کد ِکج شدَنِ تَصآویر

کداهنگ برای وبلاگ

چشمه سلطان ولی کریز
چشمه سلطان ولی کریز
 
نويسندگان
 
کد خبر: ۲۹۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
برترینها
 

خاطره ولایتی از عکس یادگاری با امام (ره)  

 
رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار عکسی از خود در زمان وزارت امورخارجه خود با امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
 

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار عکسی از خود در زمان وزارت امورخارجه خود با امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
 

خاطره ولایتی از عکس یادگاری با امام (ره)
 

علی اکبر ولایتی در زیر این عکس که در اینستاگرام خود منتشر کرده بود،ضمن تبریک 22بهمن ماه نوشت:خاطره ای جالب از عکس فوق دارم.اواخر عمر شریف حضرت امام (ره) هر وقت قرار بودجلسه سران قوا در خدمت حضرت امام برگزار شود به دستور دستور ایشان وزیر امورخارجه هم باید حضور داشت.من هم طبق همین دستور امام در جلسه شرکت می کردم.

در یکی از این جلسات هماهنگ شده بود عکاسی بیاید و از همه عکس بگیرد. عکاس هم آمد و عکس های بسیاری پشت سرهم گرفت که به یکباره امام بلند شدند و به مزاح فرمودند: اگر من بنشینم این آقای عکاس تا صبح عکس می گیرند و این مزاح امام باعث خنده حضار شد.

 

 

Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎

Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎

Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎

 

 

 


ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 9:10 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: ۴۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
 

راز ماندگاری برخی خطبا چیست؟  

چه چیزی باعث می شود که سخنان یک خطیب علی‌رغم اینکه درباره موضوع پیچیده ای بحث می کند مورد توجه مخاطبین قرار می گیرد؟ قطعا ویژگی ها و معیارهایی وجود دارد که می تواند باعث جذب بیشتر مخاطب شود.
عقیق:شاید برای اکثر ما پیش آمده است که در یک جلسه سخنرانی حضور یابیم (حتی ممکن است در آن جلسه حضور فیزیکی هم نداشته باشیم و فقط آن را گوش بدهیم یا از طریق تلویزیون و.. مشاهده کنیم) و صحبت های سخنران جلسه آنقدر به دلمان نشسته است که سعی کرده ایم به آنها عمل کنیم. بالعکس ممکن است در جلسه ای حضور یافته باشیم که علاقه ای به شنیدن سخنان خطیب آن نداشته باشیم.
چه چیزی باعث می شود که سخنان یک خطیب علی‌رغم اینکه درباره موضوع پیچیده ای بحث می کند مورد توجه مخاطبین قرار می گیرد؟ قطعا ویژگی ها و معیارهایی وجود دارد که می تواند باعث جذب بیشتر مخاطب شود. در ذیل به چندین مورد از این موارد به صورت کوتاه اشاره شده است.
    ایراد سخنان مستند
    امتناع از قرار گرفتن در صف بندی‌های سیاسی و..
    استفاده از حکایات و تمثیل ها
    زمان شناسی خطیب
    مکان شناسی
    لحن ساده و شیوا
    رعایت وقت معین شده برای سخنرانی
    همراه کردن علم با عمل
    لحن ساده و شیوا

ایراد سخنان مستند
قطعا قسمت اصلی و مغز یک سخنرانی خوب فارغ از نحوه بیان و سایر ویژگی های یک خطابه خوب، ایراد سخنانی مستند و با پشتوانه است. یک خطیب موفق نه تنها سعی می کند تمام سخنانی که بر زبان می راند مستند باشد، بلکه مترصد آن است که صحبت هایش را از بهترین و ناب ترین منابع و مستندات استخراج شود. قطعا برای ما پیش آمده است که گاهی در یک جلسه سخنرانی حضور یافته ایم و یا اینکه یک سخنرانی را از تلویزیون مشاهده کرده ایم و حرف های سخنران جلسه به دلیل اینکه بدون هیچ استنادی به گوشمان می خورد نمی توانیم به آن اعتماد کنیم و سخنان او برایمان عجیب به نظر می رسد.
در خوشبینانه ترین حالت ممکن است این سخنان و منبع آن برایمان دغدغه شود و شخصا به دنبال مداقه درباره آن برویم و در غیر این صورت احتمالا آن سخن را فراموش کرده و سعی می کنیم آن را در جایی نقل نکنیم. بنابراین درصد زیادی از یک خطابه خوب را پشتوانه های سخنان خطیب تشکیل می دهد. ایراد صحبت های مستند باعث اعتبار خطیب می شود و باعث می شود مخاطب به او اعتماد کند و احیانا اگر درجایی سخنش از اعتبار کم تری برخوردار بود مستمع راحت تر آن را قبول می کند.

امتناع از قرار گرفتن در صف بندی‌های سیاسی
تجربه نشان داده است که اگر خطیبی خود را درگیر حزب بازی و صف بندی های سیاسی موجود در جامعه نکند بیان و کلامش موثرتر و مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد. البته این بدین معنی نیست که در جلسات خطابه از اظهار نظر سیاسی پرهیز شود، بلکه تاکید می شود که اگر خطیب منتسب به حزب و گروه خاصی نباشد و از پرداختن به جانبداری از حزبی خاص بپرهیزد توفیق بیشتری خواهد یافت.
حجت الاسلام قرائتی نمونه بارز فردی است که در عین حال که در جلسات سخنرانی خود به مسائل سیاسی هم می پردازد، اما به دلیل اینکه از حزب خاصی در برنامه های خود استفاده نمی کند توانسته است در طی بیش از 30 سال مخاطبان خود را همچنان در برنامه «درس هایی از قرآن» داشته باشد و هر روز بر تعداد آنها بیافزاید.

استفاده از حکایات و تمثیل ها
استفاده به موقع از مثال تاثیر فراوانی بر اثر پذیری مخاطب و تقریب اذهان به مساله مورد نظر دارد. گاهی سخنران گزاره ای را مطرح می کند که در ظاهر روان و صریح است اما چون مصداقی بحث نمی شود ممکن است فراموش شود و یا مخاطب آن را فقط به صورت تئوریزه بپذیرد که پرداختن به مثال و بیان حکایت های معتبر می تواند این نقیصه را تا حد زیادی برطرف نماید.
مثلا اگر سخنرانی در باب ویژگی های حکومت علی ابن ابی طالب (ع) است و خطیب مطرح می کند که «علی(ع) توجه زیادی به فقرا داشت و همواره آنها را تکریم می کرد»، شاید این جمله در عین سادگی برای یک نوجوان قابل درک نباشد ولی همین که بلافاصله پس از آن مصداقی از توجه علی (ع) به ایتام ایراد شود ذهن نوجوان به راحتی مساله را درک می کند و سعی می کند آن را عملی کند.

