مییابد: «کار مجلس خبرگان بسیار مهم است. یک روز به کسی احتیاج است که رهبری و زعامت این کشور را به دست گیرد؛ این مجلس بایستی حاضر باشد. بعد هم بایستی مراقبت کند که شرایط در کسی که علم و عمل و تدبیر و وجود شرایط در او را تشخیص داده است، حفظ شود. خبرگان، هم ابتدائاً و هم استدامتاً مسوولند که مراقبت کنند، مراقب باشند و بفهمند. اینها وظایف بسیار مهمی است.»[6] «وظیفهی حساس مجلس خبرگان عبارت از حفظ و استمرار بخشیدن رهبری دینی و انقلابی است.»[7] «ملت در انتخاب خبرگان، باید با بصیرت عمل کند. چشمهایتان را باز کنید، از خدا مدد بخواهید و ببینید که چه کسانی را انتخاب میکنید. افراد صالح، مؤمن، لایق، افرادی که میتوانند مصلحت دین و دنیای مردم را تشخیص بدهند، افرادی که دارای تقوای کافی هستند و آنها را از لغزش باز میدارد، افراد عالم، انقلابی و کسانی را که تجربهی سالهای گذشته نشان داده است که در خط درست حرکت کردهاند و راه درست را شناختهاند، انتخاب کنید. این، چیز خیلی مهمی است.» توجه به نتایج و ثمرات عملی شدن وظایف خبرگان رهبری، زوایای جدیدی از اثرگذاریهای کلان این نهاد در حاکمیتِ جامعهی اسلامی را نشان میدهد. معیار قرار دادن «فقه و ارزشهای اسلامی» در «تعیین رهبریِ نظام» توسط خبرگان به «حاکمیّت ارزشهای اسلامی» و «تحقّق اسلام در واقعیّت زندگی» منجر میشود: «[انتخاب رهبری] تفاوتش با سایر انتخابهای جمعی این است که اینجا ملاک و معیار عبارت است از فقه؛ یعنی ارزشهای اسلامی. بنابراین انتخاب آنها انتخابی است برای حاکمیّت ارزشهای اسلامی، برای اجرای احکام اسلامی، برای تحقّق اسلام در واقعیّت زندگی. ادیان الهی نیامدهاند که فقط در اذهان باقی بمانند؛ باید در واقعیّت زندگی تحقّق پیدا کنند. خب، این ابزار و وسایلی لازم دارد؛ اینجا این ابزار، مجلس خبرگان است که از این طریق تضمین میکند حاکمیّت ارزشهای الهی را و اجرای احکام الهی را و حاکمیّت دین خدا را و حاکمیّت اسلام را.»[8]
نگاه به مجلس خبرگان از این منظر آن را به جایگاهی برای «هدایتِ مردم توسط علما در مقیاس اجتماعی و حکومتی» و دارای «تأثیری ماندگار بر سرنوشت جامعه» تبدیل کرده است: «مجموعهی خبرگان، مجموعهی علمای صاحبنام و صاحب شأن در بین مردم، و مورد اعتماد مردم در همهی قضایا، بخصوص در قضیهی بسیار مهم رهبری و انتخاب رهبری و قضایای مربوط به آن محسوب میشود... نقش علمای دین در هدایت مردم، منحصر نمیشود به هدایت در امور فرعی و مسائل شخصی و اینها. مهمتر از همهی اینها، هدایت مردم است در مسئلهی عظیم اجتماعی و مسئلهی حکومت و مسئلهی نظام اسلامی و وظائفی که مترتب بر این هست در مقابلهی با حوادث جهانی... بنابراین علمای دین -که از جملهی برترین آنها، مجموعهی خبرگان هستند- تأثیر ماندگار و مستمری در حوادث جامعه و سرنوشت جامعه دارند.»[9]
بر این اساس است که تشکیل این مجلس و آمادگی و «استقلال فکری» آن موجب سَرازیر شدن «سکینهی الهی» به جامعه میشود: «وقتی این مجلس تشکیل میشود و آمادگی خود و استقلال فکری خود و آگاهی خود را نشان میدهد، این موجب سکینه و آرامش در دلهای مؤمنین میشود؛ در واقع این سکینهی الهی، سَرریز میشود از این مجلس به داخل جامعه.»[10] [*] افراد باتقوا، عالم و انقلابی را انتخاب کنید با درکِ نقشآفرینی مجلس خبرگان رهبری بهعنوان مهمترین رکنِ نظام میتوان به اهمیت و حساسیتِ خاص انتخابات آن نیز پی برد تا آنجا که حضرت آیتالله خامنهای از آن بهعنوان «مهمترین و حساسترین انتخابات کشور» تعبیر میکنند. اهمیت این انتخابات آنجا روشنتر میشود که به نقشِ رهبری بهعنوان «کلیددارِ حرکت انقلاب» توجه کرده و این نکته بهدرستی درک شود که «آیندهی انقلاب اسلامی» و «ماندگاریِ» آن در گرو تشخیص و انتخاب درست و بهموقع خبرگان است: «اهمیت انتخابات خبرگان -که شاید هیچ کدام از انتخاباتهای کشور به این درجهی از اهمیت و حساسیت نباشد- در این است که با این انتخابات، مردم افراد خبرهی مورد اعتماد خودشان را انتخاب میکنند تا اینها آمادهی به کار باشند برای لحظهی حساس فقدان رهبری در کشور.»