زمان شناسی خطیب
یک سخنران موفق، نیک می داند که چه سخنی در چه زمانی زده شود. او می داند اگر صحبت او علی رغم این که صحت دارد در برهه خاصی از زمان زده شود مخاطبان و در نتیجه جامعه دچار آشفتگی می شود بنابراین از بیان آن خطابه امتناع می کند. مصادیق زمان شناسی در جامعه ایران فراوان است. مثلا وحدت شیعه و سنی که در مقطع کنونی کشور بیش از پیش مهم و با اولویت است. پس خطیب باید از بیان عباراتی که وحدت شکن و تفرقه انگیز است بپرهیزد تا منافع کشور به خطر نیافتد و دشمنان نظام اسلامی از آن سوء استفاده نکنند.

مکان شناسی
خطیب در ضمن اینکه باید بداند چه چیزی را در چه زمانی بگوید از طرفی باید به مکان و محیط ایراد سخن هم باشد. جمله ای که در یک جمع یکدست (که مخاطبان آن به لحاظ سن، جنس، گرایش سیاسی و... با هم سنخیت دارند) بیان می‌شود را نمی توان در رسانه ملی زد. چرا که در مخاطبان آن با هم تفاوت دارند و بیان هر جمله ای در آن با برداشت های مختلفی از سوی مخاطبین مواجه می شود و گاها ممکن است به سوء برداشت ختم شود.

لحن ساده و شیوا
سخنران باید به زبان مردم صحبت کند و از پیچیده کردن سخن خود اجتناب کند. نقل می شود یکی از مهم ترین ویژگی های مرحوم شیخ احمد کافی، همین سادگی لحن بود. در واقع هنر سخنران باید این باشد که مفاهیم پیچیده و در عین حال مهم و ضروری را به شکلی قابل فهم بیان کند. سخنران باید از خود خلاقیت به خرج دهد و به طوری که به اصل مفاهیم خللی وارد نشود آن را به لحنی ساده و شیوا ابراز نماید.

رعایت وقت معین شده برای سخنرانی

معمولا این گونه بوده که هر چقدر سخنرانی و خطابه کوتاه تر باشد تاثیرگذاری آن بر مخاطب بیشتر است. وقتی مخاطب می داند که سخنران در زمان تعیین شده (مثلا 30 دقیقه) سخنان خود را به پایان می رساند، تمام حواس خود را معطوف او می کند تا از این دقایق بهره ببرد، اما وقتی مدت سخنرانی از حدی بیشتر شود نه تنها مخاطب به آن توجه لازم را نخواهد داشت بلکه ممکن است دیگر در جلسه شرکت نکند. یکی از راز های ماندگاری و محبوبیت حجت الاسلام قرائتی به دلیل کوتاهی و مدیریت زمان ایشان است.

همراه کردن علم با عمل

بی شک اگر یک سخنران به آن چه در خطابه خود می گوید، عمل کند، مخاطب با اشتیاق بیشتری با او همراهی خواهد کرد. این ویژگی علی الخصوص در مورد ائمه جماعت مساجد که معمولا بیشتر در میان مردم هستند صدق می کند. لذا اگر امام جماعت مسجدی به آنچه مردم را دعوت می کند خود نیز عمل کند مردم آن سخن را راحت تر می پذیرند و سعی می کنند در زندگی خویش آن را به کار ببندند و بالعکس اگر مردم احساس کنند که فردی که آنها را به انجام کاری خطاب می کند خود در عمل نقض آن را به اجرا می گذارد هرگز خود را ملزم به انجام آن خطابه نمی کنند.

نتیجه:

توجه به برخی نکات و معیارها در سخنرانی و خطابه می تواند زندگی مخاطبین آن خطابه را در مسیر جدیدی قرار دهد. از طرفی دیگر باید توجه نمود که یک سخنرانی نسنجیده می تواند باعث انحراف افراد و سوء برداشت از مفاهیم اسلامی شود. نگاهی به سیره برخی خطاب کشور (مثل شهید مطهری، مرحوم کافی، حجت الاسلام قرائتی و...) می تواند الگوی مناسبی از یک خطابه مفید و تاثیرکذار را به افراد نشان دهد. باید در زندگی این افراد مداقه کرد و دید که مگر نحوه سخنرانی این افراد چه تفاوتی با دیگران دارد که باعث شده است این افراد ماندگار شوند.


منبع: دوهفته نامه بامردم
211008

 

Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎

Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎

Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎

 

Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎

Image result for ‫نظر یادت نره متحرک تصویر‬‎

 


ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 9:08 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: ۵۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
 

درخواست حضرت زهرا از خداوند در روز محشر  

پیامبر اکرم(ص): دخترم فاطمه (س) در روز قیامت در حالی محشور می‌شود که همراه او لباسهای خون آلودی است.
عقیق: شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا از رسول خدا(ص) روایت نموده است هنگامی که روز قیامت فرا رسد دخترم فاطمه در حالی محشور می‌شود که لباس‌های خون آلودی با وی خواهد بود. آنگاه یکی از پایه‌های عرش را می‌گیرد و می‌گوید: "ای خدای عادل! بین من و قاتل فرزندانم حکم کن!"
سپس پیامبر اکرم فرمود: "به خدای کعبه سوگند که خداوند برای دخترم [به حق] قضاوت می‌کند، زیرا خداوند برای غضب فاطمه غضب می‌نماید و با رضایت وی راضی خواهد شد.

متن حدیث:

عیون أخبار الرضا (ع) بالأسانید الثلاثة عن الرضا عن آبائه (ع) قال رسول الله (ص) تحشر ابنتی فاطمة یوم القیامة و معها ثیاب مصبوغة بالدم فتتعلق بقائمة من قوائم العرش فتقول یا عدل احکم بینی و بین قاتل ولدی قال رسول الله (ص) فیحکم لابنتی و رب الکعبة و إن الله عز و جل یغضب لغضب فاطمة و یرضی لرضاها؛


پی نوشت:
«عیون اخبارالرضا(ع)- بحار الانوار، ج 43، ص 220»
منبع:مشرق
211008

 


ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 9:07 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: ۴۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
 

 

وقتی نمازگزار به نماز می‌ایستد، فرشتگان از آنجا تا دورنمای آسمان او را در بر می‌گیرند و خداوند متعال فرشته‌ای را وکیل می‌کند تا به نمازگزار بگوید: تو اگر بدانی با چه کسی مناجات می‌کنی، دست از نماز بر نمی‌داری!
عقیق: واژه «عبادت» در اصل به نظر بسیارى از واژه شناسان به معناى «خضوع» است و طبرى در تفسیر «جامع البیان» مى‌گوید: اصل عبودیت که به نظر او شامل عبادت نیز مى‌شود، نزد همه عرب به معناى ذلت و خاکسارى است.
ابوعلی سینا معتقد است: «العبادة هی غایة الخضوع و التذلّل؛ عبادت نهایت خصوع و فروتنی است» و شهید مطهری در تعریف عبادت آورده است: پرستش آن حالتی است که در آن، انسان یک توجهی می‌کند که از ناحیه باطن خودش به آن حقیقتی که او را آفریده‌است و خودش را در قبضه قدرت او می‌بیند، خودش را به او نیازمند و محتاج می‌بیند. در واقع سیری است که انسان از خلق به سوی خالق می‌کند. این امر اساساً قطع نظر از فایده و اثری که داشته باشد، خودش یکی از نیازهای روحی بشر است.
آگاهی عمیق و بصیرت و اندیشه در دین، رمز ارزشمندی کارها و عبادات است و بدون آن عمل، فاقد ارزش لازم است لذا یکی از مواردی که می‌تواند ما را در انجام عبادت، راغب کند پی‌بردن به حکمت عبادات است.
آیت‌الله جوادی آملی از جمله کسانی است که به طور مفصل درباره حکمت و فلسفه اعمال عبادی دین مبین اسلام سخن گفته است. آنچه در ادامه می‌خوانید به موضوع «همنشینی نمازگزار با فرشتگان» می‌پردازد که برگرفته از بیانات این عالم فرزانه است.

همنشینی با فرشتگان
ذیل آیه یکم سوره مبارکه «فاطر» مبنی بر «الْحَمْدُلِلهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِکَةِ رُسُلًا أُولِی أَجْنِحَةٍ مَّثْنَى وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ یَزِیدُ فِی الْخَلْقِ مَا یَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» آمده است که جعفر طیار وقتی دو دستش را در راه خدا داد، خدای سبحان به او دو بال مرحمت کرده که «یَطِیرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِکَةِ فِی الْجَنَّةِ » وی با آن دو بال به همراه فرشتگان در بهشت، مشغول پرواز است. فضیلت حشر با فرشتگان، که هیچ لذتی بالاتر از آن نیست، در روایات برای بنده صالح خدا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) نیز گفته شده و اینگونه پاداش‌های غیبی، ظهور راز عبادت و اطاعت و بروز روح بندگی است.
امام باقر (ع) می‌فرماید: «مـا مـِنْ عـَبـْدٍ مـِنْ شـیـعـَتـِنـا یَقُومَ إِلَى الصَّلاةِ إِلا اکْتَنَفَتْهُ بِعَدَدِ مَنْ خالَفَهُ مَلائِکَةٌ یُصَلُّونَ خَلْفَهُ یَدْعُونَ اللّهَ لَهُ حَتّى یَفْرُغَ مِنْ صَلاتِهِ»‌هیچ بنده‌ای از شیعیان ما به نماز نمی‌ایستد جز آنکه به تعداد مخالفان او فرشتگان وی را در بر می‌گیرند و پشت سر او نماز می‌گزارند، و برای او دعا می‌کنند تا از نماز فراغت یابد.
انسان می‌تواند امام فرشتگان باشد. قرآن هم تشویق می‌کند که شما آن قدر می‌توانید رشد کنید که بگویید «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِینَ إِماماً» خدایا، ما را به جایی برسان که اهل تقوی به ما اقتدا کنند. آنان تابع ما باشند و ما آنان را رهبری کنیم.
از امام محمد باقر علیه‌ السلام روایت شده است که نمازگزار سه خصلت دارد:
خصلت اول: وقتی نمازگزار به نماز ایستاد، فرشتگان از آنجا تا دورنمای آسمان او را در بر می‌گیرند و او در میان صفوف فرشتگان است. این چه عبادتی است که همه فرشتگان مأمور حفظ انسانند تا وسوسه‌ها، شیطان، وهم و خیال از هیچ راهی نتوانند نمازگزار را به خود متوجه کند؟ اگر نمازگزار با حضور قلب، متوجه نماز شود، در حصار امن فرشتگان قرار می‌گیرد.
گاهی نمازی خوانده می‌شود، ولی وقتی تمام شد، صورتش سیاه است به نمازگزار می‌گوید: «تو مرا ضایع کردی خدا تو را ضایع کند» و گاهی صورتش سفید و روشن است و می‌گوید: «تو مرا حفظ کردی خدا تو را حفظ کند».
شیطان در کمین نماز، روزه و کارهای خیر است، در کنار خیر می‌نشیند و وسوسه می‌کند. خودش گفته: «لأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَکَ الْمُسْتَقِیمَ» من در کمین راست تو می‌نشینم، کمین می‌کنم و نمی‌گذارم عبور کنید. مرکز فساد و گناه، کمینگاه شیطان است. در نماز وسوسه می‌کند، یک وقت انسان متوجه می‌شود که نمازش تمام شده و می‌گوید «اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکَاتُهُ»!
خصلت دوم اینکه: خیرات از چهره‌های آسمان پیوسته بر سر نمازگزاران فرود می‌آید تا نمازش را به پایان برساند.
خیر چیست؟ ما چه چیز را خیر می‌دانیم؟ بعضی عمرها با برکت است. دوست خوب، استاد خوب، شاگرد خوب، فرزند صالح و داشتن اخلاص، خیرات و وسیله رساندن انسان به خیر نهایی است. تمام آنچه ذکر شد در سایه نماز تحصیل می‌شود و نمازگزار به مدد این عبادت، مستحق نزول خیرات و خوبی‌ها می‌شود.
خصلت سوم اینکه: خدای سبحان فرشته‌ای را وکیل کرده تا به نمازگزار بگوید: تو اگر بدانی با چه کسی مناجات می‌کنی، دست از نماز بر نمی‌داری.
لذا از معصوم (ع) رسیده است که «أَذِقْنِی فِیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ» شیرینی یادت را به من بچشان چون ما نچشیدیم، نماز برایمان عادی است اینکه ما نماز می‌خوانیم و چیزی از نورانیت حس نمی‌کنیم برای آن است که نماز را با آداب و اسرار آن نخوانده‌ایم.


منبع:فارس
211008

 


ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 9:06 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: ۷۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
 

هشت صفتی که شیعیان حقیقی دارند  

 

امام باقر(ع) فرموده‌اند: "ای جابر" شیعه ما نیست مگر کسی که تقوای الهی داشته و از او اطاعت کند و آنان شناخته نمی‌شوند مگر آنکه دارای چنین صفاتی باشند...
عقیق:امام محمدباقر(ع) فرموده‌اند: "ای جابر" شیعه ما نیست مگر کسی که تقوای الهی داشته و از او اطاعت کند و آنان شناخته نمی‌شوند مگر آنکه دارای چنین صفاتی باشند: 
1- تواضع  و خشوع
2- ادای امانت
3- کثرت یاد خدا
4- روزه و نماز
5- نیکی به والدین
6- رسیدگی و وارسی به همسایگان فقیر، مستمندان، قرض داران و یتیمان.
7- راستگویی و تلاوت قرآن
8- حفظ زبان از مردم و سخن نگفتن به جز نیکی و آنان (شیعیان ما) در هر کار، امین قوم و عشیره خود باشند.
 