[11] «آن روزی که رهبر فعلی در دنیا نباشد یا رهبر نباشد، باید اینها رهبر انتخاب بکنند. چه کسی را انتخاب خواهند کرد؟ آیا کسی را انتخاب خواهند کرد که در مقابل هجمهی دشمن بِایستد، به خدا توکّل کند، شجاعت نشان بدهد، راه امام را ادامه بدهد؟ آیا چنین کسی را انتخاب میکنند یا کسی را انتخاب میکنند که جور دیگری است؟ این خیلی مهم است. کسی را شما میخواهید برای مجلس خبرگان انتخاب بکنید که در واقع، او رهبر را انتخاب خواهد کرد که کلید حرکت انقلاب در دست او است؛ این خیلی اهمّیّت دارد.»[12] حقیقت این است که «ماندگاری انقلاب» و ادامهی حرکتِ انقلابی ملت ایران بر اساس «مکتب و خط امام خمینی(ره)» در گرو عملکرد صحیح و زمانشناسانهی خبرگان ملت است. چنانچه خبرگانی عالم و انقلابی به نمایندگی از مردم در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته و عملکردی درست و بهموقع داشته باشند، این حرکت ادامه خواهد یافت. در این چارجوب و با فهمِ دقیق این حساسیتها است که رهبری، مردم را در این انتخابات به عمل کردن براساسِ «بصیرت» و انتخاب افرادِ «صالح، مؤمن، دارای قدرت تشخیص، باتقوا، عالم و انقلابی» سفارش میکنند: «نکتهیی که مهم است، این است که ملت در انتخاب خبرگان، باید با بصیرت عمل کند. چشمهایتان را باز کنید، از خدا مدد بخواهید و ببینید که چه کسانی را انتخاب میکنید. افراد صالح، مؤمن، لایق، افرادی که میتوانند مصلحت دین و دنیای مردم را تشخیص بدهند، افرادی که دارای تقوای کافی هستند و آنها را از لغزش باز میدارد، افراد عالم، انقلابی و کسانی را که تجربهی سالهای گذشته نشان داده است که در خط درست حرکت کردهاند و راه درست را شناختهاند، انتخاب کنید. این، چیز خیلی مهمی است.»[13]
[*] بستن درِ امید به روی دشمن؛ علت مخالفتها با مجلس خبرگان حقیقت این است که «ماندگاری انقلاب» و ادامهی حرکتِ انقلابی ملت ایران بر اساس «مکتب و خط امام خمینی(ره)» در گرو عملکرد صحیح و زمانشناسانهی خبرگان ملت است. چنانچه خبرگانی عالم و انقلابی به نمایندگی از مردم در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته و عملکردی درست و بهموقع داشته باشند، این حرکت انقلابی ادامه یافته و درهای امید بر روی دشمنان بسته میشود: «همهی چشمها به ایران دوخته شده بود که امام بزرگوار ما، کی از دست این مردم گرفته شود. برای آن روز نقشهها کشیده و امیدها بسته بودند! ده سال منتظر آن روز نشسته بودند که فرا برسد. روز چهاردهم خرداد 1368 از نظر دشمنان این ملت و دشمنان انقلاب، یک روز بسیار مهم و تعیینکننده بود. مجلس خبرگان نگذاشت این خلا به وجود آید. البته آنها شخص حقیری مثل این ناچیز را برای کشیدن این بار سنگین انتخاب کردند. این هم قضای الهی بود؛ مایهی شرمندگی این بندهی حقیر بود؛ اما با قطع نظر از اینکه تعیین خبرگان متوجه چه کسی و چه شخصی بود، این مطلب از نظر دشمن و دوست و در سطح عالم، بسیار اهمیت داشت که امام بزرگوار در شب چهاردهم خرداد، ملت ایران را به فراق خودشان مبتلا کردند و به جوار الهی رفتند. روز چهاردهم غروب نشده بود، که مجلس خبرگان کار خودش را انجام داد و همهی درهای امید را بر روی دشمنان بست. دشمن این را دیده است. علت مخالفت دشمنان مستکبر جهانی با مجلس خبرگان این است.»[14]