 
پی نوشت:
1- تحف‌العقول، ص 296
2- صفات‌الشیعه، ص 11، ح 22
3- کافی، ج 2، ص 75
4- امالی طوسی، ص 735، م 46، ح 1
5- آموزه‌های اخلاقی در کلام معصومین(ع)، نوشته آیت‌الله مهدس مهدوی.
منبع:باشگاه خبرنگاران

 


ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 9:03 AM ] [ احمد ]
نظرات 0

 

سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در برنامه سمت خدا مورخ 4 بهمن 1389

پشت به اقیانوس هرگز دعای باران بالا نمی رود رودر روی کویر فریاد زدی و باد صحرا در صحرا متولد شد ، امشب به زیارت نواهی فریاد تو آمده ام و لبانم سربلند اعتراف می کند اگر گلوی تو نبود عقل این حنجره هرگز به فریادهای بلند قد نمی داد ، اگر گلوی تو نبود باید برخیزم و رو به اقیانوس انتظار شمایل امروزینَت را از دیوار بوسه بیاویزم ، شاید دلم این دعای عهد را در آستانه ی نام تو مستجاب شود .

سوال – در باب آداب زیارت توضیحاتی بفرمایید .

پاسخ – زیارت کلاس تربیت است . و متن های زیارتی ما متون آموزشی این مدرسه و کلاس است . اگر مفهوم و جایگاه زیارت درک بشود ، شاید آن تاثیرات عمیق و فراوانی که در روایات گفته انسان خیلی ملموس در زندگی خودش احساس کند . من نکته ای در مورد خاستگاه و اهمیت زیارت خدمت بینندگان عزیز عرض کنم . ما مراکز زیارتی متعددی داریم از زیارت خانه خدا گرفته تا قبور ائمه معصومین و رسول گرامی اسلام . شاید بعضی ها سوال کنند که این زیارت به چه منظور است و چرا میلیون ها انسان باید هزینه کنند و به زیارت امام رضا (ع) در مشهد ، مدینه و ائمه بروند ؟ در خانه بنشینند و سلام بدهند ، دور و نزدیک ندارد ، امام همه جا حضور دارد ؟ بخشی از آیات قرآن به ما میگوید با چه کسانی باشید . مثلا می فرماید : یا ایها الذین امنوا تقوا الله و کونوا مع الصادقین . مردم تقوا داشته باشید و با صادقین باشید . نمی گوید در زمان حیا ، بلکه می گوید که همیشه با صادقین باشید . صادقین یعنی کسانی که از نظر اعتقادی و رفتاری معصوم هستند . از معصوم روایت داریم : نحن الصادقون ، منظور از صادقون معصومین هستند . در قرآن داریم : اگر کسی از خدا و پیامبر اطاعت کند با پیامبران ، شهدا و راستگویان همنشین میشود . یکی از مصداق با ائمه بودن زیارت آنها است . وقتی ما به حرم امام رضا (ع) می رویم با امام رضا (ع) هستیم . وقتی حرم پیامبر می رویم با پیامبر هستیم . ما در روایت داریم که با اینکه آن شخص از دنیا رفته ولی جسم او آنجاست ولی روح و آن چهره ی برزخی او در سر قبرش حضور دارد . خیلی ها سوال می کنند که پدر ما از دنیا رفته است و او را در تهران دفن کرده اند و من در مشهد هستم مشود همانجا فاتحه بخوانم و سر قبرش نیایم؟ و چرا سر قبر آمدن تاکید شده است ؟ چون آنجایی که جسد دفن است روح در آنجا حضور دارد . داریم که در قبور ائمه ملائکه می آیند . یکی از مکان هایی که ملائکه هستند قبور ائمه است . و خود معصوم در آنجا نظارت دارد . در زیارت امام رضا (ع) می خوانیم : تو داری من را می بینی ، صدای من را می شنوی و جواب سلام من را می دهی . پس ما به زیارت می رویم تا با ائمه باشیم . نکته ی بعدی این است که قرآن می فرماید : انسانها وقتی به صحرای محشر می آیند حسرت می خورند . انسانها به چیزهای مختلفی حسرت می خورند . یکی از اسامی قیامت یوم الحسرة است . می گویند خدایا ما بخاطر کوتاهی هایی که نسبت به تو کردیم حسرت می خوریم . جنب الله یعنی پهلوی خدا البته خدا پهلو ندارد یا عین الله یعنی چشم خدا و خدا چشم ندارد و این ها کنایه است . امام صادق (ع) فرمود : نحن جنب الله . در زیارت حضرت امیر در نجف می خوانیم : انت جنب الله . یکی از مصادیق جنب الله نزدیکی به خداست و کسی که از همه به خدا نزدیکتر است پیامبر ، ائمه هستند . کسی به خدا از همه نزدیکتر است که معصوم است و گناه نمی کند و عبادت خدا را می کند . و این ها همان معصومین هستند. پس رفتن به زیارت آنها همان جنب الله است و نرفتن به زیارت آنها یک نوع کوتاهی است . امام رضا (ع) فرمودند : هر کس نسبت به امام وظیفه ای دارد و یک از نشانه های وفاداری به امام زیارت کردن قبر آنها است. فردی خدمت امام صادق (ع) آمد و گفت : من مدتی است که نتوانسته ام زیارت جد شما بروم و در زیارت کوتاهی کرده ام . امام فرمود : خیلی بدکاری کردی . تو می توانستی زیارت بروی و نرفتی . اگر از ما نبودی و با ما ارتباط نداشتی ، من اصلا به تو توجه نمی کردم . آیا سزاوار نیست کسی را زیارت کنی که خدا ، انبیاء و ملائکه او را زیارت می کنند ؟ زیارت یک چیز معمولی هم بوده است . حضرت فاطمه (س) مرتب سر قبر حمزه سید الشهدا می آمد و زیارت می کرد . امام حسین (ع) شبهای جمعه کنار قبر برادرش امام حسن (ع) می آمد و زیارت می کرد . امیر المومنین سرقبر مادرش بنت اسد می رفت و زیارت میکرد . این هایی که میگویم در منابع اسلامی است نه فقط در منابع شیعه . پیامبر در مسافرتی که از مدینه داشتند سرقبر مادرشان آمنه رفتند و زیارت کردند . یکی از دلایل اینکه روی زیارت تاکید شده است عبرت گرفتن و ارتباط برقرار کردن است . اصل این است که روی زیارت تاکید شده است . روایت داریم : کسی که امام اول ما را زیارت کند مثل این است که حضرت مهدی را زیارت کرده است . یا اگر کسی به زیارت امام رضا (ع) برود مثل این است که به زیارت امام اول رفته است. زیرا همه ی آنها نور واحد هستند . از زیارت امام زادگان و شخصیت هایی که در شهرها و روستاها دفن هستند حتی علما ، بزرگان و نوادگان ائمه هم غافل نشویم . این ها تاثیر دارد . بالاخره این ها منسوب به آن امام هستند . یا مثلا اصحاب امام هستند مثل مالک اشتر ، عمار یاسر ، سلمان یا علما و بزرگانی هستند که برای ترویج فرهنگ ائمه تلاش کرده اند و قلم زده اند مثل مرحوم ابن بابویه یا شیخ صدوق . قبور این ها هم باید مورد توجه باشد . افرادی مثل فضل بن شاذان و اباصلت که قبرشان در خراسان است و اینها سالها در کنار امام بوده اند . نقل شده است که یکی از علما وقتی به مدائن که نزدیک بغداد است رفتند دیدند که قبر سلمان و حزیفه ( از یاران امیرالمومنین ) خراب شده است و دیدند که بدن سالم است . ایشان لبهای حزیفه را بوسید وگفت که حتما این لبها به دستها و بدن امیر المومنین خورده است و حضرت را بوسیده است . شخصیت هایی مثل شیخ کلینی و شیخ طوسی که در حرم ائمه دفن هستند یا بعضی ها در نجف دفن هستند که باید به زیارت این قبور هم توجه بشود . الان در دنیا مقبره سربازان گمنام درست می کنند یعنی جایی که نمادین است . صرفا برای اینکه به یاد کشته شدگان جنگ ها باشند و از کشورهای دیگر که می آیند کنار این مقبره های نمادین می روند و احترام می کنند . این یک چیز بین المللی است و در دنیا شخصیت هایشان را تکریم می کنند . مثلا شخصیتی مثل پیامبر گرامی اسلام که این همه برای اسلام زحمت کشیده است و در جامعه تحول ایجاد کردند ، چطور می شود که انسان بعد از مرگش این شخصیت را فراموش کند . نفس رفتن به زیارتها آثار تربیتی دارد . شما اگر زیارت نامه هایی که درباره ی ائمه هست مرور کنید ، می بینید که چقدر مسائل تربیتی در آن است . مثل زیارت امین الله ، زیارت جامعه کبیره ، زیارت امام رضا (ع) و زیارت پیامبر . در این زیارات بحث توفیق ، نماز و عبادت است و بحث گواهی دادن به جایگاه آن شخصیت است . در زیارت امام حسین (ع) کلماتی که بکار می بریم ، در واقع هم تحلیل قیام امام است ، هم اعلام وفاداری به امام است و هم اعلام برائت از دشمنان امام است . پس نباید زیارت را سبک بشماریم و کم توجهی کنیم . آثار فراوانی دارد که حتی مرحوم فیض کاشانی در یکی از آثارش می گوید . آنچه که من از روایات بررسی کردم تاکید بر زیارت اگر بیش از حج و عمره نباشد کمتر نیست . دلیلش هم این است که حج و عمره را همه ی فرقه ها و گروهها می روند ولی زیارت معصومین را کسی می رود که محبت به معصوم را دارد ، اعتقاد دارد و ولایت معصوم را می پذیرد .

سوال – آداب ظاهری زیارت چگونه است تا حق زیارت ادا بشود ؟

پاسخ – دو دسته آداب داریم . یک دسته آداب عام داریم که می توان آنرا آداب معنوی یا باطنی زیارت گذاشت . دیگری آداب ظاهری زیارت است که در منابع ما آمده است . در چند سال قبل همایش زیارت برگزار شد که در آن به بحث زیارت پرداخته شد و عنوان آن هم اندیشی زیارت بود . دو جلد کتاب در مورد زیارت چاپ شده است که در مورد فلسفه ی زیارت و آداب زیارت نوشته شده است و تخصصی است . اگر کسی بخواهد یک مطلب کلی در مورد آداب و فلسفه ی بداند کتابی توسط آقای سعید آملی آقازاده آقای جواد آملی نوشته شده است بنام فلسفه و آداب زیارت یک جلد کتاب جمع و جور و خلاصه ای است . البته کتابهای قدیمی مثل کتاب حاج عباس قمی و مرحوم مجلسی و حاجی نوری هستند که زبانش قدیمی تر است .اما این کتابهایی که نام بردم به زبان امروزی تدوین شده است. کتاب فرهنگ زیارت نوشته محدثی هم کتاب خوبی است . در ارتباط با زیارت سه محور اساسی و آداب معنوی وجود دارد . یکی مسئله ی معرفت است که خیلی روی آن تاکید شده است . امام صادق (ع) به شخصی بنام ابراهیم فرمودند وقتی می آیی حج و عمره انجام بدهی ، آنرا با معرفت انجام بده واگر با معرفت انجام بدهی هر قدمی که بر می داری به آن ده حسنه می دهند . در ورایتی داریم که به زیارت مومن هم که می روید با معرفت بروید . فردی از امام صادق (ع) پرسید : منظور از اینکه با معرفت به زیارت نوه ی ما که در طوس دفن است بروید چیست ؟ امام فرمود : معرفت یعنی اینکه معتقد باشی که اطاعت از این امام لازم است . معرفتی که می گوییم مراتب دارد . یک مرتبه ی معرفت اعتقاد به امامتش است . اعتقاد به اینکه ایشان حجت خداست و معصوم است . معرفت مرتبه ی بعدی معرفت حقوقی است که امام بر گردن ما دارد . امام از ما چه میخواهد که رضایت او را فراهم بکنیم . یعنی در واقع در مسیر آنها گام برداشتن است . نکته ی دوم تشکر از توفیق زیارت است . وقتی ما به زیارت امام حسین (ع) می رویم می خوانیم : خدا را شکر که من را هدایت کرد به ولایت تو . و به من توفیق داد که پایم به کربلا برسد . خود توفیق زیارت پیدا کردن یعنی وقتی انسان نگاهش به حرم امام رضا (ع) می افتد بگوید که خدایا شکر که از میان این همه انسان به من توفیق آمدن به زیارت را دادی و پولم اینجا هزینه بشود . نکته ی سوم ترک محرمات است. زیارت به معنای اعراض و دوری است . کسی که دارد زیارت می رود گویی دارد از دنیا اعراض می کند . از عالم ماده و جسم دوری می کند و به محیط روحانی می آید . در زیارت معصومین و پیامبر کسی در مورد اموردنیایی صحبت نمی کند و همه دارند زیارت می خوانند ، اشک می ریزند ، زیارت یک نوع ارتباط قلبی با آن معصوم است ، زیارت نوعی پیوند با صاحب قلب است . کسی که می خواهد با صاحب قلب پیوند برقرار کند ، گفت کبوتر با کبوتر باز با باز . معصوم کسی است که در عمرش مرتکب گناه نشده است ، پس من که به زیارت معصوم می آیم بد حجاب نباشم ، دروغ نگویم ، معصیت نکنم ، به نامحرم نگاه نکنم ، با مال حرام به زیارت نیایم . روایت داریم که اگر کسی به زیارت خانه ی خدا بیاید و در وسایلش پرچم یا علامت حرامی باشد ، وقتی محرم میشود و می گوید که اللهم لبیک خطاب میشود لا لبیک و از تو پذیرفته نیست . احمد اسحاق قمی از نیشابور خدمت امام عسگری (ع )یا امام کاظم (ع) پول می بردند تا پول بدست امام بدهند . امام می فرمودند که من این را قبول نمی کنم ، این حق فلانی است . پس زیارت باید با مال حلال باشد . آن جوری باید به زیارت برویم که آنها دوست دارند . حالا نگویند که ما نمیتوانیم این ها را انجام بدهیم پس زیارت نرویم . خیر سعی کنید که اینکارها را انجام بدهید و توبه کنید . استغفرالله بگویید و بعد به زیارت مشرف بشوید . و خودمان را با معصوم انطباق بدهیم .