[1] - بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان 1369/4/25 [2] - بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری 1388/12/6 [3] - بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری 1394/6/12 [4] - بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری 1370/12/12 [5] - بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان 1385/6/9 [6] - بیانات در خطبههای نمازجمعه 1377/8/8 [7] - پیام به مناسبت اولین اجلاس دورهی سوم مجلس خبرگان 1377/12/3 [8] - بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری 1394/6/12 [9] - بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری 1388/12/6 [10] - بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری 1394/6/12 [11] - بیانات در خطبههای نماز عید سعید فطر 1385/8/2 [12] - بیانات در دیدار مردم قم 1394/10/19 [13] - بیانات در دیدار جمعی از فرزندان ممتاز شاهد و جانبازان مشهد و تهران و استان کردستان 1369/6/21 [14] - بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 1377/7/29نسخه چاپی [نسخه قابل چاپ] انتهای پیام/
ادامه مطلب
شعر بسیار زیبااز استاد دانشمند حجت الاسلام حاج آقا مرتضی تولایی این شعر بسیار زیبا را استاد دانشمند حجت الاسلام آقا مرتضی تولایی سروده اند. این شعر، عشق عمیق ایشان را به دیار کوهسرخ میرساند و بسیار زیباست که تقدیمتان میکنیم:
کوهسرخ کوهسرخ، ای محیط زحمت و رنج☼ای نشسته گرسنه بر سر گنج کوهسرخ، ایمال را کی بود چنان ارزش☼تا کند در برابرت کرنش؟ ...... این شعر بسیار زیبا را استاد دانشمند حجت الاسلام آقا مرتضی تولایی سروده اند. این شعر، عشق عمیق ایشان را به دیار کوهسرخ میرساند و بسیار زیباست که تقدیمتان میکنیم:
کوهسرخ کوهسرخ، ای محیط زحمت و رنج☼ای نشسته گرسنه بر سر گنج کوهسرخ، ای کنام رنجبران☼که عرق از جبین توست روان مال را کی بود چنان ارزش☼تا کند در برابرت کرنش؟ در هوایت صفا و امن و امان☼پروریده به دامنت شیران کان هوش و ذکاوت و هنری☼مهد فضل و شجاعت و ثمری گر چه هستی ز حق خود محروم☼از تو برخاست در فنون و علوم، شیرمردان پهنه دانش☼تیزبینان صحنه بینش حافظ و هم مفسر قرآن☼اوستاد عقاید و ادیان از فقیه و ادیب و دانشمند☼شاعر و خوشنویس و ارزشمند وز طبیب و مهندس و استاد☼قاضی و قهرمان المپیاد رادمردان بزم نطق و قلم☼چهرههایی که گشتهاند عَلَم افسران و مجاهدان بزرگ☼زور بازوی رهبران سترگ خادمان حریم علم و عمل☼مخلصان با خدای عزّ و جلّ خیرخواهان بندگان خدا☼رهنمایان راههای هُدی رزمجویان جبهه پیکار☼روزهداران نیمه شب بیدار زارعان کنوز این امت☼باغداران خادم ملت دامداران شهر شیر و لبن☼برتران همیشه این فن دختران عفیف و پرکوشش☼پسران امین و پرجوشش نخبگانی که اهل این وطنند☼همه فرزند سعی خویشتناند جمله فرزند همت و رنجند☼نه جوانان وارث گنجند در تلاشند بهر آبادی☼تا فزایند در جهان، شادی پس به حال عبادتند همه☼در مسیر سعادتند همه از تواضع، چو شاخه پربار☼سر فرود آورند پیش صغار کبر و عجب و شرور، دور از تو☼در قیامت، بهشت و حور از تو همه از میوههای باغ تواند☼جمله از لالههای راغ تواند جملگی افسر سر مایند☼به امید ظهور مولایند وز صناعت تو بشنو از بنده☼دل تو شاد و بر لبت خنده هر که با فقر صورتش سرخ است☼پیرو مردمان کوهسرخ است. استان خراسان رضوی،شهرستان کاشمر،بخش کوهسرخ، روستای تولا ادامه مطلب
مسئولان و کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در مرقد مطهر امام با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، همزمان با ایام الله دهه فجر جمعی از مسئولان ستادی سازمان تعزیرات حکومتی، کارکنان این سازمان و روساء و اعضای شعب تجدیدنظر و کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن ادای احترام به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.
گروه خبري : اخبار تعزیرات
تاریخ : 1394/11/14
ساعت : 15:28:14
ادامه مطلب
تصاويرديده نشده /حجت الاسلام علي اسماعيلي كريزي
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||||
ادامه مطلب
|
|