سوال – کسانی که می خواهند زیارت بروند ولی نمی توانند باید چکار بکنند ؟

پاسخ – در مفاتیح داریم زیارت از راه دور . فردی خدمت امام صادق (ع) آمد و گفت : من دوست دارم به زیارت امام حسین (ع) بروم . آقا گفت زیر آسمان برو و رو به قبله سه مرتبه بگو : صلی الله علیه یا ابا عبدالله و تو در ثواب زیارت شریک می شوی . در تولد و شهادت ائمه معصومین مقید باشید. دو رکعت نماز بخوانید و به روح آن شخصیت هدیه کنید . مثلا امشب شب اربعین است . دو رکعت نماز بخوانید و به امام حسین (ع) هدیه کنید و بگویید یا ابا عبدالله . با این کار اسم من در جزء زائران ثبت میشود . حالا ممکن است آن نمره ای که زائر کربلا می گیرد من نگیرم ولی بخشی از ثواب زیارت را می برم . وقتی جابربن انصاری در شب اربعین به کربلا آمد گفت : که ما در ثواب شهادت حسین و یارنش با آنها شریک هستیم . من از پیامبر شنیدم که هر کس هر قومی را دوست داشته باشد با همان قوم مشهور میشود . گاهی دوست داشتیم که مثلا فردا که روز اربعین است در کربلا باشیم و وقتی تلویزیون کربلا را نشان میدهد اشک تو جاری می شود ، شما در ثواب شریک هستی . زیارت از راه دور برای هر معصومی ممکن است . انسان دو رکعت نماز بخواند و هدیه کند انشاء الله در ثواب زیارت شریک می شویم .

سوال – سوره مائده آیات 76-71 را توضیح دهید .

پاسخ – این صفحه در مورد اعتقادات مسحیت است که عیسی را پسر خدا می دانند . قرآن می فرماید که این اعتقاد درستی نیست ، او بنده ی خدا است و خدا فرزند ، پدر و مادر ندارد . بعد آیه 74 اشاره می کند که آیا مردم توبه و استغفار نمی کنید ؟ آن خدایی که غفور و رحیم است به سراغش نمی رویید و از او طلب مغفرت نمی کنید . این شبهای اربعین شبهای توبه هم است . انسان می تواند با استغفار و توبه ارتباطش را بیشتر و مستحکم تر کند .

سوال - در مورد نماز زیارت توضیح دهید .

پاسخ – یکی همان دو رکعت است که می توانیم بخواهیم به کیفیت نماز صبح و آنرا به ائمه هدیه کنیم و به معصوم سلام بدهیم .البته ما نمازهای زیارت مخصوص هم داریم مثل نماز حرم پیامبر که دو رکعت است . رکعت اول آن سوره یاسین و رکعت دوم سوره الرحمن است . در حرم امیر المومنین در رکعت اول سوره الرحمن و در رکعت دوم سوره یاسین را می خوانیم .

سوال – زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین را توضیح بدهید .

پاسخ – اربعین یعنی چهل روز بعد از وفات یا شهادت کسی . این مسئله اولین بار در داستان کربلا مطرح شده است . در مورد امام حسین (ع) داستان اربعین مطرح است و چهل روز بعد زیارت نامه ی خاصی برای ایشان مطرح میشود . این زیارت را امام صادق (ع) انشاء کرده اند . در روایتی داریم که مومن چند علامت دارد . یکی از آنها زیارت اربعین است . پس یکی از نشان های مومن زیارت اربعین است . ثواب زیادی هم بر این زیارت مترتب است . روز اربعین درکربلا دو اتفاق مطرح است . اتفاق اول آمدن اولین زائران بر قبر ابا عبدالله است که او جابر بن انصاری و عطیه است . او خودش یک مفسر قرآنی است . جابر هم از اصحاب رسول خداست و از کسانی است که وقتی امام به کوفه آمد با امام صحبت کرد . او برای زیارت امام حسین (ع) آماده شد . غسل کرد و لباس مرتب پوشید . قبر هم مثل امروز معلوم نبود و صحن و سرا هم نداشت . خاک و بیابان بود. او کنار قبر آمد و قبر را تشخیص داد . در آنجا زیارتنامه ای را خواند که این زیارتنامه در منابع است و به اباعبدالله سلام داد و سه بار الله اکبر گفت و حتی کنار قبر بیهوش شد . وقتی به هوش آمد فریاد زد یا حسین حبیبی یا حسین . جریان دیگر آمدن اهل بیت است که بعضی ها نوشته اند که اهل بیت از شام آمدند و به کنار قبر اباعبدالله آمدند . البته بعضی ها مثل شیخ عباس قمی می گویند که امکان آمدن نبوده است و بعضی ها مثل قاضی طباطبایی معتقد است که اهل بیت آمده اند . من پیشنهاد میکنم که بینندگان این زیارت دو صفحه ای که در مفاتیح است را بخوانند . وقتی آفتاب می زند و روز میشود هر کجا که هستید شروع به خواند این زیارت بکنید که در این زیارت فلسفه ی قیام اباعبدالله آمده است . این همان مسئله ی تربیتی زیارتنامه است . خدایا حسین ما خونش را داد برای اینکه جامعه را از جهل و گمراهی نجات بدهد . خیلی ها در مورد قیام امام بحث کرده اند ولی زیباترین کلمات در همین کلمه ی آمده است . امام صادق (ع) می فرمایند که حسین شهید شد تا دو تا بیماری را در جامعه ریشه کن کند . یکی جهالت و یکی ضلالت . این دو تا بیماری همواره جوامع را زمین زده است . اگر برادران یوسف ، یوسف را در چاه انداختند بخاطر جهالت بود . یوسف به آنها گفت که شما جاهل هستید . اگر قوم لوط سراغ همجنس بازی رفتند بخاطر جهالت بود. اگر قوم موسی گوساله پرست شدند بخاطر جهالت و نادانی انها بود . پس یکی از علتهای قیام امام جهل زدایی بود که اتفاق موفق هم شد . چون بعد از این قیام بود که انقلاب ها شکل گرفت و مردم با مسائل آشنا شدند .

 


ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 9:00 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
وقتی مردم نباید بدانند!
همه مواردی که دولت مردم را محرم خود ندانست+جدول
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
 
 
طی دو سال و نیم گذشته در بسیاری از موارد دولت «مهر محرمانه» به اقدامات خود زده است و مردم را نامحرم در نظر گرفته است؛ از آمار چک‌های برگشتی گرفته تا آمار کشته‌شدگان در صنعت نفت، به حدی که دیپلماسی محرمانه را به دیگر موضوعات داخلی تعمیم داده است.
همه مواردی که دولت مردم را محرم خود ندانست+جدول
به گزارش جهان، رییس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده‌های زیادی به مردم داد؛ یکی از این وعده‌ها، ایجاد شفافیت و ارائه آمارهای دقیق و شفافیت اقتصادی بود.
پس از پیروزی در انتخابات نیز رییس جمهور و وزرا شعارهای زیادی درباره شفافیت و آثار آن در جامعه مطرح کردند و خواستار جریان آزاد اطلاعات در میان جامعه و مردم شدند. در ادامه برخی از این اظهارات و شعارهای دولت و مسئولین آن را مرور خواهیم کرد:

 

2

 

اما طی دو سال و نیم گذشته و در عرصه اجرا در بسیاری از موارد دولت «مهر محرمانه» به اقدامات خود زده است و مردم را نامحرم در نظر گرفته است؛ از آمار چک‌های برگشتی گرفته تا آمار کشته‌شدگان در صنعت نفت. به موارد زیر توجه کنید:
58

 

 

 

 

 

 

 

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1392/05/13/110968 -[1]

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1392/05/13/110968 -[2]

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1392/05/13/110968 -[3]

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1392/05/13/110968 -[4]

http://www.ghatreh.com/news/nn30048161 -[5]

http://www.irna.ir/fa/News/81627400 -[6]

https://www.tabnak.ir/fa/news/549006 -[7]

http://www.dolat.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=8&Id=275392 -[8]

http://dadgostari-th.ir/Default.aspx?tabid=6276&mid=12411&ctl=ArticleView&articleId=103810 -[9]

http://www.fardanews.com/fa/news/440352 -[10]

http://www.donya-e-eqtesad.com/online/762436 -[11]

http://iusnews.ir/fa/news-details/187394 -[12]

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/532889 -[13]

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/532364 -[14]

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/532210 -[15]

http://www.sharghdaily.ir/News/61681 -[16]

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1392/10/24/249246 -[17]

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/11/12/987321 -[18]

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1393/11/26/655203 -[19]

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/08/24/915693 -[20]

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1393/09/26/591589 -[21]

کد مطلب: 473442
 
مرجع : مشرق
 

ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 8:51 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: 134034
 
 
سردار نقدی:

 حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از پایبندی آن‌ها به‌نظام و ولایت‌فقیه دارد 

 

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز با اراده و توان ملت ایران ابرقدرت‌ها

نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند و چیزی جز ذلت و خواری عاید آن‌ها نمی‌شود.

 
حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از پایبندی آن‌ها به‌نظام و ولایت‌فقیه دارد
 
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار
 
محمدرضا نقدی در جمع راهپیمایان 22 بهمن بجنورد اظهار داشت: باکمی تأمل می‌توان نتیجه دوستی و ارتباط برخی از کشورهای منطقه با آمریکا را دید که جز وابستگی شدید چیزی عاید آن‌ها نشده است.
 
سردار نقدی افزود: پیش از انقلاب، 50 سال ارتباط با کشور آمریکا داشته‌ایم و همه می‌دانند که در آن مدت چیزی جز فقر و محرومیت عاید کشور و مردم نشد.
 
وی اظهار داشت: اما اکنون باگذشت کمتر از 4 دهه از انقلاب اسلامی شاهد رشد و توسعه کشور در تمام سطوح هستیم و این نتیجه تلاش و جسارت جوانان این مرزوبوم است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه برخی از کشورهای منطقه بدهی زیادی به آمریکا دارند گفت: این‌ها نتیجه وابستگی و ارتباط به آمریکا است و ما تجربه ارتباط با این کشور را پیش از انقلاب داریم و می‌دانیم که لبخند زدن به آن‌ها هیچ دردی را دوا نمی‌کند و نتیجه‌ای برای کشور جز وابستگی ندارد.
 
سردار نقدی افزود: اکنون آمریکا درگیر مشکلات اقتصاد و مسائل دیگر خود است و امروز ما دیگر در مقابل دشمنی قدرتمند قرار نداریم بلکه در مقابل ما کشوری با مشکلات فراوان اقتصادی و غیره قرار دارد اما در انقلاب اسلامی ما هرروز در حال رشد و پیشرفت روزافزون است.
 
وی با اشاره به دستگیری تفنگ‌داران آمریکایی توسط نیروهای سپاه پاسداران گفت: همگان دیدند که چگونه نیروهای انقلاب اسلامی با شجاعت و درایت نیروی دریایی آمریکا را به خاری کشاندند و این نتیجه ایمان و قدرت فرزندان این کشور است.
 
سردار نقدی اظهار داشت: نیروهای انقلاب اسلامی همواره محکم و استوار بر روی مواضع اسلامی و انقلابی خود ایستاده‌اند و ذره‌ای از اهداف انقلابی خود دست نمی‌کشند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بزرگی انقلاب اسلامی و حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن صحنه‌های به یاد ماندی را به تصویر کشید که این نمایش عظیم امروز عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.
 
وی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از پایبندی آن‌ها به‌نظام و ولایت‌فقیه دارد و دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که این ملت تا آخرین قطره خون پای اهداف انقلابی و بیعتی که با انقلاب اسلامی بسته‌اند می‌مانند.
 
سردار نقدی افزود: حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن همان تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است و همان‌طور که شاهد هستید پیر و جوان و زن و مرد در این روز به صحنه آمده‌اند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خوشبختانه در کشور اسلامی ما اقتدار و امنیت جلوه می‌کند و به لطف الهی و قدرت فرزندان انقلابی‌مان بیشترین امنیت را در میان کشورهای منطقه داریم و این ثمره انقلاب اسلامی در کشورمان است.
 
سردار نقدی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی نیز فرزندان این انقلاب در مقابل هجوم دشمنان ایستاده‌اند و با ایمان و شور انقلابی که داشتند نگذاشتند دشمنان به کشور دست‌درازی کند.
 
وی تصریح کرد: به اذعان دشمنان، انقلاب ایران اسلامی امروز جزو کشورهای قدرتمند نظامی است و این موفقیت ثمره اتحاد مردمی و تلاش جوانان کشورمان است و انشاء الله با نیروی ایمانی که از این جوانان مشاهده می‌شود جلوی دست‌درازی هر تجاوزگری را به میهن عزیزمان می‌گیریم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: امروز بااراده و توان ملت ایران ابرقدرت‌ها نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند و چیزی جز ذلت و خواری عاید آن‌ها نمی‌شود.
 
سردار نقدی با اشاره به نقش‌آفرینی ملت ایران و مردم استان خراسان شمالی در پیروزی‌های اخیر کشور سوریه افزود: ایستادگی جوانان و ملت ایران در مقابل تکفیری‌ها، آمریکایی‌ها و دشمنان اسلام را به وحشت انداخته است.
 
انتهای پیام/

 


ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 8:44 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: ۵۳۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴

 اد رویس: مرگ بر آمریکا آزار دهنده است
 
 
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت برداشته شدن محدودیت ها موجب می شود ایران به کشوری پیشرفته در منطقه تبدیل شود.

به گزارش مشرق،    «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در جلسه استماع مجلس نمایندگان به انتقاد از رویکرد اوباما در قبال ایران پرداخت. وی با انتقاد از توافق به دست آمده بین ایران و کشورهای ۱+۵ بر سر برنامه هسته ای این کشور مدعی شد چنین توافقی، پیامدهای امنیتی جدی برای واشنگتن و همپیمانانش دارد.

به گفته وی با این توافق، ایران به نظام تجاری و مالی بین المللی وارد شده و محدودیت ها را کنار زده است. ایران همچنین با گرفتن دارایی های بلوکه شده خود و برداشته شدن تحریم ها به کشوری پیشرفته در منطقه تبدیل خواهد شد.

رویس در ادامه ادعاهای خود ایران را به تلاش برای براندازی حکومت کشورهایی مانند عربستان و بحرین متهم کرد. وی همچنین از ادامه برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی و ادعا کرد هدف از این برنامه، طراحی موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است.

عضو جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت حتی اگر ایران همه انتظارات دولت اوباما را برآورده کند، در مدت چند سال، برجام آن را به کشوری برتر در خاورمیانه تبدیل خواهد کرد که تنها چند قدم از توانمندی ساخت سلاح هسته ای در سطح صنعتی فاصله دارد.

وی افزود: این درحالی است که ایرانی ها در روز جمعه همچنان شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند و این آزار دهنده ترین بخش برای من است.

منبع: مهر

 


ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 8:40 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: ۵۳۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
 

حدیث روز/ هر که باز آید، خدا به او بازگردد  

 

امام علی علیه‌السلام: هر که بـاز آیـد، خدا به او بازگردد و به جوارح او و جاى جاى زمین دستور داده شود که آبروى او را حفظ کنند.
مشرق- امیرالمومنین امام على علیه‏‌السلام فرمودند: هر که بـاز آیـد، خدا به او بازگردد و به جوارح او و جاى جاى زمین دستور داده شود که آبروى او را حفظ کنند و عیب‌هایش را بپوشانند و گناهانى که فرشتگان حافظ اعمال برایش نوشته‏‌اند از یاد آنان برده شود.

متن حدیث:

امیرالمؤمنین علیٌّ علیه‏‌السلام : مَن تابَ تابَ اللّه‏ُ علَیهِ، و اُمِرَتْ جَوارِحُهُ أنْ تَسْتُرَ علَیهِ ، وبِقاعُ الأرضِ أنْ تَکْتُمَ علَیهِ ، واُنْسِیَتِ الحَفَظَهُ ما کانتْ تَکتُبُ علَیهِ .


«بحارالأنوار، جلد32صفحه 28»

 


ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 8:38 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: ۵۳۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
 
 
  حدیث روز/ جمله‌ای که پیامبر(ص) هنگام فتح مکه بیان فرمود

 

 

 

 

 
پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله با چوبى كه در دستش بود به بت‌ها مى‌زد و مى‌فرمود: حق آمد و باطل نابود شد، براستى كه باطل نابود شدنى است.

مشرق- امام علی بن موسی الرضا عليه‌السلام فرمودند : روزى كه پيامبر خدا صلى الله عليه و آله مكه را فتح كرد، بت‌ها كه تعدادشان سيصد و شصت عدد بود پيرامون كعبه نصب شده بودند. آن حضرت با چوبى كه در دستش بود به آنها مى‌زد و مى‌فرمود: حق آمد و باطل نابود شد، براستى كه باطل نابود شدنى است.

حق آمد و باطل ديگر آغاز نمى‌شود و بر نمى‌گردد. در اين هنگام بتها يكى يكى به رو در مى افتادند.
 
متن حدیث:
 
الإمامُ الرِّضا عليه السلام: دَخَلَ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله يومَ فَتحِ مكَّةَ و الأصنامُ حَولَ الكعبَةِ، و كانَت ثلاثَمِائةٍ و سِتِّينَ صَنَما، فَجَعَلَ يَطعَنُها بِمِخصَرَةٍ في يَدِهِ و يقولُ: «جاءَ الحَقُّ و زَهَقَ الباطلُ إِنَّ الباطلَ كانَ زَهُوقا»، جاءَ الحَقُّ و ما يُبدِئُ الباطِلُ و ما يُعيدُ. فَجَعَلَت تُكَبُّ لِوَجهِ‌ها.
 
 
«بحارالانوار، جلد 11، صفحه 116»
 
 

ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 8:35 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
کد خبر: ۵۳۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
ارسال
چاپ
 

حدیث روز/ در چه صورتی خداوند کار دنیا و آخرتت را کفایت مى‏كند؟  

امام زین العابدین علیه السلام در سخنی گهربار کاری که موجب می شود خداوند كار دنيا و آخرتت را كفايت و آنچه را دوست دارى برايت نگه دارد، را بیان فرموده اند.

مشرق- امام سجاد عليه ‏السلام  فرمودند:

حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خالصانه چنين كنى، خداوند كار دنيا و آخرتت را كفايت مى‏كند و آنچه را دوست دارى برايت نگه مى‏دارد.
 
متن حدیث: 
 
فَاَمّا حَقُّ اللّه‏ِ الاَكْبَرُ فَاِنَّكَ تَعْبُدُهُ لا تُشْرِكُ بِهِ شَيْئا فَاِذا فَعَلْتَ ذلِكَ بِاِخْلاصٍ جَعَلَ لَكَ عَلى نَفْسِهِ اَنْ يَكْفيَكَ اَمْرَ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ وَ يَحْفَظَ لَكَ ما تُحِبُّ مِنْها.
 
 
 
"مستدرک الوسایل ،ج11 ،ص155 - تحف العقول، ص256"
 

ادامه مطلب



[ جمعه 23 بهمن 1394  ] [ 8:32 AM ] [ احمد ]
نظرات 0
.: Weblog Themes By themzha :.

تعداد کل صفحات : 65 :: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >

درباره وبلاگ


استان خراسان رضوی:شهرستان مشهدمقدس

آمار سايت
كل بازديدها : 3486681 نفر
تعداد نظرات : 49 عدد
تاريخ ايجاد وبلاگ : پنج شنبه 14 خرداد 1394  عدد
كل مطالب : 13380 عدد
آخرين بروز رساني : یک شنبه 3 فروردین 1399 
کد موزیک آنلاین برای وبگاه
امکانات وب